III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna nie mniejsza niż 100 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:1. w okresie ostatnich pięciu (5) lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie wykonał w ramach odrębnych umów co najmniej trzy (3) usługi projektowe. Przez usługę projektową, o której mowa w treści warunku udziału pkt. 1 powyżej (pkt. 5.1.2.1 SIWZ) należy rozumieć opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wykonanej na rzecz instytucji kultury, która obejmowała swoim zakresem wszystkie lub dowolnie wybrane zakresy lub jeden dowolny zakres z opisanych poniżej, z zastrzeżeniem pkt. 1.6. poniżej (pkt. 5.1.2.1.6 SIWZ) : 1.1. wykonanie projektu wykonawczego aranżacji stałej wystawy muzealnej obejmującej powierzchnię wystawy nie mniejszą niż 200 m2, zawierającego co najmniej rysunki techniczne stałej zabudowy ekspozycyjnej, rysunki techniczne stanowisk dla eksponatów oraz ich rozmieszczenie w przestrzeni wystawienniczej, o wartości inwestycji objętej dokumentacją projektowo-kosztorysową nie mniejszą niż 280 000 zł brutto (zakończonych protokołem odbioru;1.2. wykonanie projektu wykonawczego wystawy muzealnej w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,1.3. zaprojektowanie systemów multimedialnych w obiekcie użyteczności publicznej (kultury lub sportu lub edukacji), które swoim zakresem obejmowało zaprojektowanie centralnego systemu sterowania, systemu Digital Signage, systemu projekcji obrazu, systemu nagłośnienia oraz minimum dwóch ekranów LED o wielkości nie mniejszej niż 25 m2, o wartości projektowanego sprzętu nie mniejszej niż 2 000 000 zł brutto (zakończonych protokołem odbioru),1.4. opracowanie scenariusza ze scenopisem wystawy lub realizacji kontentu do wystawy, o wartości nie mniejszej niż 26 000 zł brutto (zakończonych protokołem odbioru),1.5. wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie instalacji elektrycznych i oświetlenia w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków (zakończonych protokołem odbioru).1.6. Zamawiający wymaga aby usługi projektowe, o których mowa w pkt. 1 powyżej (pkt. 5.1.2.1. SIWZ) (co najmniej 3), wykazywane przez Wykonawcę celem potwierdzenia spełnienia warunku udziału, łącznie obejmowały cały zakres, o którym mowa w pkt. 1.1.-1.5 powyżej (pkt. 5.1.2.1.1. do 5.1.2.1.5 SIWZ).2. dysponował (kluczowy personel), co najmniej: 2.1. jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta i koordynatora prac projektowych, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:2.1.1. ukończyła studia wyższe na kierunku wzornictwa przemysłowego lub architektury wnętrz lub architektury,2.1.2. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert zaprojektowała co najmniej 5 (pięć) aranżacji wystaw, przy czym co najmniej jedna z tych aranżacji winna dotyczyć aranżacji wystawy muzealnej, której powierzchnia użytkowa wynosiła nie mniej niż 200 m2 (zakończonych protokołem odbioru),2.2. jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży elektrycznej, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:2.2.1. posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,2.2.2. przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa i legitymuje się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,2.2.3. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe (licząc od momentu uzyskania uprawnień, o którym mowa w pkt. 5.1.2.2.2.1. SIWZ - liczone jako suma przepracowanych miesięcy) w pełnieniu funkcji projektanta branży elektrycznej obejmujące w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 12 miesięczną aktywność zawodową (liczone jako suma przepracowanych miesięcy) w zakresie projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.2.3. jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży telekomunikacyjnej (funkcję projektanta systemu AV/IT) spełniającą następujące minimalne wymagania:2.3.1. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu multimediów, systemów sterowania oraz rozwiązań projekcji 3D, w tym co najmniej jedna (1) realizacja projektowana na ekranie LED o wielkości pixela nie przekraczającej 1,28 mm i wielkości ekranu nie mniejszej niż 25 m2 (zakończonych protokołem odbioru), 2.4. jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję grafika, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:2.4.1. ukończyła studia wyższe na uczelni artystycznej na kierunku grafiki,2.4.2. w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat przed wszczęciem postępowania wykonała materiały graficzne do wystawy muzealnej zlokalizowanej w instytucji kultury obejmujące swoim zakresem wykonanie co najmniej katalogu, plakatu, zaproszeń,(zakończonych protokołem odbioru);2.5. jedną (1) osobą, która będzie autorem kontentów multimedialnych, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:2.5.1. ukończyła studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunku polonistyki lub reżyserii lub dziennikarstwa,2.5.2. w ciągu ostatnich 3 (trzech) lat liczonych przed wszczęciem postępowania wykonała co najmniej 5 kontentów multimedialnych lub materiałów audiowizualnych tj. filmów lub nagrań realizowanych na potrzeby wystaw muzealnych w muzeach lub na zamówienia instytucji kultury, (zakończonych protokołem odbioru);2.5.3. posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe (liczone od momentu ukończenia studiów, o którym mowa w pkt. 5.1.2.2.5.1. SIWZ) w kierowaniu projektami z zakresu realizacji kontentów multimedialnych lub innych materiałów audiowizualnych takich jak filmy lub nagrania (zakończonych protokołem odbioru).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
1. Projektant wymieniony w pkt. 5.1.2.2.2. SIWZ powinien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania lub do kierowania robotami zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.2. Jeżeli wymagane kwoty w dokumentach wymienionych w pkt 6.4.5.1., 6.4.5.2. oraz pkt. 7. SIWZ, wyrażone będą w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, po spełnieniu warunków określonych w art. 22a PZP.3.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2. Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 3. Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 4. Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, 5. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) PZP, 6. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 7. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 8.1. w pkt. 1 powyżej (pkt. 6.4.1.1. SIWZ), składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) PZP. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 8.2. w pkt. 5 powyżej (pkt. 6.4.1.5 SIWZ), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 8.3. w pkt. 6-7 powyżej (pkt. 6.4.1.6. – 6.4.1.7. SIWZ), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dalsze uregulowania w zakresie podmiotów zagranicznych zawarto w pkt. 6.4.3. i 6.4.4 SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, wraz z dowodami określającymi czy usługi wykazane ww. wykazie zostały wykonane należycie, 1.1. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu będzie przekazany przez Zamawiającego wraz z wezwaniem, o którym mowa w 6.4. SIWZ. 2. dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł.;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13) i 14) PZP oraz art. 24 ust. 1 pkt 16)-20) PZP lub ust. 5 PZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.1.1. w okolicznościach wskazanych w 1 powyżej (pkt 6.2. SIWZ), Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia pkt. II p.pkt 2) oświadczenia, o którym mowa w pkt. 6.1. SIWZ oraz do złożenia wraz z ofertą dowodów, o których mowa w pkt. 1 powyżej (pkt 6.2. SIWZ).1.2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające przedstawione dowody, o których mowa w pkt. 1 powyżej (pkt. 6.2. SIWZ).2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia będzie udostępniony przez Zamawiającego na stronie internetowej wraz z informacją z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP.3. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 6.3. SIWZ (jeżeli dotyczy), 4. W związku z bezpośrednim powiązaniem warunku udziału dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej oraz kryterium nr 2 i kryterium nr 3 (Doświadczenie wybranych osób skierowanych do realizacji zamówienia) na podstawie art. 26 ust 2 f Ppz Zamawiający wzywa do złożenia wraz z ofertą wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.