Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Ustanowienie i ochrona miejsca pamięci Pomordowanych Żołnierzy ZWZ-AK poprzez budowę pomnika
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO PRZASNYSZ
1.3.) Oddział zamawiającego: ul. Jana Kilińskiego 2 06-300 Przasnysz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Kilińskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Przasnysz
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 29 756 49 00
1.5.8.) Numer faksu: 29 756 49 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umprzas@przasnysz.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.um.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ustanowienie i ochrona miejsca pamięci Pomordowanych Żołnierzy ZWZ-AK poprzez budowę pomnika
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6777e335-0f25-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00284787
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013453/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Ustanowienie i ochrona Miejsca Pamięci Pomordowanych Żołnierzy ZWZ-AK poprzez budowę pomnika
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.
Zamawiający dopuszcza również komunikowanie za pomocą poczty elektronicznej , email: j.siedlecka@przasnysz.um.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 23.1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Burmistrz Przasnysza, adres siedziby: ul. Jana Kilińskiego 2, 06-300 Przasnysz, tel. 29 756 49 00, e-mail: umprzas@przasnysz.um.gov.pl
23.2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: oc@przasnysz.um.gov.pl.
23.3. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych.
23.4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu: − udzielenia zamówienia publicznego – zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych - na wykonanie robót budowlanych. − realizacji umowy o wykonanie robót budowlanych zawartej w wyniku udzielenia zamówienia publicznego − archiwizacji.
23.5. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598 i 2320)
23.6. Dane osób uprawnionych będą przechowywane przez okres 4 lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub przez czas trwania umowy, jeżeli okres na jaki umowa została zawarta przekracza 4 lata.
23.7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych a także, na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
23.8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
23.9. Podanie danych osobowych kontrahenta, pracowników, przedstawicieli lub współpracowników kontrahenta jest dobrowolne, niemniej jest konieczne celem zawarcia umowy i ewentualnego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencją niepodania określonych danych jest niemożność przeprowadzenia negocjacji, zawarcia i realizacji umowy, w tym min. brak możliwości udziału w przetargu publicznym.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 160000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest: zagospodarowanie terenu obejmujące działki ewidencyjne 1697/1 i 1697/3 położone przy ulicy 3 Maja/Rynek dla inwestycji polegającej na budowie miejsca pamięci.
3.2. Zamówienie swoim zakresem obejmuje:
1) Roboty rozbiórkowe:
a) Rozebranie ścian z kamieni na zaprawie cementowo-wapiennej,
b) Ręczne ścinanie i karczowanie zagajników gęstych,
c) Oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu,
d) Ręczne rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej,
e) Rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych,
f) Wywiezienie gruzu spryzmowanego,
2) Nawierzchnia:
a) Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników,
b) Wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi,
c) Podkłady betonowe na podłożu gruntowym,
d) Ławy fundamentowe prostokątne żelbetowe,
e) Przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli,
f) Separacja warstw gruntu geowłókninami,
g) Podbudowa z kruszywa naturalnego,
h) Płyty fundamentowe żelbetowe,
i) Przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli,
j) Wykonanie warstwy czepnej,
k) Pozioma izolacja podpłytowa,
l) Posadzki jednobarwne z płyt tarasowych wielkoformatowych,
m) Nawierzchnia z tłucznia kamiennego,
n) Nawierzchnia z grysu marmurowego,
o) Palisada granitowa,
p) Chodniki z kostki brukowej betonowej.
3) Ściany:
a) Izolacje przeciwwilgociowe ław fundamentowych z papy zgrzewalnej,
b) Ściany wewnętrzne o wys. powyżej 4,5 m z bloków,
c) Ściany działowe o wys. powyżej 4,5 m z bloków,
d) Licowanie ścian o pow. do 10 m2 płytami betonu architektonicznego,
e) Licowanie ścian o pow. do 10 m2 płytkami klinkierowymi,
f) Systemowe tynki wykańczające na ścianach - tynk strukturalny,
g) Oczyszczenie, uzupełnienie ubytków, malowanie ściany ok. 85 m2.
4) Roboty różne:
a) Ławka z betonu architektonicznego, 4 donice z betonu architektonicznego obsadzone krzewami tui kulistej,
b) Stopy fundamentowe betonowe, o objętości do 0,5 m3,
c) Przesunięcie obelisku granitowego,
d) Litery przestrzenne ze stali nierdzewnej w kolorze antracytowym (napis na
ścianie i napis na pomniku),
e) Fotografie oraz cytat opisu egzekucji w technice grawerowania w szkle/pleksi z podświetleniem krawędziowym,
f) Roboty porządkujące otoczenie terenu robót,
g) Zamaskowanie drzwiczek od skrzynki elektrycznej.
5) Instalacje elektryczne
a) Lampy najazdowe wpuszczane zewnętrzne liniowe LED,
b) Lampy najazdowe wpuszczane zewnętrzne punktowe LED,
c) Naświetlacz kierunkowy LED,
d) Wykonanie zasilania opraw oświetleniowych z istniejącej szafki elektrycznej.
Uwaga:
Zamówienie realizowane jest na terenie znajdującym się w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej, a także w obszarze ochrony otoczenia układu urbanistycznego miasta Przasnysz, wpisanego do rejestru zabytków pod nr rej. A-771.
Decyzja nr 93/22 z dnia 16 marca 2022 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwala na prowadzenie robót budowlanych polegających na ustanowieniu i ochronie miejsca pamięci narodowej zamordowanych w czasie II Wojny Światowej Działaczy Ruchu Oporu poprzez budowę pomnika na dziale 1697/3 wraz z budową sześciu płyt upamiętniających pomordowanych na działce nr 1697/1 i działce 1697/3, utwardzeniem terenu, oświetleniem oraz kompleksowym zagospodarowaniem w Przasnyszu ul. 3 Maja/Rynek, na terenie historycznego układu urbanistycznego miasta Przasnysz zgodnie z projektem zagospodarowania terenu.
3.3. Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarach robót. Uwaga: Przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy do ustalenia ryczałtowej ceny ofertowej.
Zamawiający wprowadza następujące zmiany oraz uwagi do projektu zagospodarowania terenu/przedmiotu zamówienia:
1) rezygnuje się z wykonania muralu artystycznego, w zamian tego ścianę kamienicy powyżej płyt z betonu architektonicznego należy oczyścić, uzupełnić ubytki i pomalować,
2) wybór kolorystyki materiałów budowlanych przed ich wbudowaniem należy przedstawić każdorazowo do akceptacji Zamawiającego,
3) sposób wykonania oraz wybór materiału, w którym zostaną wygrawerowane fotografie należy przedstawić do akceptacji Zamawiającego,
4) fotografie użyte do aranżacji Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy,
5) kolejność umieszczenia fotografii na ścianie północnej musi być zgodna z kolejnością nazwisk umieszczonych na pomniku,
6) należy zamaskować drzwiczki od skrzynki elektrycznej zlokalizowanej w ścianie budynku, w taki sposób aby nie utrudniały dostępu odpowiednim służbom oraz były zgodne w zakresie obowiązujących przepisów energetyki
7) zmienia się krój czcionki napisu „Przasnysz pamięta 17 XII 1942” umieszczonej na ścianie wschodniej na prosty- przedstawiony do akceptacji Zamawiającego.
8) ławka bez koszka/donicy z betonu architektonicznego w kolorze białym o prostej formie w jednej stylistyce z donicami,
9) 4 donice kwadratowe z betonu architektonicznego w kolorze białym o szerokości minimum 50 cm, w każdej donicy posadzona tuja zielona kulista o wysokości minimum 50 cm w pojemniku, posadzona w ziemi ogrodniczej dostosowanej do wymagań sadzonych roślin.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie stosować kryteria i ich znaczenie procentowe w sposób opisany w pkr 19 SWZ IDW
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału
w postępowaniu.
7.2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
3) Zdolności technicznej lub zawodowej.
a) WYKONAWCY: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie co najmniej 1 zadanie obejmujące swoim zakresem budowę/przebudowę/rozbudowę miejsc pamięci lub pomników historycznych o wartości min. 80.000,00 zł brutto oraz załączy dowody potwierdzające, że to zadanie zostało wykonane należycie.
b) OSÓB SKIEROWANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Wykonawca skieruje do kierowania budową i kierowania robotami specjalistycznymi osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone i posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności, wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z 2022 r. poz. 88) oraz ustawy z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
7.3. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:
a) Kierownik budowy – 1 osoba wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
b) Kierownik robót energetycznych – 1 osoba wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
7.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku określonego w pkt. 7.2.3) Wykonawcy wykazują łącznie.
7.5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą:
a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. stanowiące potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – Formularz 3.2
b) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące braku podstaw do wykluczenia składane wraz z ofertą – Formularz 3.1
10.7.Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie:
10.7.1.Zgodnie z przepisem art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu zadań wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie co najmniej 1 zadanie obejmujące swoim zakresem budowę/przebudowę/rozbudowę miejsc pamięci lub pomników historycznych o wartości min. 80.000,00 zł brutto każde na formularzu 6.1 stanowiącym załącznik do SWZ, z załączeniem dowodów określających czy te zadania zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia. Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
b) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, (zgodnie z wzorem Formularza nr 6.2) odpowiedzialnych za kierowanie budową i kierowanie robotami specjalistycznymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia. Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
11.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.
11.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
11.3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia lub wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia.
11.4. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zakres, charakter i warunki wprowadzenia zmian są następujące:
2.1 Zmiany zakresu podwykonawstwa poprzez:
1) wskazanie innych podwykonawców
2) rezygnację z podwykonawców,
3) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa albo wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.
Postanowienia § 1 ust. 5 niniejszej umowy stosuje się odpowiednio.
2.2 Zmiana wynagrodzenia:
1) w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT w okresie realizacji zamówienia. Powyższe dotyczy kwoty wynagrodzenia za wykonanie robót niezafakturowanej na dzień wejścia w życie przepisów o zmianie stawki VAT.
2) w przypadku udzielenia wykonawcy dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie
w umowie.
2.3 Inne zmiany w przypadku opisanym w ust. 3 poniżej na warunkach określonych w ust. 3-7.
3. Jeśli nastąpiło ogłoszenie upadłości lub otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego Wykonawcy, to strony mogą zmienić Umowę w ten sposób, że:
3.1 wszystkie zobowiązania i wierzytelności Wykonawcy wobec Zamawiającego przejmie podmiot trzeci, wskazany przez Wykonawcę, na warunkach określonych w Umowie;
3.2 wskazany podmiot trzeci przejmie wierzytelności i zobowiązania Wykonawcy, w stosunku do podwykonawców (usługodawców i dostawców), których umowy zostały zatwierdzone przez Zamawiającego do dnia zmiany Umowy, na warunkach określonych w Umowie oraz przepisach art. 647(1) k.c. i art. 455 ust. 1 pkt. 2 Pzp;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-19 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Fakultatywne podstawy wykluczenia: art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (DZ. U. 835).