Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Wykonanie oczek wodnych w ramach projektu „Puszcza Augustowska i bartnictwo szansą na uratowanie ostatniej ostoi rodzimej pszczoły augustowskiej. LP – lasy pszczołom pszczoły lasom””.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO AUGUSTÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790011210
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Turystyczna 19
1.5.2.) Miejscowość: Augustów
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: augustow@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://augustow.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonanie oczek wodnych w ramach projektu „Puszcza Augustowska i bartnictwo szansą na uratowanie ostatniej ostoi rodzimej pszczoły augustowskiej. LP – lasy pszczołom pszczoły lasom””.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-613a35ce-6730-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00435480
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00124889/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 „Wykonanie oczek wodnych w ramach projektu „Puszcza Augustowska i bartnictwo szansą na uratowanie ostatniej ostoi rodzimej pszczoły augustowskiej. LP – lasy pszczołom pszczoły lasom””.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformyhttps://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformyhttps://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 z późn. zm.) określa niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie https://platformazakupowa.pl/tj.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania ofert):
a) W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 11.4.), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” znajdującego się na stronie danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
b) W sytuacjach awaryjnych Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email augustow@bialystok.lasy.gov.pl .
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż iż Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 i Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021, zwanymi dalej „Funduszami norweskimi i EOG” jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, zwany dalej „Administratorem” lub „Ministrem”.
Nadleśnictwo Augustów (Zamawiający) jest podmiotem przetwarzającym dane osobowe na podstawie porozumienia zawartego z administratorem (tzw. procesorem).
W przypadku pytań kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Ministerstwa właściwego do spraw rozwoju regionalnego (Instytucji Zarządzającej MF EOG 2014-2021) jest możliwy:
a. pod adresem: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa,
b. pod adresem e-mail: IOD@mfipr.gov.pl.
2. Dane osobowe przetwarzane będą na potrzeby realizacji Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021, w tym w szczególności w celu realizacji Projektu pn. „Puszcza Augustowska i bartnictwo szansą na uratowanie ostatniej ostoi rodzimej pszczoły augustowskiej. LP- lasy pszczołom pszczoły lasom” dofinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „Środowisko, Energia i Zmiany klimatu”, obszar programowy: Środowisko na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
3. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1720 ze zm..), dalej „ustawa Pzp”;
4. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Niezależnie od postanowień pkt 4. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Dane osobowe pozyskane w związku z zawartą umową mogą zostać przekazane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa, lub podmiotom świadczącym usługi informatyczne oraz doradcze, w tym usługi prawne i konsultingowe.
7. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany ani przekazywane poza EOG lub organizacji międzynarodowej.
8. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
-dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO.
-do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO.
-do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
-wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Szczegóły określa pkt 31 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.6.7.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 292682,93 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet I - Nadleśnictwo Augustów
Szczegóły zostały określone w pkt 3 SWZ.
Przedmiotem inwestycji jest wykonanie oczek wodnych, które będą spełniały rolę miejsca bytowania zapylaczy. Oczka zlokalizowane są na n/w działkach na terenie Puszczy Augustowskiej, będących w zarządzie Nadleśnictw zgodnie z przedstawionym podziałem na Pakiety.
Oczka wodne (wodopoje) znajdują się na niewielkich polanach zwartego kompleksu leśnego Puszczy Augustowskiej. Dojazd do miejsca pracy stanowią istniejące drogi leśne.
Planowane do wykonania oczka wodne mają docelowo mieć kształt nieregularny zgodnie z załącznikami graficznymi ujętymi w zgłoszeniu wodnoprawnym, max. głębokość do 2,5 m od poziomu terenu i powierzchnię do 400 m2 (+/- 10 %). Ukształtowaniem skarp o spadku ≥ 2 %. Wykonanie oczek wodnych ogranicza się do prac ziemnych.
Prace należy wykonać przy pomocy sprzętu mechanicznego (koparki) oraz ręcznym dokopem i uformowaniem skarp. Grunt z odkładu należy rozplantować w otoczeniu oczka wodnego w odległości do 100 m i równomiernie wyrównać.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami.
Wykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas wykonywania prac i bierze na siebie konsekwencję ewentualnych zdarzeń losowych związanych z wykonaniem przedmiotu umowy.
Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia zgodnie z terminami określonymi w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wszelkich uszkodzeń dróg dojazdowych do powierzchni i jest zobowiązany do ich naprawy, pod rygorem kary umownej.
Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
Za termin wykonania uznaje się odebrany przedmiot umowy bez zastrzeżeń potwierdzony stosownym Protokołem Odbioru Prac.
Podpisanie Umowy i rozliczenie finansowe z Wykonawcą w danym pakiecie będzie wykonywane przez właściwe terytorialnie (dany pakiet) nadleśnictwo.
Mapy, szkice oraz pozwolenia stanowią załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 81300,81 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegóły określa pkt 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet II - Nadleśnictwo Głęboki Bród
Szczegóły zostały określone w pkt 3 SWZ.
Przedmiotem inwestycji jest wykonanie oczek wodnych, które będą spełniały rolę miejsca bytowania zapylaczy. Oczka zlokalizowane są na n/w działkach na terenie Puszczy Augustowskiej, będących w zarządzie Nadleśnictw zgodnie z przedstawionym podziałem na Pakiety.
Oczka wodne (wodopoje) znajdują się na niewielkich polanach zwartego kompleksu leśnego Puszczy Augustowskiej. Dojazd do miejsca pracy stanowią istniejące drogi leśne.
Planowane do wykonania oczka wodne mają docelowo mieć kształt nieregularny zgodnie z załącznikami graficznymi ujętymi w zgłoszeniu wodnoprawnym, max. głębokość do 2,5 m od poziomu terenu i powierzchnię do 400 m2 (+/- 10 %). Ukształtowaniem skarp o spadku ≥ 2 %. Wykonanie oczek wodnych ogranicza się do prac ziemnych.
Prace należy wykonać przy pomocy sprzętu mechanicznego (koparki) oraz ręcznym dokopem i uformowaniem skarp. Grunt z odkładu należy rozplantować w otoczeniu oczka wodnego w odległości do 100 m i równomiernie wyrównać.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami.
Wykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas wykonywania prac i bierze na siebie konsekwencję ewentualnych zdarzeń losowych związanych z wykonaniem przedmiotu umowy.
Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia zgodnie z terminami określonymi w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wszelkich uszkodzeń dróg dojazdowych do powierzchni i jest zobowiązany do ich naprawy, pod rygorem kary umownej.
Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
Za termin wykonania uznaje się odebrany przedmiot umowy bez zastrzeżeń potwierdzony stosownym Protokołem Odbioru Prac.
Podpisanie Umowy i rozliczenie finansowe z Wykonawcą w danym pakiecie będzie wykonywane przez właściwe terytorialnie (dany pakiet) nadleśnictwo.
Mapy, szkice oraz pozwolenia stanowią załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 40650,41 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegóły określa pkt 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet III - Nadleśnictwo Płaska
Szczegóły zostały określone w pkt 3 SWZ.
Przedmiotem inwestycji jest wykonanie oczek wodnych, które będą spełniały rolę miejsca bytowania zapylaczy. Oczka zlokalizowane są na n/w działkach na terenie Puszczy Augustowskiej, będących w zarządzie Nadleśnictw zgodnie z przedstawionym podziałem na Pakiety.
Oczka wodne (wodopoje) znajdują się na niewielkich polanach zwartego kompleksu leśnego Puszczy Augustowskiej. Dojazd do miejsca pracy stanowią istniejące drogi leśne.
Planowane do wykonania oczka wodne mają docelowo mieć kształt nieregularny zgodnie z załącznikami graficznymi ujętymi w zgłoszeniu wodnoprawnym, max. głębokość do 2,5 m od poziomu terenu i powierzchnię do 400 m2 (+/- 10 %). Ukształtowaniem skarp o spadku ≥ 2 %. Wykonanie oczek wodnych ogranicza się do prac ziemnych.
Prace należy wykonać przy pomocy sprzętu mechanicznego (koparki) oraz ręcznym dokopem i uformowaniem skarp. Grunt z odkładu należy rozplantować w otoczeniu oczka wodnego w odległości do 100 m i równomiernie wyrównać.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami.
Wykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas wykonywania prac i bierze na siebie konsekwencję ewentualnych zdarzeń losowych związanych z wykonaniem przedmiotu umowy.
Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia zgodnie z terminami określonymi w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wszelkich uszkodzeń dróg dojazdowych do powierzchni i jest zobowiązany do ich naprawy, pod rygorem kary umownej.
Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
Za termin wykonania uznaje się odebrany przedmiot umowy bez zastrzeżeń potwierdzony stosownym Protokołem Odbioru Prac.
Podpisanie Umowy i rozliczenie finansowe z Wykonawcą w danym pakiecie będzie wykonywane przez właściwe terytorialnie (dany pakiet) nadleśnictwo.
Mapy, szkice oraz pozwolenia stanowią załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 81300,81 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegóły określa pkt 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet IV - Nadleśnictwo Szczebra
Szczegóły zostały określone w pkt 3 SWZ.
Przedmiotem inwestycji jest wykonanie oczek wodnych, które będą spełniały rolę miejsca bytowania zapylaczy. Oczka zlokalizowane są na n/w działkach na terenie Puszczy Augustowskiej, będących w zarządzie Nadleśnictw zgodnie z przedstawionym podziałem na Pakiety.
Oczka wodne (wodopoje) znajdują się na niewielkich polanach zwartego kompleksu leśnego Puszczy Augustowskiej. Dojazd do miejsca pracy stanowią istniejące drogi leśne.
Planowane do wykonania oczka wodne mają docelowo mieć kształt nieregularny zgodnie z załącznikami graficznymi ujętymi w zgłoszeniu wodnoprawnym, max. głębokość do 2,5 m od poziomu terenu i powierzchnię do 400 m2 (+/- 10 %). Ukształtowaniem skarp o spadku ≥ 2 %. Wykonanie oczek wodnych ogranicza się do prac ziemnych.
Prace należy wykonać przy pomocy sprzętu mechanicznego (koparki) oraz ręcznym dokopem i uformowaniem skarp. Grunt z odkładu należy rozplantować w otoczeniu oczka wodnego w odległości do 100 m i równomiernie wyrównać.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami.
Wykonawca przyjmuje pełną odpowiedzialność związaną z zapewnieniem bezpieczeństwa podczas wykonywania prac i bierze na siebie konsekwencję ewentualnych zdarzeń losowych związanych z wykonaniem przedmiotu umowy.
Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia zgodnie z terminami określonymi w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wszelkich uszkodzeń dróg dojazdowych do powierzchni i jest zobowiązany do ich naprawy, pod rygorem kary umownej.
Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia pozostałości po pracach z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakres rzeczowy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
Za termin wykonania uznaje się odebrany przedmiot umowy bez zastrzeżeń potwierdzony stosownym Protokołem Odbioru Prac.
Podpisanie Umowy i rozliczenie finansowe z Wykonawcą w danym pakiecie będzie wykonywane przez właściwe terytorialnie (dany pakiet) nadleśnictwo.
Mapy, szkice oraz pozwolenia stanowią załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 89430,89 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegóły określa pkt 15 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia obejmuje :
- oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP(wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 4 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w:
- art. 108 ust. 1 pkt 1 PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 2 PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP odnośnie do zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzieleni zamówienia obejmuje :
- wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 25.2 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 18.1 SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 18.1. ppkt 4) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców.
W formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1do SWZ należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w sposób
i na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiącego załącznik nr 6 do specyfikacji warunków zamówienia.
Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
1.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
1.1.1. Klęski żywiołowe zgodnie z ustawą z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej
(t.j. Dz. U. 2017 poz. 1897 z późn. zm.).
1.1.2. Zmiany spowodowane warunkami terenowymi, wodnymi w szczególności:
a) Niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem,.
b) Długotrwałe opady uniemożliwiające prowadzenie prac.
2. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego w szczególności:
Wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego,
Zmiana dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy w minimalnym zakresie deklarowanym przez Zamawiającego w § 1 Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, ani Zamawiający.
3. Pozostałe zmiany:
Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SWZ. Jako Siłę wyższą rozumie się wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidzialne, niezależnie od woli i intencji którejkolwiek ze Stron Umowy. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji prac, który przy składaniu ofert musi zostać uwzględniony. Wstrzymanie prac względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja usług nie uzasadnia zmiany Umowy, a tym samym nie usprawiedliwia zwłoki Wykonawcy.
Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części usług. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie obniżone, przy czym zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, według umowy.
Konieczność przedłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.
Zmiany wynagrodzenia wykonawcy spowodowane zmianami stawki VAT.
Zmiana sposobu, warunków lub terminów płatności określonych w umowie w przypadku zmiany zasad finansowania zadania przez zamawiającego skutkuje koniecznością lub możliwością dokonania przedmiotowych zmian w umowie.
W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, wystąpienia siły wyższej lub działania osób trzecich.
Szczegóły określa pkt 30 SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-25 08:45
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_augustow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-25 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni