Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi wyceny nieruchomości położonych na terenie województwa
dolnośląskiego będących we władaniu Krajowego Ośrodka Wsparcia
Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu oraz innych wycen
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy we Wrocławiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mińska 60
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 54-610
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.wroclaw@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kowr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wykonywanie prawa własności wobec nieruchomości Skarbu Państwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi wyceny nieruchomości położonych na terenie województwa
dolnośląskiego będących we władaniu Krajowego Ośrodka Wsparcia
Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu oraz innych wycen
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a52b029a-da79-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00172676
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045456/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi w zakresie wykonania wycen nieruchomości i innych składników majątkowych na terenie województwa dolnośląskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja odbywa się w formie
elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – pod adresem: https://kowr.eb2b.com.pl
Zapytania kierowane na adresy mailowe nie będą rozpatrywane. Korzystanie z Platformy wymaga
zarejestrowania konta na Platformie. Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej dostępna jest w
zakładce „Pomoc/Instrukcje”. W zakładce „Załączniki” przedmiotowego postepowania Zamawiający
zamieszcza dokumentację postępowania. Zakładka „Załączniki” służy również Wykonawcom do
złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą. Korespondencja
elektroniczna inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty, odbywa się elektronicznie za
pośrednictwem Platformy w zakładce „Pytania/Informacje”. Zamawiający nie przewiduje sposobu
komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
wskazanych w SWZ. Szczegółowe informacje zawarto w SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przy
rejestracji Wykonawca przechodzi do Formularza rejestracyjnego poprzez zakładkę „LOGOWANIE”
oraz opcję „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Wykonawca otrzymuje emaila
informującego,że może dokonać pierwszego logowania do Platformy.2. Minimalne wymagania
techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny
pod adresem https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms).3. Instrukcja korzystania z
Platformy Zakupowej dostępna jest w zakładce „Pomoc/Instrukcje”.4. Wykonawca przystępując do
postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje wa-runki korzystania z platformy,
określone winstrukcji korzystania z platformy oraz w regulaminie platformy. Wykonawca korzystając z
platformyzobowiązuje się do przestrzegania postanowień za-wartych w ww. instrukcji oraz w
regulaminieplatformy.5. System umożliwia dodanie plików o wielkości do 50 MB. Zamawiający
dopuszcza wszczegól-ności pliki w formatach: .doc, .docx, .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, .zip, .rar.6.
Korespondencja elektroniczna inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty, odbywa się
elektronicznie zapośrednictwem Platformy w zakładce „Pytania/Informacje”.7. Za datę wpływu oferty,
oświadczenia, októrym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP, podmiotowych środków dowodowych, w
tym oświadczenia,o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, zobowiązania podmiotu
udostępniającego zasoby,przedmiotowych środków dowodowych, pełno-mocnictw, oraz innych
informacji, dokumentów ioświadczeń przyjmuje się datę ich wczytywania do systemu (przesłania na
Platformę).8 Plik ofertyzałączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie jako
zaszyfrowany.Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez
Zamawia-jącego po upływieterminu składania ofert.10. Zamawiający określa następujące niezbędne
wymagania sprzętowo -aplikacyjne umożliwiają-ce pracę na Platformie: 1) stały dostęp do sieci Internet
o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s; 2) komputer klasy PC lub PC lub MAC, o
następującejkonfiguracji: pamięć min. 4GB Ram, proce-sor Intel IV 4GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MSWindows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje; 3) zainstalowana dowolna
najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0; 4)
włączona obsługaJavaScript; 5) zainstalowany program Acrobat Reader. 11. Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii do-kumentów lub oświadczeń musi
być zgodny zwymaganiami określonymi w Rozporządzeniach, o których mowa w ust. 2 SWZ. 12.
Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanej w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej jako „RODO”, wszystkie osoby, które ubiegają się o udzielenie zamówienia/
złożyły ofertę. Zamawiający informuje, że: 1. Administrator danych osobowychAdministratorem, czyli
podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, jest
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (zwany dalej KOWR) z siedzibą w Warszawie (01-207) przy ul.
Karolkowej 30. Z administratorem może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail:
kontakt@kowr.gov.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa,
ul. Karolkowa 30, 01-207 Warszawa. 2. Inspektor Ochrony Danych OsobowychW KOWR wyznaczono
Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach
ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iodo@kowr.gov.pl lub
pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w ust. 1.3. Cele i podstawy prawne przetwarzania
danych osobowychPani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach związanym z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z póżn. zm. (dalej PZP), w
celach związanych z realizacją obowiązków administratora jako Zamawiającego, które wynikają z
obowiązujących przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą także w celu realizacji
obowiązku prowadzenia ewidencji korespondencji i archiwizacji dokumentacji zgodnie z ustawą z dnia
14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn.
zm.).4. Odbiorcy danych osobowychPani/Pana dane pozyskane w związku z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i
osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest
jawne.Ograniczenie dostępu do Pani/Pana danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w
szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności, zgodnie z art. 18 ust 5 pkt 1
i 2 PZP.Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym osobom lub podmiotom jeżeli
obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa. Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp
podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi
informatyczne, usługi niszczenia dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych
przetwarzający dane we własnym imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub
kurierską.5. Okres przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane
przez okres przewidziany przepisami prawa w tym zakresie, w tym przez okres przechowywania dokumentacji określony w
przepisach powszechnych i uregulowaniach wewnętrznych KOWR w
zakresie archiwizacji dokumentów, okres przedawnienia roszczeń przysługujących KOWR i w stosunku
do niego.Dokumentacja dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie
przechowywana, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia, licząc od dnia 1 stycznia roku następnego po dniu zakończenia postępowania,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania
umowy. ciąg dalszy w kolejnej w polu RODO (ograniczenia stosowania)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ciąg dalszy pola RODO (obowiązek informacyjny) 6. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych Podanie Pani/Pana danych
osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia ma charakter dobrowolny,
ale jest niezbędne do wzięcia w nim udziału. 7. Prawa osób, których dane dotycząZgodnie z RODO
przysługuje Pani/Panu:1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 2) prawo do
sprostowania (poprawiania) swoich danych; 3) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy
przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu
prawa lub w ramach sprawowania wła-dzy publicznej; 4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć moż-liwość skorzystania z tego prawa.Jeżeli chce
Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony
Danych Osobowych, wskazany w pkt 2 lub pisemnie na adres korespondencyjny, wskazany w pkt
1.Zgodnie z RODO, każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzjiW
oparciu o Pani/Pana dane osobowe administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana
zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. 9. Przekazywanie danych
poza Europejski Obszar GospodarczyW związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego Pani/Pana dane mogą być przekazywane do państw trzecich (tj. państwa, które nie należy
do Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i
Islandię), z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie 4
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRO.WOP.260.23.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 590888,81 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 120888,81 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie powiatów: wrocławskiego, zgorze-leckiego, lubańskiego, zamawiane przez Oddział Terenowy we Wrocławiu
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 4923,04 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie miasta Wrocławia oraz powiatów: trzebnickiego, wołowskiego, wrocławskiego zamawiane przez Sekcję Zamiejscową we Wrocławiu;
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 17235,98 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie miasta Wrocławia oraz powiatów: milickiego, oleśnickiego, oławskiego, strze-lińskiego, średzkiego zamawiane przez Sekcję Zamiejscową we Wrocławiu;
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 19058,09
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie powiatów: jaworskiego, kłodzkiego, wałbrzyskiego, zamawiane przez Sekcję Zamiejscową w Świdnicy
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 7069,41 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie powiatu lwóweckiego, zamawiane przez Sekcję Zamiejscową w Rakowicach Wielkich
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 23258,98 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są nna terenie powiatów: karkonoskiego, lwóweckiego, złotoryjskiego, zamawiane przez Sekcję Zamiejscową w Rakowicach Wielkich
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisa-mi prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Po-wszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 19632,40 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie powiatów: bolesławieckiego, lubańskiego zamawiane przez Sekcję Zamiejscową w Rakowicach Wielkich.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Powszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 11031,09 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nieruchomości do wyceny położone są na terenie powiatu: głogowski, górowski, legnickiego, lubiński, polkowicki zamawiane przez Sekcję Zamiejscową w Legnicy
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla Przedmiotów od 1 do 8. Nieruchomości objęte wyceną położone są na terenie województwa dolnośląskiego i stanowią przedmiot władania Oddziału Terenowego KOWR we Wrocławiu. Operaty szacunkowe będą podstawą do ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonych do rozdysponowania.
3.3 Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Powszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
3.4 W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
1) wartość gruntów rolnych/nierolnych;
2) wartość gruntów zabudowanych;
3) wartość gruntów pod zabudowę;
4) wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
5) wartość gruntów pod drogę;
6) wartość drzewostanu;
7) wartość nasadzeń;
8) wartość maszyn i urządzeń;
9) wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
10) wartość złoża w granicach działki;
11) wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
3.5 Operaty należy sporządzić w dwóch egzemplarzach, a dla nieruchomości zorganizowanych, nieruchomości o powierzchni przekraczającej 50 ha, a także dla nieruchomości o wartości powyżej równowartości 2000 ton żyta – w trzech egzemplarzach oprawionych i umożliwiających wpięcie (przedziurkowanie). Na stronie tytułowej należy zamieścić:
1) Numer umowy i pozycji w umowie w prawym górnym rogu;
2) Nazwę Wykonawcy;
3) Przedmiot wyceny /wymienić/;
4) Wartość nieruchomości;
5) Datę sporządzenia operatu;
6) Podpis rzeczoznawcy (rzeczoznawców) sporządzającego operat.
3.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy: wypis z rejestru gruntów oraz kserokopię mapy ewidencyjnej, wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Wskazane dokumenty i informacje Zamawiający przekazuje Wykonawcy w formie elektronicznej lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. Dodatkowo informujemy, że do operatu należy dołączyć pisemne oświadczenie Wykonawcy o sprawdzeniu we właściwym urzędzie, przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, a także szczegółowy opis przeznaczenia nieruchomości w dokumentacji planistycznej gminy wraz z podaniem numeru i daty uchwały zatwierdzającej plan zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków planowania przestrzennego gminy. W przypadku zaistnienia faktów wskazujących na możliwość zmiany dotychczasowego przeznaczenia nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego pisemnego informowania o powyższym Zamawiającego oraz zamieszczenia w operacie szacunkowym stosownej informacji o przystąpieniu do zmiany przeznaczenia nieruchomości. Pozostałe informacje dotyczące warunków, zakresu i sposobu wykonywania zamówienia, ponoszenia kosztów określono w istotnych postanowieniach umownych.
3.7 Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców, oferty nie zawierające pełnego zakresu każdego z przedmiotów zamówienia zostaną odrzucone.
3.8 Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej przedmiot zamówienia.
3.9 Zamawiający zastrzega prawo do zmniejszenia zakresu umowy – usługa może być realizowana minimalnie dla 60% zakresu zamówienia określonego załączniku nr 1 do SWZ CENA OFERTY i TERMIN dla każdego przedmiotu zamówienia, a łączne maksymalne wynagrodzenie umowne Wykonawcy będzie w takim przypadku proporcjonalnie zmniejszone
3.10 Pozostałe warunki realizacji umowy zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowiących załącznik nr 7 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją projektowanych postanowień umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy
4.2.5.) Wartość części: 18679,82 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
1 Kryterium „Cena” (Kc) 60%
2 Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt) 40%
Zamawiający jako najbardziej korzystną uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium „Termin realizacji zamówienia” (Kt)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
11.1 nie podlegają wykluczeniu - obligatoryjne przesłanki wykluczenia art. 108 ust. 1 ustawy PZP, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz fakultatywne przesłanki z art. 109 ust.1 pkt 4, 7-8 i 10 ustawy PZP oraz
11.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu - dotyczące:
11.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;
11.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;
11.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie czynności rzeczoznawstwa majątkowego na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 25 000 euro;
11.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej
Niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba wyznaczona przez Wykonawcę do realizacji zamówienia należycie wykonała usługi wyceny nieruchomości tj. wykonała co najmniej 20 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wykaże się całym wymaganym doświadczeniem. Zamawiający nie uzna warunku za spełniony, jeżeli uczestnicy w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykaże całego wymaganego zakresu.
2) dysponuje osobą skierowaną do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialną za świadczenie usług, kontrolę jakości tj. dysponuje co najmniej 1 osobą, która posiada:
a) wymagane prawem (przepisami Działu V Działalność zawodowa w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami) uprawnienia w zakresie szacowania nieruchomości potwierdzone świadectwem nadania uprawnień
oraz
b) doświadczenie zawodowe wskazane w ust. 11.2.4 pkt. 1, tj. wykonała co najmniej 20 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie lub łącznie spełnią warunek.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty, każdy wykonawca musi dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu - zgodne co do treści z Załącznikiem nr 3 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty, każdy wykonawca musi dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodne co do treści z Załącznikiem nr 2 do SWZ
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.
1) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie czynności rzeczoznawstwa majątkowego na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 25 000 euro;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej;
2) wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie potwierdzającego należyte wykonanie przez osobę wyznaczoną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia usług wyceny nieruchomości tj. - wykonanie co najmniej 20 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz dowodów określających, czy usługi zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług, musi dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Wykaz usług winien być zgodny co do treści z załącznikiem nr 5 do SWZ, który zostanie udostępniony Wykonawcy wraz z wezwaniem do złożenia podmiotowych środków dowodowych.
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, potwierdzającego dysponowanie co najmniej 1 oso-bą posiadającą następujące doświadczenie i kwalifikacje:
a) doświadczenie zawodowe określone w ust. 11.2.4 pkt 1 SWZ
b) uprawnienia wymagane prawem (przepisami Działu V Działalność zawodowa w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami) w zakresie szacowania nieruchomości potwierdzone świadectwem nadania uprawnień
wraz z informacjami na temat ich kalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz osób winien być zgodny co do treści z załącznikiem nr 6 do SWZ, który zostanie udostępniony Wykonawcy wraz z wezwaniem do złożenia podmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
14.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
14.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.3 Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
14.4 Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
14.5 Zasady przygotowania i złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie opisano w SWZ
Do oferty, każdy wykonawca musi dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o
niepodleganiu wykluczeniu - zgodne co do treści z Załącznikiem nr 2 i 3 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (w tym prowadzący działalność w formie spółki
cywilnej), w okolicznościach gdy zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, z
którego
wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodne o do treści z załącznikiem nr 4 do SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej w ust. 2.
2. Zmiana terminu realizacji umowy, którego podstawą są:
1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a) klęski żywiołowe,
b) udokumentowane warunki atmosferyczne uniemożliwiające przeprowadzenie rzetelnej lustracji wycenianej nieruchomości;
2) zmiany będące następstwem konieczności wprowadzenia zmian w zakresie wyceny z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;
3) zmiany będące następstwem wstrzymania realizacji przedmiotu umowy na skutek działania osób trzecich i sił wyższych;
4) zmiany będące następstwem działania organów administracji, a w szczególności:
a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez osoby trzecie wypisów, wyrysów, opinii, decyzji, zaświadczeń itp. skutkujące niemożnością wykonania zamówienia,
b) przystąpienie do opracowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
5) zmiany będące następstwem przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, które zostaną udokumentowane.
3. W przypadkach wymienionych w ust. 2 Zamawiający może wyznaczyć nowy termin realizacji umowy odpowiedni do zaistniałych okoliczności, potwierdzony na piśmie.
4. W związku z zastosowaniem jako kryterium oceny ofert w postepowaniu przetargowym „terminu wykonania zamówienia” Zamawiający zastrzega możliwość nie wyrażenia zgody na zmianę terminu jeśli powodowałoby to uznanie oferty Wykonawcy za mniej korzystną od ofert konkurencyjnych
5. Zmiana wynagrodzenia w wysokości odpowiadającej cenie za wycenę nieruchomości wycofanej z przedmiotu zamówienia, niezależne od Wykonawcy służące celowemu wydatkowaniu środków. W takim przypadku przewidywane jest proporcjonalne do powierzchni zmniejszenie wynagrodzenia.
6. Zmiana zakresu wyceny niepowodująca zmiany wynagrodzenia, a wynikająca
z okoliczności ustalonych w procesie wyceny.
7. Pozostałe zmiany, wynikające z uwzględnienia sytuacji związanych z:
1) siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ lub treścią umowy;
2) odstąpieniem od wykonania operatu na skutek przystąpienia przez gminę do opracowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub inne okoliczności niezależne od woli Stron umowy, w szczególności będące skutkiem działań lub zaniechań podmiotów trzecich;
3) brakiem możliwości dokonania lustracji nieruchomości niezawinionej przez Wykonawcę.
8. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający dopuszcza zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody przez Zamawiającego.
9. Wniosek Wykonawcy o dokonanie zmiany umowy musi być uzasadniony,
a okoliczności, na które powołuje się Wykonawca muszą zostać udokumentowane.
10. Zmiany treści niniejszej umowy, z wyłączeniem zmian określonych w ust. 10 wymagają zachowania formy pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.
11. Zmiany umowy dotyczące Zamawiającego lub Wykonawcy tj. nazwy podmiotu, adresu, NIP, REGON lub osób wyznaczonych do kontaktów lub numerów telefonów kontaktowych, nie wymagają aneksu do umowy lecz Strony są zobowiązane do natychmiastowego wzajemnego powiadomienia o tym fakcie drugiej strony w formie pisemnej. Wobec braku zawiadomienia drugiej strony o zmianie danych adresowych, o których mowa wyżej doręczenie uznaje się za skuteczne na adres podany
w niniejszej umowie.
Szczegółowe zapisy zmian umowy zawarto w załączniku nr 7 do SWZ istotne postanowienia umowne
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://kowr.eb2b.com.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-31 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W Kryterium „Termin realizacji zamówienia (Kt) – waga 40% wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 pkt. Zamawiający przyzna punkty w niniejszym kryterium za skrócenie terminu wykonania zamówienia, na podstawie informacji wskazanej w ofercie, w następujący sposób:
Przedmiot 1-8
Za skrócenie terminu o każdy dzień kalendarzowy od maksymalnego podanego terminu (30 dni kalendarzowych) do pożądanego terminu minimalnego (14 dni kalendarzowych) – przydzielone zostanie po 2,5 pkt. za każdy dzień kalendarzowy – maksymalnie można uzyskać 40 pkt.
W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie terminu wykonania zamówienia Zamawiający uzna, iż Wykonawca zrealizuje je w wymaganym maksymalnym terminie oraz przyzna Wykonawcy 0 pkt. w niniejszym kryterium. Oferty w których zaproponowano termin realizacji zamówienia dłuższy niż maksymalny wymagany to jest 30 dni, będą podlegały odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia.
Zamawiający zastrzega, iż za wykonanie przedmiotu umowy w terminie dłuższym niż zaoferowany zostaną naliczone kary umowne.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa:
w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego:
a) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”, i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014”, albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
b) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
c) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę.