IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
16.1 Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych ). 16.2 Wadium wpłaca/wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy): 1) pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. ( PKO BP S.A.) nr: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2019, poz. 310 ze zm.) 16.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie wskazanej w pkt. 16.2.1) SIWZ (w pieniądzu) terminem wniesienia wadium jest data i godzina uznania rachunku bankowego Zamawiającego (zaksięgowania wymaganej kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego). 16.4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, koniecznym jest, aby gwarancja obejmowała odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Koniecznym jest również, aby gwarancja obejmowała cały okres związania ofertą określony w SIWZ. W przypadku, gdy gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa nie spełni któregokolwiek ze wskazanych powyżej wymogów, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy. 16.5 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pkt. 16.2.1) SIWZ konieczne jest dołączenie oryginału dowodu wniesienia wadium (np. gwarancji bankowej) do oferty. W takim przypadku nie ma zastosowania zalecenie z pkt. 18.10 SIWZ, a oryginał dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w sposób, który nie będzie powodował dekompletacji oferty, w sytuacji zwrotu wadium wniesionego w innej formie, niż w pkt. 16.2.1) SIWZ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena oferty |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy w stosunku do treści oferty Inwestora Zastępczego w zakresie terminu realizacji zamówienia wykraczającej poza 36 miesięcy, wywołanej: 1) koniecznością dostosowania terminu realizacji zamówienia objętego niniejszą Umową, do terminu realizacji umowy o wykonanie robót budowlanych, co następuje na wniosek Inwestora Zastępczego, a zmiana terminu o ile będzie uzasadniona, obejmować będzie czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu Umowy, 2) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wynikających z dostosowania zakresu zadania do powszechnie obowiązujących przepisów prawa, 3) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej z uwagi na zaistnienie robót zamiennych, 4) wstrzymaniem realizacji robót wynikających z przyczyn technologicznych; 5) działania siły wyższej; 6) wstrzymaniem realizacji przez Nadzór Budowlany, 3. Realizacja przesłanek, o których mowa w ust. 2 może wydłużyć termin realizacji zamówienia do maksymalnie 48 miesięcy. 4. Poza sytuacjami opisanymi w ust. 2, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w stosunku do treści oferty Inwestora Zastępczego również w następujących przypadkach i zakresie: 1) zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) zmiany danych identyfikacyjnych Inwestora Zastępczego (adres siedziby, Regon, NIP, rachunek bankowy). 3) w zakresie podwykonawców – w przypadku, gdy składając ofertę Wykonawca zobowiązał się do samodzielnego wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1, a w okresie jego realizacji zaistnieje konieczność wykonania przedmiotu umowy z udziałem podwykonawcy – w tym przypadku Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem świadczenia usług z udziałem podwykonawcy zobowiązany jest do: a) wykazania powodów, dla których realizacji przedmiotu umowy wymaga udziału podwykonawcy, b) wskazania części przedmiotu umowy, która zostanie przekazana podwykonawcy do wykonania, c) podania nazwy (firmy), adresu podwykonawcy. 4) klauzul dotyczących ochrony danych osobowych wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” i innych przepisów, 5) zmian nazw Stron Umowy, 6) zmian organizacyjnych Zamawiającego wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących; 7) zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na realizację przedmiotu umowy. 5. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest nieważna. 6. Wszelkie zmiany warunków umowy oraz oświadczenia jej dotyczące pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-09-23, godzina:
14:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
18.3 Każdy z Wykonawców ma możliwość dokonania wizji lokalnej w celu zapoznania się z obiektem, którego będą dotyczyć prace projektowe oraz usługa nadzoru inwestorskiego będące przedmiotem zamówienia. Termin wizji ustala się na dzień 13.09.2019 r. godz. 12:00 Zbiórka zainteresowanych Wykonawców – ul. Myśliwiecka 3/5/7 w Warszawie, w holu budynku O-3. Zainteresowany Wykonawca zobowiązany jest do 12.09.2019 r. godz. 16:00 przesłać drogą elektroniczną, zgodnie ze sposobem porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami określonym w pkt. 14, wykaz osób (imię i nazwisko), które mają wziąć udział w wizji. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 22.1 Wykonawca przed podpisaniem Umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy 22.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy, przedłożą umowę regulującą współpracę tych wykonawców. 22.3 W przypadku wykonywania zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawcy przedłożą, o ile są już znane, dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. 22.4 Wykonawca przedłoży również Harmonogram Realizacji Projektów. Dokument ten będzie precyzował terminy przygotowania i realizacji Etapu I przedmiotu zamówienia oraz będzie podstawą do weryfikacji prawidłowości realizacji zamówienia. 22.3 Wykonawca (Inwestor Zastępczy) zobowiązuje się do zawarcia najpóźniej w dniu zawarcia Umowy o zamówienie publiczne i do utrzymania w mocy przez okres jej obowiązywania, przy zachowaniu ciągłości ochrony ubezpieczeniowej, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności w zakresie obejmującym przedmiot Umowy, z sumą gwarancyjną w wysokości nie niższej, niż 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych) na jedno i wszystkie zdarzenia. Ubezpieczenie obejmować powinno odpowiedzialność cywilną Inwestora Zastępczego oraz osób, którymi się on posługuje w związku z realizacją Umowy, z tytułu czynów niedozwolonych (odpowiedzialność deliktowa) oraz za szkody wynikające z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (odpowiedzialność kontraktowa), w tym odpowiedzialność cywilną zawodową w zakresie szkód powstałych w związku z realizacją Umowy, w szczególności wynikających z braku dostatecznej wiedzy, nieodpowiednich kwalifikacji personelu, popełnianych błędów zawodowych, braku staranności w wypełnianiu swoich obowiązków, które mogą narazić Zamawiającego na straty finansowe lub nieodpowiednie jakościowe czy też nieterminowe realizowanie robót. W przypadku odpowiedzialności cywilnej wynikającej z uczestnictwa w grupie lub konsorcjum wykonawców ubezpieczeniem objęta być powinna ochrona szkód spowodowanych przez któregokolwiek uczestnika grupy lub konsorcjum wykonawców, jako ubezpieczonych. Zakres ochrony ubezpieczenia obejmie szkody osobowe, szkody rzeczowe oraz straty finansowe, zarówno w postaci poniesionych strat (damnum emergens), jak i utraconych korzyści (lucrum cessans), ochrona ubezpieczeniowa zostanie dodatkowo rozszerzona na szkody: a. powstałe wskutek rażącego niedbalstwa, b. wyrządzone przez podwykonawców, w zakresie obejmującym realizowane przez nich prace – o ile wykonanie co najmniej częściowe czynności objętych niniejszą Umową powierzone zostanie podwykonawcom, c. wynikające z utraty, uszkodzenia, zniszczenia dokumentacji (w tym planów, map, zdjęć, zapisów komputerowych) przekazanej ubezpieczonemu w celu realizacji Umowy – z możliwością zastosowania sublimitu dla kosztów odtworzenia dokumentacji w wysokości nie niższej, niż 100.000,00 zł, d. spowodowane niedotrzymaniem planowanych terminów lub kosztów, o ile stanowi następstwo szkody wynikłej z uchybienia ubezpieczonego, e. polegające na konieczności poniesienia przez Zamawiającego lub osoby trzecie kosztów w związku z nałożonymi karami, grzywnami, sankcjami, odszkodowaniami, należnościami, f. w obiekcie budowlanym, urządzeniach, instalacjach i ich częściach, g. powstałe wskutek stopniowego lub długotrwałego oddziaływania czynników termicznych, chemicznych, biologicznych (w tym gazów, pary, wilgoci, osadów i in.), wibracji, osłabienia elementów nośnych obiektu lub osłabienia nośności gruntu, wskutek zalania wodami stojącymi, płynącymi, h. wynikające z zanieczyszczenia lub skażenia środowiska naturalnego – z możliwością zastosowania sublimitu w wysokości nie niższej, niż 500.000,00 zł. Zakres ochrony ubezpieczeniowej nie może wyłączać szkód w mieniu przekazanym przez Zamawiającego w pieczę, pod dozór lub kontrolę ubezpieczonego. Zakres ochrony ubezpieczeniowej nie może wyłączać szkód powstałych wskutek błędnego rozliczania inwestycji. Dopuszczalna franszyza w ubezpieczeniu nie może być wyższa, niż: dla szkód rzeczowych 5.000,00 zł, dla czystych strat finansowych 5% wartości odszkodowania nie więcej niż 10.000,00 zł. Wyklucza się stosowanie franszyz i udziałów własnych szkodach osobowych. Ochroną ubezpieczeniową ubezpieczenia objęte być powinny zdarzenia w postaci uchybień (nieprawidłowych działań lub zaniechań) ubezpieczonego mających miejsce w okresie ubezpieczenia (trigger act committed) zaistniałych w okresie co najmniej od dnia rozpoczęcia prac w związku z realizacją zamówienia do dnia zakończenia wykonywania tych prac, chociażby sama szkoda powstała lub została ujawniona, czy też roszczenie zostało zgłoszone po tym okresie, jednakże w granicach terminów przedawnienia określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Dowód ubezpieczenia będzie stanowił załącznik do umowy i będzie stanowił jej integralną część. 23. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 23.1 Wykonawca przed podpisaniem Umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na sumę stanowiącą 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie, w jednej lub kilku następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy): 23.1.1 pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. ( PKO BP S.A.) nr: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 23.1.2 gwarancjach bankowych, 23.1.3 gwarancjach ubezpieczeniowych, 23.1.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2019, poz. 410 ze zm.). 23.2 W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie określonej w pkt. 23.1.1 SIWZ, Zamawiający przechowywać będzie je na rachunku bankowym. Zabezpieczenie to zostanie zwrócone wykonawcy wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, po pomniejszeniu o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy, po upływie okresu wskazanego we wzorze umowy. 23.3 W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja ta powinna być nieodwołalna, bezwarunkowa, nie podlegająca przenoszeniu i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zobowiązanie wynikające dla banku/ubezpieczyciela udzielającego takiej gwarancji pozostaje dla niego wiążące przez okres wykonywania Umowy, przedłużony o okres 30 dni. 23.4 W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo w formie poręczenia bankowego, warunki gwarancji lub poręczenia muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego.