Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie dwukrotnego opróbowania 22 punktów pomiarowych sieci monitoringu operacyjnego wód podziemnych w 2024 roku na obszarze wybranych jednolitych części wód podziemnych [...]
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332133
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rakowiecka 4
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-975
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lidia.zdanowska@pgi.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pgi.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
geologia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie dwukrotnego opróbowania 22 punktów pomiarowych sieci monitoringu operacyjnego wód podziemnych w 2024 roku na obszarze wybranych jednolitych części wód podziemnych [...]
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a666a8e2-d497-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00219224
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami pkt 11 SWZ -SPOSÓB KOMUNIKACJI, pkt 12 SWZ - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT ORAZ WYMAGANIA FORMALNE
DOTYCZĄCE SKŁADANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW oraz pkt 14 SWZ - SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami pkt 22 SWZ - DANE OSOBOWE
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami pkt 22 SWZ - DANE OSOBOWE
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.26.15.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie dwukrotnego opróbowania 22 punktów pomiarowych sieci monitoringu operacyjnego wód podziemnych w 2024 roku na obszarze wybranych jednolitych części wód podziemnych – wiosenne i jesienne opróbowanie.
Szczegółowy zakres oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia został określony w:
-załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia,
-załączniku nr 2 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71351910-5 - Usługi geologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-04
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej dwie (2) usługi, z których każda polegała na wykonaniu opróbowania minimum 20 punktów pomiarowych sieci monitoringu wód podziemnych (przez punkty badawcze Zamawiający rozumie otwory nieczynne wymagające wykonania pompowania oczyszczającego sprzętem przewoźnym).
UWAGA:
Zamawiający nie dopuszcza sumowania usług wykonywanych w ramach kilku umów dla jednego lub różnych podmiotów w celu spełniania wymagań określonych w pkt 7.4.1. SWZ. W przypadku usług wykonywanych, należy podać zakres tej części usługi, która już została wykonana.
2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował, co najmniej 3 osobami wyznaczonymi do poboru próbek wód podziemnych, przeszkolonymi z zakresu funkcjonowania systemu zarządzania zgodnie z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02P oraz poboru próbek wód podziemnych zgodnie z normą PN-ISO 5667-11:2017-10E oraz norm wykonawczych z zakresu wykonywanych oznaczeń: pH norma PN-EN ISO 10523:2012 Jakość wody – Oznaczanie pH; PEW norma PN-EN 27888:1999 Jakość wody – Oznaczanie przewodności elektrycznej właściwej; temperatura wód podziemnych PN-77/C-04584 (Norma wycofana) Woda i ścieki – Pomiar temperatury lub równoważna; dopuszcza się równoważne procedury badawcze objęte akredytacją Wykonawcy.
3. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującym sprzętem:
3.1. trójnóg z wyciągarką (wymóg techniczny – możliwość opuszczania pomp do 100 m p.p.t) – minimum 1 szt.,
3.2. pompy głębinowe o różnych wydajnościach: 1.0-8.0 m3/godz. – minimum 4 szt., każda o innej wydajności,
3.3. pompa typu MP-1 z przetwornicą do regulacji obrotów o wydajności 0,2-2,0 m3/godz. do rur o średnicy 2 cale – minimum 1 szt.,
3.4. pompa spalinowa odśrodkowa z możliwością regulacji wydajności od 0,25-6,0 m3/godz. – minimum 1 szt.,
3.5. pompki akumulatorowe 12 V – minimum 2 szt. w tym jedna 3 stopniowa, do rur 1,5 cala,
3.6. generatory prądu – minimum 2 szt.,
3.7. sprzęt do terenowych oznaczeń parametrów fizyczno-chemicznych: termometr, pehametr, konduktometr, tlenomierz, sonda (przymiar) z sygnałem dźwiękowo-świetlnym do pomiaru głębokości zwierciadła wód podziemnych – minimum 2 komplety (z aktualnymi świadectwami wzorcowania zgodnie z wymogami normy 17025 oraz dokumentu PCA DA-06 – dotyczy pomiarów pH, PEW, temperatury, poziom lustra wody),
3.8. cele przepływowe – minimum 2 szt.,
3.9. cyfrowe aparaty fotograficzne – minimum 1 szt.,
3.10. odbiorniki GPS – minimum 1 szt.,
3.11. zestaw do spawania i cięcia gazowego – minimum 1 komplet,
3.12. termometry elektryczne z rejestracją temperatury do monitorowania warunków transportu próbek – minimum 2 szt. (z aktualnymi świadectwami wzorcowania zgodnie z wymogami normy 17025 oraz dokumentu PCA DA-06).
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z zapisami pkt 9.4 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z zapisami pkt 9.5 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z zapisami pkt 10 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami § 7 załącznika nr 2 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy"
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-05 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pgi
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-05 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-03
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający, w celu ograniczenia liczby Wykonawców zaproszonych do negocjacji ofert, zastosuje kryterium oceny ofert opisane w pkt 16 SWZ.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Cała nazwa postępowania:
Wykonanie dwukrotnego opróbowania 22 punktów pomiarowych sieci monitoringu operacyjnego wód podziemnych w 2024 roku na obszarze wybranych jednolitych części wód podziemnych – wiosenne i jesienne opróbowanie.
Termin realizacji zamówienia – od dnia zawarcia umowy do dnia 20.09.2024 r. (opróbowanie) i do 04.10.2024 r. (przekazanie dokumentacji).
- Seria wiosenna opróbowania zostanie wykonana w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 07.06.2024 r., dokumentacja z opróbowania serii wiosennej zostanie przekazana Zamawiającemu w terminie do dwóch tygodni po zakończeniu serii pomiarowej wiosennej, jednak nie później niż do dnia 21 czerwca 2024 r.
- Seria jesienna opróbowania zostanie wykonana w terminie od dnia 01.08.2024 r. do dnia 20.09.2024 r. Dokumentacja z opróbowania serii jesiennej zostanie przekazana Zamawiającemu w terminie do dwóch tygodni po zakończeniu serii pomiarowej jesiennej, jednak nie później niż do dnia 4 października 2024 r.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz.835).