Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Usługa sprawowania nadzoru nad nieruchomościami będącymi w ZWRSP OT KOWR Szczecin na terenie powiatu gryfickiego i kamieńskiego oraz sporządzanie dokumentacji budowlanej w zakresie Prawa budowlanego"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bronowicka 41
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 71-012
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.szczecin@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa, wsparcie rolnictwa, aktywna polityka rolna oraz rozwój obszarów wiejskich
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Usługa sprawowania nadzoru nad nieruchomościami będącymi w ZWRSP OT KOWR Szczecin na terenie powiatu gryfickiego i kamieńskiego oraz sporządzanie dokumentacji budowlanej w zakresie Prawa budowlanego"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-841156c0-de54-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00106247
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009888/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa sprawowania nadzoru nad zadaniami związanymi z gospodarowaniem nieruchomościami będącymi w Zasobie WRSP położonymi na terenie działania OT KOWR w Szczecinie w zakresie Prawa budowlanego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Szczegółowe informacje znajdują
się w Rozdziale12 SWZ - https://kowr.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje znajdują
się w Rozdziale12 SWZ - https://kowr.eb2b.com.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarty w rozdziale 24 SIWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zawarty w rozdziale 24 SIWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZC.WOP.260.13.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprawowania nadzoru nad zadaniami
związanymi z gospodarowaniem nieruchomościami będącymi w Zasobie Własności Rolnej
Skarbu Państwa OT KOWR Szczecin na terenie powiatu gryfickiego i kamieńskiego oraz
sporządzania dokumentacji budowlanej w zakresie prawa budowlanego.
Wykonywanie usług nadzoru budowlanego na rzecz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w
zakresie prowadzonych przez nią spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami
będącymi w Zasobie Własności Rolnej Skarbu Państwa położonych na terenie powiatu
gryfickiego i kamieńskiego Oddziału Terenowego KOWR w Szczecinie .
Świadczenie usług sprawowania nadzoru budowlanego odbywać się będzie w siedzibie Sekcji
Zamiejscowej w Gryficach ul. Piłsudskiego 18 w Gryficach.
Wykonawca zobowiązany będzie w ramach świadczenia usługi do pełnienia dyżuru w siedzibie
Sekcji Zamiejscowej w następującym wymiarze: 2 dni w tygodniu po 6 godzin dziennie. W
ramach pełnionego dyżuru Wykonawca zobowiązany będzie do wyjazdu samochodem
prywatnym w teren na żądanie Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawarty w rozdziale 3 SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: kara umowna
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
• Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie niższą niż
równowartość 50.000,00 euro, przy czym kwota ta ustalana jest przy zastosowaniu kursu
średniego euro, ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku, w którym
umowa ubezpieczenia OC została zawarta - zgodnie z wymogami określonymi w
Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 11 grudnia 2003 r. w sprawie obowiązkowego
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U.
2003 r., nr 220, poz. 2174),
• osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej obowiązane
są posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej z sumą ubezpieczenia nie niższą niż równowartość 50.000,00 euro, przy czym
kwota ta ustalana jest przy zastosowaniu kursu średniego euro, ogłoszonego przez Narodowy
Bank Polski po raz pierwszy w roku, w którym umowa ubezpieczenia OC została zawarta.
b) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
- wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która posiada:
• uprawnienia do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi
w branży: konstrukcyjno – budowlanej oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego
zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej
i
• uprawnienia do projektowania w branży: konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej,
oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia
o przynależności do izby zawodowej,
albo
- wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które posiadają łącznie:
• uprawnienia do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi
w branży: konstrukcyjno – budowlanej oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego
zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej
• uprawnienia do projektowania w branży: konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej,
oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia o przynależności do izby
zawodowej,
- wg zał. nr 4 do SWZ,
- w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, wykonali lub wykonują:
- 2 usługi, z których każda dotyczyła co najmniej jednej z niżej wymienionych czynności z tym
zastrzeżeniem, że poszczególne usługi nie mogą dotyczyć tych samych czynności:
a) wykonywanie nadzoru nad budową lub remontem lub rozbiórką budynków lub budowli,
b) sporządzanie kosztorysów budów lub remontów lub rozbiórek,
c) sporządzanie planów robót i kosztorysów konserwacji lub remontów urządzeń melioracji
wodnych,
d) sporządzanie projektów rozbiórek i opisów rozbiórek do zgłoszeń,
e) dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
f) dokonywanie ocen stanu technicznego obiektów budowlanych,
g) wykonywanie inwentaryzacji budowlanej budynków lub lokali,
h) przygotowywanie dokumentacji przetargowej, w tym: opisu przedmiotu zamówienia,
szacowania wartości zamówienia.
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi
zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są
referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały
wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane; a
jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
– składa oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie
powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 PZP (załącznik nr 6 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych
przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2,
b) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
c) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie
publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
d) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia
mającego na celu zakłócenie konkurencji,
e) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
f) art. 109 ust. 1 pkt 4-10 ustawy PZP.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda złożenia
następujących podmiotowych środków dowodowych: • Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie
niższą niż równowartość 50.000,00 euro,
• osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej obowiązane są
posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej z sumą ubezpieczenia nie niższą niż równowartość 50.000,00 euro, przy czym kwota ta
ustalana jest przy zastosowaniu kursu średniego euro, ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po
raz pierwszy w roku, w którym umowa ubezpieczenia OC została zawarta.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących
zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych
środków dowodowych:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również
wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, tj.:
2 usługi, z których każda dotyczyła co najmniej jednej z niżej wymienionych czynności z tym
zastrzeżeniem, że poszczególne usługi nie mogą dotyczyć tych samych czynności:
• wykonywanie nadzoru nad budową lub remontem lub rozbiórką budynków lub budowli,
• sporządzanie kosztorysów budów lub remontów lub rozbiórek,
• sporządzanie planów robót i kosztorysów konserwacji lub remontów urządzeń melioracji wodnych,
• sporządzanie projektów rozbiórek i opisów rozbiórek do zgłoszeń,
• dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
• dokonywanie ocen stanu technicznego obiektów budowlanych,
• wykonywanie inwentaryzacji budowlanej budynków lub lokali,
• przygotowywanie dokumentacji przetargowej, w tym: opisu przedmiotu zamówienia, szacowania
wartości zamówienia.
- załącznik nr 5 do SWZ
b) załączenie dowodów określających, czy te usługi wymienione w wykazie zostały wykonane lub są
wykonywane należycie,
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Z przedłożonego wykazu
winno wynikać, że:
- wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która posiada:
• uprawnienia do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi
w branży: konstrukcyjno – budowlanej oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia o
przynależności do izby zawodowej
i
• uprawnienia do projektowania w branży: konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej, oraz złoży
oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej,
albo
- wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które posiadają łącznie:
• uprawnienia do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi
w branży: konstrukcyjno – budowlanej oraz złoży oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia o
przynależności do izby zawodowej
• uprawnienia do projektowania w branży: konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej, oraz złoży
oświadczenie o posiadaniu ważnego zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej,
- załącznik nr 4 do SWZ,
d) oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej
wykonawcy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w takim przypadku wykonawcyustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują usługi do realizacji których te zdolności są
wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108
ust. 1 ustawy PZP i art. 109 ust. 1 pkt 4-10. W przypadku wspólnego ubiegania się o
zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 11.1. SWZ składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Zawarcie umowy z wykonawcami składającymi
ofertę wspólną poprzedzone będzie wpisem do umowy klauzuli dotyczącej odpowiedzialności
solidarnej za wykonanie umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający wskazuje, iż przypadki w których dopuszczalna będzie zmiana umowy określonezostały w istotnych postanowieniach umowy stanowiące załącznik nr 7 do SWZ. W oparciu o art.
455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści
oferty Wykonawcy, które szczegółowo zostały wymienione w Istotnych postanowieniach umowy
stanowiących – załącznik nr 7 do SWZ.