Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie kompletnego pełnobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn.: Przebudowa i rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kobylniki, gmina Obrzycko
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OBRZYCKO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258307
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Jana Pawła II 1
1.5.2.) Miejscowość: Obrzycko
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-520
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@obrzycko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrzycko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie kompletnego pełnobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn.: Przebudowa i rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kobylniki, gmina Obrzycko
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a4054eff-d3fd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00091576
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00048108/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie dokumentacji projektowej na modernizację oczyszczalni ścieków w Kobylnikach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.obrzycko.pl/przetargi/aktualne/1363.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej e-mail: gmina@obrzycko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy:„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień,dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: gmina@obrzycko.pl. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail gmina@obrzycko.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowo odwzorowanych dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Wykonawca składa ofertę w postępowaniu za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym może być prowadzona korespondencja związana z postępowaniem. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Zamawiający rekomenduje format .pdf lub .doc. Ofertę w postępowaniu składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Sposób zaszyfrowania oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały określone w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.271.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnego pełnobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego „Przebudowy i rozbudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w miejscowości Kobylniki, gmina Obrzycko”.
2. Oczyszczalnia położona jest na działce nr ew. 27/22 w obrębie wsi Kobylniki.
3. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni do przepustowości docelowej do około Qśrd = 150 m3/d i maksymalnym godzinowym Qmaxh = 12 m3/h - szczegółowe wartości przepustu oczyszczalni należy określić po sporządzeniu bilansu ścieków i potrzeb rozwoju gminy.
4. Oczyszczalnia musi spełniać wymogi obowiązujących przepisów polskich i Unii Europejskiej, tj.:
a) Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych,
b) Dyrektywy Rady nr 91/271/EWG z dnia 21 maja 1991r., dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych.
W ramach projektu objętego przedmiotem zamówienia należy wykonać:
a) prognozę bilansu ścieków i ładunków zanieczyszczeń doprowadzonych do oczyszczalni,
b) prognozę bilansu osadów i odpadów,
c) pełną branżową dokumentację techniczną zgodnie z:
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (projekt budowlany, projekt wykonawczy, STWiOR, BIOZ, przedmiar robót i kosztorys inwestorski),
- Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie zakresu i formy projektu budowlanego,
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym,
d) uzyskać komplet wymaganych uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, w tym m.in:
- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- decyzji pozwolenia na budowę.
5. Zamawiający wymaga:
a) opracowania projektu rozbiórek obiektów przewidzianych do likwidacji (określenie zakresu, technologii) oraz opracowania odrębnej dokumentacji kosztorysowej i uzyskania wymaganych pozwoleń
b) wykorzystania w ramach przyszłej przebudowy istniejących obiektów – na obecnym etapie przewiduje się dalsze wykorzystanie m.in.:
- przepompowni głównej – zmiana jej funkcji,
- głównego bloku technologicznego,
- osadnika wtórnego i zagęszczacza osadu nadmiernego,
- instalacji do mechanicznego odwadniania osadu,
- istniejących dróg i innej infrastruktury technicznej, przy czym wszystkie obiekty należy przewidzieć do modernizacji,
- wymiany pozostałych urządzeń technologicznych, rurociągów, armatury, zastawek, koryt i przelewów, barierek, schodów, przykrycia komór i kanałów, itp.,
- naprawę i zabezpieczenie powierzchni żelbetowych, pomostów technologicznych,
e) przebudowy zlewni ścieków dowożonych wraz z układem pomiarowym ścieków,
f) zaprojektowania budynku socjalno–technicznego z pomieszczeniami:
- szatnia
- dyspozytornia
- pomieszczenie warsztatowo-magazynowe,
- pomieszczenia techniczno - technologiczne: sitopiaskownika, dmuchaw, agregatu prądotwórczego,
g) przebudowy instalacji do mechanicznego odwadniania i wapnowania osadów,
h) zaprojektowanie zadaszonego magazynu osadu odwodnionego oraz awaryjnych poletek osadowych,
i) zaprojektowanie zbiornika na osad nadmierny dowożony z innych oczyszczalni gminnych,
j) zaprojektować nowe ciągi komunikacyjne, przebudowę istniejących ciągów wraz z drogą dojazdową (betonową) z wynikających potrzeb użytkowania oczyszczalni wraz z przebudową istniejącego oświetlenia terenu oczyszczalni,
k) wprowadzenie w projektach, kosztorysach możliwości etapowania wykonania i odbioru robót,
l) zaprojektowania innych niezbędnych do prawidłowej i zgodnej z przepisami pracy oczyszczalni obiektów, instalacji i urządzeń,
m) opracowania projektu przebudowy oczyszczalni uwzględniającego jej ciągłą pracę zgodnie z obowiązującymi przepisami,
n) przyjęcia w projekcie rozwiązań zapewniających:
- pełną automatykę kontroli i sterowania pracą oczyszczalni wraz z wpięciem do istniejącego systemu monitoringu SCADA, oraz z możliwością przesyłu stanów alarmowych do obsługi - konserwatorów oczyszczalni - (SMS)
- maksymalne ograniczenie uciążliwości oczyszczalni dla środowiska, w tym obsługi,
- niezawodność pracy całego obiektu jak i jego wydzielonych części,
- możliwie najniższe koszty eksploatacji,
- monitoring wizyjny terenu oczyszczalni.
6. Wykonawcom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający zaleca (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu) przeprowadzenie wizji lokalnej, jednak nie jest to warunek umożliwiający złożenie oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4