Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Wykonanie dok. proj. dla rozbudowy dróg gminnych ul. Pogodnej w Pszczółkach oraz ul. Uroczej w miejscowości Ostrowite, realizowanych w trybie „zgody na realizację inwestycji drogowej – ZRID”.
1.3.20 Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Pogodnej w Pszczółkach
1.3.21 Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Uroczej w Ostrowitem (obręb Skowarcz) wraz z budową sieci wod-kan i oświetlenia drogowego
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy dróg gminnych:
Cz. I - ul. Pogodnej w Pszczółkach wraz z budową odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz kanałem technologicznym, realizowanych w trybie „zgody na realizację inwestycji drogowej – ZRID”.
2. Prace projektowe obejmują:
- Określenie kategorii ruchu na drodze i potwierdzenie jej z Zamawiającym a na tej podstawie zaprojektowanie wzmocnienia konstrukcji drogi na wskazanym odcinku;
- Zaprojektowanie ciągu jezdnego o szer. 5,0 – 6.0 m i jednostronnej ścieżki pieszo-rowerowej lub chodnika o szerokości do 2,5 m;
- Zaprojektowanie odwodnienia drogi: należy przeanalizować odwodnienie powierzchniowe, kanalizację deszczową lub przewidzieć zaprojektowanie zbiornika retencyjnego),
- Zaprojektowanie przebudowy i dobudowy uzbrojenia podziemnego (wodno - kanalizacyjnego) i naziemnego kolidującego z projektowanym układem (sieci uzbrojenia, płoty, słupy itp.);
- Uwzględnienie w projekcie urządzeń bezpieczeństwa oraz uspokajania ruchu;
- Zaprojektowanie kanału technologicznego;
- Zaprojektowanie przebudowy i dobudowy oświetlenia drogowego na całej długości projektowanego odcinka (o ile będzie wymagane).
- W przypadku zaprojektowania przejść dla pieszych uwzględnić ich doświetlenie.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej, wykonanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, niezbędnej do wykonania robót budowlanych i obejmującej w szczególności:
a) Uzyskanie we własnym zakresie mapy do celów projektowych wraz ze wznowieniem granic nieruchomości pasa drogowego, podkład powinien zostać przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim, skala 1:500,
b) Wykonanie pełnej szczegółowej inwentaryzacji uzbrojenia podziemnego i naziemnego. Inwentaryzację należy uzgodnić z Zarządcą drogi w zakresie uzgodnień lokalizacji urządzeń obcych, a niezrealizowanych jeszcze w terenie przed sporządzeniem mapy.
c) Wykonanie szczegółowej inwentaryzacji: nawierzchni, zjazdów, przepustów, ogrodzeń oraz inwentaryzacji drzewostanu (w obrębie projektowanego pasa drogowego), wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej oraz zestawieniem tabelarycznym z dowiązaniem do kilometrarza.
d) Wykonanie badań geotechnicznych i laboratoryjnych konstrukcji istniejącej nawierzchni. Badania są integralnym składnikiem projektu branży drogowej.
e) Wykonanie niezbędnych uzupełniających pomiarów.
f) Uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych.
g) Po zatwierdzeniu Projektu Zagospodarowania Terenu należy uzgodnić z Zamawiającym projektowane linie rozgraniczające pas drogowy.
h) Wykonanie projektów podziału nieruchomości – do wyceny należy przyjąć 3 działki pierwotne (dla każdego z zadań). W druku oferta należy podać cenę za podział (wraz z wyniesieniem w teren) jednej działki. Rozliczenie końcowe nastąpi w oparciu o faktyczną liczbę działek przeznaczonych do podziału wynikającą z uzyskanej decyzji ZRID.
i) Przygotowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami wymaganymi obowiązującymi przepisami.
j) Przeprowadzenie minimum 1 konsultacji społecznych z mieszkańcami i właścicielami działek, które zostaną przejęte pod pas drogowy w trakcie przygotowywania przedmiotu zamówienia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Sporządzenie i przekazanie zamawiającemu kopii protokołów ze spotkań wraz z kopią całości dodatkowej dokumentacji związanej z konsultacjami.
k) Uzyskanie warunków i uzgodnień do projektowania,
l) Sporządzenie aktualnych map do celów projektowych,
m) Projekt budowlany i wykonawczy,
n) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (ogólna i szczegółowe dla wszystkich rozwiązań projektowych),
o) Przedmiary robót,
p) Kosztorys inwestorski,
q) Uzyskanie wszystkich niezbędnych warunków technicznych, opinii, uzgodnień, pozwoleń, sprawdzeń, zezwoleń właściwych organów i jednostek wymaganych przepisami szczególnymi,
r) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na budowę.
s) Po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID należy zastabilizować znaki graniczne w terenie oraz złożyć operat w Starostwie Powiatowym.
t) Po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID należy wykonać szczegółową inwentaryzację, wraz z dokumentacją fotograficzną, składników roślinnych i budowlanych na działkach, które zgodnie z decyzją ZRID zostają przejęte na rzecz Gminy Pszczółki.
u) Sporządzenie i zatwierdzenie Projektu docelowej organizacji ruchu
2) Warunki opracowania dokumentacji projektowej:
a) Projekty budowlane i wykonawcze powinny uwzględniać wszystkie elementy planowanej inwestycji oraz stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu,
b) Dokumentację projektową, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie, specyfikacje techniczne, należy wykonać zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz z przepisami wykonawczymi do ustawy, w tym m.in. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. Nr 130, poz.1389 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 z późn. zm.).
3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu przedmiot zamówienia w następujących formach oraz liczbie egzemplarzy:
a) dokumentacja projektowa – 5 egzemplarzy w wersji papierowej,
b) pozostałe opracowania – 2 egzemplarze w wersji papierowej.
c) wszystkie opracowania należy przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej, na płycie CD, w formacie PDF i plików źródłowych, rysunki – w formacie dwg, kosztorysy – w formacie .ath.
4) Wykonawca zobowiązany będzie do uzgodnienia z Zamawiającym projektowanych rozwiązań technologicznych i materiałowych a także do uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego projektu budowlanego przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę oraz projektów wykonawczych przed ich odbiorem.
5) Przedmiot zamówienia obejmuje także przeniesienie autorskich praw majątkowych wraz z własnością wszystkich egzemplarzy dokumentacji objętych przedmiotem zamówienia, w tym w wersji elektronicznej do opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań na Zamawiającego oraz do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji objętej dokumentacją projektową wraz z aktualizacją kosztorysów inwestorski w okresie udzielonej gwarancji. Sprawowanie nadzoru autorskiego będzie objęte osobną umową.
6) W dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów i urządzeń za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie „o parametrach wyższych lub równoważnych”. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowy opis kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.
7) Dokumentacja projektowa, jako opis przedmiotu zamówienia, powinna spełniać wszystkie wymogi ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
8) Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się z lokalnymi warunkami realizacji przedmiotu zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje niezbędne do właściwego przygotowania oferty i prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia. Wszelkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji przedmiotu zamówienia należy uwzględnić w cenie podanej w ofercie.
1. Wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy dróg gminnych:
Cz. II - ul. Uroczej w miejscowości Ostrowite (obręb Skowarcz) wraz z budową sieci wodnej i kanalizacyjnej, odwodnienia, oświetlenia drogowego oraz kanałem technologicznym, realizowanych w trybie „zgody na realizację inwestycji drogowej – ZRID”.
Zadania realizowane są jako inwestycja drogowa na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1363).
2. Prace projektowe obejmują:
- Określenie kategorii ruchu na drodze i potwierdzenie jej z Zamawiającym a na tej podstawie zaprojektowanie wzmocnienia konstrukcji drogi na wskazanym odcinku;
- Zaprojektowanie ciągu jezdnego o szer. 5,0 – 6.0 m i jednostronnej ścieżki pieszo-rowerowej lub chodnika o szerokości do 2,5 m;
- Zaprojektowanie odwodnienia drogi: należy przeanalizować odwodnienie powierzchniowe, kanalizację deszczową lub przewidzieć zaprojektowanie zbiornika retencyjnego),
- Zaprojektowanie przebudowy i dobudowy uzbrojenia podziemnego (wodno - kanalizacyjnego) i naziemnego kolidującego z projektowanym układem (sieci uzbrojenia, płoty, słupy itp.);
- Uwzględnienie w projekcie urządzeń bezpieczeństwa oraz uspokajania ruchu;
- Zaprojektowanie kanału technologicznego;
- Zaprojektowanie przebudowy i dobudowy oświetlenia drogowego na całej długości projektowanego odcinka (o ile będzie wymagane).
- W przypadku zaprojektowania przejść dla pieszych uwzględnić ich doświetlenie.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej, wykonanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, niezbędnej do wykonania robót budowlanych i obejmującej w szczególności:
a) Uzyskanie we własnym zakresie mapy do celów projektowych wraz ze wznowieniem granic nieruchomości pasa drogowego, podkład powinien zostać przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim, skala 1:500,
b) Wykonanie pełnej szczegółowej inwentaryzacji uzbrojenia podziemnego i naziemnego. Inwentaryzację należy uzgodnić z Zarządcą drogi w zakresie uzgodnień lokalizacji urządzeń obcych, a niezrealizowanych jeszcze w terenie przed sporządzeniem mapy.
c) Wykonanie szczegółowej inwentaryzacji: nawierzchni, zjazdów, przepustów, ogrodzeń oraz inwentaryzacji drzewostanu (w obrębie projektowanego pasa drogowego), wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej oraz zestawieniem tabelarycznym z dowiązaniem do kilometrarza.
d) Wykonanie badań geotechnicznych i laboratoryjnych konstrukcji istniejącej nawierzchni. Badania są integralnym składnikiem projektu branży drogowej.
e) Wykonanie niezbędnych uzupełniających pomiarów.
f) Uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych.
g) Po zatwierdzeniu Projektu Zagospodarowania Terenu należy uzgodnić z Zamawiającym projektowane linie rozgraniczające pas drogowy.
h) Wykonanie projektów podziału nieruchomości – do wyceny należy przyjąć 3 działki pierwotne (dla każdego z zadań). W druku oferta należy podać cenę za podział (wraz z wyniesieniem w teren) jednej działki. Rozliczenie końcowe nastąpi w oparciu o faktyczną liczbę działek przeznaczonych do podziału wynikającą z uzyskanej decyzji ZRID.
i) Przygotowanie kompletnego wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami wymaganymi obowiązującymi przepisami.
j) Przeprowadzenie minimum 1 konsultacji społecznych z mieszkańcami i właścicielami działek, które zostaną przejęte pod pas drogowy w trakcie przygotowywania przedmiotu zamówienia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Sporządzenie i przekazanie zamawiającemu kopii protokołów ze spotkań wraz z kopią całości dodatkowej dokumentacji związanej z konsultacjami.
k) Uzyskanie warunków i uzgodnień do projektowania,
l) Sporządzenie aktualnych map do celów projektowych,
m) Projekt budowlany i wykonawczy,
n) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (ogólna i szczegółowe dla wszystkich rozwiązań projektowych),
o) Przedmiary robót,
p) Kosztorys inwestorski,
q) Uzyskanie wszystkich niezbędnych warunków technicznych, opinii, uzgodnień, pozwoleń, sprawdzeń, zezwoleń właściwych organów i jednostek wymaganych przepisami szczególnymi,
r) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na budowę.
s) Po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID należy zastabilizować znaki graniczne w terenie oraz złożyć operat w Starostwie Powiatowym.
t) Po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID należy wykonać szczegółową inwentaryzację, wraz z dokumentacją fotograficzną, składników roślinnych i budowlanych na działkach, które zgodnie z decyzją ZRID zostają przejęte na rzecz Gminy Pszczółki.
u) Sporządzenie i zatwierdzenie Projektu docelowej organizacji ruchu
2) Warunki opracowania dokumentacji projektowej:
a) Projekty budowlane i wykonawcze powinny uwzględniać wszystkie elementy planowanej inwestycji oraz stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu,
b) Dokumentację projektową, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie, specyfikacje techniczne, należy wykonać zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz z przepisami wykonawczymi do ustawy, w tym m.in. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. Nr 130, poz.1389 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 z późn. zm.).
3) Wykonawca przekaże Zamawiającemu przedmiot zamówienia w następujących formach oraz liczbie egzemplarzy:
a) dokumentacja projektowa – 5 egzemplarzy w wersji papierowej,
b) pozostałe opracowania – 2 egzemplarze w wersji papierowej.
c) wszystkie opracowania należy przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej, na płycie CD, w formacie PDF i plików źródłowych, rysunki – w formacie dwg, kosztorysy – w formacie .ath.
4) Wykonawca zobowiązany będzie do uzgodnienia z Zamawiającym projektowanych rozwiązań technologicznych i materiałowych a także do uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego projektu budowlanego przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę oraz projektów wykonawczych przed ich odbiorem.
5) Przedmiot zamówienia obejmuje także przeniesienie autorskich praw majątkowych wraz z własnością wszystkich egzemplarzy dokumentacji objętych przedmiotem zamówienia, w tym w wersji elektronicznej do opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań na Zamawiającego oraz do pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji objętej dokumentacją projektową wraz z aktualizacją kosztorysów inwestorski w okresie udzielonej gwarancji. Sprawowanie nadzoru autorskiego będzie objęte osobną umową.
6) W dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów i urządzeń za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Wykonawca nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie „o parametrach wyższych lub równoważnych”. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowy opis kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.
7) Dokumentacja projektowa, jako opis przedmiotu zamówienia, powinna spełniać wszystkie wymogi ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
8) Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się z lokalnymi warunkami realizacji przedmiotu zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje niezbędne do właściwego przygotowania oferty i prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej objętej przedmiotem zamówienia. Wszelkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji przedmiotu zamówienia należy uwzględnić w cenie podanej w ofercie.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
Budowa domów od podstaw
Sierakowice (pomorskie)
Instalacje przeciwpożarowe
Gdańsk (pomorskie)
Wymiana instalacji elektrycznych
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje domofonu
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje alarmów
Gdańsk (pomorskie)
Monitoring
Gdańsk (pomorskie)
Instalacje elektryczne
Gdańsk (pomorskie)
Układanie paneli
Objazda (pomorskie)
Gładzie gipsowe
Objazda (pomorskie)