Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
WPI – Bezpieczny maluch na start – Szkoła Podstawowa nr 64
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271521223
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Graniczna 27
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-017
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 357 08 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@cuw.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cuwkatowice.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WPI – Bezpieczny maluch na start – Szkoła Podstawowa nr 64
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a22de81-c158-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00130198
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005031/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 WPI - Bezpieczny maluch na start - SP 64 Adaptacja częsci SP 64 na przedszole 40 w ramach zadania "Bezpieczny maluch na start" - I część robót
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_katowice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ (dalej jako „Platforma”) pod adresem : https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_katowice
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące
odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Forma Składanych Oświadczeń i Dokumentów (szczegóły w pkt 9. SWZ)
1. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/inne,
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
2. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB ,natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
4. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452),
określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj..:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kbit/s,
- komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
- zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
- włączona obsługa JavaScript,
- zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
- Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 24.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
2.10.1. Administratorem danych osobowych jest: Centrum Usług Wspólnych z siedzibą w Katowicach, ul. Graniczna 27, kod pocztowy 40-017, e-mail: sekretariat@cuw.katowice.pl, tel. 32 3570800;
24.1.1. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: e-mail: iod@cuw.katowice.pl; tel. 32 6061328;
24.1.2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZP/219/2022 pn. „WPI – Bezpieczny maluch na start Szkoła Podstawowa nr 64”.
24.1.3. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 tj. ze zm.), dalej „ustawa Pzp” oraz Zamawiający, który prowadzi postępowanie;
24.1.4. dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
24.1.5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
24.1.6. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i dane nie będą profilowane;
24.1.7. posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
24.1.8. nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/219/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1323994,92 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na przebudowie części budynku Szkoły Podstawowej nr 64 przy ul. Medyków 27, związane z adaptacją budynku na potrzeby 4-oddziałowego Miejskiego Przedszkola nr 40 wraz z częścią administracyjną, wygrodzenie części szkolnego terenu (przynależnego do przedszkola), przebudowie pomieszczenia na nową kotłownię gazową polegająca na wykonaniu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykonania zadania (bez robót instalacyjnych i wyposażenia) oraz przebudowie ulicy Zarańskiego związanej z przepisami pożarowymi, w szczególności:
A. Roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• roboty ziemne,
• rozbiórki i wymurowania ścian z przekuciami otworów w ścianach nośnych i działowych,
• wycinkowe izolacje fundamentów i ścian fundamentowych, od zewnątrz,
• płyty i schody żelbetowe zewnętrzne,
• ściany, wieńce i belki,
• roboty murowe,
• dachy, w tym dach nad kotłownią z ociepleniem i pokryciem papowym,
• ścianki działowe murowane i z płyt gk na stelażu metalowym,
• stolarka okienna z parapetami zewn. i wew.,
• stolarka i ślusarka drzwiowa, wewnętrzna i zewnętrzna, (w tym p.pożarowa),
• tynki, okładziny wewnętrzne i malowanie,
• posadzki: ceramiczne, bezspoinowe (żywiczne) i z pcv,
• ślusarka balustradowa i zadaszeniowa.
B. Wyposażenia w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• Wyposażenie sanitariatów,
• Wyposażenie meblowe sal zajęć, szatni, pom administracyjnych i magazynowych.
C. Roboty zewnętrzne w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• Ogrodzenie wewnętrzne z furtkami,
• Roboty drogowe zewnętrzne:
- rozbiórki elementów dróg,
- koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem,
- warstwa separacyjno – filtrująca,
- podbudowa z kruszywa,
- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, kolorowej i szarej,
- krawężniki i obrzeża betonowe,
- oznakowanie poziome i pionowe jezdni,
D. Roboty instalacyjne w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• instalacja wody zimnej i ciepłej,
• instalacja kanalizacji sanitarnej, (z przygotowaniem do rozdziału na sanitarną i deszczową)
• instalacja wentylacji (nawiew mechaniczny, instalacja wywiewna przedszkola, instalacja wywiewna administracji),
• instalacja hydrantowa,
• zewnętrzna kanalizacji sanitarnej,
E. Roboty elektryczne w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• wymiana tablic elektrycznych wraz z wyposażeniem: TP2, TP0.1, TP, T-kotłowni,
• wymiana tablicy głównej budynku szkoły i przedszkola - RG,
• tablica wyłącznika głównego – złącze PWP na zewnątrz budynku,
• złącze licznikowe TL na zewnątrz budynku,
• ułożenie przewodów i kabli zasilających – adaptacja przedszkola,
• instalacja oświetlenia ogólnego – adaptacja przedszkola,
• instalacja oświetlenia awaryjnego ewakuacyjnego – adaptacja przedszkola,
• instalacja elektryczna gniazd wtyczkowych – adaptacja przedszkola,
• instalacja niskoprądowa, domofonowa – adaptacja przedszkola,
• zasilanie urządzeń instalacji sanitarnej,
• instalacja przeciwpożarowego wyłącznika prądu całego budynku,
• wyniesienie układu pomiarowego zgodnie z uzgodnieniem z Tauron,
• instalacja połączeń wyrównawczych,
• instalacja odgromowa (odtworzenie na części segmentu z kotłownią),
• instalacja monitoringu wizyjnego wewnętrznego i zewnętrznego (monitoring zewnętrzny na wysięgnikach o dł. min. 25 cm, z uwzględnieniem dystansu związanego z planowanym dociepleniem ścian),
• pomiary pomontażowe.
F. Roboty związane z zabezpieczeniem przeciwpożarowym w zakresie niezbędnym do wykonania zadania:
• ślusarka zewn. i wewn. przeciwpożarowa,
• instalacja hydrantowa i wyposażenie gaśnicze,
• instalacja oświetlenia ewakuacyjnego i alarmowego ,
• instalacja przeciwpożarowego wyłącznika prądu,
• budowlane przegrody pożarowe,
• droga – (roboty zewn.) i wjazdy pożarowe jak w pkt C,
oraz wykonanie wszelkich robót towarzyszących niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotowego zadania, w tym opracowanie projektu organizacji ruchu na czas przeprowadzenia robót związanych z przebudową ulicy ul. Tadeusza Zarańskiego.
UWAGA:
Główny zakres robót konstrukcyjno-budowlanych, niezbędnych do wykonania zadania zawarty jest w dokumentacji projektowej o nazwie „Adaptacja pomieszczeń na potrzeby rozwoju funkcji przedszkolnej w Szkole Podstawowej nr 64 w ramach zadania „Bezpieczny Maluch na Start" wraz z przebudową budynku, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną oraz wewnętrznych instalacji sanitarnych i elektrycznych, a także kotłownią gazową w Katowicach, przy ul. Medyków 27” w działach: architektura z konstrukcją, nawierzchnie zewnętrzne i plac zabaw (bez poliuretanowych nawierzchni bezpiecznych z okrawężnikowaniem, montażu urządzeń zabawowych oraz chodników wewnętrznych) oraz aranżacja wnętrz (tylko część parterowa, segment wschodni i zachodni).
Dodatkowo zakres robót uzupełniających, uwzględniający kompleksowe wykonanie zadania podstawowego jw. jest zawarty w dokumentacji projektowej „ Termomodernizacja i modernizacja budynkuw ramach zadania „Czyste Powietrze - Termomodernizacja budynków oświatowych - SP 64", mianowicie:
1) wycinkowe izolacje przeciwwilgociowe i termiczne ścian fundamentowych, zewn. wraz z robotami ziemnymi w zakresie przynależnym tylko do przedszkola (roboty do wykonania przed konstrukcjami żelbetowymi schodów zewnętrznych (nr 1, nr 2 i nr 3) (część północnej części parceli szkoły rys ZT-01) w części opisowej - pkt 6/l/g - str. 33, pkt 6.2.1.1 i 6. 2.1.2 - str. 39 oraz rys. ZT-1, A-08, D-01, D-02, D-03 i D-04,
2) Konstrukcje schodów zewnętrznych z wykończeniem: wejścia głównego do przedszkola, wejścia do kotłowni i zewn. WC oraz wejścia do dyrekcji przedszkola - w części opisowej - pkt 6.2.3.1, 6.2.3.4 i 6.2.3.5 - str. 42-43 oraz rys. nr ZT-01, A-03, A-04, K-03,
3) Przeróbki w piwnicach (segment wschodni) konstrukcja murowo-żelbetowa dźwigów kuchennych oraz przeróbki w pom. S -1.09, S -1.11 i I -1.05
4) jw. lecz na parterze; pom. S 0.23, S 0.22 i 2 szt. drzwi ppoż. w S 0.20; w części opis - pkt 6.2. 3.5 (str.43) i pkt 6.3. 2. 2. (str. 46) oraz rys. nr A-04, A-09, SO-02, SD-02, D-02 i D-03,
5) wymiana ślusarki drzwiowej i stolarki okiennej zewn. dla części przedszkolnej i częściowo szkolnej na parterze w segmencie wsch. i zach.; pkt 6. 2. 1.4 - str.40 oraz rys. SO-02, SD-02, D-02 i D-03,
6) wymiana konstrukcji stropodachu z ociepleniem i pokryciem papowym nad nową kotłownią; pkt. 6. 2. 1.3 - str. 39 i pkt 6.2.1.5 (str.40) i rys. nr A-04, A-09, D-ll i K-04,
7) przebudowa zewnętrznego układu komunikacyjnego tylko w zakresie przebudowy ul. Zarańskiego z wykonaniem obydwu wjazdów: do kotłowni i drogi p.poż., w części opisowej: pkt. 6.1.1.1. - str. 37 oraz rys. ZT-02 oraz wg projektu wykonawczego: „Budowa dróg wewnętrznych, pożarowych" w części przebudowy ciągu pieszo-jezdnego w ul. Zarańskiego,
8) wewnętrzne zagospodarowanie terenu -wykonanie wygrodzeń wewn. przynależnych do przedszkola ; w części opisowej- pkt 6. 1.2. 2. - str. 38 rys. ZT-02.
Wykonawca wykona wszelkie roboty budowlane, dostawy i inne czynności zgodnie z celem Inwestycji, opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ, a także dokumentacją projektową, decyzją o pozwoleniu na budowę i innymi decyzjami w zakresie niezbędnym do pełnej realizacji i odbioru Inwestycji – decyzje uzyskane przez Zamawiającego zawarte są w załączniku Nr 9 do SWZ.
Przedmiot zamówienia powinien spełniać wymagania zawarte w aktualnie obowiązujących przepisach, a w szczególności ustawie Prawo Budowlane i aktach wykonawczych do tej ustawy.
Wykonując zamówienie wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu niezakłócone funkcjonowanie, w tym nieskrępowany dostęp oraz bezpieczne korzystanie z budynku w trakcie wykonania przedmiotu zamówienia niezależnie od etapu prac. Wykonawca zapewnieni (stosowny do uzasadnionych potrzeb Zamawiającego) stały i bezpieczny dostęp pracownikom, użytkownikom, współpracownikom, dostawcom, kontrahentom, gościom i innym osobom, z uwzględnieniem zagwarantowania przestrzegania przepisów obowiązującego prawa, w tym w szczególności przepisów BHP i ppoż.
Wykonawca na własny koszt i we własnym zakresie wykona oddzielenie terenu budowy poprzez montaż pełnego, stabilnego ogrodzenia wysokości co najmniej 1,5 m, oraz wyposaży wygrodzony teren w pomieszczenia socjalno-magazynowe. Ochrona mienia budowy leży po stronie Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42511100-2 - Wymienniki ciepła
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki wskazane w art. 223 ust. 2 ustawy Pzp , niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona.
3. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, postępowanie zostanie unieważnione. Zamawiający unieważni postępowanie także w innych przypadkach, określonych w ustawie Pzp.
5. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który złoży ofertę niepodlegającą odrzuceniu, i która zostanie najwyżej oceniona (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w niniejszej SWZ). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert.
7. Zamawiający powiadomi o wyniku postępowania przesyłając zawiadomienie wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty oraz poprzez zamieszczenie stosownej informacji na Platformie przetargowej. Zawiadomienie o rozstrzygnięciu postępowania będzie zawierało informacje, o których mowa w art. 253 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Obsługa gwarancyjna
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:
a) posiada na rachunku bankowym środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 800 000,00 złotych (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100);
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum) jeden z Wykonawców (członków konsorcjum) musi wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt 7.2.3. lit. a) powyżej.
W przypadku polegania przez Wykonawcę na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innego podmiotu, z treści zobowiązania tego podmiotu musi wynikać spełnienie warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt 7.2.3. lit. a) powyżej.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia potencjałów dwóch lub większej liczby podmiotów w celu wykazania spełnienia ww. warunku opisanego w pkt 7.2.3. lit. a) powyżej.
Wartości podane we właściwych dokumentach w walucie innej niż złoty polski należy przeliczyć wg średniego kursu danej waluty ogłoszonego przez NBP na dzień, na który prezentowane są dane, a jeśli dane są prezentowane za dany okres - na ostatni dzień tego okresu.
7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:
a) dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj.
1) osobą dedykowaną do pełnienia funkcji Kierownika budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
2) osobą dedykowaną do pełnienia funkcji Kierownika robót sanitarnych ¬– posiadająca odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) osobą dedykowaną do pełnienia funkcji Kierownika robót elektrycznych – posiadająca odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Uwaga:
1. Zamawiający dopuszcza uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wydane na podstawie Prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do tej ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021r. poz. 1646 t.j.) lub spełniają warunki dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
2. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
3. Zamawiający informuje, że w przypadku świadczenia usług transgranicznych przez osoby wskazane przez wykonawcę uzna warunek posiadania uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi za spełniony jeżeli w dniu w którym upłynie termin składania ofert osoby te będą spełniały wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), a więc wymagania konieczne do uzyskania wpisu tymczasowego w rozumieniu art. 20a ust. 8 tej ustawy. Tym samym Zamawiający nie wymaga uzyskania wpisu tymczasowego od osób wskazanych w Wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia.
4. Natomiast wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza, przed zawarciem umowy będzie zobowiązany taki wpis uzyskać i przedłożyć na tę okoliczność stosowny dokument wobec każdej z osób świadczących usługę transgraniczną, której dotycząca przepisy wskazanej wyżej ustawy.
5. Zamawiający nie dopuszcza łączenie funkcji osób dedykowanych do pełnienia funkcji Kierownika budowy; Kierownika robót sanitarnych oraz Kierownika robót elektrycznych.
b) nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył roboty budowlane (zakończone i odebrane protokołem częściowym lub końcowym) o złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: co najmniej
2 roboty budowlane polegające na rozbudowie lub przebudowie pomieszczeń lub budynków (z uwzględnieniem kosztów związanych z wykonaniem instalacji wod.-kan., centralnego ogrzewania, wentylacji oraz instalacji elektrycznych) o wartości co najmniej 800.000,00 zł netto każde.
Uwagi:
1. Zgodnie z argumentacją ad maiori ad minus [z większego na mniejsze] Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku uzna także robotę budowlaną polegającą na budowie, a także rozbudowie budynku
(z uwzględnieniem kosztów związanych z wykonaniem instalacji wod.-kan., centralnego ogrzewania, wentylacji oraz instalacji elektrycznych) – jeżeli została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona na podstawie protokołu częściowego lub końcowego o wartości co najmniej 800 000,00 zł netto.
2. Treść tego warunku w istocie wyraża wymaganie, by wykonawca co najmniej dwukrotnie wykonał każde z ww. przedsięwzięć, o określonej powyżej charakterystyce. Dla Zamawiającego miarą wiedzy i doświadczenia w ramach niniejszego warunku zdolności technicznej lub zawodowej jest bowiem nie tylko wykonanie określonych powyżej robót budowlanych, ale przede wszystkim niezakłócone - co najmniej dwukrotne - powtórzenie każdej z ww. robót budowlanych [przedsięwzięcia].
3. Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 118 ustawy Pzp minimum jeden wykonawca lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający tym samym nie dopuszcza sumowania [łączenia potencjału] w zakresie tego warunku udziału w postępowaniu, gdyż wypaczałoby to cel, który powinien zostać osiągnięty poprzez tak postawiony warunek.
4. W przypadku, gdy roboty referencyjne w rzeczywistości były wykonywane przez Wykonawcę w ramach konsorcjum wraz z innym Wykonawcą lub Wykonawcami, należy w Wykazie robót, wskazać, jakie czynności w ramach tych robót były wykonywane przez Wykonawcę ubiegającego się o niniejsze zamówienie. Faktyczny wkład konsorcjanta w prowadzeniu działań może polegać na osobistym wykonaniu robót, ale także zarządzanie i administrowanie robotami może wystarczyć do powołania się na doświadczenie nabyte w toku ich realizacji.
5. Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
a.1. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
a.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
a.3. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykaz robót należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:
1.1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt. 7.1 i 7.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 8.3.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
1.3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1.2 składają odrębnie:
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2a do SWZ.
2. Ponadto do oferty należy załączyć:
2.1. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (dotyczy również spółki cywilnej);
2.2. Dowód wniesienia wadium
W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, do oferty należy dołączyć (w wyodrębnionym pliku) elektroniczny dokument potwierdzający wniesienie wadium – zgodnie pkt.12.1;
W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zaleca się złożyć wraz z ofertą potwierdzenie nadania przelewu.
2.3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty „WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH".
Wykaz należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
2.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w przypadku gdy Wykonawca, korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
Zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
2.5. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (także spółki cywilnej).
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100)
12.1.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
12.1.3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).
12.1.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy Pełnomocnika Zamawiającego:
PKO BP nr 82 1020 2313 0000 3602 0515 2410 z podaniem tytułu „Wadium ZP/219/2022”
Uwaga:
Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
12.1.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w formie elektronicznej.
UWAGA:
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) W stosunku do wadium wnoszonego w innej formie niż pieniężna [np. gwarancji ubezpieczeniowej, bankowej czy poręczeniach] dokument wadialny będzie skutecznie zabezpieczał ofertę przez cały okres: od upływu terminu składania ofert do chwili, gdy upływa termin związania ofertą, jeżeli zdarzenie uzasadniające żądanie przez zamawiającego wypłaty wadium zaistnieje w tym okresie, a ponadto jeżeli Zamawiający będzie miał możliwość skutecznego zgłoszenia żądania zapłaty wadium.
Przez „możliwość skutecznego zgłoszenia żądania zapłaty wadium” Zamawiający rozumie możliwość wystąpienia z żądaniem zapłaty wadium do gwaranta lub poręczyciela po upływie terminu obowiązywania dokumentu wadialnego w związku ze zdarzeniem mającym miejsce w okresie jego obowiązywania zgodnie z zapisami ustawy Pzp (art. 98 ust. 6).
12.1.6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej dokument gwarancyjny powinien zawierać zobowiązanie do płatności bezwarunkowej, na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności określonych w ustawie Pzp.
12.1.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej dokument gwarancyjny (w postaci elektronicznej) musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do wystawienia gwarancji.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt. 8.2.1 – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (pkt. 8.1.2 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane (ar. 117 ust. 2 Pzp).
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zatem ten spośród wykonawców, który posiada zdolności do realizacji zamówienia, tj. spełnia warunki udziału w postępowaniu, powinien zrealizować zamówienie w zakresie, do wykonania którego niezbędne są te zdolności.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego musi jednoznacznie wynikać, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (dotyczy również spółki cywilnej).
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
9. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 15.9.1. SWZ.
10. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 3 do SWZ .
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
1.2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/cuw_katowice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-10