„Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Dębno w 2022 r.” – II postępowa

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Dębno w 2022 r.” – II postępowanie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDębno
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2022-08-05
  • ZamawiającyNADLEŚNICTWO DĘBNO
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-21
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00269430
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Dębno w 2022 r.” – II postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO DĘBNO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539077

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Racławicka 33

1.5.2.) Miejscowość: Dębno

1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.7.) Numer telefonu: 95 756 1420

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: debno@szczecin.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://debno.szczecin.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Dębno w 2022 r.” – II postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3546329a-08bc-11ed-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00269430

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/nadl.debno

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/nadl.debno

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w zakładce „Korespondencja”. W celu skorzystania z Platformy konieczna jest rejestracja Wykonawcy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/nadl.debno po kliknięciu na przycisk„Załóż konto”. Wykonawca rejestrując się akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie podczas rejestracji
oraz uznaje go za wiążący. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do:złożenia,zmiany,wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100 MB.
Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików. Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP
sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisemzaufanym lub podpisem osobistym. złożenie, zmiana i wycofanie oferty następujewyłącznie w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, za pośrednictwem Platformy. do założenia konta na Platformie nie wymagany jest certyfikat kwalifikowany.Wykonawca składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem
Platformy, klikając w zakładce„Oferty” przycisk „Złóż ofertę”. Po kliknięciu wykonawca zostanie przeniesiony na stronę składania
odpowiednio oferty, na której można załączyć formularz Oferty oraz inne pliki składające się na ofertę oraz pliki niestanowiące treści
oferty, składane wraz z ofertą, aby wysłać ofertę należy kliknąć przycisk„Wyślij ofertę”. Zamawiający informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektronicznymi.przesyłane dokumenty powinny być załączone w formie plików w formacie odpowiednio . png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf,.zip,.rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg. wymagania
sprzętowe - przeglądarka internetowa Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lubOpera ver. 58i
późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11, system operacyjny Windows 7 i późniejsze,zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),w przypadku przeglądarek Opera,Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,stały dostęp do
sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s,oprogramowanie SzafirHostwsystemie operacyjnym,komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GBRAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0,Windows 7 iMacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje,Pozostałe wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń orazinformacjiprzekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w udostępnionym Regulaminie korzystania zPlatformy.wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wrozumieniu ustawy z
dnia16kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny
zostać złożone w osobnym pliku wraz zjednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. w zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) wykonawca dołączado Platformy
uprzedniopodpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem
podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny)dokumenty w formacie „pdf” należy podpisywać tylko
formatem PAdES, Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy należy użyć formatu XAdES.
Pozostałe informacje w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UEL119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”)
Z-cy informuje, iż administratorem
danych osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Dębno. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, panią Karolinę
Kaczmarek, z którą w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty
elektronicznejpod adresem
rodo@szczecin.lasy.gov.pl lub telefonicznie wybierając numer +48 91 432 8712.Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w
niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wsposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym
rozpowszechnianiem. Z-cy udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków
ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do
upływuterminu do ich wniesienia.Dane osoboweprzetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie
ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 i 310 PZP– w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania oudzielenie zamówienia i jego archiwizacji.Odbiorcami danych osobowych będą
osoby lub podmioty,którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona woparciu o przepisy PZP, a także napodstawie
ustawy o dostępie do informacji publicznej.Daneosobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane,zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 10
lat od dnia zakończenia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazanepodmiotom świadczącymusługi doradcze, w tym usługi
prawne i konsultingowe.Osoba,
której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniemniniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:dostępudo swoich danych
osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w przypadku
korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Z-cego, z uprawnienia, o którym mowa wart. 15 ust. 1 -3
RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie
nazwy lub daty zakończonego postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego,do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czymskorzystanie
przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym
mowa w art. 16 RODO, nie może
skutkować zmianąwyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w
sprawiezamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników,do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2RODO,przy czym prawo do ograniczenia
przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO
nie ogranicza przetwarza danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W
przypadku, gdywniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa
wart. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub
załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Z-cy nie udostępnia tych danych,
chyba że zachodzą przesłanki, o których
mowa w art. 18ust. 2 RODO. Pozostałe informacje w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.3.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 638299,13 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych drogowych obejmujących utrzymanie dróg leśnych. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony i opisany w szczegółowej specyfikacji wykonania i odbioru robót – załącznik nr 1A oraz pomocniczo i poglądowo w przedmiarze robót – załącznik nr 1B do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W ramach robót utrzymaniowych na terenie Nadleśnictwa Dębno przewidziano wykonanie poniższych robót:
a) koryto pod wzmocnienie nawierzchni wraz z profilowaniem i zagęszczeniem przy wilgotności optymalnej o szer.3,50m pod warstwy konstrukcyjne z kruszywa łamanego {m2};
b) Jednostką obmiarową jest m3 (metr sześcienny) wykonanego i odebranego nasypu (formowanie i zagęszczanie) o szerokości 3,5m, i miąższości 0,3 m,
c) podbudowa z kruszywa łamanego powstałego w wyniku przekruszenia skały litej C90/3 frakcji 0/63 mm gr. min 20 cm po zagęszczeniu i szer. min.3,5 m {m2};
d) klinowanie nawierzchni miałem kamiennym gr. po zagęszczeniu 1-2 cm i szer. 3,5 m {m2};
e) wykonanie poboczy - formowanie i zagęszczanie nasypów z gruntu pozyskanego z korytowania drogi o szerokości 75 cm pobocza{m2};
f) Wykonanie punktu odwodnieniowego - dołu chłonnego o wymiarach 2x2x1 m wraz z wyprofilowaniem skarp oraz utylizacją nadmiaru gruntu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: będą polegały na powtórzeniu robót budowlanych zgodnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot niniejszego
zamówienia.Zakres rzeczowy robót stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa powyżej nie przekroczy wartości 100 %
wartości niniejszego zamówienia. Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 Pzp będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania
o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamówienia te będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby
zwiększenia zakresu rzeczowego
robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, konieczności zmiany parametrów wykorzystanych materiałów,
parametrów wykonanych elementów lub technologii wykonania – na warunkach analogicznych jak opisane we wzorze umowy,
stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej SWZ.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się
następującymi kryteriami oceny ofert: cena - 60%, okresu gwarancji jakości oraz rękojmi za wady - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości oraz rękojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za
spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał: • co najmniej trzy roboty budowlane, której
przedmiotem była naprawa lub budowa drogi z kruszywa łamanego na kwotę nie mniejszą niż 100 000 złotych brutto każda,
b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje
lub będzie dysponować: • co najmniej 1 szt. równiarki samojezdnej;• co najmniej 1 szt. zagęszczarki płytowej 500 kg lub 1
szt. walca statycznego samojezdnego;• co najmniej 1 szt. koparki lub koparko- ładowarki.c) Warunek ten, w
zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: kierownikiem budowy (jedna osoba) posiadającym uprawnienia do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń;
posiadającym doświadczenie w kierowaniu co najmniej trzema robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub
przebudowie nawierzchni drogowych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potw. br. podst. do
wykluczenia, Zam. przed udzieleniem zamó., działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wyk., którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia wwyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, akt. na dzień złożenia
następujących podmiotowych środkówdowodowych: a)ośw. Wyk., w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z
2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty luboferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ,b)odpisu lub informacji z Krajowego
Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP,
sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu o którym mowa w art.
125 ust. 1 PZP, dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. c)oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 1-2, b) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, c) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP
dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem śr.zapobiegawczego, d) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP
dotyczących zawarcia z innymi wyko.porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, e) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, f) art. 109
ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z
dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.), g) art. 109 ust. 7-8 i 10
PZP , h) art. 7 ust. 1 pkt 1 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i w rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.
U. z 2022 r. poz. 835, dalej: „Specustawa”).; i) art. 7 ust. 1 pkt 2 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę, którego
beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
Specustawy; j) art. 7 ust. 1 pkt 3 Specustawy Zamawiający wykluczy Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3
ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Specustawy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie
art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych
środków dowodowych:a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ). Jeżeli Wykonawca powołuje się na
doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy
robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Okres wyrażony w latach, o którym mowa
wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert; b) dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę
roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w
zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz
które go roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wykonywane były roboty
budowlane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładać w/wdowodów; c) wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego
wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w
celu wykonania zamówienia stanowi
załącznik nr 8 do SWZ);d) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień (jeżeli
są wymagane), doświadczenia (jeżeli jest wymagane) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych
przez wykonawcę do realizacji
zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SWZ),

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych). Wadium należy
wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z
wyjątkiem przypadków, o którychmowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1)
pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
RozwojuPrzedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO
BPO/Dębno, nr rachunku: 02 1020 1954 0000 7402 0048 1580 z dopiskiem: „Utrzymanie dróg na terenie Nadleśnictwa
Dębno w 2022 r. - II postępowanie , bądź podaniem sygnatury postępowania SA.270.2.3.2022.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie
skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w
pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej,
gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach
udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez
Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w
pkt 11.2. ppkt 2)- 4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj.opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę
przez cały okres związania ofertą. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego
zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma
być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę
gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty
gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6
PZP.Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł
wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą
lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 zostanie odrzucona na podstawie art.
226 ust. 1 pkt Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia(konsorcjum): 1) w formularzu Oferty (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 SWZ) należy wskazać firmy
(nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;2) oferta musi być podpisana w taki
sposób, by wiązała prawnie wszystkich W-ców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca
ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa
załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;3) Oświadczenia, o których
mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 3A do SWZ)oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3B do
SWZ) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w
formie
elektronicznej lub wpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.4) dokumenty, o których
mowa w pkt 9.3.obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia5)
wszyscy W-cy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie
umowy;6) W-cy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę
kierującego(lidera),upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu
każdego, jak też dla wszystkich partnerów;7) Z-cy może w
ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.8)Zamawiający informuje o treści przepisu
art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z
wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższym
W-ca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które
roboty budowlane wykonają poszczególni W-cy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty
stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ i Z-cy zaleca złożyć to oświadczenie
właśnie na tym formularzu,oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP – z którego wynika, które roboty budowlane
wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. (Z-cy
zaleca złożenie tego oświadczenia w
treści formularza Oferty stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ). Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach określonych w art. 455 ustawy PZP oraz zaistnienia
następujących przesłanek:
1) zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego, w szczególności
zmiany stawki podatku od towarów i usług, poprzez zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy stosownie do
zmiany stawki podatku;
2) zmiana terminu wykonania Przedmiotu Umowy możliwa jest w następujących przypadkach: a) wystąpienia działań i
zaniechań organów władzy publicznej, w tym zmiany przepisów
i urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji i finansowania Przedmiotu Umowy, przekroczenie terminów na wydanie
odpowiednich decyzji, zezwoleń, uzgodnień, b) przedłużenia się procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia
publicznego; c) wystąpienia działań i zaniechań instytucji zaangażowanych w realizację, kontrolę lub finansowanie
zamówienia, d) wystąpienia zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, występujących po zawarciu Umowy, a których Strony
nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie Umowy
zgodnie z jej treścią,
w szczególności działania siły wyższej, przez którą rozumie się m.in. powódź, deszcz nawalny, pożar. Strona powołująca
się na powyższe zdarzenia jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a następnie do
udokumentowania zaistnienia tego zdarzenia, e) wystąpienia warunków atmosferycznych i klimatycznych
uniemożliwiających realizację Przedmiotu Umowy w stopniu większym niż można byłoby to racjonalnie przewidywać,
f)wystąpienia powszechnej niedostępności surowców bądź materiałów, g)konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych
zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) PZP na realizację Przedmiotu Umowy; h) wstrzymania robót lub przerw w
pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; i)w okolicznościach, wskazanych w pkt 3) poniżej.
3) zmiana zakresu i sposobu wykonania Przedmiotu Umowy lub wynagrodzenia możliwa jest
w następujących przypadkach: a)wystąpienia konieczności realizowania Przedmiotu Umowy w inny sposób niż
zastosowany, ze względu na zmianę obowiązującego prawa, b)rozszerzenia lub ograniczenia zakresu robót,
spowodowanego uwarunkowaniami techniczno-eksploatacyjnymi, geotechnicznymi, geologicznymi lub hydrologicznymi
c)zastosowania nowych lub innych technologii, jeżeli zmiana jest korzystna z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy,
w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszty ponoszone przez Zamawiającego na wykonanie,
utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy,
4) powierzenia części zamówienia do wykonania podwykonawcom w zakresie nieprzewidzianym do podwykonania w treści
oferty Wykonawcy – w przypadku uzasadnionego wniosku zgłoszonego przez Wykonawcę.
2. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności, za wyjątkiem
zmian upoważnionych przedstawicieli stron.
3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust.1 pkt 2 lit. a)÷i) termin wykonania umowy może ulec
odpowiedniemu przedłużeniu, jednakże o czas nie dłuższy niż okres trwania tych okoliczności lub czas niezbędny do
usunięcia zaistniałych przeszkód.
4. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt 3) zmiana wysokości wynagrodzenia będzie polegała na
jego zwiększeniu albo zmniejszeniu odpowiednio do zwiększonego albo zmniejszonego zakresu robót i zostanie ustalona w
drodze negocjacji m.in. w oparciu o kosztorys inwestorski.
5. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z
obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 455 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-05 11:30

8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem platformy SMARTPZP https://portal.smartpzp.pl/nadl.debno

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-05 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-05

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Pełen i szczegółowy opis warunków zamówienia w SWZ dostępny na stronie
https://portal.smartpzp.pl/nadl.debno
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę ocieplenie budynku oraz remont elewacji budynku - Mielno
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę ocieplenie budynku oraz remont elewacji budynku. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI