Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyk dokum koncepcyj-środow dla zadań pn:
1) Zad 1 Bud obwod m Głogówek w ciągu dr woj nr 416
2) Zad 2 Bud obwod m Boguchwałów w ciągu dr woj nr 416
3) Zad 3 Bud obwod m Przywory w ciągu dr woj nr 423
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774591800
1.5.8.) Numer faksu: 774581352
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyk dokum koncepcyj-środow dla zadań pn:
1) Zad 1 Bud obwod m Głogówek w ciągu dr woj nr 416
2) Zad 2 Bud obwod m Boguchwałów w ciągu dr woj nr 416
3) Zad 3 Bud obwod m Przywory w ciągu dr woj nr 423
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ed86e63-c6e2-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00141781
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019517/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Wyk. dok. koncepc. dla zad. pn: 1) Bud. obwod. m. Głogówek w ciągu dr. woj. nr 416, 2) Bud. obwod. m. Boguchwałów w ciągu dr. woj. nr 416, 3) Bud. obwod. m. Przywory w ciągu dr. woj. nr 423
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z platformy przez wyk. jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzystania z platformy: a) w przypadku posiadania konta na platformie – zgłoszenie do post. wymaga zalogowania, b) w przypadku,
gdy wykonawca nie posiada konta na platformie–należy wyszukać niniejsze post. bezp. na platformie lub poprzez profil nabywcy zamaw. (link z logo zamawiającego a następnie zakładka
„Postępowania”),wybrać post. 3.1. Zalecenia z. odnośnie podpisu: a) dla dok. w form. pdf zaleca się podpis w form. PAdES,b) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2.
Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umoż. pracę na platformie: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepust. nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:–pamięć min. 2 GB RAM,– procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja,–jeden z systemów oper.:* MS Windows 7,* Mac OS x 10.4,* Linux,* lub ich nowsze wersje,c) zainst. dowolna przegl. internetowa, w przypadku Internet Explorer min. wersja 10.0,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsł. pliki w form. pdf. 3.3. Zam. rekomenduje przesył. danych w form. dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa tj. m.in.: .doc,.xls, .pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorz. plików w form. pdf. W celu ewentualnej kompresji danych zam. rekomenduje wykorz. jednego z form.: .zip; .7Z. 3.4. Zam. zaleca, aby nie wprow. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym – dotyczy podpisów XAdES. 3.5. Inf. na temat kodowania i oznacz. czasu przekaz. danych. Pliki oferty załączone przez wyk. na platformie, widoczne są jako zaszyfrowane. Możliwość otworzenia plików dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zam. po upływie term. otwarcia ofert. Oznaczenie czasu przekazania danych przez platformę
stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss).3.6. Dok. nin. post. dostępna jest na platformie: https://platformazakupowa.pl,
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, www.bip.zdw.opole.pl w dziale „Załączniki do postępowania”. Pobranie dok. następuje po kliknięciu na wybrany zał. 3.7. Ofertę, ośw. wymagane post.pkt 5.1 SWZ–na zał.nr 3 do SWZ oraz na zał.nr 3a do SWZ (w przypadku gdy wyk. polega na potencjale podm. udost. zasoby), zob., o którym mowa w punkcie 4.5. ppkt 2 SWZ, dok. i oświadcz. należy wczytać jako zał. na platformie, według instr. dla wyk., które znajdują się na platformie. 3.8. Zam. w zakr. pytań techn. zw. z działaniem systemu prosi o kontakt z CentrumWsparciaKlienta platformazakupowa.pl pod numer +48221010202, cwk@platformazakupowa.pl, która udziela wszelkich inf. zw. z procesem składania ofert, rejestracji czyinnych aspektów techn. platformy od pn do pt od 08:00 do 17:00. 3.9. Wym. techn. i org. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl.
Wyk. uczestniczący w przedmiotowym post. powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie.3.10.Występuje limit obj. plików lub
spakowanych folderów w zakr. całej oferty. Szczegółowe inf. w tym zakr. znajdują się w instrukcji zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łączeintern.i dostępna przepustowość łącza po stronie serwera platformazakupowa.pl oraz użytkownika.3.12.Składając ofertę zaleca się zaplanowanie złożenia jej z wyprzedzeniem min. 24h, aby zdążyć w term. przewidzianym na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy
techn. związane z brakiem np. aktualnej przeglądarki, itp. 3.13. W przyp. większych plików zalecamy skorzystać z instr. pakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instr. dla wyk. znajdującą się na platformie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 1800,2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu jest PanJacek Kaflowski, email:
iod@zdw.opole.pl,3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zam. publ. na „Wykonanie dokumentacji koncepcyjno-środowiskowych dla zadań pn.: 1) Zadanie nr 1: Budowa obwodnicy miejscowości Głogówek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416. 2) Zadanie nr 2: Budowa obwodnicy miejscowości Boguchwałów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416. 3) Zadanie nr 3: Budowa obwodnicy miejscowości Przywory w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423” prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji,4) Przetwarzane przez administratora danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom prowadzącym działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom, którym
administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 10 lat, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu
obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze(nie zawarto z tymi wykonawcami umowy),6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ciąg dalszy sekcji 3.15). 8) posiada Pani/Pan:a) na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. Administrator
informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane
dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W
przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w odniesieniu do przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia, b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie
art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisyRODO,9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo
do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO,c) na podstawie art. 21RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.10)Pozostałe informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.15.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia na zadanie nr 1 jest ,,Wykonanie dokumentacji koncepcyjno-środowiskowej dla zadania pn.: Budowa obwodnicy miejscowości Głogówek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416" zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi na opracowanie koncepcji projektowej oraz opracowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem tej decyzji dla zadania wymienionego powyżej zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) prace geodezyjne:
- opracowanie mapy do projektowania,
- pozyskanie map ewidencji gruntów i wypisów z rejestru gruntów.
b) prace projektowe:
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej I (KPP-I),
- wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy,
- inwentaryzację obszaru inwestycji,
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej II (KPP-II),
- analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
- określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
- przeprowadzenia konsultacji społecznych,
- analizę własności działek wraz z analizą połączenia działek z siecią drogową,
- szacunkowa wycena kosztów realizacji inwestycji,
- inne elementy niezbędne do realizacji zadania.
c) prace środowiskowe:
- wykonanie projektu urządzenia zieleni, w tym szczegółowej inwentaryzacji wraz z planem wyrębu,
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia,
- sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z niezbędnymi materiałami.
4. Zakres zamówienia:
4.1. Informacja o zakresie przedmiotowego zadania nr 1:
„Budowa obwodnicy miejscowości Głogówek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416”
W zakresie zadania Jednostka Projektująca zobowiązana jest uwzględnić, pozyskać oraz opracować:
1. Koncepcję budowy obwodnicy miejscowości Głogówek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416 o długości ok. 4,9 km – zgodnie z załącznikiem mapowym, klasa techniczna drogi G, nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
2. Przebieg drogi w planie należy dostosować do istniejącego terenu, przebiegu linii kolejowej nr 137, z dowiązaniem na końcach projektowanego odcinka do istniejącej infrastruktury.
3. Potrzeby w zakresie budowę ciągów komunikacji pieszo – rowerowej na odcinkach tego wymagających.
4. Budowę poboczy gruntowych.
5. Przebudowę i budowę skrzyżowań z istniejących drogami.
6. Budowę i przebudowę obiektów inżynierskich z dostosowaniem do klasy I obciążenia pojazdami w zakresie zależnym od wariantu koncepcji.
7. Mapę do projektowania z aktualnym stanem prawnym.
8. Mapę ewidencji gruntów.
9. Urządzenie zieleni w tym ewentualna wycinka drzew i krzewów kolidujących z planowanym pasem drogowym.
10. Inwentaryzację obszaru inwestycji w zakresie istniejącego zagospodarowania terenu i uwarunkowań przyrodniczych.
11. Materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z jej uzyskaniem dla całego zakresu zadania.
12. Określenie zajętości działek na potrzeby budowy obwodnicy oraz przebudowy urządzeń nie związanych z gospodarką drogową (np. sieć gazowa, telekomunikacyjna, elektroenergetyczna, w tym oświetlenie),
13. Przeprowadzenie konsultacji społecznych.
14. Wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy.
15. Inne elementy niezbędne do wykonania zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający udzieli zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, wyszczególnionych w formularzu cenowym zamówienia podstawowego i zgodnie z przedmiotem zamówienia, gdy będzie posiadał niezbędne środki finansowe.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług udzielone zostaną w przypadku:
- zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
- wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
- wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy lub opracowań projektowych ponad zakres przewidziany w umowie,
- wystąpienia protestów społecznych i/lub przedłużających się odwołań od wydanych decyzji administracyjnych,
- konieczności uzyskania odstępstwa od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
- w przypadku przyczyn niezależnych od wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia oraz realizację robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
W trakcie realizacji zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp będą obowiązywały kary umowne jak dla zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta drogowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia na zadanie nr 2 jest ,,Wykonanie dokumentacji koncepcyjno-środowiskowej dla zadania pn.: Budowa obwodnicy miejscowości Boguchwałów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416" zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi na opracowanie koncepcji projektowej oraz opracowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem tej decyzji dla zadania wymienionego powyżej zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) prace geodezyjne:
- opracowanie mapy do projektowania,
- pozyskanie map ewidencji gruntów i wypisów z rejestru gruntów.
b) prace projektowe:
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej I (KPP-I),
- wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy,
- inwentaryzację obszaru inwestycji,
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej II (KPP-II),
- analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
- określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
- przeprowadzenia konsultacji społecznych,
- analizę własności działek wraz z analizą połączenia działek z siecią drogową,
- szacunkowa wycena kosztów realizacji inwestycji,
- inne elementy niezbędne do realizacji zadania.
c) prace środowiskowe:
- wykonanie projektu urządzenia zieleni, w tym szczegółowej inwentaryzacji wraz z planem wyrębu,
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia,
- sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z niezbędnymi materiałami.
4. Zakres zamówienia:
4.1. Informacja o zakresie przedmiotowego zadania nr 2:
„Budowa obwodnicy miejscowości Boguchwałów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416”
W zakresie zadania Jednostka Projektująca zobowiązana jest uwzględnić, pozyskać oraz opracować:
1. Koncepcję budowy obwodnicy miejscowości Boguchwałów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 416 o długości ok. 1,9 km – zgodnie z załącznikiem mapowym, klasa techniczna drogi G, nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
2. Przebieg drogi w planie należy dostosować do istniejącego terenu, z dowiązaniem na końcach projektowanego odcinka do istniejącej infrastruktury.
3. Potrzeby w zakresie budowę ciągów komunikacji pieszo – rowerowej na odcinkach tego wymagających.
4. Budowę poboczy gruntowych.
5. Przebudowę i budowę skrzyżowań z istniejących drogami.
6. Budowę i przebudowę obiektów inżynierskich z dostosowaniem do klasy I obciążenia pojazdami w zakresie zależnym od wariantu koncepcji.
7. Mapę do projektowania z aktualnym stanem prawnym.
8. Mapę ewidencji gruntów.
9. Urządzenie zieleni w tym ewentualna wycinka drzew i krzewów kolidujących z planowanym pasem drogowym.
10. Inwentaryzację obszaru inwestycji w zakresie istniejącego zagospodarowania terenu i uwarunkowań przyrodniczych.
11. Materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z jej uzyskaniem dla całego zakresu zadania.
12. Określenie zajętości działek na potrzeby budowy obwodnicy oraz przebudowy urządzeń nie związanych z gospodarką drogową (np. sieć gazowa, telekomunikacyjna, elektroenergetyczna, w tym oświetlenie),
13. Przeprowadzenie konsultacji społecznych.
14. Wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy.
15. Inne elementy niezbędne do wykonania zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający udzieli zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, wyszczególnionych w formularzu cenowym zamówienia podstawowego i zgodnie z przedmiotem zamówienia, gdy będzie posiadał niezbędne środki finansowe.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług udzielone zostaną w przypadku:
- zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
- wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
- wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy lub opracowań projektowych ponad zakres przewidziany w umowie,
- wystąpienia protestów społecznych i/lub przedłużających się odwołań od wydanych decyzji administracyjnych,
- konieczności uzyskania odstępstwa od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
- w przypadku przyczyn niezależnych od wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia oraz realizację robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
W trakcie realizacji zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp będą obowiązywały kary umowne jak dla zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta drogowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia na zadanie nr 3 jest ,,Wykonanie dokumentacji koncepcyjno-środowiskowej dla zadania pn.: Budowa obwodnicy miejscowości Przywory w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423” zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi na opracowanie koncepcji projektowej oraz opracowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem tej decyzji dla zadania wymienionego powyżej zgodnie z warunkami specyfikacji warunków zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) prace geodezyjne:
- opracowanie mapy do projektowania,
- pozyskanie map ewidencji gruntów i wypisów z rejestru gruntów.
