Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyk. dok. proj. i spec. tech. wyk., i odb. r. bud. dla bud. łącznika dr. dł. ok. 600m w ramach z. inw. pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów mieszkaniowych pomiędzy ul. Korczaka, a Wrocławską”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Dzierżoniów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Dzierżoniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48746450397
1.5.8.) Numer faksu: +48746450882
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.dzierzoniow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/, https://bip.um.dzierzoniow.pl/, https://dzierzoniow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyk. dok. proj. i spec. tech. wyk., i odb. r. bud. dla bud. łącznika dr. dł. ok. 600m w ramach z. inw. pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów mieszkaniowych pomiędzy ul. Korczaka, a Wrocławską”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7173b7c3-b9ff-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00061407
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001996/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.16 Budowa drogi dojazdowej do terenów mieszkaniowych pomiędzy ul. Korczaka a Wrocławską - prace projektowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie
zakupowej eZamawiajacy, tj.: Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie
mniejszej niż 512kb/s; Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram,
procesor Intel IV2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich
nowsze wersje;Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w
najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;Włączona obsługa
JavaScript;Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez
Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany –
format
kodowaniaUTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez
Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę
stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu. Zamawiający określił dopuszczalne formaty
przesyłanych danych w SWZ tj. plików owielkości do 100 MB. Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .rtf .xls .jpg(.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W
celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip
lub .7Z. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej zostały opisane na Platformie w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”
pod adresem internetowymhttps://dzierzoniow.ezamawiajacy.pl/. Wszelką korespondencję związaną z postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda
ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.Oferta
wraz z załącznikami musi zostać w ogólnie przyjętych formatach danych i złożona w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem osobistym albo podpisem zaufanym pod rygorem nieważności.Sposób
sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów musi
być zgodny z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie oraz Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z
dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Danych jest Gmina Miejska
Dzierżoniów reprezentowana przez Burmistrza Dzierżoniowa ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów tel. 74
645 0800; Inspektor Ochrony Danych - Kontakt: Urząd Miasta w Dzierżoniowie, ul. Rynek 1, pok. 22
tel. 74 645 0808, e-mail: inspektorodo@um.dzierzoniow.pl; Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu
przeprowadzenia zamówienia publicznego, a w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty w celu
zawarcia i realizacji umowy, Będziemy przetwarzać Twoje dane na podstawie: 1. Art. 6 ust. 1 lit. c
RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
administratorze 2. Ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych wraz z
aktami wykonawczymi do ustawy 3. Ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych. W przypadku
wyboru najkorzystniejszej oferty również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO- tj. przetwarzanie
jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia
działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy; Twoje dane osobowe będą
przechowywane przez okres wynikający z jednolitego rzeczowego wykazu akt lub przez okres
trwałości projektu dofinansowanego ze źródeł zewnętrznych wynikający z odrębnych przepisów prawa;
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp; Odbiorcy Twoich danych - Twoje dane osobowe w postaci nazwy/imienia i nazwiska oraz adresu
prowadzenia działalności gospodarczej mogą zostać udostępnione:- w Biuletynie
Zamówień Publicznych / w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,- na Platformie Zakupowej
eZamawiający,-w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Dzierżoniowie,-wykonawcom
biorącym udział w postępowaniu,-organom upoważnionym na mocy przepisów prawa,-wykonawcom
świadczącym usługi na rzecz Zamawiającego, min. firma Market Planet Otwarty Rynek Elektroniczny
S.A.-dostawca platformy zakupowej do obsługi zamówień publicznych.Ponadto po zawarciu umowy
w/w dane mogą zostać udostępnione każdej osobie, która wystąpi z wnioskiem o ich udostępnienie w
trybie dostępu do informacji publicznej (jeśli nie będą zachodziły przesłanki wyłączające); Twoje prawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR-P.271.36.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 95472,46 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania, i odbioru robót budowlanych dla budowy łącznika drogowego długości ok. 600m w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów mieszkaniowych pomiędzy ul. Korczaka, a Wrocławską” w Dzierżoniowie.
2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych:
1) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 02.09.2004r.
z późniejszymi zmianami w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz.U. z 2013r., poz.1129), w zakresie branż: drogowej, sanitarnej – kanalizacja deszczowa – odwodnienie drogi i elektrycznej – budowa oświetlenia;
2) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999r. (tj. Dz u. z 2016r., poz. 124 z póź. zm.) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie;
W przypadku udokumentowania braku możliwości uzyskania parametrów zgodnych
z w/w rozporządzeniem należy uzyskać zgodę na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w trybie art. 9 ustawy Prawo Budowlane. Postanowienie na odstępstwo należy uzyskać od właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej;
3) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11.09.2020r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2020, poz. 1609);
4) zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2019 poz. 2019 z późn zm.), gdyż opracowana przez Wykonawcę dokumentacja będzie stanowiła część opisu przedmiotu zamówienia w zamówieniu publicznym na roboty budowlane;
5) zgodnie ze wszystkimi pozostałymi przepisami szczegółowymi mającymi zastosowanie i wpływ na kompletność i prawidłowość wykonania dokumentacji projektowej, w tym z prawem budowlanym; oraz wykonanie:
- kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 18.05.2004r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz.U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389) z podziałem na branże;
3. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto:
1) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę/zgody od właściwego organu na realizację robót, oraz wszelkich innych decyzji wymaganych prawem wraz z wszelkimi wymaganymi uzgodnieniami. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia materiałów oraz udzielania stosownych wyjaśnień na wezwanie właściwego organu po złożeniu przez Niego wniosku o wydanie zgody/decyzji na realizację robót i w trakcie postępowania;
2) wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań (w tym opinii
i ekspertyz) wymaganych obowiązującym prawem warunkujących uzyskanie decyzji/zgody na realizację robót;
3) wykonanie inwentaryzacji drzew i krzewów oraz uzyskanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją;
4) uzyskanie z Wydziału Gospodarki Nieruchomości i Architektury decyzji o warunkach zabudowy/ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
5) uzyskanie mapy sytuacyjno – wysokościowej dla celów projektowych na potrzeby projektu;
6) uzyskanie warunków przyłączenia mediów (np. oświetlenia, wody kanalizacji sanitarnej, deszczowej);
7) Wykonawca zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi i składania wyjaśnień na pytania zadane przez Zamawiającego i potencjalnych wykonawców robót w toku trwającej procedury przetargowej na wykonanie robót budowlanych w terminie określonym przez Zamawiającego;
8) wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych dla potrzeb ustalenia nośności podłoża i konstrukcji i wykorzystania ich dla celów projektowych,
9) wykonanie projektów: tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i stałej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem stosownych zatwierdzeń na ich wprowadzenie
4. Zakres rzeczowy projektu budowlanego obejmuje w szczególności:
1) zaprojektowanie jednokierunkowej drogi dojazdowej do terenów mieszkaniowych o nawierzchni jezdni i chodnika z kostki betonowej wraz z konstrukcją i podbudową (lokalizacja wskazana na załączniku nr 13 do SWZ);
2) zaprojektowanie włączenia nowo projektowanego łącznika drogowego do ul. Korczaka i ul. Wrocławskiej wraz z dowiązaniem i regulacją istniejących nawierzchni, obrzeży, krawężników i urządzeń;
3) zaprojektowanie odpowiedniego ukształtowania terenu w obrębie projektowanej drogi ze szczególnym uwzględnieniem odcinka wzdłuż płyty boiska stadionu oraz szkoły wraz z uwzględnieniem ewentualnego wykonania nowego ogrodzenia stadionu i terenu szkoły i zaprojektowania ekranu ochronnego dla terenów rekreacji sportowej;
4) zaprojektowanie oświetlenia drogowego (LED wraz z okablowaniem) oraz odwodnienia terenu objętego opracowaniem. Należy również zaprojektować wyprowadzenie podejść kanalizacji deszczowej kd do granic opracowania w celu umożliwienia wpięcia nieruchomości (działek) zlokalizowanych w ciągu drogi do projektowanego kolektora kd;
5) zaprojektowanie kanału technologicznego;
6) zaprojektowanie sieci wodociągowej w granicach opracowania służącej do zaspakajania potrzeb bytowych właścicieli działek zlokalizowanych w ciągu projektowanej drogi. Należy również zaprojektować wyprowadzenie podejść wodociągowych (przyłączy) do granic opracowania w celu umożliwienia wpięcia nieruchomości (istniejąca sieć wodociągowa do pozostawienia b/z);
7) zaprojektowanie sieci kanalizacji sanitarnej w granicach opracowania służącej do odprowadzania ścieków bytowych właścicieli działek zlokalizowanych w ciągu projektowanej drogi. Należy również zaprojektować wyprowadzenie podejść kanalizacji sanitarnej (przyłączy) do granic opracowania w celu umożliwienia wpięcia nieruchomości;
8) zaprojektowania usunięcia ewentualnej kolizji przyjętych rozwiązań projektowych z urządzeniami i sieciami podziemnymi (także obiektami), w tym ich regulacja do projektowanych rzędnych nawierzchni (np. zasów, zaworów, studni telekomunikacyjnych itd. znajdujących się w pasie realizowanej nawierzchni). Wykonawca zobowiązany jest otrzymać akceptację Zamawiającego dla uzyskanych uzgodnień i opinii innych instytucji. Wykonawca zobowiązany jest także do uzyskania warunków przyłączenia do mediów.
5. Prace projektowe należy wykonać z zapewnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
6. Należy sporządzić niezbędną ilość egzemplarzy dokumentacji projektowej
w celu przekazania ich odpowiednim instytucjom oraz dostarczyć Zamawiającemu:
1) projekt budowlany (w tym: projekt zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany, projekt techniczny) - 6 egzemplarzy;
2) projekt wykonawczy - 6 egzemplarzy;
3) przedmiar robót - 3 egzemplarze, z podziałem na branże,
4) kosztorys inwestorski - 3 egzemplarze, z podziałem na branże,
5) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych - 6 egzemplarzy;
6) badania geotechniczne – 4 egzemplarze;
7) projekt stałej organizacji ruchu – 6 egzemplarzy;
8) projekt czasowej organizacji ruchu – 6 egzemplarzy.
7. Załączniki formalno-prawne, w tym decyzje, opinie, uzgodnienia Wykonawca przekaże Zamawiającemu w oryginałach. Ponadto należy przekazać Zamawiającemu w/w dokumentację w formie elektronicznej PDF, w jednym egzemplarzu (1 płyta CD), która będzie zgodna z formą papierową w/w opracowań.
8. Wspólny Słownik Zamówień: 71320000-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Dodatkowe przedmioty :
71322200-3 usługi projektowania rurociągów
71323100-9 usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
9. Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi na przedmiot zamówienia. Bieg terminu rękojmi rozpoczyna się od dnia odbioru przedmiotu zamówienia, zaś kończy się z upływem ostatniego dnia 60 miesiąca licząc od dnia dokonania odbioru przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 320 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który
spełni wszystkie postawione w SWZ warunki, nie podlega wykluczeniu z postępowania, złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów stanowiących
sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące : - zdolności technicznej lub zawodowej:a) w zakresie doświadczenia:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy występujący wspólnie lub przy udziale innego podmiotu, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 1 projekt budowlany dotyczący budowy, lub/i przebudowy drogi o długości minimum 350 m każdy, i załączyć dowody określające, że usługi te zostały wykonane należycie.
b) w zakresie kwalifikacji zawodowych:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub Wykonawcy występujący wspólnie, lub przy udziale podmiotu, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyj- nej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Potencjał techniczny można łączyć w ramach jednej osoby.
Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie
przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ). W
przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca. W przypadku
polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z
oświadczeniem,o którym mowa powyżej, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego
zasoby,potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu. Oświadczenie wykonawcy
potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, określone w w rozdziale II podrozdziale
7 SWZ (wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ). W przypadku podmiotów występujących wspólnie
oświadczenie składa każdy z wykonawców, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału
w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,Wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.Oświadczenie wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia wymienionych w art. 108 ust. 1 pkt
1, 2 i 5ustawy Pzp wraz z informacją o podjętych środkach naprawczych. (wzór stanowi załącznik nr 4
do SWZ). W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy wykonawca. W
przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy
środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący
wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów
oraz określać w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego
zasoby; sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; czy i w jakim zakresie podmiot
udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Oświadczenie wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) - (wzór stanowi
załącznik nr 7 do SWZ) należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy). Zgodnie z art. 274 ust. 1
ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnego na
dzień złożenia, następującego podmiotowego środka dowodowego: Potwierdzenie aktualności
informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale II podrozdziale 9 pkt. 1 lit. b SWZ w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (wzór stanowi
załącznik nr 9 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem
najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących
podmiotowych środków dowodowych:a) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za projektowanie, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 10 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Aktualne na dzień złożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2 doSWZ)oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SWZ) w
zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ –- każdy osobno spośród
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również wspólników
spółki cywilnej)i podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oferta oraz oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu muszą być
złożone w oryginale. To samo dotyczy oświadczenia Wykonawcy o tym, że zachodzą wobec
niego podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 ,5 ustawy Pzp
(załącznik nr 4 – o ile dotyczy). 2. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z
dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem
umocowanie
do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. W przypadku Wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do
ustanowienia
pełnomocnika.Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej
formie, jak składana jest oferta (tj. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub
podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu)
pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego
poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 par 2 ustawy z dnia14 lutego 1991 r. –
Prawo o notariacie,które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio
wf
ormie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
mocodawcy.Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez
upełnomocnionego. 3.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia – załącznik nr7 do SWZ. 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – załącznik nr 6 do
SWZ (o ile dotyczy).Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców
zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy
organizacyjnej lub innym dokumencie. 5. W przypadku gdy Wykonawca powierza wykonanie
części zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 5 do SWZ
informacji o części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz
podania nazw ich firm, o ile są już znane.6. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – W
przypadku informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa Wykonawca powinien w momencie
ich przekazania wyraźnie oznaczyć, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz nie
powinny być udostępniane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego; b) Wszelka
korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem; c) Do
oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika; d) Wykonawcy
składają jedną ofertę, do której załączone będą dokumenty, o których mowa w SWZ; e)
Wykonawca winien przedłożyć dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale II
podrozdziale
9 SWZ dotyczące każdego partnera konsorcjum osobno w zakresie tam wskazanym ; f)
Oświadczenia i dokumenty wspólne, takie jak np.: oferta cenowa, składa pełnomocnik
Wykonawców w imieniu wszystkich;g)Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie
zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; h) wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; i)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach
tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wtedy powinni dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 7 do SWZ), z którego wynika, które
usługi wykonują poszczególni Wykonawcy, j) przed podpisaniem umowy Wykonawcy składający
ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy wstosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w okolicznościach:
a)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy
w następujących przypadkach: 1) zmiany obowiązujących przepisów prawa wpływających na
termin i sposób wykonania przedmiotu Umowy, w tym w szczególności wynikających ze
zmian Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z
zapobieganiem,przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19, innych chorób zakaźnych oraz
wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1842), 2) przedłużenia przez
władze państwowe stanu epidemii lub dokonania zmiany tego stanu na inny stan wyjątkowy,
ograniczający normalny sposób funkcjonowania państwa.Strona w należycie uzasadnionym
wniosku o zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy jest obowiązana do wskazania w
szczególności: 1)propozycji terminu wykonania przedmiotu umowy, 2) faktów uzasadniających
proponowaną zmianę, 3) podstawy prawnej wnioskowanej zmiany wynikającej z obowiązujących
przepisów prawa lub z umowy, 4) dowodów na poparcie faktów, że wykonanie umowy w
terminie wskazanym w umowie jest niemożliwe z przyczyn, o których mowa w pkt. a.b)
Przewiduje się możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z powodu
przedłużającego się terminu uzyskania przez Wykonawcę uzgodnień, opinii, decyzji i
zatwierdzeń a także odstępstwa od warunków techniczno-budowlanych do dokumentacji
projektowej, mających wpływ na jej wykonanie, od instytucji opiniujących projekt. Wystąpienie
tych okoliczności i ich udokumentowanie przez Wykonawcę umożliwi wydłużenie terminu
realizacji zamówienia.Termin będzie wydłużony o czas wskazany przez Zamawiającego. c)
Dopuszcza się zmiany umowy w przypadkach przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt 3, 4 oraz ust.
2 ustawy Pzp. d)Każda ze Stron ma prawo do zawnioskowania o zmianę terminu wykonania
przedmiotu umowy.Wniosek pod rygorem nieważności wymaga zachowania formy pisemnej z
podaniem terminu wykonania przedmiotu umowy i należytym uzasadnieniem przyczyn
proponowanej zmiany.Wniosek winien być złożony w terminie 7 dni od dnia wystąpienia
okoliczności uzasadniających proponowaną zmianę.Powyższe postanowienie stanowi katalog
zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do
wyrażenia takiej zgody.Wymienione powyższe możliwości wprowadzenia zmian są
uprawnieniem a nie obowiązkiem Zamawiającego.