Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Ulepszenie nawierzchni jezdni w ciągach dróg powiatowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Gostyński
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411103561
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wrocławska 256
1.5.2.) Miejscowość: Gostyń
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.gostyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiat.gostyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ulepszenie nawierzchni jezdni w ciągach dróg powiatowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c61505cf-0220-11ef-b21f-3ab44b58c1d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00300186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00080030/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4923P w miejscowości Ludwinowo
1.1.9 Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4933P w miejscowości Domachowo
1.1.10 Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4926P Krobia-Chwałkowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_gostyn
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_gostyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta,wniosek oraz przedmiotowe
środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym
podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków
dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty wykonawca składa
bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.2. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U.z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer
klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,jeden z
systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,c) zainstalowana dowolna przeglądarka
internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program
Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą
protokołu TLS 1.3.g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss)
generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.3. Podpisy kwalifikowane
wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego
i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym
(eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku” W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający
wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.4.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.5. Rozszerzenia plików wykorzystywanych
przez wykonawców powinny być zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie
ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań
dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów
teleinformatycznych”6. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między
zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. W przypadku problemów technicznych związanych z
obsługą platformazakupowa.pl Zamawiający dopuszcza kontakt przy użyciu poczty elektronicznej przetargi@powiat.gostyn.pl jako
kanału pomocniczego w sytuacjach awaryjnych.6. Szczegółowe informacje techniczne i organizacyjne dot. korespondencji
elektronicznej zawarto w rozdziale XI oraz w XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami z rozdziału III SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami z rozdziału III SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.272.2.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I – Ulepszenie nawierzchni jezdni przy drodze powiatowej nr 4923P w miejscowości Ludwinowo
Zadanie w swoim zakresie obejmuje odcinek na długości ok. 1,25 km (dz.
Nr 93 obręb Ludwinowo gm. Pępowo).
W ramach prac zostanie wykonane:
- Roboty przygotowawcze (roboty polegać będą na rozbiórce nawierzchni
z płytek betonowych, trylinki oraz częściowej rozbiórce nawierzchni
asfaltowej);
- Wykonanie odwodnienia korpusu drogowego (roboty polegać będą na
remoncie przepustu drogowego oraz oczyszczeniu i odmuleniu rowu w
obrębie przepustu);
- Wykonanie podbudowy drogi (remont częściowy);
- Wykonania nawierzchni (Wykonanie nawierzchni na zjazdach z
wcześniej rozebranych materiałów, frezowanie, ułożenie warstwy
wyrównawczej i ścieralnej na jezdni);
- Roboty wykończeniowe;
- Wykonanie oznakowania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielania zamówień, w okresie trzech lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót
budowlanych. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się taka potrzeba a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia. Przewidywane zwiększenie zakresu 30 % wartości robót dla każdej z części zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Nr Nazwa kryterium Waga kryterium -pkt
1 Cena (C) 60 pkt.
2 Gwarancja (G) 20 pkt.
3 Termin wykonania (T) 20 pkt.
Oferta po uwzględnieniu wag może uzyskać maksymalną ilość punktów tj. 100 pkt.:
za najniższą cenę – 60 pkt.
za najdłuższy okres gwarancji – 20 pkt.
za najkrótszy termin wykonania zamówienia – 20 pkt.
W kryterium „cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cena= C_min/C_n *60 pkt.
Gdzie:
C – ilość punktów dla badanej oferty
Cmin – najniższa cena brutto
Cn – cena badanej oferty brutto
Oferta o najniższej cenie brutto uzyska maksymalną ilość punktów – 60 pkt. Pozostałe ceny obliczane dla badanych ofert zostaną porównane z ofertą o najkorzystniejszej (najniższej) cenie brutto oferty. Sumę oceny tego kryterium stanowić będzie liczba uzyskanych punktów pomnożona przez współczynnik odpowiadający wadze kryterium „cena”. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
W kryterium „okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Gwarancja= G_b/G_max *20 pkt.
Gdzie:
G – ilość punktów przyznana w ofercie kryterium „ okres gwarancji”
Gb – termin gwarancji w badanej ofercie
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród badanych ofert
UWAGA! Okres gwarancji należy podać w miesiącach w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ).
Zamawiający wymaga minimum 36-miesięcznego okresu gwarancji (3 lata). W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okres gwarancji lub niepodanie (wpisanie) terminu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodną z SWZ. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaoferuje, co najmniej 60 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy (5 lat) do oceny ofert zostanie przyjęty okres 60 miesięcy
i taki zostanie uwzględniony także w umowie. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (60 miesięcy) otrzymuje maksymalną liczbę punktów w ramach kryterium „okres gwarancji”.
W kryterium „termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu następującej punktacji:
za 180 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 0 pkt;
za 170 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 5 pkt;
za 160 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 10 pkt;
za150 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 15 pkt;
za 140 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 20 pkt.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia w ofercie należy podać w dniach w pełnych dziesiątkach.
Łączna liczba punktów zostanie obliczona, jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + G + T
Gdzie:
P – łączna liczba punktów uzyskanych w kryteriach
C – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „cena”
G – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „okres gwarancji”
T - liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „termin wykonania”
Punktacja przyznawana ofertom w kryteriach oceny ofert „Cena” i „Gwarancja” będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II – Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4933P w miejscowości Domachowo
Zadanie w swoim zakresie obejmuje odcinek na długości ok. 815 m (dz. Nr
41/1, 141, 158/6, 99/2 obręb Domachowo gm. Krobia).
W ramach prac zostanie wykonane:
- Roboty przygotowawcze (roboty polegać będą na częściowej rozbiórce
nawierzchni asfaltowej);
- Wykonanie odwodnienia korpusu drogowego (wykonanie i regulacja pionowa wpustów ulicznych);
- Wykonania nawierzchni (wykonanie warstwy wyrównawczej oraz ścieralnej „slurry seal”);
- Roboty wykończeniowe (umocnienie poboczy).
Dokładny zakres ilościowy wykonania robót określa przedmiar robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień w okresie trzech lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Skorzystanie z możliwości udzielenia zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się taka potrzeba a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację zamówienia. Przewidywane zwiększenie zakresu 30% wartości robót
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Nr Nazwa kryterium Waga kryterium -pkt
1 Cena (C) 60 pkt.
2 Gwarancja (G) 20 pkt.
3 Termin wykonania (T) 20 pkt.
Oferta po uwzględnieniu wag może uzyskać maksymalną ilość punktów tj. 100 pkt.:
za najniższą cenę – 60 pkt.
za najdłuższy okres gwarancji – 20 pkt.
za najkrótszy termin wykonania zamówienia – 20 pkt.
W kryterium „cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cena= C_min/C_n *60 pkt.
Gdzie:
C – ilość punktów dla badanej oferty
Cmin – najniższa cena brutto
Cn – cena badanej oferty brutto
Oferta o najniższej cenie brutto uzyska maksymalną ilość punktów – 60 pkt. Pozostałe ceny obliczane dla badanych ofert zostaną porównane z ofertą o najkorzystniejszej (najniższej) cenie brutto oferty. Sumę oceny tego kryterium stanowić będzie liczba uzyskanych punktów pomnożona przez współczynnik odpowiadający wadze kryterium „cena”. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
W kryterium „okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Gwarancja= G_b/G_max *20 pkt.
Gdzie:
G – ilość punktów przyznana w ofercie kryterium „ okres gwarancji”
Gb – termin gwarancji w badanej ofercie
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród badanych ofert
UWAGA! Okres gwarancji należy podać w miesiącach w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ).
Zamawiający wymaga minimum 36-miesięcznego okresu gwarancji (3 lata). W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okres gwarancji lub niepodanie (wpisanie) terminu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodną z SWZ. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaoferuje, co najmniej 60 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy (5 lat) do oceny ofert zostanie przyjęty okres 60 miesięcy
i taki zostanie uwzględniony także w umowie. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (60 miesięcy) otrzymuje maksymalną liczbę punktów w ramach kryterium „okres gwarancji”.
W kryterium „termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu następującej punktacji:
za 180 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 0 pkt;
za 170 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 5 pkt;
za 160 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 10 pkt;
za150 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 15 pkt;
za 140 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 20 pkt.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia w ofercie należy podać w dniach w pełnych dziesiątkach.
Łączna liczba punktów zostanie obliczona, jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + G + T
Gdzie:
P – łączna liczba punktów uzyskanych w kryteriach
C – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „cena”
G – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „okres gwarancji”
T - liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „termin wykonania”
Punktacja przyznawana ofertom w kryteriach oceny ofert „Cena” i „Gwarancja” będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3) Część III Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4929P Krobia – Chwałkowo
Zadanie w swoim zakresie obejmuje odcinek na długości ok. 870m (dz. Nr 56, 116 obręb Chwałkowo gm. Krobia).
W ramach prac zostanie wykonane:
- Roboty przygotowawcze (roboty polegać będą na rozbiórce krawężników oraz częściowej rozbiórce nawierzchni asfaltowej;
- Wykonanie podbudowy drogi (remont częściowy);
- Wykonanie nawierzchni (wykonanie nawierzchni zjazdów, warstwy wyrównawczej oraz ścieralnej „slurry seal”);
- Roboty wykończeniowe (umocnienie poboczy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, w okresie trzech lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Skorzystanie z możliwości udzielenia zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się taka potrzeba a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację zamówienia. Przewidywane zwiększenie zakresu 30% wartości robót
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Nr Nazwa kryterium Waga kryterium -pkt
1 Cena (C) 60 pkt.
2 Gwarancja (G) 20 pkt.
3 Termin wykonania (T) 20 pkt.
Oferta po uwzględnieniu wag może uzyskać maksymalną ilość punktów tj. 100 pkt.:
za najniższą cenę – 60 pkt.
za najdłuższy okres gwarancji – 20 pkt.
za najkrótszy termin wykonania zamówienia – 20 pkt.
W kryterium „cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cena= C_min/C_n *60 pkt.
Gdzie:
C – ilość punktów dla badanej oferty
Cmin – najniższa cena brutto
Cn – cena badanej oferty brutto
Oferta o najniższej cenie brutto uzyska maksymalną ilość punktów – 60 pkt. Pozostałe ceny obliczane dla badanych ofert zostaną porównane z ofertą o najkorzystniejszej (najniższej) cenie brutto oferty. Sumę oceny tego kryterium stanowić będzie liczba uzyskanych punktów pomnożona przez współczynnik odpowiadający wadze kryterium „cena”. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
W kryterium „okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Gwarancja= G_b/G_max *20 pkt.
Gdzie:
G – ilość punktów przyznana w ofercie kryterium „ okres gwarancji”
Gb – termin gwarancji w badanej ofercie
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród badanych ofert
UWAGA! Okres gwarancji należy podać w miesiącach w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ).
Zamawiający wymaga minimum 36-miesięcznego okresu gwarancji (3 lata). W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okres gwarancji lub niepodanie (wpisanie) terminu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodną z SWZ. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaoferuje, co najmniej 60 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy (5 lat) do oceny ofert zostanie przyjęty okres 60 miesięcy
i taki zostanie uwzględniony także w umowie. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (60 miesięcy) otrzymuje maksymalną liczbę punktów w ramach kryterium „okres gwarancji”.
W kryterium „termin wykonania” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu następującej punktacji:
za 180 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 0 pkt;
za 170 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 5 pkt;
za 160 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 10 pkt;
za150 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 15 pkt;
za 140 dniowy termin wykonania przedmiotu zamówienia – 20 pkt.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia w ofercie należy podać w dniach w pełnych dziesiątkach.
Łączna liczba punktów zostanie obliczona, jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + G + T
Gdzie:
P – łączna liczba punktów uzyskanych w kryteriach
C – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „cena”
G – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „okres gwarancji”
T - liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „termin wykonania”
Punktacja przyznawana ofertom w kryteriach oceny ofert „Cena” i „Gwarancja” będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością tj. wykonaną w ramach jednej inwestycji o wartości:
i. dla części I zamówienia co najmniej 1 robotę budowlaną, polegającą na pracach brukowych (chodniki, parkingi i place) i układaniu nawierzchni asfaltowych o łącznej wartości robót co najmniej 700 000,00 zł brutto.
ii. dla części II zamówienia co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na pracach brukowych (chodniki, parkingi i place) i układaniu nawierzchni asfaltowych o łącznej wartości robót co najmniej 250 000,00 zł brutto.
iii. dla części III zamówienia co najmniej 1 robotę budowlaną co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na polegającą na pracach brukowych (chodniki, parkingi i place) i układaniu nawierzchni asfaltowych o łącznej wartości robót co najmniej 350 000,00 zł brutto.
b) w trakcie realizacji I; II; III części zamówienia dysponuje lub wykaże, że będzie dysponował zarówno na etapie udzielenia zamówienia jak i w czasie jego realizacji osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w tym również wydane w trybie uznawania klasyfikacji zawodowych cudzoziemców tj.:
i. dysponuje kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do pełnienia
samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, a także wskaże podstawę do dysponowania tymi osobami.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia spełniających wymagania określone w rozdz. VI ust. 2 pkt 4 lit. a SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określają czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty– oświadczenie wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdz. VI ust. 2 pkt. 4 lit. b SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
1) CZĘŚĆ I – 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100),
2) CZĘŚĆ II – 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100),
3) CZĘŚĆ III –5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100),
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem SANTANDER Bank Polska nr 25 1090 1258 0000 0000 2505 6139, z dopiskiem:
1) dla CZĘŚCI I – „Wadium – Część I – Ulepszenie nawierzchni jezdni przy drodze powiatowej nr 4923P w miejscowości Ludwinowo
2) dla CZĘŚCI II – „Wadium – Część II – Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4933P w miejscowości Domachowo
3) dla CZĘŚCI III - „Wadium – Część III Ulepszenie nawierzchni jezdni drogi powiatowej nr 4929P Krobia – Chwałkowo
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdz. VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, o którym mowa w ust. 1.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-10 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_gostyn
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-10 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-08