Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBytów
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2018-10-12
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyNadleśnictwo Bytów
  • Data publikacji ogłoszenia2018-09-27
  • Numer ogłoszenia622734-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 622734-N-2018 z dnia 2018-09-27 r.

Nadleśnictwo Bytów: Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Bytów, krajowy numer identyfikacyjny 770528383, ul. ul. Szarych Szeregów  7 , 77-100  Bytów, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. +48598226066, e-mail bytow@szczecinek.lasy.gov.pl, faks +48598229790.
Adres strony internetowej (URL): http://www.bytow.szczecinek.lasy.gov.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_bytow/zamowienia_publiczne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bytów
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_bytow/zamowienia_publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_bytow/zamowienia_publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę w języku polskim, w formie pisemnej, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego.
Adres:
ul. Szarych Szeregów 7, 77-100 Bytów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku
Numer referencyjny: ZG2.270.2.12.2018.IS
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (drogowe) polegające na utrzymaniu dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku według zleceń bieżących (cząstkowych) Zamawiającego. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: Część I - Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku – obręb Bytów Część II - Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku – obręb Borzytuchom oraz Gołębia Góra 3. W ramach w/w czynności wykonywane będzie: - karczowanie pni , krzaków i odrostów drzew, - usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), - roboty ziemne, - równanie, profilowanie, zagęszczanie nawierzchni dróg, - uzupełnianie ubytków w nawierzchni, - uzupełnianie powstałych wybojów, kolein, nierówności w nawierzchni drogi materiałem wskazanym przez Zamawiającego, - naprawa lub remont odcinków dróg nieprzejezdnych lub trudno przejezdnych (tzw. miejsc przełomowych) materiałem wskazanym przez zamawiającego (żwirem, kruszywem łamanym frakcji 0-31,5 mm, tłuczniem drogowym 0-63 mm, płytami żelbetowymi drogowymi pełnymi lub płytami ażurowymi typu JOMB, itp.), - konserwacja, naprawa lub wymiana przepustów rurowych i ścianek betonowych, wylotów i skarp, - konserwacja lub odmulenie rowów, - dostawa kruszywa drogowego w ilości około 1200 ton (do wskazanych leśnictw) w okresie obowiązywania umowy na potrzeby utrzymania dróg – robót wykonywanych systemem własnym Zamawiającego, - inne prace towarzyszące związane z utrzymaniem oraz organizacją ruchu na drogach leśnych. 4. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny wszystkich leśnictw Nadleśnictwa Bytów. 5. Wartość robót poszczególnych zleceń będzie określona na podstawie kosztorysu ofertowego lub powykonawczego sporządzonego przez Wykonawcę, a wartość wykonanych robót będzie obliczona następująco: a) ceny czynników produkcji: roboczogodzina brutto, ceny pracy sprzętu, ceny materiałów łącznie z kosztami zaopatrzenia zostaną przyjęte z oferty złożonej przez Wykonawcę, b) brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD-u (jako średnie z poprzedniego lub bieżącego kwartału w zależności od czasu publikacji i dostępności zeszytów SEKOCENBUD) lub własne Wykonawcy akceptowane przez Zamawiającego, c) podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy określone w KNR-ach. d) w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostaną KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego – inspektora nadzoru.

II.5) Główny kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233142-6
45233141-9
45112100-6
45111200-0
45232452-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 700000,00
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. 2. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.1. będą polegały na powtórzeniu robót budowlanych zgodnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia. 3. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.1. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki. 4. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.1. będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż: • dla części I - 100 000,00 zł; • dla części II – 100 000,00 zł.
Informacje dodatkowe Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie obu części zamówienia to nie może, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać tych samych środków finansowych lub zdolności kredytowej w więcej niż jednej części.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. w zakresie doświadczenia wykonawcy: • dla części I: Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej dwa zamówienia (zadania) polegające na budowie, przebudowie, remoncie, naprawie dróg o nawierzchni gruntowej, żwirowej, tłuczniowej, z płyt betonowych o wartości każdego zamówienia (zadania) co najmniej 100 000,00 zł brutto. • dla części II: Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej dwa zamówienia (zadania) polegające na budowie, przebudowie, remoncie, naprawie dróg o nawierzchni gruntowej, żwirowej, tłuczniowej, z płyt betonowych o wartości każdego zamówienia (zadania) co najmniej 100 000,00 zł brutto. 2. potencjału technicznego. • dla części I: Warunek ten w zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował sprzętem mechanicznym: • samochód samowyładowczy (min. 1 szt.) o ładowności powyżej 5,0 ton (wskazane około 12 ton), • koparko-ładowarką lub koparką (min. 1 szt.), równiarką drogową samojezdną (min. 1 szt.) lub/i spycharką (min. 1 szt.) • walcem drogowym (min. 1 szt.); • dla części II: Warunek ten w zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował sprzętem mechanicznym: • samochód samowyładowczy (min. 1 szt.) o ładowności powyżej 5,0 ton (wskazane około 12 ton), • koparko-ładowarką lub koparką (min. 1 szt.), równiarką drogową samojezdną (min. 1 szt.) lub/i spycharką (min. 1 szt.) • walcem drogowym (min. 1 szt.); 3. potencjału osobowego. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje: • dla części I: co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającego: • minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, • aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej uprawniającej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg, bądź odpowiadające im inne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. • dla części II co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającego: • minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, • aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej uprawniającej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg, bądź odpowiadające im inne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie obu części zamówienia to może, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać to samo doświadczenie w więcej niż jednej części. Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie obu części zamówienia to nie może, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać tych samych maszyn (sprzętu) w więcej niż jednej części. Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie obu części zamówienia to może, celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać te same osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w więcej niż jednej części. Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem); b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem); c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem); d) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ (wykaz robót należy złożyć w oryginale, dowody – referencje należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem); b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ (należy złożyć w oryginale); c) wykaz sprzętu jakim będzie dysponował na czas realizacji zamówienia z określeniem podstawy dysponowania (czy jest to sprzęt będący własnością wykonawcy, czy też wynajęty, dzierżawiony, użyczony) wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ; d) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert (należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: • dla części I - 11 000,00 zł; • dla części II – 9 000,00 zł.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą w danej części. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 10 % ceny łącznej wynikającej na daną część zamówienia.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach: 1) przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy na wniosek Wykonawcy o czas opóźnienia z winy Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy; 2) przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy na wniosek Wykonawcy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) udokumentowanych, szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, c) siły wyższej, klęski żywiołowej mającej bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, d) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, e) zlecenie wykonania robót dodatkowych lub uzupełniających; 3) pozostałe zmiany: a) zmiany wynagrodzenia wskutek zmiany rozwiązań projektowych i materiałowych skutkujących zastosowaniem materiałów o parametrach nie gorszych niż przewidziane w projekcie, b) zmiana wynagrodzenia w skutek zlecenia robót dodatkowych i uzupełniających, c) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na wniosek wykonawcy, zgodnie z Prawem zamówień publicznych, pod warunkiem zachowania ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wartości, d) zmiana osób wskazanych w wykazie osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, pod warunkiem, że osoba (osoby) ta, będzie posiadała przygotowanie, co najmniej równe dotychczas wskazanej w wykazie osób osobie (osobom) oraz będzie spełniała wymogi określone w SIWZ, e) zmiana rozwiązań projektowych i materiałowych skutkujących zastosowaniem materiałów o parametrach nie gorszych niż przewidziane w projekcie, f) wykonanie robót zamiennych, g) zmiana inspektorów nadzoru w przypadkach dopuszczonych przez Prawo budowlane, w wyniku zmian organizacyjnych Zamawiającego. h) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawców oraz wprowadzenie nowych Podwykonawców, a także zmiany zakresu realizacji zamówienia za pomocą Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zaistnieniu powyższego faktu. Powyższa zmiana zostanie wprowadzona aneksem pod warunkiem, że Zamawiający wyrazi zgodę w formie pisemnej. Zmiana nie może pociągać za sobą wydłużenia terminu realizacji, ani zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 3. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, d) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej - protokół wraz z uzasadnieniem zostanie spisany przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-10-12, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Oferty muszą zostać sporzadzone w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku – obręb Bytów.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (drogowe) polegające na utrzymaniu dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku według zleceń bieżących (cząstkowych) Zamawiającego. W ramach w/w czynności wykonywane będzie: - karczowanie pni , krzaków i odrostów drzew, - usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), - roboty ziemne, - równanie, profilowanie, zagęszczanie nawierzchni dróg, - uzupełnianie ubytków w nawierzchni, - uzupełnianie powstałych wybojów, kolein, nierówności w nawierzchni drogi materiałem wskazanym przez Zamawiającego, - naprawa lub remont odcinków dróg nieprzejezdnych lub trudno przejezdnych (tzw. miejsc przełomowych) materiałem wskazanym przez zamawiającego (żwirem, kruszywem łamanym frakcji 0-31,5 mm, tłuczniem drogowym 0-63 mm, płytami żelbetowymi drogowymi pełnymi lub płytami ażurowymi typu JOMB, itp.), - konserwacja, naprawa lub wymiana przepustów rurowych i ścianek betonowych, wylotów i skarp, - konserwacja lub odmulenie rowów, - dostawa kruszywa drogowego w ilości około 1200 ton (do wskazanych leśnictw) w okresie obowiązywania umowy na potrzeby utrzymania dróg – robót wykonywanych systemem własnym Zamawiającego, - inne prace towarzyszące związane z utrzymaniem oraz organizacją ruchu na drogach leśnych. Wartość robót poszczególnych zleceń będzie określona na podstawie kosztorysu ofertowego lub powykonawczego sporządzonego przez Wykonawcę, a wartość wykonanych robót będzie obliczona następująco: a) ceny czynników produkcji: roboczogodzina brutto, ceny pracy sprzętu, ceny materiałów łącznie z kosztami zaopatrzenia zostaną przyjęte z oferty złożonej przez Wykonawcę, b) brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD-u (jako średnie z poprzedniego lub bieżącego kwartału w zależności od czasu publikacji i dostępności zeszytów SEKOCENBUD) lub własne Wykonawcy akceptowane przez Zamawiającego, c) podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy określone w KNR-ach. d) w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostaną KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego – inspektora nadzoru.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233140-2, 45233142-6, 45233141-9, 45112100-6, 45111200-0, 45232452-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 380000,00
Waluta:
PLN
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Utrzymanie dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku – obręb Borzytuchom oraz Gołębia Góra
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (drogowe) polegające na utrzymaniu dróg leśnych - naprawy, bieżące konserwacje i remonty dróg leśnych oraz infrastruktury towarzyszącej i leśnej (urządzenia wodno-melioracyjne) w Nadleśnictwie Bytów w 2018 roku według zleceń bieżących (cząstkowych) Zamawiającego. W ramach w/w czynności wykonywane będzie: - karczowanie pni , krzaków i odrostów drzew, - usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), - roboty ziemne, - równanie, profilowanie, zagęszczanie nawierzchni dróg, - uzupełnianie ubytków w nawierzchni, - uzupełnianie powstałych wybojów, kolein, nierówności w nawierzchni drogi materiałem wskazanym przez Zamawiającego, - naprawa lub remont odcinków dróg nieprzejezdnych lub trudno przejezdnych (tzw. miejsc przełomowych) materiałem wskazanym przez zamawiającego (żwirem, kruszywem łamanym frakcji 0-31,5 mm, tłuczniem drogowym 0-63 mm, płytami żelbetowymi drogowymi pełnymi lub płytami ażurowymi typu JOMB, itp.), - konserwacja, naprawa lub wymiana przepustów rurowych i ścianek betonowych, wylotów i skarp, - konserwacja lub odmulenie rowów, - dostawa kruszywa drogowego w ilości około 1200 ton (do wskazanych leśnictw) w okresie obowiązywania umowy na potrzeby utrzymania dróg – robót wykonywanych systemem własnym Zamawiającego, - inne prace towarzyszące związane z utrzymaniem oraz organizacją ruchu na drogach leśnych. Wartość robót poszczególnych zleceń będzie określona na podstawie kosztorysu ofertowego lub powykonawczego sporządzonego przez Wykonawcę, a wartość wykonanych robót będzie obliczona następująco: a) ceny czynników produkcji: roboczogodzina brutto, ceny pracy sprzętu, ceny materiałów łącznie z kosztami zaopatrzenia zostaną przyjęte z oferty złożonej przez Wykonawcę, b) brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD-u (jako średnie z poprzedniego lub bieżącego kwartału w zależności od czasu publikacji i dostępności zeszytów SEKOCENBUD) lub własne Wykonawcy akceptowane przez Zamawiającego, c) podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy określone w KNR-ach. d) w przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostaną KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego – inspektora nadzoru.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233140-2, 45233142-6, 45233141-9, 45112100-6, 45111200-0, 45232452-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 320000,00
Waluta:
PLN
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy - Żukowo
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI