Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego 2022-2025.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W CZĘSTOCHOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150309847
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Legionów 52
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-202
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mzd.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.czest.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego 2022-2025.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e28f24a-7780-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00022291
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000738/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.6 Utrzymanie bieżące dróg – Konserwacja separatorów z utylizacją od 01.03.2022 r. do 31.12.2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/mzd
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/mzd
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. Wykonawca celem złożenia oferty bezpłatnie rejestruje się na Platformie pod wyżej wymienionym adresem klikając przycisk „Załóż konto”. Wykonawca rejestrując się zapoznaje się i
akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w regulaminie podczas rejestracji oraz uznaje go za wiążący. Do rejestracji niezbędne jest zainstalowanie programu Java w ver.1.8. Szczegółowe
informacje dotyczące sposobu wykonania tych czynności znajdują się w „Instrukcja obsługi Portalu e- Usług SmartPZP”, dostępnej na stronie Platformy. Wykonawca posiadający konto ma dostęp
do następujących formularzy: złożenia, zmiany i wycofania oferty lub wniosku oraz formularza „Pytania i odpowiedzi”. Szczegółowa instrukcja użytkownika Wykonawcy portalu SmartPzp dostępna jest na
stronie portalu SmartPzp w zakładce e-learning. Niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie: a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s; b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB
RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0 , Windows 7iMac OS 10.12 - lub ich nowsze wersje; c) Zainstalowana przeglądarka internetowa:Internet Explorer 11, Mozilla Firefox ver. 46 i późniejsze, Google Chrome ver. 45 i
późniejsze lub Opera ver. 37 i późniejsze; Przeglądarki zalecane: Mozilla Firefox, Google Chrome lub Opera. d) Włączona obsługa JavaScript;e) Oprogramowanie Java ver. 1.8 lub wyższe; f)
Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf. Oferta oraz wszelkie dokumenty wymagające podpisu podpisywane są w postępowaniu: kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Wszelkie informacje dotyczące korespondencji elektronicznej są wskazane w SWZ w pkt 9.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego są przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami RODO. Dane
te dotyczą Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność
gospodarczą,pełnomocnika (osoby fizycznej, której dane osobowe zamieszczone są w
pełnomocnictwie) Wykonawcy, członka organu zarządzającego Wykonawcy (osoby fizycznej, której
dane osobowe zamieszczone są w informacji z KRK), podwykonawcy będącego osobą fizyczną
prowadzącą działalność gospodarczą, jego pełnomocnika (osoby fizycznej), informacji o osobach, które
Wykonawca przedłożył w ww. przetargu celem wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, braku podstaw wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów.
Zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia (np. osób, których dane służą do
wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, osób kierowanych do
realizacji zamówienia, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które zostaną
wskazane jako podwykonawca). Regulacje RODO związane z ochroną danych osobowych mają też
zastosowanie do umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania oraz do dokumentacji
zgromadzonej w związku z przeprowadzeniem przedmiotowego postępowania. Obowiązek
informacyjny, jak w przypadku pozyskiwania danych osobowych bezpośrednio od Wykonawcy
powstanie, gdy Zamawiający uzyska od Wykonawcy dane osobowe dotyczące innych osób (np. osób,
których dane służą do wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu,
osób kierowanych do realizacji zamówienia, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
które zostaną wskazane jako podwykonawca). Obowiązek ten jest uregulowany w art. 14 RODO.
Zamawiający może odstąpić od obowiązku indywidualnego informowania każdej z takich osób, w
przypadkach, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO, np. w sytuacji, gdy osoba ta dysponuje już tymi
informacjami albo gdy wymagałoby to ze strony Zamawiającego niewspółmiernie dużego wysiłku.
Obowiązek informacyjny określony przepisami RODO spoczywa także na Wykonawcach, którzy
pozyskują dane osobowe osób trzecich w celu przekazania ich Zamawiającym w ofertach. Dla
uzyskania przez Zamawiającego potwierdzenia, że osoby, których dane osobowe są przekazywane
Zamawiającemu, dysponują już wskazanymi informacjami, jak również w celu właściwego
zabezpieczenia i ochrony danych tych osób, z których Wykonawca będzie korzystał, przekazanych
przez Wykonawcę w ofercie celem uzyskania przedmiotowego zamówienia publicznego wymagane
jest oświadczenie Wykonawcy dotyczące pozyskania przez Wykonawcę danych osobowych od osób
trzecich, które zawarte jest w Formularzu oferty (załącznik nr 7 do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MZD.26.426.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres rzeczowy robót obejmuje prowadzenie następujących czynności:
Utrzymywanie na drogach publicznych w Częstochowie (w granicach administracyjnych miasta) w stanie sprawności technicznej oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) w okresie od 01.03.2022r.
do 28.02.2025r., w tym w szczególności:
• dokonywanie przeglądów stanu oznakowania pionowego i urządzeń brd na polecenie Zamawiającego oraz wykonywanie ich naprawy i wymiany;
• zgłaszanie Zamawiającemu usterek i uzgadnianie zakresu robót do wykonania;
• niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o usunięciu awarii;
• wprowadzanie w terenie stałych organizacji ruchu;
• przygotowywanie i składanie książki obmiarów’
• zabezpieczanie sytuacji awaryjnych w pasie drogowym przy użyciu własnych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (materiał Wykonawcy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34992100-8 - Podświetlane znaki drogowe
50000000-5 - Usługi naprawcze i konserwacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cen jednostkowe
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego osoby
- 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej drogowej z aktualnymi uprawnieniami do kierowania ruchem, mająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w zakresie utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- 4 osoby z aktualnymi uprawnieniami w zakresie kierowania ruchem drogowym;
- 2 osoby z ukończonym kursem operatora urządzenia do aplikacji oznakowania poziomego.
Uwaga:
Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych
w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
- zrealizowali lub realizują w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane/ usługi o wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 PLN brutto każda, które polegały na wykonaniu oznakowania przy użyciu znaków pionowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach bieżącego utrzymania przez okres co najmniej 12 miesięcy na drogach publicznych w miastach na prawach powiatu;
- dysponują bazą na terenie miasta Częstochowy lub w odległości nie większej niż 10 km od punktu centralnego miasta Częstochowy (za który uznaje się punkt na skrzyżowaniu ul. Orzechowskiego, Al. Wolności i ul. Sobieskiego), którą to okoliczność potwierdza dokument złożony na wezwanie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA - Oświadczenie
dotyczące przesłanek wykluczenia postępowania należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę)
uprawnioną. Załącznik nr 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia Zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych żąda oświadczenia
Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy-Pzp. Z wyjątkiem wykluczenia z art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy-Pzp, na potwierdzenie którego Zamawiający wymaga przedłożenia odpisy lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 2.
WYKAZ OSÓB
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy przedstawić wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami podpisany przez osobę/y uprawnioną/e sporządzony
na podstawie załącznika nr 4 do swz.
WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi podpisany przez osobę/y uprawnioną wykaz usług/robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których usługi/roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi/roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Załącznik nr 5.
DOKUMENT POŚWIADCZAJĄCY DYSPONOWANIE BAZĄ
Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi dokument w którym wykaże, że dysponuje bazą na terenie miasta Częstochowy lub w odległości nie większej niż 10 km od punktu centralnego miasta Częstochowy (za który uznaje się punkt na skrzyżowaniu ul. Orzechowskiego, Al. Wolności i ul. Sobieskiego).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
dokumenty składane na wezwanie:
OŚWIADCZENIE O ZATRUDNIANIU OSÓB NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ
Oświadczenie o zatrudnianiu osób na podstawie umowy o pracę. Załącznik nr 9.
ODPIS Z WŁAŚCIWEGO REJESTRU LUB Z CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy-Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z pkt. 8 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza możliwość zmian umowy w zakresie i na określonych warunkach wskazanych w załączniku nr 10 - wzór umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-01 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/mzd
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-01 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszelkie pozostałe informacje zamawiający zawarł w SWZ.
Dotyczy sposobu oceny ofert - waga cen jednostkowych zgodnie z pkt 14.1