Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utwardzenie terenu wraz z wyznaczeniem zatoki Kiss and Ride na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Piekarach Śląskich
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 2
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240431180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rycerska 15a
1.5.2.) Miejscowość: Piekary Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-948
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zsp2@piekary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zs-p2.edu.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utwardzenie terenu wraz z wyznaczeniem zatoki Kiss and Ride na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Piekarach Śląskich
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ff8f200-fbcf-11ee-b81b-aebd110f5279
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00286906
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00038733/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie Kiss&Ride oraz utwardzenie terenu ZSP nr 2 w Dąbrówce Wielkiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2ff8f200-fbcf-11ee-b81b-aebd110f5279
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja między zamawiającym a wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.:
1) poprzez platformę przetargową pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, dalej platforma przetargowa, w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania,
lub
pocztą elektroniczną na adres e-mail zamawiającego: zsp2@piekary.pl
2) oraz adresy e-mail wykonawców podane w formularzach ofertowych lub zarejestrowane na platformie przetargowej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa RM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako
załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty2, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa RM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności , lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze”. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości .
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa RM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone,
zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub
dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań
dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Pozostałe informacje zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:
1)Administratorem danych osobowych jest dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 z siedzibą w Piekarach Śląskich, ul. Rycerska 15a, kod pocztowy 41-948, adres e-mail: zsp2@piekary.pl, tel. 32 2879906.
2)Informujemy, że dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem: Znak postępowania: 1/ZP/2024 prowadzonym na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2023, poz. 1605z późn. zm.);
3)Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Zbigniewa Woźniaka, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych pod adresem e-mail: zbyszek.w@nowator.edu.pl
4)odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w szczególności:
a) zgodnie z ustawą z dn. 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
b)Urzędowi Miasta Piekary Śląskie oraz instytucjom podległym UM Piekary Śląskie, w ramach podległości wynikającej z statusu Samorządowego Zakładu Budżetowego;
5)dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
6)w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7)informujemy, iż występuje:
a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych(1);
c)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(2);
d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna się, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
8)nie przysługuje:
a)w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/ZP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utwardzenie terenu wraz z wyznaczeniem zatoki Kiss and Ride na terenie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 2 w Piekarach Śląskich.
Przedmiotem zamówienia są między innymi:
1)Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie równinnym– kpl. 1;
2)Uzgodnienia branżowe i nadzory – kpl. 1
3)Przekop kontrolny na głębokość do 2,0 m – kpl. 4
4)Koryta wykonywane mechanicznie i ręcznie na całej szerokości o głębokości 51 cm (wraz z ręcznym lub mechanicznym rozebraniem nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych, tłucznia kamiennego, kostki betonowej wszystkich rodzajów, krawężników, obrzeży, i innych napotkanych elementów) z odwozem, segregacją i utylizacją – 721 m2
5)Koryta wykonywane mechanicznie i ręcznie na całej szerokości o głębokości 41 cm (wraz z ręcznym lub mechanicznym rozebraniem nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych, tłucznia kamiennego, kostki betonowej wszystkich rodzajów, krawężników, obrzeży, i innych napotkanych elementów) z odwozem, segregacją i utylizacją – 199,8 m2
6)Zabezpieczenie infrastruktury podziemnej – kpl. 3
7)Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego naturalnego o grubości po zagęszczeniu 40 cm - 721 m2
8)Warstwa podbudowy z kruszywa łamanego naturalnego o grubości po zagęszczeniu 30 cm - 199,8 m2
9)Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolor grafit - na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem – 372,5 m2
10)Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolor czerwony - na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem – 302,5 m2
11)Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej (UŻYWANEJ) grubości 8 cm kolor szary - na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem – 85 m2
12)Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm kolor szary - na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm z wypełnieniem spoin piaskiem – 78,8 m2
13)Ława pod krawężniki betonowa z oporem – 11,52 m3
14)Krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30 cm posadowione na świeżym betonie – 94 mb
15)Krawężniki betonowe wtopione o wym. 15x22 cm posadowione na świeżym betonie przy wjazdach – 18 mb
16)Ława pod obrzeża z betonu B-10 z oporem – 10,58 m3
17)Obrzeża betonowe o wym. 30x8 cm posadowione na świeżym betonie – 176,4 mb
18)Zakup i montaż - lampy solarne LED – 3 szt.
19)Wymiana opraw sodowych na oprawy typu LED – teren placówki – 3 szt.
20)Kanały z rur PVC łączonych na wcisk Ø160 do Ø200 mm głębokość wykopu do 3,0 m wraz z obsypką i zasypką oraz wykopem i zasypaniem wykopu – 46 mb
21)Ścieki z elementów betonowych (odwodnienie liniowe ) o wymiarach dł./szer./wys. 1000/150÷300/150÷350, na podsypce cementowo-piaskowej, Klasa D400 z rusztem/pokrywą żeliwną – 23 mb
22)Wykonanie studni rewizyjnej średnice od Ø800 do 1200 mm regulacją, wykopem i zasypaniem wykopu – szt. 1
23)Wykonanie studzienki ściekowej ulicznej wraz z zabudowaniem pierścienia odciążającego, regulacją, wykopem i zasypaniem wykopu – szt. 1
24)Kosze na śmieci betonowe - zakup i montaż na terenie placówki – szt. 4
25)Rozebranie istniejącego ogrodzenia z siatki oraz z siatki z blachy ciętociągnionej na słupkach metalowych obetonowanych, wraz z rozebraniem elementów betonowych (podmurówki) z odwozem, segregacją i utylizacją – 49 mb
26)Wykonanie ogrodzenie systemowego panelowego: ręczne wykopanie dołów o powierzchni dna do 0.2·m2, głębokość do 1.0 m, kategoria gruntu IV - pod słupek., obetonowanie słupków ogrodzeniowych., montaż podmurówki prefabrykowanej, osadzenie przęseł dł. 2,50 m, wys. 1,50 m + słupki, montaż bramo-furtki stalowej panelowej 1,50 x 3,00 - szt.1.
27)Oznakowanie poziome grubowarstwowe w kolorze pomarańczowym - malowanie tła na zatokach Kiss&Ride + malowanie napisu K+R w kolorze białym – 40 m2
28)Oznakowanie pionowe Kiss&Ride – szt. 2
29)Zakup i montaż tablicy pamiątkowej, wymiary min. 1m x 1m – 1 szt.
30)Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót (z zatwierdzeniem) wraz z wdrożeniem – kpl. 1
31)Wykonanie geodezji powykonawczej wraz z naniesieniem na zasoby – kpl. 1
Parametry techniczne pojedynczej lampy solarnej LED do zabudowy:
•Moc – min. 50 W,
•Strumień świetlny – min. 157 lm/watt,
•Pojemność akumulatora – min. 2 x 120 Ah,
•Panel fotowoltaiczny- min. 290 W,
•Wysokość słupa – od 5 do 6 metrów, słup ocynkowany stalowy,
•Czujnik zmierzchu, ruchu – TAK,
•Moc źródła światła min. 3700 lm,
•Optyka oprawy kierująca strumień światła w przód,
•Fundament min. F-100,
•Latarnia autonomiczna powinna być wyposażona w komplet aparatury (kontrolerów) sterujących pracą latarni (automatyczne włączanie/wyłączanie zmierzchowe),
•Zastosowanie - ulice, chodniki, place.
Parametry techniczne pojedynczej oprawy LED (wymiana oprawy sodowej na LED):
•Moc LED: min. 72W
•Moc całkowita: min. 79W
•Strumień świetlny LED 1: 11650 lm
•Strumień świetlny 1: 9950 lm
•Temperatura barwowa: 4000K
•Napięcie zasilania: 220-240V
•Prąd znamionowy: 1000 mA
•Kąt świecenia: 120°
•Materiał: Stop aluminium, anodowany
•Długość: min. 700 mm
•Szerokość: min. 160 mm
•Wysokość: min. 80 mm
•Optyka - szerokokątny rozsył światła
•Zastosowanie: oświetlanie ulic, dróg, parkingów, placów, terenów rekreacyjnych i innych obiektów zewnętrznych.
Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu Umowy ma charakter ryczałtowy.
Zwiększenie lub zmniejszenie ilości przedmiarowych robót, a także realizacja robót niewskazanych w przedmiarze robót, a opisanych lub wynikających z Umowy oraz realizacja innych robót niezbędnych do prawidłowego wykonania i ukończenia przedmiotu umowy nie będzie stanowić podstawy do zmiany wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112500-0 - Usuwanie gleby
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej.
Warunek dotyczy uprawnień budowlanych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie uprawnień, o których mowa powyżej lub odpowiadających im uprawnień budowlanych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu potencjały wykonawców sumują się.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane,
2)wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
UDOSTĘPNIENIE ZASOBÓW
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na kwalifikacji zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt powyżej potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1)zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2)sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3)czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych , zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
Jeżeli zdolności zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu:
1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę i załączniki do oferty powinny składać się następujące pliki:
1) wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji)
2) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do specyfikacji),
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, potwierdzająca, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – o ile ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot wpisany do ww. rejestrów.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, jeżeli zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
oraz jeżeli dotyczy
4) pełnomocnictwo do działania w imieniu wykonawcy, jeżeli do reprezentowania wykonawcy wskazano inną osobą niż upoważnioną w dokumencie potwierdzającym umocowanie do reprezentowania wykonawcy,
5) w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby – zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do specyfikacji),
6) w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby – oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotu udostępniającego zasoby (załącznik nr 2a do specyfikacji),
7) w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp,
8) w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (załącznik nr 4),
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia postanowienia pkt 10 ppkt 2, 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
Pkt 10 ppkt 3 i 4 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu potencjały wykonawców sumują się .
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane,
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający na mocy art. 455 ust. 1 pkt. 1 u.p.z.p. dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, złożonej w przedmiotowym postępowaniu bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający dopuszcza także zmianę Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w przypadkach opisanych w treści art. 455 ust. 1 pkt. 2, 3 i 4 oraz ust. 2, 3 i 4 u.p.z.p. Zakres zmian został ujęty w Załączniku nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-02 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę, wobec którego zajdą przesłanki określone w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Wskazane ewentualnie w SWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Jednocześnie opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W związku powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SWZ.
Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: roboty rozbiórkowe, przygotowawcze, frezowanie nawierzchni, kucie i cięcie asfaltu, roboty asfaltowe (wykonanie warstwy asfaltobetonowej wiążącej wraz ze skropieniem nawierzchni, wykonanie warstwy asfaltobetonowej ścieralnej wraz ze spoinowaniem), wyrównanie podbudowy, rozebranie, przełożenie i ułożenie krawężników betonowych, przełożenie i wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej, roboty wykończeniowe, towarzyszące, nawierzchniowe, wykonanie tymczasowej organizacji ruchu, regulacja urządzeń, wykonanie oznakowania poziomego, grubowarstwowego, chemoutwardzalnego, roboty odtworzeniowe i porządkowe.
Zamówienie nie jest podzielone na części z uwagi na spójność techniczną i organizacyjną wykonania oraz realizacji zamówienia, spowodowaną także koniecznością zapewnienia jednolitej gwarancji i jakości robót.