Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
wyceny nieruchomości
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ TERENOWY W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Fredry12
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-701
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.poznan@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zadania wynikające z polityki państwa w szczególności w zakresie wdrażania i stosowania instrumentów wsparcia rolnictwa, aktywnej polityki rolnej oraz rozwoju obszarów wiejskich
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
wyceny nieruchomości
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c6ab311-2512-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00207738
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011058/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Usługi wyceny nieruchomości.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Do podpisywania dokumentów w postaci elektronicznej wymagane jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
2. Do elektronicznego podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego stosuje się następujące formaty podpisów: XAdES, PAdES, CAdES lub ASIC (zamawiający preferuje stosowanie formatu podpisu PAdES dla plików w formacie .pdf oraz XAdES typ wewnętrzny otaczający dla plików w pozostałych dopuszczalnych formatach). W przypadku korzystania z formatu podpisu XAdES typ zewnętrzny należy pamiętać, żeby plik podpisu przekazać zamawiającemu razem z plikiem podpisywanym.
3. Do elektronicznego podpisywania dokumentów elektronicznych przy pomocy podpisu osobistego stosuje się następujące formaty podpisów: PAdES.
4. Dokumenty elektroniczne po podpisaniu przy pomocy profilu zaufanego generowane są w formacie .xml lub .pdf i w takim formacie należy przesyłać je do zamawiającego, za wyjątkiem formularza ofertowego i cenowego (jeśli jest wymagany), który/które należy przesłać do Zamawiającego w formacie .pdf
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna odbywa się wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem platformy https://kowr.eb2b.com.pl/
6. Szczegółowe informacje związane wymaganiami technicznymi i organizacyjnymi zawarte są w Dziale XVII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Działem XXI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Działem XXI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: POZ.WOP.260.39.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycena nieruchomości w celu określenia aktualnej wartości nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w miejscowości Czarnuszka 25, stanowiącej lokal mieszkalny nr 1 o pow. 56,00 m2 i lokal mieszkalny nr 2 o pow. 51,50 m2 wraz z przynależnym do nich udziałem w częściach wspólnych budynku i urządzeniach oraz w nieruchomości gruntowej (dz. nr 1/1, 1/2 obręb Czarnuszka, powierzchnia nieruchomości 0,2500 ha, Gmina Dobrzyca powiat pleszewski, województwo wielkopolskie). Przedmiotowe działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Dobrzyca przeznaczone są pod „tereny zabudowy jednorodzinnej – symbol 3MN”.
Zamówienie należy wykonać w jednym operacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje jako opcję możliwość zlecenia jednorazowego potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego przed lub po upływie 12 miesięcy od daty jego wykonania, zgodnie z art. 156 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, za wynagrodzeniem o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt b) wzoru umowy, którego wykonanie nie przekroczy 15% wynagrodzenia za operat szacunkowy. W ramach zlecenia należy wykonać analizę rynku nieruchomości, uwarunkowań prawnych i sprawdzić istotne czynniki mające wpływ na określenie wartości, o których mowa w art. 154 ww. ustawy. Po wykonanych ww. czynnościach Wykonawca dostarcza Zamawiającemu klauzulę o aktualności operatu będącą osobnym od operatu dokumentem, zawierającą m.in.:
- oświadczenie o aktualności operatu;
- analizę potwierdzającą, że od daty jego sporządzenia nie wystąpiły zmiany uwarunkowań prawnych lub istotne zmiany czynników, o których mowa w art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ww. ustawy.
W przypadku stwierdzenia, iż potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego nie jest możliwe, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu pisemną odmowę potwierdzenia aktualności operatu wraz z uzasadnieniem i wykonaną analizą rynku nieruchomości.
2. W przypadku uzasadnionej pisemnej odmowy potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia temu Wykonawcy nowego operatu szacunkowego z uwzględnieniem zmian wynikających z analizy, o której mowa w pkt 1, za wynagrodzeniem, w wysokości 30 % wynagrodzenia brutto za operat szacunkowy, zwany dalej „operatem dodatkowym”. Wykonawca na podstawie zawartej umowy gwarantuje wykonanie „operatu dodatkowego”. Zlecenie wykonania „operatu dodatkowego” może zostać przesłane Wykonawcy w okresie do dwóch lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycena nieruchomości w celu określenia aktualnej wartości nieruchomości gruntowej niezabudowanej, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 305, o powierzchni 0,2178 ha, położonej w m. Gręziny obręb Czeszewo, Gmina Gołańcz, powiat wągrowiecki, województwo wielkopolskie. Przeznaczenie nieruchomości w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Gołańcz pod zabudowane tereny mieszkaniowo-usługowe. Działka objęta jest Decyzją BUD-7331/03K/10 z dnia 10.05.2010 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie oczyszczalni ścieków oraz budowie placu zabaw i parkingu w miejscowości Gręziny gm. Gołańcz.
Zamówienie należy wykonać w jednym operacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje jako opcję możliwość zlecenia jednorazowego potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego przed lub po upływie 12 miesięcy od daty jego wykonania, zgodnie z art. 156 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, za wynagrodzeniem o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt b) wzoru umowy, którego wykonanie nie przekroczy 15% wynagrodzenia za operat szacunkowy. W ramach zlecenia należy wykonać analizę rynku nieruchomości, uwarunkowań prawnych i sprawdzić istotne czynniki mające wpływ na określenie wartości, o których mowa w art. 154 ww. ustawy. Po wykonanych ww. czynnościach Wykonawca dostarcza Zamawiającemu klauzulę o aktualności operatu będącą osobnym od operatu dokumentem, zawierającą m.in.:
- oświadczenie o aktualności operatu;
- analizę potwierdzającą, że od daty jego sporządzenia nie wystąpiły zmiany uwarunkowań prawnych lub istotne zmiany czynników, o których mowa w art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ww. ustawy.
W przypadku stwierdzenia, iż potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego nie jest możliwe, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu pisemną odmowę potwierdzenia aktualności operatu wraz z uzasadnieniem i wykonaną analizą rynku nieruchomości.
2. W przypadku uzasadnionej pisemnej odmowy potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia temu Wykonawcy nowego operatu szacunkowego z uwzględnieniem zmian wynikających z analizy, o której mowa w pkt 1, za wynagrodzeniem, w wysokości 30 % wynagrodzenia brutto za operat szacunkowy, zwany dalej „operatem dodatkowym”. Wykonawca na podstawie zawartej umowy gwarantuje wykonanie „operatu dodatkowego”. Zlecenie wykonania „operatu dodatkowego” może zostać przesłane Wykonawcy w okresie do dwóch lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycena nieruchomości w celu określenia aktualnej wartości nieruchomości gruntowej niezabudowanej, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 984/17 o powierzchni 0,1,6008 ha, położonej obręb M. Wieleń, Gmina Wieleń, powiat czarnkowsko-trzcianecki, województwo wielkopolskie. Przedmiotowa nieruchomość przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Wielenia pod teren rozbudowy urządzeń infrastruktury, związanych z istniejącą komunalną oczyszczalnią ścieków – symbol 3Ks1.
Zamówienie należy wykonać w jednym operacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje jako opcję możliwość zlecenia jednorazowego potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego przed lub po upływie 12 miesięcy od daty jego wykonania, zgodnie z art. 156 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, za wynagrodzeniem o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt b) wzoru umowy, którego wykonanie nie przekroczy 15% wynagrodzenia za operat szacunkowy. W ramach zlecenia należy wykonać analizę rynku nieruchomości, uwarunkowań prawnych i sprawdzić istotne czynniki mające wpływ na określenie wartości, o których mowa w art. 154 ww. ustawy. Po wykonanych ww. czynnościach Wykonawca dostarcza Zamawiającemu klauzulę o aktualności operatu będącą osobnym od operatu dokumentem, zawierającą m.in.:
- oświadczenie o aktualności operatu;
- analizę potwierdzającą, że od daty jego sporządzenia nie wystąpiły zmiany uwarunkowań prawnych lub istotne zmiany czynników, o których mowa w art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ww. ustawy.
W przypadku stwierdzenia, iż potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego nie jest możliwe, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu pisemną odmowę potwierdzenia aktualności operatu wraz z uzasadnieniem i wykonaną analizą rynku nieruchomości.
2. W przypadku uzasadnionej pisemnej odmowy potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia temu Wykonawcy nowego operatu szacunkowego z uwzględnieniem zmian wynikających z analizy, o której mowa w pkt 1, za wynagrodzeniem, w wysokości 30 % wynagrodzenia brutto za operat szacunkowy, zwany dalej „operatem dodatkowym”. Wykonawca na podstawie zawartej umowy gwarantuje wykonanie „operatu dodatkowego”. Zlecenie wykonania „operatu dodatkowego” może zostać przesłane Wykonawcy w okresie do dwóch lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycena nieruchomości w celu określenia aktualnej wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, oznaczonych geodezyjnie jako działki nr 2/14, 2/15, 2/16 (przed podziałem 2/12) o łącznej powierzchni 1,5160, położonych obręb Leszno, Gmina Miasto Leszno, powiat leszczyński, województwo wielkopolskie. Przedmiotowe nieruchomości przeznaczone są w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Leszna:
- działki nr 2/14, 2/16 znajdują się na terenie oznaczonym symbolem MW – teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej,
- działka 2/15 znajduje się na terenach oznaczonych symbolami MW – teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, ZO – teren zieleni otwartej.
Zamówienie należy wykonać w jednym operacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje jako opcję możliwość zlecenia jednorazowego potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego przed lub po upływie 12 miesięcy od daty jego wykonania, zgodnie z art. 156 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, za wynagrodzeniem o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt b) wzoru umowy, którego wykonanie nie przekroczy 15% wynagrodzenia za operat szacunkowy. W ramach zlecenia należy wykonać analizę rynku nieruchomości, uwarunkowań prawnych i sprawdzić istotne czynniki mające wpływ na określenie wartości, o których mowa w art. 154 ww. ustawy. Po wykonanych ww. czynnościach Wykonawca dostarcza Zamawiającemu klauzulę o aktualności operatu będącą osobnym od operatu dokumentem, zawierającą m.in.:
- oświadczenie o aktualności operatu;
- analizę potwierdzającą, że od daty jego sporządzenia nie wystąpiły zmiany uwarunkowań prawnych lub istotne zmiany czynników, o których mowa w art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ww. ustawy.
W przypadku stwierdzenia, iż potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego nie jest możliwe, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu pisemną odmowę potwierdzenia aktualności operatu wraz z uzasadnieniem i wykonaną analizą rynku nieruchomości.
2. W przypadku uzasadnionej pisemnej odmowy potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia temu Wykonawcy nowego operatu szacunkowego z uwzględnieniem zmian wynikających z analizy, o której mowa w pkt 7, za wynagrodzeniem, w wysokości 30 % wynagrodzenia brutto za operat szacunkowy, zwany dalej „operatem dodatkowym”. Wykonawca na podstawie zawartej umowy gwarantuje wykonanie „operatu dodatkowego”. Zlecenie wykonania „operatu dodatkowego” może zostać przesłane Wykonawcy w okresie do dwóch lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycena nieruchomości w celu określenia aktualnej wartości nieruchomości gruntowych niezabudowanych, oznaczonych geodezyjnie jako działki nr 509 i 535 o łącznej powierzchni 0,6300 ha, położonych w obrębie Pniewo, Gmina Okonek, powiat złotowski, województwo wielkopolskie.
Działka nr 509 przeznaczona jest w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Okonek pod tereny zieleni rekreacyjnej w zakresie kultury i kultury fizycznej. Na dzień 10.02.2021 r. stanowi prywatną własność. Nieruchomość została zbyta przez Gminę Okonek aktem notarialnym Rep. A 4959/2020 z dnia 19.09.2020 r.
Działka nr 535 w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Okonek przeznaczona jest pod tereny zieleni rekreacyjnej w zakresie kultury i kultury fizycznej. Stanowi teren zieleni przy jeziorze z deptakiem dla pieszych.
Zamówienie należy wykonać w jednym operacie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje jako opcję możliwość zlecenia jednorazowego potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego przed lub po upływie 12 miesięcy od daty jego wykonania, zgodnie z art. 156 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, za wynagrodzeniem o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt b) wzoru umowy, którego wykonanie nie przekroczy 15% wynagrodzenia za operat szacunkowy. W ramach zlecenia należy wykonać analizę rynku nieruchomości, uwarunkowań prawnych i sprawdzić istotne czynniki mające wpływ na określenie wartości, o których mowa w art. 154 ww. ustawy. Po wykonanych ww. czynnościach Wykonawca dostarcza Zamawiającemu klauzulę o aktualności operatu będącą osobnym od operatu dokumentem, zawierającą m.in.:
- oświadczenie o aktualności operatu;
- analizę potwierdzającą, że od daty jego sporządzenia nie wystąpiły zmiany uwarunkowań prawnych lub istotne zmiany czynników, o których mowa w art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w art. 175 ust. 4 ww. ustawy.
W przypadku stwierdzenia, iż potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego nie jest możliwe, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu pisemną odmowę potwierdzenia aktualności operatu wraz z uzasadnieniem i wykonaną analizą rynku nieruchomości.
2. W przypadku uzasadnionej pisemnej odmowy potwierdzenia aktualności wykonanego operatu szacunkowego Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia temu Wykonawcy nowego operatu szacunkowego z uwzględnieniem zmian wynikających z analizy, o której mowa w pkt 1, za wynagrodzeniem, w wysokości 30 % wynagrodzenia brutto za operat szacunkowy, zwany dalej „operatem dodatkowym”. Wykonawca na podstawie zawartej umowy gwarantuje wykonanie „operatu dodatkowego”. Zlecenie wykonania „operatu dodatkowego” może zostać przesłane Wykonawcy w okresie do dwóch lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że spełnia minimalne warunki dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia, będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia tj.:
a) co najmniej jednym rzeczoznawcą majątkowym posiadającym uprawnienia w zakresie szacowania nieruchomości, czyli posiadającym świadectwo nadania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego wydane zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
W przypadku, gdy wskazane osoby nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza(y) języka polskiego, który (rzy) zapewni (nią) stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni (nią) tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
2) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że posiada niezbędne doświadczenie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert Wykonawca wykonał:
a) co najmniej 3 usługi (operaty szacunkowe) określające wartości nieruchomości niezabudowanych, sporządzone dla organów działających w imieniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, warunek dotyczy części 2, 3, 4, 5 przedmiotu zamówienia
b) co najmniej 3 usługi (operaty szacunkowe) określające wartości nieruchomości zabudowanych, sporządzone dla organów działających w imieniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, warunek dotyczy części 1przedmiotu zamówienia, warunek dotyczy części 1 przedmiotu zamówienia
Wykonawca jest zobowiązany załączyć dowody, że wymagane usługi zostały wykonane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzanych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
2. wykaz usług wykonanych w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane.
3. dowody określające, czy usługi zostały wykonane należycie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia i zawierać wskazanie:
a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa wraz z ofertą oświadczenie w zakresie okoliczności o których mowa art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp . Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.
7. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej poniżej:1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:1.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi:a) klęski żywiołowe,b) udokumentowane warunki atmosferyczne
uniemożliwiające przeprowadzenie rzetelnej lustracji wycenianej nieruchomości.1.2. Zmiany będące następstwem konieczności wprowadzenia zmian w zakresie wyceny z przyczyn nie wynikających ze strony Wykonawcy.1.3. Zmiany będące następstwem działania organów administracji a w szczególności:a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania
przez osoby trzecie wypisów, wyrysów, opinii decyzji, zaświadczeń itp. skutkujące niemożliwością wykonania zamówienia w terminie,b) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy jako następstwo działania osób trzecich,c) przystąpienie do opracowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,d) wydanie innych dokumentów, mających wpływ na czas sporządzenia
dzieła, o których Zamawiający nie miał informacji w momencie ogłaszania postępowania lub na czas składania i otwarcia ofert lub na czas zawarcia umowy. 1.4. Zmiany spowodowane działaniem lub brakiem działania osób a uniemożliwiające przeprowadzenie lustracji wycenianej nieruchomości.1.5. Siła wyższa uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ
lub treścią umowy. 1.6. Udokumentowany wypadek lub choroba osoby/osób biorącej/biorących udział w wykonaniu zamówienia, uniemożliwiający wykonanie w terminie przedmiotu umowy.2. Zmiana przedmiotu umowy:2.1. Zmiana w opisie przedmiotu zamówienia wynikła ze zmiany planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy lub innych dokumentów mających wpływ na wycenę, o czym Zamawiający nie wiedział w momencie ogłoszenia postępowania, lub na czas składania i otwarcia ofert lub zawarcia umowy. Zmiany nie warunkują zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe.3. Zmiana osób wykonujących przedmiot
zamówienia3.1. Gdy nie jest możliwe wykonanie przedmiotu zamówienia przez osobę wskazaną w ofercie przetargowej z powodu śmierci, choroby, wypadku lub innych niemożliwych do przewidzenia okoliczności. Zaproponowana przez Wykonawcę inna osoba winna posiadać kwalifikacje nie gorsze niż osoba wskazana w ofercie przetargowej. Wykonawca zobowiązany jest do podania imienia i nazwiska tej osoby, numeru uprawnień i podstawy dysponowania tą
osobą. 4.Pozostałe zmiany4.1. Zmiana danych stron umowy związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana adresu.5. W przypadku wystąpienia którychkolwiek okoliczności wymienionych w pkt. 1.1. termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty. Ciężar udowodnienia faktu, w takim układzie spoczywa na wykonawcy przedmiotowego zamówienia.6. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej w pkt. 4. strony niezwłocznie powiadomią się wzajemnie pisemnie.7. Zamawiający przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w przypadku zaistnienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, które wpływają lub mogą wpłynąć na należyte wykonanie umowy, na warunkach i w zakresie zgodnym z ustawą z dnia 2 marca
2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz. 374 ze zm.).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-20 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-20 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, wykonawca zobowiązany jest do zaproponowania terminu realizacji zamówienia w przedziale od 15 do 28 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.