Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie naprawy nawierzchni sztucznych na lotnisku w 8. BLTr
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 8 BAZA LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO W KRAKOWIE-BALICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350138871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. kpt. Mieczysława Medweckiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Balice
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-901
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 261136197
1.5.8.) Numer faksu: 261136280
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: balice.zamowienia@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.8bltr.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka wojskowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie naprawy nawierzchni sztucznych na lotnisku w 8. BLTr
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aaf9831a-d4c0-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00093025
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006344/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Naprawa nawierzchni sztucznych na lotnisku w m. Balice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/8blt3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/8blt
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się droga elektroniczną za pośrednictwem platformy zakupowej (dalej „platforma”) Zamawiającego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/8blt. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, powinny być przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie korzystania przesyłania dokumentów dostępnych pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz Instrukcji dostępnej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3. Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, oświadczenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 Ustawy, Wykaz robót, wykaz osób, oświadczenie o grupie kapitałowej, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa
w art. 118 ust. 3 Ustawy sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320),
z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 tej ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy do konkretnego Wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny RODO na stronie internetowej:
https://8bltr.wp.mil.pl/pl/bip/info/w-informacje-ogolne/eons-rodo/
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 6/SI/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest naprawa nawierzchni sztucznych na lotnisku
2. Zamawiający przewiduje realizację robót podstawowych w oparciu o:
- „Przedmiar robót – zamówienie podstawowe – zadanie nr 1” i
- „Przedmiar robót – zamówienie w ramach prawa opcji – zadanie nr 1” - roboty na podstawie prawa opcji polegające na zwiększeniu zakresu robót przedstawionych poniżej.
3. Zakres robót obejmuje:
3.1. W ramach zamówienia podstawowego:
1. Naprawa naroży, uszkodzeń miejscowych, szerokich spękań płyt betonowych oraz naprawa pęknięć szczelinowych na nawierzchniach lotniskowych:
1.1. rozfrezowanie uszkodzeń;
1.2. docięcie krawędzi uszkodzenia do geometrycznych kształtów;
1.3. zagruntowanie i wbudowanie masy zalewowej;
1.4. oczyszczenie miejsc naprawy;
1.5. wywóz odpadów.
2. Wymiana masy zalewowej w szczelinach dylatacyjnych nawierzchni betonowych lotniska:
2.1. mechaniczne usunięcie zwietrzałej masy zalewowej;
2.2. szlifowanie krawędzi betonowych szczelin dylatacyjnych;
2.3. oczyszczanie ściany szczelin dylatacyjnych;
2.4. założenie kordu uszczelniającego;
2.5. gruntowanie ściany szczeliny dylatacyjnej;
2.6. wypełnienie szczelin dylatacyjnych masą zalewową;
2.7. oczyszczenie miejsca naprawy.
3.2 W ramach prawa opcji:
1. Naprawa naroży, uszkodzeń miejscowych, szerokich spękań płyt betonowych oraz naprawa pęknięć szczelinowych na nawierzchniach lotniskowych:
1.1. rozfrezowanie uszkodzeń;
1.2. docięcie krawędzi uszkodzenia do geometrycznych kształtów;
1.3. zagruntowanie i wbudowanie masy zalewowej;
1.4. oczyszczenie miejsc naprawy;
1.5. wywóz odpadów.
2. Wymiana masy zalewowej w szczelinach dylatacyjnych nawierzchni betonowych lotniska:
2.1. mechaniczne usunięcie zwietrzałej masy zalewowej;
2.2. szlifowanie krawędzi betonowych szczelin dylatacyjnych;
2.3. oczyszczanie ściany szczelin dylatacyjnych;
2.4. założenie kordu uszczelniającego;
2.5. gruntowanie ściany szczeliny dylatacyjnej;
2.6. wypełnienie szczelin dylatacyjnych masą zalewową;
2.7. oczyszczenie miejsca naprawy
4. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia przedstawiają:
a) zał. nr 3 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy”;
b) zał. nr 4 do SWZ – „Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – zadanie nr 1”;
c) zał. nr 5A do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie podstawowe – zadanie nr 1”;
d) zał. nr 5B do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie w ramach prawa opcji – zadanie nr 1”;
4.2.5.) Wartość części: 212767,34 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45235111-4 - Roboty budowlane w zakresie nawierzchni lotnisk
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Wartość zamówienia w ramach prawa opcji: 69355,82 PLN.2. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie miało zastosowanie w ramach zawartej umowy według cen jednostkowych określonych w umowie. Prawo opcji w niniejszym postępowaniu polega na możliwości zamówienia dodatkowego zakresu robót oprócz zakresu podstawowego, określonego w zał. nr 5 A do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie podstawowe – zadanie nr 1”.
3. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Ostateczny zakres robót w ramach prawa opcji będzie uzależniony od bieżących potrzeb Zamawiającego i posiadanych przez niego na ten cel środków finansowych. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
4. Zamawiający może z prawa opcji korzystać wielokrotnie, do wyczerpania maksymalnego zakresu robót określonego dla prawa opcji w zał. nr 5 B do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie w ramach prawa opcji – zadanie nr 1” w całym okresie obowiązywania umowy.
5. Uruchomienie prawa opcji nastąpi po wyczerpaniu zakresu robót w zamówieniu podstawowym oraz pozyskaniu przez Zamawiającego środków finansowych na realizację prawa opcji.
6. O zamiarze skorzystania z prawa opcji, jego zakresie i terminach realizacji robót opcjonalnych Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania umowy.
7. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy będzie się należało dodatkowe wynagrodzenie wg cen jednostkowych jak dla zamówienia podstawowego i wycenionych przez Wykonawcę w „Kosztorysie ofertowym – w ramach prawa opcji – zadanie nr 1” stanowiącym część oferty w ramach prawa opcji.
8. Roboty realizowane w ramach prawa opcji muszą spełniać wszystkie wymogi jak dla zamówienia podstawowego
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje komisja przetargowa 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie – Balicach.
3. Zamawiający w kryterium „Cena” będzie przyznawał punkty na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę pkt. 1 ppkt.1.1
zał. nr 1 do SWZ – Druk Oferta, w którym Wykonawca wpisze oferowaną cenę całkowitą za wykonanie zamówienia.
4. Zamawiający w kryterium „Gwarancja” będzie przyznawał punkty na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w pkt. 1 ppkt.1.2.
zał. nr 1 do SWZ – Druk „Oferta”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odnowienie oznakowania poziomego sztucznych nawierzchni lotniskowych
Zakres robót obejmuje:
1. Odnowienie oznakowania poziomego sztucznych nawierzchni w tym płaszczyzn postoju samolotów, dróg kołowania, dróg dojazdowych, miejsc parkingowych, oznakowania programu FOD, STOP.
1.1. oczyszczenie istniejących powierzchni malowanych;
1.2. odnowienie oznakowania poziomego (z mikrogranulkami) na podstawie istniejącego oznakowania;
a. linie koloru żółtego szerokość 15 cm, koloru czerwonego szerokość 10 cm - lokalizację wskaże Zamawiający;
b. linie koloru białego szerokość 12 cm i 20 cm - lokalizację wskaże Zamawiający;
c. malowanie linii kontrastującej po zewnętrznych krawędziach linii żółtej w postaci linii koloru czarnego szerokość po 5 cm z każdej strony - lokalizację wskaże Zamawiający;
1.3. odnowienie znaków tożsamości stanowisk postojowych na płaszczyznach postoju samolotów, znaków programu FOD, znaków STOP, miejsc kotwiczenia.
2. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia przedstawiają:
a)zał. nr 3 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy”;
b) zał. nr 6 do SWZ – „Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – zadanie nr 2”;
c) zał. nr 7 do SWZ – „Przedmiar robót – zadanie nr 2”.
4.2.5.) Wartość części: 73164,58 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233221-4 - Malowanie nawierzchi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje komisja przetargowa 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie – Balicach.
3. Zamawiający w kryterium „Cena” będzie przyznawał punkty na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę pkt. 2 ppkt.2.1
zał. nr 1 do SWZ – Druk Oferta, w którym Wykonawca wpisze oferowaną cenę całkowitą za wykonanie zamówienia.
4. Zamawiający w kryterium „Gwarancja” będzie przyznawał punkty na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w pkt. 2 ppkt.2.2.
zał. nr 1 do SWZ – Druk „Oferta”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1.1. w zakresie zadania nr 1 - w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na wykonaniu remontu i/lub naprawy lotniska o nawierzchni sztucznej (betonowej lub asfsaltobetonowej) lub remoncie (naprawie) nawierzchni sztucznych (betonowych lub asfsaltobetonowych) na lotnisku, każda robota w ramach jednego kontraktu, zlecenia, umowy o wartości nie mniejszej niż 180 000,00 zł brutto (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy 00/100 zł), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów, określających czy roboty zostały wykonane należycie oraz zawierających informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
1.2. w zakresie zadania nr 2 - w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty, polegające na odnowieniu oznakowania poziomego sztucznych nawierzchni lotniskowych, każda robota w ramach jednego kontraktu, zlecenia, umowy o wartości nie mniejszej niż 60 000,00 zł brutto (słownie: sześćdziesiąt tysięcy 00/100 zł), z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie oraz zawierających informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
1.3. będzie dysponował podczas realizacji zamówienia w zakresie zadania nr 1 i nr 2: jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad realizacją całości zamówienia, pełniącą funkcję kierownika robót, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831));
- wraz z informacją na temat zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a także o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie wynikającym z art. 109 ust. 1 pkt. 4) Ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - sporządzone zgodnie z zał. nr 11 do SWZ – „Oświadczenie o grupie kapitałowej”.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – sporządzony zgodnie z zał. nr 9 A – B do SWZ – „Wykaz wykonanych robót”, w zakresie zadania nr 1 i/lub 2;
1.2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzony zgodnie z zał. nr 10 do SWZ – „Wykaz osób”, w zakresie zadania nr 1 i/lub 2.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zgodnie z art. 106 ust. 1 Ustawy, Zamawiający wymaga od Wykonawców złożenia przedmiotowego środka dowodowego, stanowiącego zał. nr 8 do SWZ – „Oświadczenie na podstawie art. 106”, w celu potwierdzenia zgodności oferowanych robót budowlanych, dostaw lub usług (świadczonych w ramach przedmiotowych robót budowlanych) z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w zał. nr 4 do SWZ – „Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – zadanie nr 1”, w zał. nr 5A do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie podstawowe – zadanie nr 1”, w zał. nr 5B do SWZ – „Przedmiar robót – zamówienie w ramach prawa opcji – zadanie nr 1”, w zał. nr 6 do SWZ – „Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – zadanie nr 2”, w zał. nr 7 do SWZ – „Przedmiar robót – zadanie nr 2” i wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia, określonymi w zał. nr 3 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy”2. Wykonawcy składają ww. środek dowodowy wraz z ofertą.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zał. nr 8 do SWZ– „Oświadczenie na podstawie art. 106”5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy, zgodne co treści z zał. nr 13 do SWZ – „Oświadczenie na podstawie art. 117” lub zawierające co najmniej informacje, o których mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy – jeżeli dotyczy.2. Zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Ustawy – w przypadku, kiedy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodne co do treści z zał. nr 12 do SWZ lub zawierające co najmniej informacje, o których mowa w art. 118 ust. 4 Ustawy – jeżeli dotyczy.
3. Oryginał lub kopia pełnomocnictwa poświadczona notarialnie – dla osób podpisujących ofertę, o ile fakt umocowania nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 Ustawy, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, o którym mowa wyżej, winno być załączone do oferty.
3. Zgodnie z art. 59 Ustawy, w przypadku wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega możliwość wezwania Wykonawców do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców wraz z ewentualnymi aneksami do tej umowy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie
o którym mowa w art. 125 Ustawy, składane jest zgodnie z pkt VIII ppkt. 1.1. Oświadczenie to wstępnie potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 11 do SWZ), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki udziału
w postępowaniu, o których mowa w pkt. V ppkt. 1.4.1. i/lub 1.4.2. i 1.4.3. SWZ, zostaną spełnione wyłącznie wtedy, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże spełnienie tych warunków z zastrzeżeniem, że warunek określony w pkt 1.4.1. i/lub 1.4.2. SWZ co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi SPEŁNIĆ SAMODZIELNIE, tzn. doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia NIE SUMUJE SIĘ.
7. Zgodnie z art. 117 ust. 3 Ustawy warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. V ppkt. 1.4 SWZ, zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych TYCH Z WYKONAWCÓW, KTÓRZY WYKONAJĄ ROBOTY BUDOWLANE, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8. W przypadku, o którym mowa w punkcie 7, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, sporządzone np.: na podstawie wzoru będącego zał. nr 13 do SWZ lub zawierające co najmniej informacje, o których mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Przyszłe zobowiązania Wykonawcy związane z umową i jej realizacją są określone przepisami ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019r., poz. 2019 ze zm.) oraz przepisami Kodeksu cywilnego.2. Ostateczna treść umowy może ulec zmianie w zakresie niepowodującym istotnych zmian w projektowanych postanowieniach umowy i SWZ, określonym w § 20 zał. nr 3 do SIWZ – „Projektowane postanowienia umowy”.
3. W celu zapoznania Wykonawców z przyszłymi zobowiązaniami związanymi z wykonywaniem umowy, Zamawiający przedstawia zał. nr 3 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy”.
4. Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą Stron, wyrażoną pod rygorem nieważności na piśmie, z zastrzeżeniem art. 454 Ustawy.
5. Zmiana może polegać na zmianie postanowień umowy w przypadku, o którym mowa w art. 455 ust. 2 Ustawy – zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, zmiana zakresu przedmiotu zamówienia
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy