Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego rzeka Radomka w roku 2021.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radomsko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tysiąclecia 5
1.5.2.) Miejscowość: Radomsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 685 45 10, 44 685 45 71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.radomsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego rzeka Radomka w roku 2021.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa91a297-b47b-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00055166
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001079/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego „Rzeka Radomka” w roku 2021 CPV 45246400-7, 45244000-9
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https:// bip.radomsko.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: oferty należy złożyć za pomocą miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacjamiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl 2) ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa: umradomsko/skrytkaesp 3) adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl 4) https://bip.radomsko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: Złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do Formularza komunikacji.2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych ( w tym m.in. elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji) przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania . 3) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do : złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosków oraz do komunikacji wynosi 150 MB. 4) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych ( w tym. m.in. oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń orazinnych informacji) przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 5) Identyfikator postępowania dla danego postępowania dostępny jest w Liście wszystkich postępowań na miniPortalu oraz stanowi dodatek nr 12 do SWZ. Dane postępowania można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej na opcję " Dla Wykonawców" lub ze strony głównej z zakładki "POSTĘPOWANIA". 6) W postępowaniu komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków ( innych niż złożenie oferty), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na platformie e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) - Elektroniczna SkrzynkaPodawcza- nazwa- Urząd Miasta Radomsko, adres skrzynki EPUAP:/umradomsko/skrytkaesp orazudostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). We wszelkiej korespondencji związanejz niniejszym postępowaniem Zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania na miniPortalu) lub numerem postępowania nadanym przez Zamawiającego PZP.271.1.3.2021. 7) Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami może również odbywaćsię za pomocą poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@radomsko.pl.( maksymalny rozmiarprzesyłanych plików 20MB). 8) Szczegółowe informacje w SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca RODO - szczegółowo określona w rozdziale 24 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja dotycząca RODO - szczegółowo określona w rozdziale 24 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.271.1.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych w roku 2021, w celu przeciwdziałania podtapianiu terenów Miasta Radomska, w skład których wchodzą obiekty melioracyjne i urządzenia wodne w dzielnicach Bartodzieje, Bogwidzowy, Folwarki, Saniki, Wymysłówek - Stobiecko Miejskie oraz rowy przy ul. Pana Tadeusza i ul. Piłsudskiego i powierzchnie nad rurociągami oraz rzeka Radomka2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia zawierają: a) Wzór umowy - stanowiący dodatek nr 8 do SWZ, b) przedmiar robót – stanowiący dodatek nr 9 do SWZ, c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – stanowiąca dodatek nr 10 do SWZ, d) załączniki graficzne – mapy z zaznaczeniem rowów i odcinków rzeki Radomki dla etapu I - stanowiące dodatek nr 11a do SWZ, e) załączniki graficzne – mapy z zaznaczeniem rowów i odcinków rzeki Radomki dla etapu II - stanowiące dodatek nr 11b do SWZ,Wymagania jakościowe w związku z zastosowaniem kryterium ceny jako kryterium o wadze przekraczającej 60% odnoszące się do elementów składających się na przedmiot zamówienia tj. realizacji zamówienia, zostały określone we wzorze umowy oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią dodatki nr 8,9,10 do SWZ.Przedmiotem zamówienia są roboty powszechnie dostępne o ustalonych wymaganiach jakościowych -typowe w tej branży i możliwe do wykonania przez wszystkie podmioty działające w tej branży, bez konieczności posiadania wiedzy specjalistycznej. Zakres i warunki realizacji zamówienia - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym wymagania jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia tj. realizacji zamówienia pozwalające osiągnąć wymaganą jakość zostały określone w wzorze umowy oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią dodatki nr 8,9,10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45244000-9 - Wodne roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dla porównania ofert Zamawiający przyjmie: 1) łączną cenę brutto obejmującą podatek od towarów i usług (VAT) za wykonanie całości przedmiotu zamówienia wg przypisanej wagi kryterium Ceny (C) tj. 95 % i 2) zadeklarowany czas reakcji (CR) na podjęcie działań na każdorazowe telefoniczne wezwanie Zamawiającego w sytuacjach awaryjnych, mających na celu przeciwdziałanie podtopieniom,w szczególności usunięcie zatorów na rowach, powstałych w wyniku m. in. niekorzystnych warunków atmosferycznych (ulewne deszcze, nawałnice), działanie zwierząt (tamy utworzone przez bobry) - wg przypisanej wagi kryterium 5%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji (CR) na podjęcie działań na każdorazowe telefoniczne wezwanie Zamawiającego w sytuacjach awaryjnych, mających na celu przeciwdziałanie podtopieniom, w szczególności usunięcie zatorów na rowach, powstałych w wyniku m. in. niekorzystnych warunków atmosferycznych (ulewne deszcze, nawałnice), działanie zwierząt (tamy utworzone przez bobry) liczony w godzinach od zgłoszenia telefonicznego przedstawiciela Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 5,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dot. zdolności technicznej lub zawodowej Określenie warunku: wymagane jest posiadanie doświadczenia, tj.warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane o łącznej wartości nie mniejszej niż 120 000,00 zł netto polegających na utrzymaniu i/lub konserwacji i/lub remoncie i/lub modernizacji urządzeń wodnych i/lub obiektów melioracyjnych i/lub cieków naturalnych, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – zwykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5a do SWZ.W/w oświadczenie w przypadkuwspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółkicywilnej) - składa każdy z Wykonawców osobno.2) W przypadku polegania na zdolnościach lubsytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, Wykonawcazobowiązany jest złożyć oświadczenie wymienione w w pkt 10.3.1. ppkt 1 podmiotu udostępniającegote zasoby - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5b do SWZ .W przypadku, gdyWykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/w oświadczenie, składa każdy z tychpodmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 6 do SWZ, Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz, powinien dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.2. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycjiniezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środekdowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymizasobami tych podmiotów - w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacjipodmiotów udostępniających zasoby - Wykonawca składa wraz z ofertą ten dokument – z możliwościąwykorzystania wzoru stanowiącego dodatek nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym dodatek nr 1 do SWZ wraz z uproszczonym kosztorysem ofertowym sporządzonym przez Wykonawcę zgodnie z pkt 17.3 SWZ, 2) pełnomocnictwo/-a - doreprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art.118 ustawy, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacjiWykonawcy lub tego podmiotu – Wykonawca składa wraz z ofertą ,3) oświadczenie, z któregowynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z pkt 8.2 ppkt 5) SWZ -dołączyć do oferty w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 4 do SWZ,4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa niniejsze oświadczenia wraz z oświadczeniami, o którym mowa w pkt 10.1 ppkt 2 i 3 SWZ - z wykorzystaniem wzorów stanowiących dodatki nr 2b i 3b do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/woświadczenia,składa każdy z tych podmiotów.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 16.1 SWZ.3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO Bank Polski S.A. Nr rachunku: 59 1020 3352 0000 1302 0265 3475z dopiskiem: Wadium - "Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego rzeka Radomka w roku 2021”Uwaga:Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ze zm.4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy. 5. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 12.3 ppkt 2-4 wówczas Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wystawionego na rzecz Zamawiającego (przed upływem terminu określonego w pkt 16.2 niniejszej SWZ).Dokument ten musi zachować ważność przez okres związania ofertą i umożliwiać jednocześnie Zamawiającemu zrealizowanie swojego uprawnienia, nawet jeżeli zdarzenie stanowiące podstawę żądania wypłaty wadium zaistnieje w ostatnim dniu terminu związania ofertą. W/w dokument musi zawierać w swojej treści oświadczenie poręczyciela lub gwaranta, że zobowiązuje się on do nieodwołalnej i bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty.Tym samym, wadium musi zabezpieczać ofertę w sposób dający Zamawiającemu pewność pełnego zaspokojenia jego roszczeń zarówno co do ich maksymalnego zakresu, jak również bezwarunkowej i nieodwołalnej ich realizacji na pierwsze pisemne żądanie wzywające do zapłaty, w przypadku wystąpienia okoliczności ustawowych uprawniających do zatrzymania wadium.6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu – przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego rzeka Radomka w roku 2021”7. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 98 ustawy.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej).Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie zPełnomocnikiem, którego adres i adres e-mail należy wpisać w formularzu ofertowym.2. OfertaWykonawców, o których mowa w pkt 8.1 SWZ powinna spełniać następujące wymagania:a)Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania wpostępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;b) pełnomocnictwopowinno być załączone do oferty c) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przezwykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 10.1 ppkt 4 (art. 125 ust. 1) SWZ, składakażdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianiewarunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazujespełnianie warunków udziału w postępowaniu,d) W odniesieniu do warunków dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie składający ofertę,dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególniwykonawcy. Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi dodatek nr 4 do SWZ,e)oświadczenia, o których mowa w pkt 10.3.1 ppkt 1 SWZ składa każdy z Wykonawców osobno;f)w odniesieniu do warunków określonych w pkt 5.2 SWZ wymagania te muszą być spełnionewspólnie przez wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać każdy z wykonawców składających ofertę wspólną osobno) 3. Szczegółowe informacje w SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy. Postanowienia dotyczące dopuszczalnychzmian umowy, zostały określone we wzorze umowy stanowiącym dodatek nr 8 do SWZ oraz w art. 455 ust. 1 pkt 2,3,4 ustawy oraz art. 455 ust. 2 ustawy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy