IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 8.000,00złotych (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych – Przedsiębiorstwo Państwowe, 05 - 400 Otwock – Świerk, ul. Andrzeja Sołtana 7; PKO BP S.A. XII O/warszawa nr 05 1020 1127 0000 1102 0007 4070, z dopiskiem na przelewie: wadium sprawa: Przetarg 2/koncepcja instalacji spalania odpadów promieniotwórczych/2019 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 6. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu stosuje się art. 10a ust. 1 ustawy. 7. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. W dokumencie gwarancji/poręczenia gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta Zamawiającego dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego, albo żądanie złożenia wezwania np. tylko w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena (ogólna cena brutto w ofercie) |
60,00 |
Skrócenie terminu realizacji |
20,00 |
Kompetencje eksperta |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy z Wykonawcą w zakresie zmiany: 1) wynagrodzenia: a) w wyniku zmiany ustawowej stawki VAT lub innych przepisów powszechnie obowiązujących, które mają wpływ na realizację Umowy, b) z przyczyn wcześniej nie możliwych do przewidzenia, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, c) w przypadku konieczności rezygnacji z wykonania usług przewidzianych w zakresie przedmiotu umowy, konieczności wykonania usług dodatkowych lub zamiennych, których konieczności rezygnacji lub wykonania wcześniej nie można było przewidzieć, d) w przypadku konieczności rozszerzenia zakresu przedmiotu umowy o dodatkowe prace analityczne i koncepcyjne mające na celu uszczegółowienie koncepcji instalacji spalania odpadów promieniotwórczych lub podniesienie jej jakości merytorycznej 2) sposobu wykonania przedmiotu umowy: a) jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, a nie można było ich przewidzieć w czasie procedury wyboru Wykonawcy, b) z powodu działań osób trzecich (lub czynników zewnętrznych), uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, 3) terminu wykonania przedmiotu umowy: a) z powodu działań osób trzecich (lub czynników zewnętrznych), uniemożliwiających wykonanie usług, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, b) w przypadku konieczności wykonania usług dodatkowych lub zamiennych oraz zaistnienia sytuacji skutkującej że rozpoczęcie lub kontynuowanie usług jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, c) w przypadku wykazania przez Wykonawcę, istnienia zakresu rzeczowego koncepcji instalacji spalania odpadów promieniotwórczych wymagającego wykonania dodatkowych prac analitycznych i koncepcyjnych, które nie mogły zostać przewidziane w momencie ogłoszenia zamówienia publicznego dotyczącego przedmiotu umowy lub zawierania umowy, d) w przypadku wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi działaniami przez Zamawiającego, e) w przypadku gdy konieczność realizacji przedmiotu umowy wyniknie z decyzji organu nadzorujących działalność Zamawiającego, f) w przypadku konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części usług objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, 4) zakresu przedmiotu umowy (zmniejszenia) w przypadku braku środków finansowych lub gdy wykonanie całości przedmiotu umowy napotyka istotne trudności (podstawą ustalenia wynagrodzenia jest wykonany zakres umowy potwierdzony protokołem odbioru, sporządzonym przez Strony, a jego wysokość określona zostanie w oparciu o kosztorys ofertowy - Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia związane z ograniczeniem zakresu realizacji umowy), 5) zmiany Podwykonawców, lub wprowadzenia innych Podwykonawców i/lub dalszych Podwykonawców, 6) zmiany podmiotu, na którego potencjalne opierał się Wykonawca składający ofertę (zmiana jest możliwa, pod warunkiem, że Wykonawca udokumentuje pisemnie Zamawiającemu spełnienie warunków udziału w postępowaniu w takim samym lub większym stopniu i zakresie co podmiot wskazany w ofercie). 2. Wystąpienie którejkolwiek z w/w okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. Zmiana umowy musi być dokonana poprzez sporządzenie Aneksu do umowy. 3. W terminie 30 dni od daty wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy, Wykonawca zobowiązany jest do zwrócenia Zamawiającemu wszystkich materiałów przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego w ramach Umowy oraz usunięcia ich kopii ze swoich zasobów.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
1. Wszelkie informacje przekazane przez Zamawiającego, przed zawarciem umowy oraz w trakcie jej wykonywania należy traktować jako informacje poufne. 2. Strony postanawiają, że przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie przekazane Wykonawcy, nieujawnione do wiadomości publicznej informacje, dane lub materiały, posiadające wartość gospodarczą dla Zamawiającego, niezależnie od ich formy, charakteru lub sposobu ich przekazania Wykonawcy, które ze względu na interes Zamawiającego wymagają ochrony przed nieuprawnionym dostępem, ujawnieniem, utratą, zniszczeniem, usunięciem, nieuprawnioną zmianą lub jakimikolwiek innymi zagrożeniami. Strony potwierdzają, że informacje poufne to wszelkie informacje o charakterze technicznym, technologicznym, organizacyjnym, finansowym Zamawiającego, w tym informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Strony ujawniającej w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, niezależnie od formy utrwalenia informacji. W szczególności informacjami poufnymi są informacje: dotyczące organizacyjnych i technicznych środków bezpieczeństwa związanych z inwestycją prowadzoną przez Spółkę, procedur bezpieczeństwa, instrukcji, planów, wyposażenia lub systemów bezpieczeństwa lub ich parametrów technicznych, technologii, know-how, wynalazków, odkryć, projektów, procesów, modeli, wyposażenia, algorytmów, wiedzy technicznej, dokumentów, specyfikacji, prac badawczo-rozwojowych, planów marketingowych i biznesowych, prognoz, projekcji i analiz, informacji finansowych, cen i informacji o klientach. 3. Powyżej wskazane dane i informacje stanowią informacje chronione bez względu na to, czy zostały one utrwalone w jakikolwiek sposób, a także bez względu na sposób ich udostępnienia Wykonawcy, w szczególności są to wszelkie dane i informacje utrwalone na tradycyjnych lub elektronicznych nośnikach informacji (np. CD, DVD), dokumenty, instrukcje, specyfikacje, schematy działania, kody źródłowe programów komputerowych, opisy programów komputerowych, wydruki danych, szkice, rysunki, fotografie, pliki komputerowe, prezentacje multimedialne oraz informacje nie utrwalone w sposób wskazany powyżej (np. przekazane Wykonawcy w sposób ustny przez pracowników Zamawiającego). Udostępnienie informacji poufnych Wykonawcy może zostać dokonane przez Zamawiającego lub przez jej doradców i konsultantów w trakcie lub w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy przez Wykonawcę. 4. Informacjami poufnymi są wszelkie przekazane Wykonawcy informacje, niezależnie od tego, czy zostały oznaczone klauzulą lub oznaczeniem mającym skutkować ograniczeniem bądź wyłączeniem jawności, czy też nie zostały wyraźnie w ten sposób oznaczone. 5. Zamawiający jest wyłącznie uprawniona do decydowania o zakresie i formie udostępnianych informacji poufnych oraz o sposobie ich udostępniania Wykonawcy, w związku z realizacją przedmiotu umowy. 6. Wykonawca powinien chronić informacje poufne i wykorzystywać je wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku. 7. 8. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich danych i informacji stanowiących informacje poufne oraz wykorzystywania ich wyłącznie w ramach dozwolonego użytku w celu realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca nie może: a) ujawniać informacje poufnych jakiemukolwiek podmiotowi trzeciemu, chyba że jest do tego uprawniony zgodnie z Umową lub inną umową zawartą pomiędzy Stronami; b) używać informacje poufne w zakresie lub w celu innym niż dozwolony użytek, chyba że jest do tego uprawniony zgodnie z Umową lub inną umową zawartą pomiędzy Stronami. 9. Wykonawca może przekazać udostępnione mu przez Zamawiającego informacje poufne swoim pracownikom w zakresie, w jakim posiadanie danej informacje poufne przez daną osobę jest niezbędne w związku z należytym wykonywaniem przedmiotu umowy. 10. Przez pracowników, o których mowa w ust. 7, Strony rozumieć będą osoby fizyczne zatrudnione lub zaangażowane przez Wykonawcę, jego oddział lub jakąkolwiek inną jednostkę organizacyjną, na podstawie umowy o pracę lub na podstawie jakiejkolwiek innej umowy. 11. W związku z udostępnianiem pracownikowi Wykonawcy Informacji Chronionych, Wykonawca zobowiązany jest do: a) powiadomienia pracownika, iż udostępnione mu informacje stanowią informacje poufne, a zarówno Wykonawca, jak i pracownik zobowiązani są do zachowania poufności takich informacji; b) powiadomienia pracownika o celu, w jakim udostępnione zostaną mu informacje poufne, przy czym cel taki nie może wykraczać poza dozwolony użytek, c) zobowiązania pracownika w formie pisemnej do zachowania poufności informacje poufnych, nieprzekazywania ich innym osobom, zabezpieczenia informacje poufne oraz wykorzystywania informacje poufne wyłącznie w celach, w jakich informacje zostały pracownikowi udostępnione, d) powiadomienia pracownika o konsekwencjach prawnych bezprawnego ujawnienia, przekazania lub wykorzystania informacje poufne 12. Zamawiający oświadcza, iż obowiązek opisany w ustępie 5 niniejszego paragrafu uznaje się za spełniony w odniesieniu do danego pracownika w przypadku, gdy odpowiednie postanowienia dotyczące zachowania poufności, zapewniające co najmniej taki sam zakres zobowiązania jak wynikający z niniejszej Umowy, objęte są umową, na podstawie której pracownik wykonuje pracę lub świadczy na rzecz Wykonawcy swoje usługi. 13. Wykonawca może przekazać udostępnione mu przez Zamawiającego informacje poufne osobie trzeciej, w szczególności swojemu podwykonawcy, innej niż ta, o której mowa w ustępach 3-6 niniejszego paragrafu, wyłącznie po uprzednim łącznym spełnieniu następujących warunków: a. uzyskaniu uprzedniej zgody Zamawiającego na ujawnianie informacje poufne określonej osobie trzeciej w określonym celu, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności, przy czym Zamawiającego może w każdym czasie odmówić udzielenia takiej zgody bez podania przyczyn swojej decyzji. Wniosek Wykonawcy o udzielenie przez Zamawiającego zgody powinien wskazywać poza danymi dotyczącymi podmiotu, któremu informacje poufne mają zostać przekazane, informacje poufne, które mają podlegać przekazaniu, rolę, jaką taka osoba trzecia ma pełnić w ramach świadczenia usług, oraz cel przekazania jej informacje poufne. Zamawiającego może żądać przedłożenia innych informacji, które racjonalnie konieczne są do podjęcia decyzji w przedmiocie wyrażenia lub odmowy wyrażenia zgody na ujawnianie informacje poufne; b. powiadomienia osoby, odnośnie której Wykonawca uzyskał zgodę Zamawiającego na ujawnianie informacje poufne, iż udostępniane jej informacje objęte są umową i możliwość ich ujawnienia podlega rygorom tej umowy; c. powiadomienia osoby, odnośnie której Wykonawca uzyskał zgodę Zamawiającego na ujawnianie informacje poufne, w jakim celu i zakresie osoba ta może wykorzystać udostępniane jej informacje poufne, d. zawarcia z osobą, odnośnie której Wykonawca uzyskał zgodę Zamawiającego na ujawnianie informacje poufne, umowy o zachowaniu poufności w formie pisemnej pod rygorem nieważności, na warunkach zasadniczo takich samych, jak zawarte w niniejszej umowie. 14. Wykonawca może ujawnić informacje poufne na żądanie uprawnionego organu np. sądu, organów ścigania, organów administracji – w zakresie, w jakim dany organ uprawniony jest na podstawie obowiązujących przepisów prawa do żądania ujawnienia określonych informacji poufnych. W sytuacji, gdy na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia organom władzy lub uprawnionym służbom informacje poufnych, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich dopuszczonych przez właściwe prawo działań mających na celu ograniczenie negatywnych skutków koniecznego ujawnienia. 15. Wykonawca powinien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o każdym zdarzeniu lub szeregu zdarzeń niepożądanych wzajemnie powiązanych, odnoszących się do bezpieczeństwa przetwarzanych informacje poufne, a w szczególności: zagrożeniu nieautoryzowanego ujawnienia informacje poufne, nieautoryzowanym dostępie, nieautoryzowanym kopiowaniu, modyfikacji, zniszczeniu, utracie, niewłaściwym użyciu lub kradzieży informacje poufne. 16. Wykonawcy nie wolno, bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, publikować jakichkolwiek informacji poufnych (np. wyników, analiz oraz fragmentów obliczeń, w czasopismach, w książkach, na konferencjach) 17. Za Informacje Poufne nie uznaje się informacji, które: a) w momencie ujawnienia są powszechnie znane (należą do tzw. „domeny publicznej”); b) były znane Wykonawcy przed zawarciem umowy i Wykonawca jest w stanie wykazać tę okoliczność. c) w trakcie obowiązywania Umowy stały się informacjami powszechnie znanymi (tj. przeszły do „domeny publicznej”), poza przypadkami, gdy ujawnienie takie nastąpiło z naruszeniem przepisów prawa, postanowień Umowy lub innych umów łączących Strony; d) zostały ujawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (np. na żądanie sądu, organów ścigania), o ile takie ujawnienie spowodowało powszechną dostępność ujawnionych Informacji Chronionych; e) zostały opracowane przez Wykonawcę niezależnie od informacji ujawnionych przez Spółkę; f) Wykonawca otrzymał od osoby trzeciej, niezwiązanej zobowiązaniem do zachowania tych informacji w poufności, a ich ujawnienie nastąpiło bez naruszenia przepisów prawa oraz bez obowiązku zachowania poufności tak ujawnionych informacji. 18. Zobowiązanie Wykonawcy do zachowania poufności pozostaje wiążące w czasie obowiązywania umowy, a także po zakończeniu jej obowiązywania. 19. Wykonawca odpowiada za zachowanie poufności przez swoich pracowników, pełnomocników oraz inne osoby działające w ich imieniu, w tym podwykonawców. 20. O ile Strony nie postanowią inaczej w trakcie obowiązywania umowy, w terminie 5 dni od daty rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, Wykonawca zobowiązany jest do zwrócenia Zamawiającemu wszystkich materiałów przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego w ramach realizacji umowy oraz usunięcia ich kopii ze swoich zasobów. 21. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wszelkich środków koniecznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji poufnych i ich ochrony przed nieuprawnionym ujawnieniem, takim jak np. ujawnienie osobom lub podmiotom nieuprawnionym, z zastrzeżeniem, że środki takie nie mogą być mniej rygorystyczne niż środki stosowane przez Wykonawcę do ochrony jego własnych informacji poufnych. 22. Na każde wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wszelkich żądanych informacji dotyczących środków bezpieczeństwa stosowanych przez Wykonawcę wobec otrzymywanych informacji poufnych oraz umożliwi Zamawiającemu przeprowadzić audyt lub kontrolę takich środków bezpieczeństwa. 23. Wykonawca nie może usuwać lub zmieniać jakichkolwiek adnotacji lub zabezpieczeń (w szczególności: not informacyjnych, zastrzeżeń, oznaczeń plików, zabezpieczeń przed kopiowaniem lub dostępem) zamieszczonych przez Zamawiającego na dokumentach, plikach komputerowych, CD/DVD oraz wszelkich innych nośnikach informacji poufnych. 24. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wszystkich instrukcji, nakazów oraz zakazów dotyczących informacji poufnych ujawnionych na nośnikach lub przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego w związku z udostępnieniem danej informacji poufnych (np. zakazu wykonywania kopii określonych dokumentów). 25. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby zobowiązania, o których mowa w niniejszym rozdziale, były realizowane przez pracowników Wykonawcy lub inne osoby, którym Wykonawca udostępnił informacji poufnych. 26. W przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązku zachowania poufności informacji poufnych Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane ujawnieniem informacji poufnych. 27. Wykonawca za działania lub zaniechania osób, którym ujawnił informacji poufnych, poza organami lub podmiotami, którym Wykonawca ujawnił informacji poufnych na podstawie przepisów prawa, ponosi odpowiedzialność jak za działania lub zaniechania własne. 28. Wygaśnięcie niniejszej umowy z jakiejkolwiek przyczyn w żaden sposób nie zwalnia Wykonawcy z zobowiązań do zachowania poufności informacji poufnych wynikających z przepisów umowy. 29. Wykonawca będzie realizować wszelkie zobowiązania wynikające z umowy, w szczególności zobowiązania w zakresie zabezpieczenia informacji poufnych, na swój wyłączny koszt. Wykonawca nie jest uprawniony do żądania od Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy jakiegokolwiek wynagrodzenia lub zwrotu kosztów z tytułu wykonania zobowiązań do zabezpieczenia informacji poufnych oraz zwrotu (lub usunięcia) informacji poufnych, o ile w określonym przypadku Strony nie uzgodnią w formie pisemnej pod rygorem nieważności inaczej. 30. O ile Strony nie postanowią inaczej w trakcie obowiązywania umowy, w terminie 5 dni roboczych od daty rozwiązania lub wygaśnięcia umowy oraz wykonania wszelkich obowiązków Stron wynikających z jej postanowień, Wykonawca zobowiązany jest do zwrócenia niezwłocznie Zamawiającego wszystkich materiałów przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego w ramach umowy oraz usunie ich kopie ze swoich zasobów.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
1. Informacje poufne, przekazane przez Zamawiającego mogą zawierać informacje poufne przekazane Zamawiającemu przez strony trzecie. W razie konieczności wykorzystania tego rodzaju informacji poufnych przez Wykonawcę w celu przygotowania przedmiotu umowy, Zamawiający zwróci się do podmiotów trzecich o możliwość ich wykorzystania. Informację o pozytywnej zgodzie podmiotu trzeciego, dotyczącej wykorzystania tego rodzaju informacji poufnych do wykonania przedmiotu umowy, Zamawiający przekażę w drodze pisemnej Wykonawcy wraz z ewentualnymi zastrzeżeniami lub warunkami ich wykorzystania. 2 W przypadku odpowiedzi negatywnej podmiotu trzeciego dotyczącej możliwości wykorzystania informacji, o których mowa w ust. 1, do wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie bez wykorzystania tego rodzaju informacji. 3 Wykonawcy nie wolno, bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, wykorzystywać jakichkolwiek informacji, o których mowa w ust. 1 – 3, w innych celach niż wykonanie umowy.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-06-17, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: