Wykonanie budowy i remontu dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie budowy i remontu dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPrzymuszewo
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2021-07-26
  • ZamawiającySkarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Przymuszewo
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-12
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00111164
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie budowy i remontu dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Przymuszewo

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Przymszewo

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090550710

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przymuszewo 3

1.5.2.) Miejscowość: Przymuszewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-634

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 694 411 029

1.5.8.) Numer faksu: 52 554 18 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przymuszewo@torun.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przymuszewo.torun.lasy.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie budowy i remontu dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18c609a1-dd86-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111164

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_przymuszewo

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Komunikacja odbywa się w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_przymuszewo

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) określa niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie https://platformazakupowa.pl tj.
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0,
- komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
- włączona obsługa JavaScript,
- zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
- Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodo-wanie UTF8,
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500MB.
Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie
https://platformazakupowa.pl. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 7 lub złożenia na platformie https://platformazakupowa.pl.
7.Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania ofert):
komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na platformie https://platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
Zamawiający będzie również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi.przymuszewo@torun.lasy.gov.pl.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w lit b) adres email.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcą za pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl jako załączniki.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.).
Zamawiający informuje, że instrukcja korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazkupowa.pl znajdują się zakładce "Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instruukcje

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrek-tywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119z04.05.2016,str.1) ,dalej„ RODO”, Zamawiający informuje ,że administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Przymuszewo, Przymuszewo 3, 89-634 Leśno. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych Pana Patryka Makowskiego, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem
e-mail: iod@comp-net.pl; lub telefonicznie pod numerem 796 400 977.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270 3.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Budowa odcinka dojazdu pożarowego nr 1, o dł. 511,10 m w Leśnictwie Warszyn; Obręb Kaszuba: działki nr 3012/1, 3013/3; gmina Brusy,
wraz z budową skrzyżowań, zjazdów publicznych, zjazdów indywidualnych oraz budowa mijanek. Istniejący dojazd pożarowy nr 1 sklasyfikowano pod względem
technicznym jako drogę wewnętrzną. Droga nr 1 przeznaczona jest do ochrony
pożarowej terenów leśnych i jest trasą komunikacyjną dla transportu leśnego
i częściowo publicznego. Istniejąca droga na całym odcinku posiada nawierzchnię
tłuczniową o zmiennej szerokości drogi 3,6 - 4,0 m. Trasa przebiega
wzdłuż istniejącego duktu przez obszary leśne należące do Lasów Państwowych
Nadleśnictwa Przymuszewo. Dojazd pożarowy nr 1 rozpoczyna się w miejscowości Warszyn, kończy przy drodze powiatowej w miejscowości Kaszuba.
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
Hektometr zerowy budowanego odcinka dowiązano do osi drogi leśnej, budowę
rozpoczęto w km 0+012,4, budowę zakończono w km 0+523,50. Łączna długość
budowanego odcinka to 511,10 m..
Na całym odcinku projektuje się wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy
oraz wykonaniu nowych warstw asfaltowych – warstwy wiążącej oraz ścieralnej.
W ramach budowy zostaną oczyszczone z namułu istniejące rowy drogowe,
zlokalizowane wzdłuż pasa drogowego. Dodatkowo wzdłuż odcinka drogi zostaną wybudowane mijanki oraz przebudowane skrzyżowania oraz zjazdy.
2. Budowa odcinka dojazdu pożarowego nr 7, o dł. 542,44 m w Leśnictwie Młynek; Obręb Małe Chełmy działki nr 3236/2; 3237/ 3238; gmina Brusy
wraz z budową skrzyżowań, zjazdów publicznych, zjazdów indywidualnych oraz budowa mijanek. Istniejący dojazd pożarowy nr 7 sklasyfikowano pod względem
technicznym jako drogę wewnętrzną. Droga nr 7 przeznaczona jest do ochrony
pożarowej terenów leśnych i jest trasą komunikacyjną dla transportu leśnego
i częściowo publicznego. Istniejąca droga na całym odcinku posiada nawierzchnię
tłuczniową o zmiennej szerokości drogi 3,6 - 4,0 m. Projektowana trasa przebiega wzdłuż istniejącego duktu przez obszary leśne należące do Lasów Państwowych Nadleśnictwa Przymuszewo. Dojazd pożarowy nr 7 rozpoczyna się przy drodze powiatowej relacji Laska – Czernica, kończy w miejscowości Młynek.Hektometr zerowy budowanego odcinka dowiązano do osi drogi powiatowej, budowę rozpoczęto w km 0+007,5, budowę zakończono w km 0+549,94 m. Łączna długość budowanego odcinka to 542,44m.
Na całym odcinku projektuje się wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy
oraz wykonaniu nowych warstw asfaltowych – warstwy wiążącej oraz ścieralnej.
W ramach budowy zostaną oczyszczone z namułu istniejące rowy drogowe,
zlokalizowane wzdłuż pasa drogowego. Dodatkowo wzdłuż odcinka drogi zostaną wybudowane mijanki oraz przebudowane skrzyżowania oraz zjazdy.
3. Remont drogi pożarowej nr 6 – Leśnictwo Zbrzyca na odcinku 1,50 km
Obręb Widno; działki nr 3077/2; 3100; 3101; 3102; 3103; gmina Brusy
Istniejący odcinek dojazdu pożarowego nr 6 sklasyfikowano pod względem
technicznym jako drogę wewnętrzną. Droga nr 6 przeznaczona jest do ochrony
pożarowej terenów leśnych i jest trasą komunikacyjną dla transportu leśnego
i częściowo publicznego. Istniejąca droga na całym odcinku posiada utwardzoną
nawierzchnię asfaltową o szerokości drogi 3,5m.
Na całym odcinku planuje się wykonanie odnowy istniejącej nawierzchni
drogowej polegającej na zabezpieczeniu istniejącej warstwy oraz wykonaniu nowej warstwy asfaltowej – warstwy ścieralnej. Łączna długość remontowanego odcinka to 1 500 m.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

45233127-5 - Roboty budowlane w zakresie rozjazdów

45233140-2 - Roboty drogowe

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Pzp, stanowiących nie więcej niż 15% wartości zrealizowanego zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na wykonaniu podobnych robót budowlanych do opisanych w dokumentacji projektowej. Dopuszcza się również możliwość wykonania tych robót przy użyciu innych materiałów niż w przypadku robót podstawowych, a także z zastosowaniem innych technologii. Udzielane zamówienia będą realizowane na zasadach umowy podstawowej. Wynagrodzenie Wykonawcy ustalane będzie w oparciu o normatywne nakłady czasu pracy, zużycia materiałów i pracy sprzętu wg odpowiednich Katalogów nakładów Rzeczowych (dalej:KNR), przy zastosowaniu tych samych norm, standardów i parametrów jak w przypadku robót podstawowych. Zamówienia te mogą zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: samodzielna realizacja zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował minimum dwie roboty drogowe polegające na wykonaniu budowy lub remontu dróg o łącznej wartości robót na kwotę nie mniejszą niż 300 tys. każda, Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości brutto każda.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budowy, posiadającą uprawnienia, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, oraz która posiada min. pięcioletnie doświadczenie w tym zakresie.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale XI.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 9.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 9.1. ppkt 3) lit. a) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub do-świadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 9.1. ppkt 3) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 Pzp może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z rozdziałem VIII SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 8.1. i 8.2. oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 9.1. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu na-stępujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SWZ):
a) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania,
Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych robót), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 7 do SWZ),
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje, o których mowa wyżej dotyczą usług faktycznie przez nie-go wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - również faktycznie przez niego wykonywanych.
c) dowody, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
d) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień (jeżeli są wymagane), niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz in-formacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ),
e) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 7 do SWZ),
g) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach za-mówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000 zł słownie: dwanaście tysięcy zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Za
mawiającego w banku BGŻ nr rachunku: 54 2030 0045 1110 0000 0105 3620 z do
piskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: „Wykonanie budowy i remontu dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo”
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wy-płaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 97 ust. 1 Pzp.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 – 6 Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi po-siadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 11.1. lit. g obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
Podmiotowe środki dowodowe lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 455 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
1. Zmiana warunków niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Niedopuszczalna jest zmiana warunków zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem tych zmian, które Zamawiający przewidział. Zamawiający przewidział możliwość dokonania takich zmian umowy w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SWZ w następujących przypadkach:1) terminu realizacji niniejszego
zamówienia publicznego – to znaczy zmianę daty końca realizacji robót budowlanych na termin późniejszy, w przypadku:a) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych w trakcie prowadzenia robót (np. długotrwałe opady deszczu, opady śniegu, niskie temperatury uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia lub jego części, nadmierne
zawilgocenie dróg lub (i) w trakcie dokonywania odbiorów robót – gdy warunki te uniemożliwią prowadzenie robót zgodnie ze sztuką budowlaną,b) wystąpienia szczególnych warunków geologicznych, w szczególności odmienne kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp.,c) wystąpienia trudnych warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac wykopaliskowych itp.,d) wstrzymania robót przez Zamawiającego,e) konieczności usunięcia błędów lub (i) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1) lit. a)
– e) termin umowy może być wydłużony, o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty. Z powyższego uprawnienia Zamawiający będzie mógł skorzystać w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z wyżej określonych okoliczności.
2)sposobu wykonania części przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia zaistnieją okoliczności, takie jak: a) pojawienie się nowych technologii,b)
konieczność zastosowania innych rozwiązań technicznych lub
(i) technologicznych niż przewidzianych w umowie o zamówienie publiczne, w sytuacji, gdy zastosowanie ich grozi niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia publicznego (przedmiotu umowy).
c) wystąpienie szczególnych warunków geologicznych, w szczególności odmienne kategorie gruntu, wystąpienie utworów słabonośnych, kurzawki itp., skutkujące niemożliwością
zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technicznych lub
(i) technologicznych.d) wystąpienie trudnych warunków terenowych, w szczególności istnienie
podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastruktury, obiektów archeologicznych, konieczności prowadzenia prac wykopaliskowych itp.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 2) lit. a) – d), Strony określą zakresy, ilości i wartość niezbędnych do wykonania prac. W takich sytuacjach, Wykonawca będzie zobowiązany do
wykonania kosztorysów robót dodatkowych lub (i) robót zamiennych na podstawie protokołu konieczności, spisanego przez strony i zatwierdzonego przez Zamawiającego na podstawie kosztorysu różnicowego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wskaźników, zawartych w kosztorysie ofertowym z oferty Wykonawcy.
3) stawki podatku VAT – to znaczy, ceny netto określone w umowie/ofercie pozostają niezmienione przez cały okres obowiązywania
umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy w drodze aneksu
4) zmiany podwykonawcy albo dalszego podwykonawcy robót.
Wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swojej ważności , pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-26 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_przymuszewo

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-26 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez
wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 5 % ceny łącznej wynikającej z
oferty.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościo-wokredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie
kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie
wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej
za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, we wszystkich formach przewidzianych w pkt
3., powinno zabezpieczać roszczenia wynikające z niewykonania bądź nie-należytego wykonania umowy w taki sam sposób, co oznacza, iż zabezpieczenie wniesione w formie innej niż pieniądz nie może zabezpieczać roszczeń Zamawiającego w sposób mniej korzystny, niż
akby miało to miejsce w przypadku wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu. Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy w formie gwarancji/poręczenia powinno być nieodwołalne,
bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Zamawiający nie
dopuszcza możliwości uzależnienia wypłaty kwot z gwarancji/poręczenia od przedłożenia
jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, bądź spełnienia jakichkolwiek warunków, poza
oświadczeniem Zamawiającego, iż żądana kwota jest należna z tytułu niewykonania bądź
nienależytego wykonania umowy.
5. Zwrot zabezpieczenia nastąpi w niżej podanych wysokościach i terminach :
1) 70% wartości wniesionego zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia
bezusterkowego odbioru końcowego robót,
2) 30% wartości wniesionego zabezpieczenia w terminie 15 dni od daty
wygaśnięcia rękojmi, po usunięciu wad stwierdzonych przez Zamawiającego w okresie
obowiązywania rękojmi.
2021-07-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy - Żukowo
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI