Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Wykonanie kompleks. dok. projekt. wraz z wykonaniem map do celów projekt. oraz badaniami gruntu wraz z opinią geotechn. dla zad. inwest. pn.: "Dokumentacje projekt. budowy i przebudowy dróg gminnych"
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
3.2.1. Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę drogi gminnej poprzez budowę drogi dla rowerów na odcinku ca. 2,2 km. na dz. nr 175, 254, 253, 178, 179, 180, 255, 181/1, 182, 183 obr. Marszewo oraz 258, 268, 267, 116, 115, 117, 118, 140, 280 obr. Królewo o nawierzchni
z betonu asfaltowego lub betonową szerokości 3,0 m. Odwodnienie projektowanej drogi rowerowej za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych na teren przyległy i do istniejących rowów.
3.2.2. Projektowana ścieżka rowerowa powinna być kontynuacją projektowanej ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej na odcinku Korlino – Królewo będącej częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10 Baltic Velo.
3.2.3. Przedmiotową dokumentację należy opracować w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, tzw. specustawa drogowa (Dz.U.2022.176 t.j.).
3.2.4. Wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF i rysunki w wersji DWG oraz kosztorysy w wersji PDF i edytowalnej (rds lub ath) oraz w formie papierowej w ilości:
1. projekt zagospodarowania terenu – po 6 egz.,
2. projekt budowlany – po 6 egz.,
3. projekt wykonawczy – po 4 egz.,
4. projekt stałej organizacji ruchu – po 6 egz.,
5. przedmiary robót – po 2 egz.,
6. kosztorysy inwestorskie - po 2 egz.,
7. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż – po 3 kpl. wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności.
3.2.5. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla w/w zadania, a w szczególności:
1. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po dostarczeniu przez Wykonawcę - kartę informacyjną przedsięwzięcia (z mapą ewidencyjną z zaznaczeniem obszaru oddziaływania oraz inwentaryzacją biologiczną) zawierająca podstawowe informacje
o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z wymogami zawartymi w art. 3 ust.1 pkt 5 ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2081) – niezbędnych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach również w wersji elektronicznej. Wykaz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów
z dnia 10 września 2019 r. – Dz.U. z 2019 r., poz.1839, o ile będzie konieczna do uzyskania;
2. W przypadku nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia w/w raportu;
3. decyzji pozwolenia wodnoprawnego o ile będzie konieczna do uzyskania;
4. uzyskanie pozytywnej opinii Narady Koordynacyjnej przy Starostwie Powiatowym
w Sławnie,
5. uzyskanie decyzji pozwolenia na wycinkę drzew - o ile będzie wymagana,
6. uzyskanie pozytywnego uzgodnienia stałej organizacji ruchu,
7. uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień oraz warunków technicznych wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych.
3.2.6. Wykonawca wykona mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy dla przedmiotowego zadania (wskazanie w terenie) oraz wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych pod projektowany pas drogowy – wynikającej z dok. proj. (wydzielenie, poszerzenie pasa drogowego).
3.2.7. Wykonawca wykona badania geotechniczne podłoża gruntowego (otwory pomiarowe
o głębokości min. 3.0 m – wykonanie min. 5 otworów).
3.2.8. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej.
3.2.9. Po podpisaniu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną, wielobranżową koncepcję opracowania wraz z planem zagospodarowania terenu do uzgodnienia, która będzie podstawą opracowania dokumentacji projektowej. W opracowaniach koncepcyjnych należy zamieścić opis proponowanych rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i materiałowych. Wykonawca przedłoży koncepcję w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Opracowanie koncepcji należy poprzedzić uzgodnieniem z Zamawiającym. Zamawiający dokona uzgodnienia koncepcji nie później niż w terminie 21 dni od daty przekazania w/w opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający
w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
3.2.10. Projekty i kosztorysy z przedmiarami robót należy sporządzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu
i formy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U.
z 2021 r. poz. 2454).
3.2.11. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana
bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy
w terminie określonym przez Zamawiającego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest od udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
3.3.1. Zakres zamówienia obejmuje budowę/rozbudowę drogi gminnej na odcinku ca. 1,90 km od skrzyżowania drogi gminnej z droga powiatową w miejscowości Postomino w kierunku jeziora Marszewo do połączenia z istniejącą nawierzchnia asfaltową. Istniejąca droga o nawierzchni częściowo utwardzonej prefabrykowanymi wielootworowymi płytami betonowymi drogowymi o wymiarach 100x75 cm o gr. 12,5 cm, częściowo gruntowej utwardzonej kruszywem i nawierzchni gruntowej nieulepszonej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego wraz ze zjazdami do gruntów rolnych oraz przepustami drogowymi na części działki nr 27 obr. Postomino i części działki nr 186 obr. Marszewo W ramach przedmiotowego zadania należy również wykonać projekt oświetlenia drogowego z oprawami typu LED – od strony skrzyżowania drogi gminnej z drogą powiatową w miejscowości Postomino o łącznej długości ca. 250 m oraz w m. Marszewo na odcinku ca. 700 m - zgodnie z załącznikiem graficznym. Odwodnienie drogi za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do przydrożnych rowów i na teren przyległy.
3.3.2. Przedmiotową dokumentację należy opracować w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, tzw. specustawa drogowa (Dz.U.2022.176 t.j.).
3.3.3. Wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF i rysunki w wersji DWG oraz kosztorysy w wersji PDF i edytowalnej (rds lub ath) oraz w formie papierowej w ilości:
1) projekt zagospodarowania terenu – po 6 egz.,
2) projekt budowlany dla wszystkich branż – po 6 egz.,
3) projekt wykonawczy dla wszystkich branż - po 4 egz.,
4) projekt stałej organizacji ruchu – po 6 egz.,
5) przedmiary robót – po 2 egz.,
6) kosztorysy inwestorskie - po 2 egz.,
7) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż – po 3 kpl.
wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności.
3.3.4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla w/w zadania, a niezbędnych do przygotowania wniosku celem uzyskania decyzji zezwalającej na realizacje inwestycji drogowej w myśl przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
1. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po dostarczeniu przez Wykonawcę - kartę informacyjną przedsięwzięcia (z mapą ewidencyjną z zaznaczeniem obszaru oddziaływania oraz inwentaryzacją biologiczną) zawierająca podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z wymogami zawartymi w art. 3 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2081) – niezbędnych do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach również w wersji elektronicznej. Wykaz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. – Dz.U. z 2019 r., poz.1839.
2. W przypadku nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia w/w raportu.
3. decyzji pozwolenia wodnoprawnego o ile będzie konieczna do uzyskania;
4. uzyskanie pozytywnej opinii Narady Koordynacyjnej przy Starostwie Powiatowym w Sławnie,
5. uzyskanie decyzji pozwolenia na wycinkę drzew - o ile będzie wymagana,
6. uzyskanie pozytywnego uzgodnienia stałej organizacji ruchu,
7. uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień oraz warunków technicznych wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych.
3.3.5. Na etapie prac projektowych zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (Dz.U.2018.2068 t.j. z dnia 2018.10.30) należy zaprojektować kanał technologiczny (art. 39 ust. 6 ustawy o drogach publicznych), chyba, że zarządca drogi otrzyma w drodze decyzji zwolnienie z obowiązku budowy kanału technologicznego.
3.3.6. Wykonawca wykona mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy dla przedmiotowego zadania (wskazanie w terenie). Wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych pod projektowany pas drogowy – wynikającej z dok. proj. (wydzielenie, poszerzenie pasa drogowego).
3.3.7. Wykonawca wykona badania geotechniczne podłoża gruntowego (otwory pomiarowe o głębokości min. 3.0 m – wykonanie min. 5 otworów).
3.3.8. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej.
3.3.9. Po podpisaniu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną, wielobranżową koncepcję opracowania wraz z planem zagospodarowania terenu do uzgodnienia, która będzie podstawą opracowania dokumentacji projektowej. W opracowaniach koncepcyjnych należy zamieścić opis proponowanych rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i materiałowych. Wykonawca przedłoży koncepcję w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Opracowanie koncepcji należy poprzedzić uzgodnieniem z Zamawiającym. Zamawiający dokona uzgodnienia koncepcji nie później niż w terminie 21 dni od daty przekazania w/w opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
3.3.11. Projekty i kosztorysy z przedmiarami robót należy sporządzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454).
3.3.12. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy w terminie określonym przez Zamawiającego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest od udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
3.4.1. Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę/przebudowę drogi gminnej na odcinku ca. 2,76 km
od skrzyżowania ul. Szkolnej z ul. Uzdrowiskową w m. Jarosławiec do skrzyżowania z drogą powiatowa w m. Nacmierz. Aktualnie droga jest wykonana w technologii asfaltowej (powierzchniowe utrwalenie Slurry Seal) oraz z kostki brukowej betonowej na odcinku ca. 135 mb.
3.4.2. Planowana rozbudowa/przebudowa drogi polega na:
Etap I – zakres zamówienia obejmuje rozbudowę drogi gminnej na odcinku ca. 900 m
od skrzyżowania ul. Szkolnej z ul. Uzdrowiskowej w m. Jarosławiec w kierunku Nacmierz. Przedmiotowy odcinek wykonany jest w technologii asfaltowej (powierzchniowe utrwalenie Slurry Seal) wraz z warstwami konstrukcyjnymi.
Zakres prac obejmuje:
1) rozbudowę jezdni wraz ze zjazdami i skrzyżowaniami o nawierzchni z betonu asfaltowego;
2) budowę chodnika na odcinku ca. 420 m;
3) budowę oświetlenia drogowego;
4) zaprojektowanie odwonienia drogi za pomocą sieci kanalizacji deszczowej na odcinku ca. 420m w pozostałym zakresie za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych do przydrożnych rowów;
5) zaprojektowanie w miejsce istniejącego przepustu drogowego mostu na rowie Głownickim
na granicy obrębu Jarosławiec i Nacmierz o szerokości światła ca 3 - 4 m;
6) budowę kanału technologicznego,
Etap II – zakres zamówienia obejmuje remont drogi gminnej na odcinku ca. 1750 m w kierunku m. Nacmierz. Przedmiotowy odcinek wykonany jest w technologii asfaltowej (powierzchniowe utrwalenie Slurry Seal).
Zakres prac obejmuje:
1) remont jezdni (nakładka asfaltowa) oraz oczyszczenie i wyprofilowanie rowów,
2) budowę kanału technologicznego
Etap III – zakres zamówienia obejmuje rozbudowę drogi gminnej na odcinku ca. 135m
w m. Nacmierz. Przedmiotowy odcinek wykonany jest z kostki brukowej betonowej.
Zakres prac obejmuje:
1) rozbudowę jezdni wraz ze zjazdami i skrzyżowaniami o nawierzchni z betonu asfaltowego,
2) budowę chodnika oraz oświetlenia drogowego na wskazanym odcinku drogi,
3) budowę kanału technologicznego,
3.4.3. Przedmiotową dokumentację w zakresie etapu I i III należy opracować w celu uzyskania decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
tzw. specustawa drogowa (Dz.U.2022.176 t.j.).
3.4.4. Wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF i rysunki w wersji DWG oraz kosztorysy w wersji PDF i edytowalnej (rds lub ath) oraz w formie papierowej w ilości:
1) projekt zagospodarowania terenu – po 6 egz.,
2) projekt budowlany dla wszystkich branż – po 6 egz.,
3) projekt wykonawczy dla wszystkich branż - po 4 egz.,
4) projekt stałej organizacji ruchu – po 6 egz.,
5) przedmiary robót – po 2 egz.,
6) kosztorysy inwestorskie - po 2 egz.,
7) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż – po 3 kpl.
wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności.
3.4.5. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji
dla w/w zadania, a niezbędnych do przygotowania wniosku celem uzyskania decyzji zezwalającej na realizacje inwestycji drogowej w myśl przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r.
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
1. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po dostarczeniu przez Wykonawcę - kartę informacyjną przedsięwzięcia (z mapą ewidencyjną z zaznaczeniem obszaru oddziaływania oraz inwentaryzacją biologiczną) zawierająca podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z wymogami zawartymi w art. 3 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2081) – niezbędnych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach również w wersji elektronicznej. Wykaz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. – Dz.U. z 2019 r., poz.1839,
2. W przypadku nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia w/w raportu;
3. decyzji pozwolenia wodnoprawnego o ile będzie konieczna do uzyskania;
4. uzyskanie pozytywnej opinii Narady Koordynacyjnej przy Starostwie Powiatowym w Sławnie,
5. uzyskanie decyzji pozwolenia na wycinkę drzew - o ile będzie wymagana,
6. uzyskanie pozytywnego uzgodnienia stałej organizacji ruchu,
7. uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień oraz warunków technicznych wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych.
3.4.6. Na etapie prac projektowych zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (Dz.U.2018.2068 t.j. z dnia 2018.10.30) należy zaprojektować kanał technologiczny (art. 39 ust. 6 ustawy o drogach publicznych), chyba, że zarządca drogi otrzyma w drodze decyzji zwolnienie
z obowiązku budowy kanału technologicznego.
3.4.7. Wykonawca wykona mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy dla przedmiotowego zadania (wskazanie w terenie). Wykonanie niezbędnych prac geodezyjnych pod projektowany pas drogowy – wynikającej z dok. proj. (wydzielenie, poszerzenie pasa drogowego)
3.4.8. Wykonawca wykona badania geotechniczne podłoża gruntowego (otwory pomiarowe
o głębokości min. 3.0 m – wykonanie min. 5 otworów dla etapu I oraz min. 5 otworów łącznie dla etapu nr II i III).
3.4.9. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej.
3.4.10. Po podpisaniu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną, wielobranżową koncepcję opracowania wraz z planem zagospodarowania terenu do uzgodnienia, która będzie podstawą opracowania dokumentacji projektowej. W opracowaniach koncepcyjnych należy zamieścić opis proponowanych rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i materiałowych. Wykonawca przedłoży koncepcję w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Opracowanie koncepcji należy poprzedzić uzgodnieniem z Zamawiającym. Zamawiający dokona uzgodnienia koncepcji nie później niż w terminie 21 dni od daty przekazania w/w opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający
w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
3.4.11. Projekty i kosztorysy z przedmiarami robót należy sporządzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu
i formy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U.
z 2021 r. poz. 2454).
3.4.12. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy
w terminie określonym przez Zamawiającego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest od udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
3.5.1. Zakres zamówienia obejmuje przebudowę dróg gminnych na dz. nr 168 obr. Pieńkowo o długości ca. 618 m. o nawierzchni asfaltowej (wykonanie w technologii Sllury Seal) oraz drogi na części dz. nr 542/5 obr. Pieńkowo o długości ca. 515 mb. wykonanej częściowo o nawierzchni asfaltowej i jezdni gruntowej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego wraz ze zjazdami. Odwodnienie (bez zmian) za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych powierzchniowo na tereny przyległe. Przedmiotowe odcinki drogowe należy wykonać jako dwa odrębne opracowania projektowe.
3.5.2. Wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF i rysunki w wersji DWG oraz kosztorysy w wersji PDF i edytowalnej (rds lub ath) oraz w formie papierowej w ilości:
1) projekt zagospodarowania terenu – po 6 egz.,
2) projekt budowlany – po 6 egz.,
3) projekt wykonawczy – po 4 egz.,
4) projekt stałej organizacji ruchu – po 6 egz.,
5) przedmiary robót – po 2 egz.,
6) kosztorysy inwestorskie - po 2 egz.,
7) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż – po 3 kpl.
wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności.
3.5.3. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla w/w zadania, w szczególności:
1. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po dostarczeniu przez Wykonawcę - kartę informacyjną przedsięwzięcia (z mapą ewidencyjną z zaznaczeniem obszaru oddziaływania oraz inwentaryzacją biologiczną) zawierająca podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z wymogami zawartymi w art. 3 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2081) – niezbędnych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach również w wersji elektronicznej. Wykaz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. – Dz.U. z 2019 r., poz.1839, o ile będzie konieczna do uzyskania;
2. W przypadku nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia w/w raportu;
3. decyzji pozwolenia wodnoprawnego o ile będzie konieczna do uzyskania;
4. uzyskanie pozytywnej opinii Narady Koordynacyjnej przy Starostwie Powiatowym w Sławnie,
5. uzyskanie decyzji pozwolenia na wycinkę drzew - o ile będzie wymagana,
6. uzyskanie pozytywnego uzgodnienia stałej organizacji ruchu,
7. uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień oraz warunków technicznych wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych.
3.5.4. Wykonawca wykona mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy dla przedmiotowego zadania (wskazanie w terenie).
3.5.5. Wykonawca wykona badania geotechniczne podłoża gruntowego (otwory pomiarowe
o głębokości min. 3.0 m – wykonanie min. 5 otworów łącznie).
3.5.6. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej.
3.5.7. Po podpisaniu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną, wielobranżową koncepcję opracowania wraz z planem zagospodarowania terenu do uzgodnienia, która będzie podstawą opracowania dokumentacji projektowej. W opracowaniach koncepcyjnych należy zamieścić opis proponowanych rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i materiałowych. Wykonawca przedłoży koncepcję w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Opracowanie koncepcji należy poprzedzić uzgodnieniem z Zamawiającym. Zamawiający dokona uzgodnienia koncepcji nie później niż w terminie 21 dni od daty przekazania w/w opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
3.5.8. Projekty i kosztorysy z przedmiarami robót należy sporządzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454)
3.5.9. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy
w terminie określonym przez Zamawiającego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest od udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
3.6.1. Zakres zamówienia obejmuje przebudowę drogi gminnej na dz. nr 557 obr. Pieńkowo o długości ca. 800m o nawierzchni częściowo z brukowca, kostki brukowej betonowej oraz kruszywa łamanego na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego (od drogi wojewódzkiej nr 203 do skrzyżowania w kierunku m. Pieńkówko) wraz ze zjazdami i skrzyżowaniami. Odwodnienie częściowo do kanalizacji deszczowej oraz za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych powierzchniowo na tereny przyległe.
3.6.2. Wielobranżową dokumentację projektowo-kosztorysową Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć w wersji elektronicznej, pliki w formacie PDF i rysunki w wersji DWG oraz kosztorysy w wersji PDF i edytowalnej (rds lub ath) oraz w formie papierowej w ilości:
1. projekt zagospodarowania terenu – po 6 egz.,
2. projekt budowlany– po 6 egz.,
3. projekt wykonawczy - po 4 egz.,
4. projekt stałej organizacji ruchu – po 6 egz.,
5. przedmiary robót – po 2 egz.,
6. kosztorysy inwestorskie - po 2 egz.,
7. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż – po 3 kpl.
wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności.
3.6.3. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania odpowiednich opinii, uzgodnień i decyzji dla w/w zadania, w szczególności:
1. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po dostarczeniu przez Wykonawcę - kartę informacyjną przedsięwzięcia (z mapą ewidencyjną z zaznaczeniem obszaru oddziaływania oraz inwentaryzacją biologiczną) zawierająca podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z wymogami zawartymi w art. 3 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2081) – niezbędnych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach również w wersji elektronicznej. Wykaz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. – Dz.U. z 2019 r., poz.1839, o ile będzie konieczna do uzyskania;
2. W przypadku nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia w/w raportu,
3. decyzji pozwolenia wodnoprawnego o ile będzie konieczna do uzyskania;
4. uzyskanie pozytywnej opinii Narady Koordynacyjnej przy Starostwie Powiatowym w Sławnie,
5. uzyskanie decyzji pozwolenia na wycinkę drzew - o ile będzie wymagana,
6. uzyskanie pozytywnego uzgodnienia stałej organizacji ruchu,
7. uzyskanie innych niezbędnych opinii i uzgodnień oraz warunków technicznych wymaganych przepisami prawa w toku czynności projektowych.
3.6.4. Wykonawca wykona mapę sytuacyjno - wysokościową do celów projektowych w skali 1:500, wraz ze wskazaniem aktualnych punktów granicznych osnowy dla przedmiotowego zadania (wskazanie w terenie).
3.6.5. Wykonawca wykona badania geotechniczne podłoża gruntowego.
3.6.6. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej.
3.6.7. Po podpisaniu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną, wielobranżową koncepcję opracowania wraz z planem zagospodarowania terenu do uzgodnienia, która będzie podstawą opracowania dokumentacji projektowej. W opracowaniach koncepcyjnych należy zamieścić opis proponowanych rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych
i materiałowych. Wykonawca przedłoży koncepcję w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Opracowanie koncepcji należy poprzedzić uzgodnieniem z Zamawiającym. Zamawiający dokona uzgodnienia koncepcji nie później niż w terminie 21 dni od daty przekazania w/w opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przekazania Zamawiającemu pełnej dokumentacji projektowej potwierdzającej złożenie dokumentacji projektowej w terminie. Zamawiający w terminie 14 dni od złożenia dokumentacji projektowej zweryfikuje ją i dokona odbioru dokumentacji protokołem odbioru.
3.6.8. Projekty i kosztorysy z przedmiarami robót należy sporządzić zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, STWiORB oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454).
3.6.9. Cała dokumentacja projektowo-kosztorysowa nie może zawierać nazw handlowych, znaków towarowych wraz z nazwami firm. Dokumentacja projektowa winna być wykonana
bez wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę chyba że, jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dokładnych określeń - wtedy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy
„lub równoważny”, a w związku z tym muszą być sprecyzowane parametry, po spełnieniu których produkt zostanie uznany za równoważny. Opisując przedmiot dokumentacji projektowej przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym,
a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany jest do sporządzania aktualizacji kosztorysów objętych przedmiotem umowy
w terminie określonym przez Zamawiającego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego autor dokumentacji projektowej zobowiązany jest od udzielenia odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców – związanych z przyjętymi w dokumentacji technicznej rozwiązaniami projektowymi.
3.6.10. Kod CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 71320000-7.
Art. 109 ust. 1 pkt 4