Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Utwardzenie istniejących ciągów dróg gminnych”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Waganiec
1.3.) Oddział zamawiającego: ul. Dworcowa 11 87-731 Waganiec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866459
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa
1.5.2.) Miejscowość: Waganiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-731
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug.waganiec@wlo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.waganiec.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Utwardzenie istniejących ciągów dróg gminnych”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d77c3cba-8c8e-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022421
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003843/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Utwardzenie istniejących ciągów dróg gminnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://waganiec.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://waganiec.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji orazprzekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniemwyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane wustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2020r., poz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środkidowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, pełnomocnictwa,zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólniedostępnych formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekstjednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 346 ze zm.). Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale21 ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej podpisanejkwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanymlub podpisem osobistym.3. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byćzgodne z rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności.4. Zawiadomienia,oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:1) poprzez Platformę zakupową,dostępną pod adresem: https://waganiec.ezamawiajacy.pl/; Za datę przekazania zaświadczeń orazinformacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.lub awaryjnienp. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformy zakupowej2) drogąelektroniczną: ug.waganiec@wlo.pl5. Rejestracja na Platformie zakupowej, w tym złożenie oferty wformie elektronicznej, wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie GminyWaganiec: https://waganiec.ezamawiajacy.pl/ lub https://oneplace.marketplanet.pl.6. Wykonawca powybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do stronyhttps://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub dozałożenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego;podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptujeregulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;7. UWAGA.Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnegona rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej; Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informację, o możliwości przyspieszenia procedury założeniakonta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu;8. Pozałożeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Dokumenty „stanowiącetajemnicę przedsiębiorstwa” powinny zostać załączone w osobnym pliku wraz z jednoczesnymzaznaczeniem polecenia „Tajne". Wczytanie załącznika następuje poprzez polecenie „Dodaj";9.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje,przekazywane są w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformyzakupowej w zakładce "Pytania i odpowiedzi". Za datę przekazania zawiadomień oraz informacjiprzyjmuje się ich datę wczytania do Systemu. Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale 8 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone wrozporządzeniu ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym daneosobowe podaneprzez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisamikrajowymi.Szczegółowe informacje dotyczące RODO znajdują się w rozdziale 40 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz ogłoszenie pkt dot. RODO - obowiązek informacyjny .Szczegółowe informacje dotyczące RODO znajdują się w rozdziale 40 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Utwardzenie istniejących ciągów dróggminnych”.2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Projekciearchitektoniczno-budowlanym, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru RobótBudowlanych, stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówieniazostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.3. Prawoopcji. Zamawiający przewiduje na podstawie art. 441 ustawy Pzp, zgodnie z prawemopcji, dodatkowy zakres wykonywania robót budowlanych pn. „Utwardzenie istniejących ciągówdróg gminnych” poza termin realizacji zamówienia podstawowego. Minimalny gwarantowany poziom zamówienia, zostanie zrealizowany w okresie od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia2021 r. w ramach zamówienia podstawowego. Część objęta prawem opcji obejmuje robotybudowlane pn. „Utwardzenie istniejącego ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działce 17,obręb geodezyjny Przypust”, która może być realizowana w okresie od 1 września 2021 r. do 30września 2021 r. Realizacja zakresu robót budowlanych w terminie przewidzianym prawem opcjiuzależniona jest od ilości posiadanych środków finansowych budżetu Gminy Waganiec.Zamawiający zobowiązuje się do zawiadomienia Wykonawcy o terminie zakończenia realizacjiprzedmiotu zamówienia w zakresie podstawowym lub o przedłużeniu realizacji przedmiotuzamówienia o zakres przewidziany prawem opcji do 15 czerwca 2021 r. W okresie realizacjizamówienia z prawem opcji obowiązywała będzie cena ofertowa brutto za wykonanie zadaniaokreślona w Formularzu ofertowym Wykonawcy. Wykonawca nie może domagać siędodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania, w przypadku gdy Zamawiający nie skorzysta zopcji przewidzianej zamówieniu lub skorzysta z niej tylko częściowo. Prawo opcji jestuprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacjininiejszego zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcjiWykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji niewymaga zmiany warunków umowy, ani też zawarcia umowy na nowych warunkach.Dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru RobótBudowlanych dotycząca tego zakresu robót budowlanych stanowi załącznik nr 8 do SWZ.4.Rozwiązania równoważne. W dokumentacji projektowej, opis przedmiotu zamówienia odnosi siędo norm i oferowane świadczenie nie musi być zgodne z wymaganymi normami, aleWykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania wrównoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Opisprzedmiotu zamówienia został skonstruowany poprzez określenie wymagań dotyczącychwydajności lub funkcjonalności, wówczas, to zgodnie z art. 101 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawcamoże powołać się na zgodność oferowanych świadczeń ze stosownymi normami, jeżeli dotycząone wymagań w zakresie wydajności lub funkcjonalności określonych przez Zamawiającego. Wtakiej sytuacji, Wykonawca wykazuje że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniająwymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.Zastosowanie rozwiązań równoważnych należy zasygnalizować w ofercie, niezależnie od tego,czy Zamawiający żąda przedłożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233225-2 - Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje na podstawie art. 441 ustawy Pzp, zgodnie z prawem opcji,dodatkowyzakres wykonywania robót budowlanych pn. „Utwardzenie istniejących ciągów dróg gminnych”poza termin realizacji zamówienia podstawowego. Minimalny gwarantowany poziomzamówienia, zostanie zrealizowany w okresie od dnia podpisania umowy do 31 sierpnia 2021 r.w ramach zamówienia podstawowego. Część objęta prawem opcji obejmuje roboty budowlanepn. „Utwardzenie istniejącego ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działce 17, obrębgeodezyjny Przypust”, która może być realizowana w okresie od 1 września 2021 r. do 30września 2021 r. Realizacja zakresu robót budowlanych w terminie przewidzianym prawem opcjiuzależniona jest od ilości posiadanych środków finansowych budżetu Gminy Waganiec.Zamawiający zobowiązuje się do zawiadomienia Wykonawcy o terminie zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie podstawowym lub o przedłużeniu realizacji przedmiotuzamówienia o zakres przewidziany prawem opcji do 15 czerwca 2021 r. W okresie realizacjizamówienia z prawem opcji obowiązywała będzie cena ofertowa brutto za wykonanie zadaniaokreślona w Formularzu ofertowym Wykonawcy. Wykonawca nie może domagać siędodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania, w przypadku gdy Zamawiający nie skorzysta zopcji przewidzianej zamówieniu lub skorzysta z niej tylko częściowo. Prawo opcji jestuprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacjininiejszego zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcjiWykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji niewymaga zmiany warunków umowy, ani też zawarcia umowy na nowych warunkach.Dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru RobótBudowlanych dotycząca tego zakresu robót budowlanych stanowi załącznik nr 8 do SWZ.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy ocenie ofert wartość wagowa wyrażona w procentach, będziewyrażona w punktach (1% = 1 pkt). Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu oprzedstawione poniżej kryteria: Cena - 60% Okres gwarancji - 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4