b) prace projektowe:
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej I (KPP-I),
- wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy,
- inwentaryzację obszaru inwestycji,
- opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej II (KPP-II),
- analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
- określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
- przeprowadzenia konsultacji społecznych,
- analizę własności działek wraz z analizą połączenia działek z siecią drogową,
- szacunkowa wycena kosztów realizacji inwestycji,
- inne elementy niezbędne do realizacji zadania.
c) prace środowiskowe:
- wykonanie projektu urządzenia zieleni, w tym szczegółowej inwentaryzacji wraz z planem wyrębu,
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- opracowanie karty informacyjnej przedsięwzięcia,
- sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z niezbędnymi materiałami.
4. Zakres zamówienia:
4.1. Informacja o zakresie przedmiotowego zadania nr 3:
„Budowa obwodnicy miejscowości Przywory w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423”
W zakresie zadania Jednostka Projektująca zobowiązana jest uwzględnić, pozyskać oraz opracować:
1. Koncepcję budowy obwodnicy miejscowości Przywory w ciągu drogi wojewódzkiej nr 423 o długości ok. 3,5 km – zgodnie z załącznikiem mapowym, klasa techniczna drogi G, nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
2. Przebieg drogi w planie należy dostosować do istniejącego terenu, z dowiązaniem na końcach projektowanego odcinka do istniejącej infrastruktury.
3. Potrzeby w zakresie budowę ciągów komunikacji pieszo – rowerowej na odcinkach tego wymagających.
4. Budowę poboczy gruntowych.
5. Przebudowę i budowę skrzyżowań z istniejących drogami.
6. Budowę i przebudowę obiektów inżynierskich z dostosowaniem do klasy I obciążenia pojazdami w zakresie zależnym od wariantu koncepcji.
7. Mapę do projektowania z aktualnym stanem prawnym.
8. Mapę ewidencji gruntów.
9. Urządzenie zieleni w tym ewentualna wycinka drzew i krzewów kolidujących z planowanym pasem drogowym.
10. Inwentaryzację obszaru inwestycji w zakresie istniejącego zagospodarowania terenu i uwarunkowań przyrodniczych.
11. Materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z jej uzyskaniem dla całego zakresu zadania.
12. Określenie zajętości działek na potrzeby budowy obwodnicy oraz przebudowy urządzeń nie związanych z gospodarką drogową (np. sieć gazowa, telekomunikacyjna, elektroenergetyczna, w tym oświetlenie),
13. Przeprowadzenie konsultacji społecznych.
14. Wielokryterialna analizy porównawcza zaproponowanych wariantów obwodnicy.
15. Inne elementy niezbędne do wykonania zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający udzieli zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, wyszczególnionych w formularzu cenowym zamówienia podstawowego i zgodnie z przedmiotem zamówienia, gdy będzie posiadał niezbędne środki finansowe.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług udzielone zostaną w przypadku:
- zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
- wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
- wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy lub opracowań projektowych ponad zakres przewidziany w umowie,
- wystąpienia protestów społecznych i/lub przedłużających się odwołań od wydanych decyzji administracyjnych,
- konieczności uzyskania odstępstwa od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
- w przypadku przyczyn niezależnych od wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia oraz realizację robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
W trakcie realizacji zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp będą obowiązywały kary umowne jak dla zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta drogowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum:
a) jedną koncepcję projektową wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, która dotyczyła budowy drogi po nowym śladzie o parametrach klasy G* lub wyższej, o długości co najmniej 1,5 km stanowiący jeden odcinek drogi (nie dopuszcza się sumowania odcinków składowych)
lub
b) jeden projekt budowlany lub budowlano-wykonawczy, który dotyczył budowy drogi po nowym śladzie o parametrach klasy G* lub wyższej, o długości co najmniej 1,5 km stanowiący jeden odcinek drogi (nie dopuszcza się sumowania odcinków składowych).
* – lub drogi o równoważnych parametrach w przypadku projektów realizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 – tekst jednolity z późn. zm.).
Zadania, które polegały na aktualizacji lub optymalizacji dokumentacji projektowej nie będą uznane jako spełniające opisane powyżej warunki.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia na stanowiskach wymienionych poniżej:
a) projektant branży drogowej posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie w opracowaniu, po uzyskaniu uprawnień, minimum jednego projektu budowlanego lub budowlano-wykonawczego dotyczącego budowy drogi po nowym śladzie o parametrach klasy G* lub wyższej, o długości co najmniej 1,5 km stanowiący jeden odcinek drogi (nie dopuszcza się sumowania odcinków składowych) lub jedną koncepcję projektową wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dotyczącą budowy drogi po nowym śladzie o parametrach klasy G* lub wyższej, o długości co najmniej 1,5 km stanowiący jeden odcinek drogi (nie dopuszcza się sumowania odcinków składowych) - 1 osoba,
W przypadku wykonawcy składającego ofertę na więcej niż jedno zadanie zamawiający dopuszcza dysponowanie jedną (i tą samą) osobą na wszystkie zadania.
b) autor opracowań środowiskowych lub kierujący zespołem autorów opracowań środowiskowych spełniająca wymagania określone w art. 74a ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 - tekst jedn. z późn. zm.) i doświadczenie w opracowaniu minimum jednego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania dotyczącego budowy drogi po nowym śladzie o parametrach klasy G* lub wyższej, dla którego uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia - 1 osoba.
W przypadku wykonawcy składającego ofertę na więcej niż jedno zadanie zamawiający dopuszcza dysponowanie jedną (i tą samą) osobą na wszystkie zadania.
* – lub drogi o równoważnych parametrach w przypadku projektów realizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 – tekst jednolity z późn. zm.).
Zadania, które polegały na aktualizacji lub optymalizacji dokumentacji projektowej nie będą uznane jako spełniające opisane powyżej warunki.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych,
b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, żąda
oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w punkcie 1 podpunkt 1) – składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2.1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2 powyżej, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do
wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub,
jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy. Przepis punktu 3 poniżej stosuje się.
3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4.) punkt 1 podpunkt a)
(tj. określić nazwę i rodzaj opracowanej koncepcji projektowej, czy uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, czy koncepcja dotyczyła budowy drogi po nowym śladzie, podać klasę drogi i długość odcinka stanowiącego jeden odcinek drogi) lub o których mowa w sekcji 5.4.) punkt 1 podpunkt b) (tj. określić nazwę i rodzaj opracowanego projektu, czy był to projekt budowlany lub budowlano-wykonawczy, czy dotyczył budowy drogi po nowym śladzie, podać klasę drogi i długość odcinka stanowiącego jeden odcinek drogi); oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – wykaz usług stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4.) punkt 2 tj.:
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkt 2 podpunkt a) (projektant branży drogowej) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień (czy bez ograniczeń), doświadczenie w opracowaniu (określić nazwę i rodzaj opracowanego projektu, czy był to projekt budowlany lub budowlano-wykonawczy, czy dotyczył budowy drogi po nowym śladzie, podać klasę drogi i długość odcinka stanowiącego jeden odcinek drogi lub określić nazwę i rodzaj opracowanej koncepcji projektowej, czy uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, czy koncepcja dotyczyła budowy drogi po nowym śladzie, podać klasę drogi i długość odcinka stanowiącego jeden odcinek drogi, określić czy wykazane doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień) oraz podać informację o podstawie do dysponowania tą osobą,
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkt 2 podpunkt b) (autor opracowań środowiskowych lub kierujący zespołem autorów opracowań środowiskowych) wpisać imię i nazwisko, wskazać, czy osoba spełnia wymagania określone w art. 74a ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U z 2021 r. poz. 247 – tekst jednolity z późn. zm.), doświadczenie w opracowaniu (określić czy był to raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, czy dla zadania dotyczącego budowy drogi po nowym śladzie, podać klasę drogi, czy uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia) oraz podać informację o podstawie do dysponowania tą osobą.
CIĄG DALSZY W SEKCJI IX punkt I
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienie wadium wysokości:
a) dla zadania nr 1 – 1.000,00 PLN,
b) dla zadania nr 2 – 1.000,00 PLN,
c) dla zadania nr 3 – 1.000,00 PLN.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w sekcji 5.2) i art 108 ust 1 ustawy Pzp oraz o których mowa w sekcji IX punkcie IV, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z sekcją 5.4).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
wykonawców, oświadczenie wymienione w sekcji 5.5) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Na wezwanie zamawiającego zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedkłada również dokumenty określone w sekcji 5.6) i 5.7). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w punkcie 5 powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7. Wykonawcy, o których mowa w punkcie 1 powyżej ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy (jeżeli wniesienie takiego zabezpieczenia jest wymagane przez zamawiającego).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie zakresu i warunków zmian zawarte są w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-12 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. CIĄG DALSZY SEKCJI 5.7.)
W wyżej wymienionym wykazie osób muszą być wpisane te same imiona i nazwiska: projektanta branży drogowej oraz autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych, co osób zadeklarowanych w wykazach osób dla spełnienia kryterium oceny ofert przez wykonawcę w treści oferty odpowiednio, dla projektanta branży drogowej - na zał nr 1a do SWZ, oraz dla autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych - na zał nr 1b do SWZ.
II. Treść zapytań wraz z wyj., zmiany treści SWZ oraz inne dok zamówienia bezp. związane z post. o udzielenie zamówienia zamaw udostępnia, bez ujawniania źródła
zapytania na stronie internetowej prowadzonego postępowania: https://platformazakupowa.pl lub na profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole.
III. Wraz z formularzem oferty sporządzonym w formie elektr opatrzonej kwalifik podpisem elektr lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (na zał nr 1 do SWZ), za pośrednictwem Platformy zakupowej:
https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy:
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6.) powinny być złożone:
1) formularz cenowy w formie elektr opatrzonej kwalifik podpisem elektr lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – na zał nr 2a i/lub 2b i/lub 2c do SWZ (odpowiednio na zad nr 1 i/lub 2 i/lub 3),
2) wykaz osób dla spełnienia kryterium oceny ofert w formie elektr opatrzonej kwalifik podpisem elektr lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – na zał nr 1a, 1b do SWZ (odpowiednio dla projekt branży drogowej oraz autora opracowań środowiskowych lub kierującego zespołem autorów opracowań środowiskowych).
3) ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w formie elektr opatrzonej kwalifik podpisem elektr lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – na zał nr 3 do SWZ.
3a) wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z ośw, o którym mowa w ppkt 3 powyżej, także ośw podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – na zał nr 3a do SWZ.
Oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 57 ustawy Pzp muszą mieć formę dokumentu elektr, podpisanego kwalifik podpisem elektr lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez każdy z tych podmiotów zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6).
3b) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy
Pzp składa każdy z nich zgodnie z zasadami określonymi w sekcji 3.6.).
4) pełnomoc. potw. umocowan do reprezent. wszystkich wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam. sporz. w formie elektr. i opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrz. podpisem
zaufanym lub podpisem osob.
5) zobow. podm. udost. zasoby, o których mowa w punkcie 4.5.
podpunkt 2 SWZ należy złożyć wraz z ofertą w form. elektr. opatrzonej kwalif. podp.m elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podp. zaufanym lub podp. osob.– wzór zobow. stanowi zał. nr 6 do
SWZ,
6) oryginał gwar. lub poręcz., jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz przek. się w postaci elektronicznej, 7) ośw. o których mowa w art. 117 ust 4 ustawyPzp lub w sekcji 6.6 punkt 6– zgodnie z zał nr 7 do SWZ - (dot. tylko wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam.).
IV. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawcę zgodnie z pkt. 4.8 ppkt. 7 SWZ.
V. Dotyczy sekcji 4.2.10) na zad. nr 1, 2 i 3: Szczegółowo termin wykonania umowy określono w pkt. 12 SWZ.