Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utworzenie nowych miejsc opieki w gminnym żłobku w Masłońskim, w ramach programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywy Maluch 2022-2029
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PORAJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jasna 21
1.5.2.) Miejscowość: Poraj
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-360
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugporaj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugporaj.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utworzenie nowych miejsc opieki w gminnym żłobku w Masłońskim, w ramach programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywy Maluch 2022-2029
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1bc24951-2c93-41fd-9833-2440bc5f8bcb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00419501
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065541/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Utworzenie gminnego żłobka w Masłońskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poraj
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poraj
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się w formie
elektronicznej za pośrednictwem „Platformy Zakupowej”, korzystając z przycisku „Wyślij wiadomość” znajdującego się na stronie
dotyczącej danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się
datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość” po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.271.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest adaptacja pomieszczeń przedszkola (w budynku byłej szkoły) na potrzeby żłobka gminnego.
2. Przedmiotowy obiekt to budynek parterowy częściowo podpiwniczony na planie prostokąta kryty dachem stromym wielospadowym. Budynek połączony jest łącznikiem z halą sportową, która posiada odrębny układ komunikacyjny i funkcjonalny oraz stanowi odrębną strefę pożarową.
3. Planowana adaptacja polega na wykonaniu prac budowlanych nie będących przebudową elementów konstrukcyjnych i przegród zewnętrznych.
4. Zostaną wykonane prace budowlane polegające na:
1) aranżacji toalety dla dzieci oraz szatni w pom. 3 i 9,
2) aranżacji kuchni wraz z zmywakiem w pom. 6 i 5
3) wykonaniu sufitów:
a. podwieszonych GKI monolitycznych w pomieszczeniach: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 13, 14, 15, 16,
b. podwieszonych GK rastrowych 60x120 w pomieszczeniach: 7, 8, 11;
4) wykonanie nowych posadzek ceramicznych w pom. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 15, 16, 13,
5) ułożenie wykładzin dywanowych wraz z cokołami w pom. 7 i 8,
6) wykonanie okładzin ceramicznych ścian do wysokości 2m w pom. 5, 6, 9, 15, 16,
7) modernizacji instalacji elektrycznej wraz z montażem nowych energooszczędnych opraw oświetleniowych,
8) przebudowa instalacji wodno-kanalizacyjnej,
9) montaż klimatyzatorów w pom. 7 i 8,
10) gipsowanie i malowanie ścian,
11) montaż osłon na grzejnikach i rurach przesyłowych zapobiegających oparzeniu dzieci (drewniane osłony wieszane z dystansem min 5cm od osłanianych instalacji, z zachowaniem cyrkulacji powietrza przy grzejnikach),
12) utwardzenie terenu przed wejściem do budynku wraz z wykonaniem nawierzchni z kostki betonowej bez-fazowej, schodów z prefabrykowanych stopni betonowych i barierek z stali nierdzewnej,
13) wymiana wszystkich drzwi wewnątrz (stalowe ościeżnice; klamki, zawiasy, szyldy stal nierdzewna; zamki patentowe; skrzydła drzwi drewniane pełne lub z drewnianą ramą i wykończenie MDF lakierowany – płaskie bez przetłoczeń),
14) wymiana wszystkich drzwi zewnętrznych (aluminiowa konstrukcja z pełnym przeszkleniem - szkło bezpieczne, klejone i hartowane, zawiasy, klamki, rygle anty wyważeniowe, szyldy ze stali nierdzewnej; dwa zamki patentowe w tym jeden górny na wysokości minimum 150cm umożliwiający otwarcie bez użycia klucza),
15) udrożnienie i naprawa kominów wentylacyjnych (montaż obróbek blacharskich na kominach),
16) wyposażenie wnętrz,
17) na terenie przyległego placu zabaw montaż urządzenia zabawowego typu mini wyspa trio
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223220-4 - Roboty zadaszeniowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy.
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 300 000,00 zł.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej
a) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- min. 1 roboty budowlanej, która swym zakresem obejmowała wykonanie w obiekcie o kubaturze min. 1000 m3 instalacji elektrycznych o min. łącznej wartości robót 150 000, 00 zł brutto;
- min. 1 roboty budowlanej, która swym zakresem obejmowała wykonanie w obiekcie o kubaturze min. 1000 m3 instalacji sanitarnych o min. łącznej wartości robót 500 000, 00 zł brutto.
W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót budowlanych (w przypadku robót budowlanych rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Pojęcia „budowa”, „przebudowa”, „remont” należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.)
Ocenę warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wykaz robót.
a) O uzyskanie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy dysponujący następującymi osobami zdolnymi do realizacji zamówienia:
- min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa;
- min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy/robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa;
- min. 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy/robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z aktualnym zaświadczeniem właściwego oddziału Izby Inżynierów Budownictwa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert (oznaczony dniem i godziną) i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gminy Poraj w Międzypowiatowym Banku Spółdzielczym w Myszkowie nr. rachunku: 59 8279 0000 0130 5920 2001 0003 z adnotacją: „Wpłata wadium – nr sprawy: GK.271.4.2024”
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym we
Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/poraj
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni