IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1 Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 25 000,00 PLN ( słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 złotych).2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:2.1 pieniądzu;2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;2.3 gwarancjach bankowych;2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3 Dokument potwierdzający wniesienie wadium w jednej z form wymienionych w pkt 8.2.2-8.2.5 SIWZ musi być załączony do oferty w formie oryginału. Beneficjentem takich dokumentów musi być Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.4 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank Gospodarstwa Krajowego Nr: 81 1130 1017 0020 1510 6790 0002 . W tytule przelewu należy wpisać: „wadium w sprawie nr GD.ROZ.281.45.2020.ZP.AM ”.5 Wadium wnoszone w pieniądzu jest wniesione skutecznie jeżeli zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6 Dowód wniesienia wadium w pieniądzu Zamawiający zaleca załączyć do oferty.7 Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp.8 Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Okres gwarancji i rękojmi |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Przewidywane zmiany postanowień zawartej umowy zostały określone we wzorze umowy w szczególności w § 15 Wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
1 Zgodnie z art. 37 ust. 6 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że za poufne uważa się wszystkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiającego. Takie informacje podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.2 W przypadku, w którym w postępowaniu Zamawiający będzie przekazywał informacje poufne, nie zostaną one zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego. Informacje poufne zostaną przekazane Wykonawcy w jeden z następujących sposobów:2.1 Osobiście w siedzibie Zamawiającego po uprzednim wyznaczeniu przez Zamawiającego konkretnego miejsca, daty i godziny odbioru.2.2 Przez posłańca na adres wskazany przez Wykonawcę.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Ewentualne informacje poufne zostaną objęte tajemnicą przedsiębiorstwa i przekazane w sposób określony powyżej.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-10-05, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
I SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ STRON1 Zgodnie z art. 18a pkt 1 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020 ze zm.) – zwaną dalej „ustawą zmieniającą”, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia – zwanej dalej „SIWZ” – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl.2 Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.3 Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.4 Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.5 Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.5 SIWZ, oraz oświadczeń lub dokumentów składanych po upływie terminu składania ofert), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.6 Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej w zakresie wszelkiej korespondencji kierowanej od Zamawiającego do Wykonawcy, oraz oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę po upływie terminu składania ofert, z zastrzeżeniem przepisów niniejszego rozdziału w szczególności pkt. 3.14 poniżej.7 Komunikacja, o której mowa w pkt.3.6 powyżej będzie odbywała się za pośrednictwem adresu e-mail: aleksandra.mieczkowska@gdansk.rzgw.gov.pl8 Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, (z wyłączeniem złożenia oferty, oświadczeń lub dokumentów składanych razem z ofertą oraz oświadczeń lub dokumentów składanych po upływie terminu składania ofert), uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.9 Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.10 Zamawiający informuje, że adres e-mail: gdansk@wody.gov.pl wskazany w ogłoszeniu o zamówieniu, służy jedynie do przesyłania ogłoszeń i otrzymywania informacji zwrotnej z Biuletynu Zamówień Publicznych. Nie jest to adres do komunikacji z Wykonawcami.11 Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.12 Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem, składaną w formie pisemnej, należy kierować na adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku ul. ks. Fr. Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk, Godziny pracy Zamawiającego: od poniedziałku do piątku: 8:00-16:00.Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania przez Wykonawcę powyższych wymogów.13 Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem, składaną w formie pisemnej, należy doręczać do Kancelarii, znajdującej się w pokoju 220, piętro II w siedzibie Zamawiającego w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gdańsku przy ul. Fr. Rogaczewskiego 9/19, 80 – 804 Gdańsk.14 Zgodnie z art. 18a pkt 4 ustawy zmieniającej, oferta musi być złożona w formie pisemnej, zgodnie z wymogami SIWZ. W formie pisemnej należy złożyć również oświadczenia i dokumenty wskazane w SIWZ, w tym oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowania. 15 Zamawiający może zastrzec formę pisemną również dla określonych oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę po terminie składania ofert. O przedmiotowym zastrzeżeniu Zamawiający poinformuje Wykonawców wraz z dokonaniem czynności zawiadomienia o konieczności ich złożenia.16 Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Aleksandra Mieczkowska.II Kryteria oceny ofert 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:2.1 cena brutto – waga 60 %2.2 okres gwarancji i rękojmi – waga 40 % 3 Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:P = Pc + Pggdzie: P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie, Pc – liczba punktów w kryterium „cena brutto”,Pg – liczba punktów w kryterium „okres gwarancji i rękojmi”.4 Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:4.1 Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SIWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej do ceny brutto najniższej ze wszystkich ważnych ofert , wg poniższego wzoru:Pc = (Cn : Cb) x 100 pkt x 60%gdzie: Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,Cb – cena brutto oferty badanej.Maksymalnie w kryterium „cena brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.4.2 Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.2 SIWZ poprzez przyznanie punktów za zaoferowany w formularzu oferty okres udzielonej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia, wg poniższego wzoru:Pg = (Gb : Gn) x 100 pkt x 40%gdzie: Gb – okres udzielonej gwarancji i rękojmi badanej oferty,Gn – najdłuższy okres udzielonej gwarancji i rękojmi spośród wszystkich ofert podlegających ocenie.UWAGA:1) Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy, natomiast maksymalny, punktowany okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy.2) W przypadku niewpisania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym żadnego okresu gwarancji i rękojmi, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował okres 36 -miesięczny.3) W przypadku wpisania okresu gwarancji i rękojmi krótszego niż 36 miesięcy, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SIWZ.4) W przypadku wpisania okresu gwarancji i rękojmi dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający przyzna punkty jak dla okresu 60 – miesięcznego, natomiast do umowy wpisze jako obowiązujący okres gwarancji i rękojmi faktycznie zaoferowany przez Wykonawcę.Maksymalnie w kryterium „okres gwarancji i rękojmi” oferta może uzyskać 40 punktów.5 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SIWZ. 6 Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.III Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych została zawarta w punkcie 1.4 SIWZ IV. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. V. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zostały określone w punkcie 4 SIWZ. VI. Miejsce i termin składania ofert 1 Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie), uniemożliwiającym bezśladowe otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu otwarcia ofert.2 Opakowanie powinno być oznakowane zgodnie z punktem 14.3 SIWZ oraz opatrzone co najmniej nazwą i adresem Wykonawcy. Jeżeli oferta jest umieszczona w kilku opakowaniach (np. przesyłka kurierska) wymogi określone w zdaniu pierwszym dotyczą w szczególności opakowania zewnętrznego.3 Opakowanie należy zaadresować i opisać według wzoru:Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku ul. Fr. Rogaczewskiego 9/19, 80 - 804 Gdańsk; oznaczenie sprawy: GD.ROZ.281.45.2020.ZP.AMOFERTA na: „Udrożnienie rzeki Skarlanki dla ryb poprzez modernizację istniejącej budowli piętrzącej w km 0+300 w m. Tama Brodzka”Nie otwierać przed godz. 12:00 w dniu 05.10.2020 r.4 Ofertę należy złożyć u Zamawiającego w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gdańsku przy ulicy Fr. Rogaczewskiego 9/19, do Kancelarii znajdującej się w pokoju nr 220, piętro II, do dnia 05.10.2020 r. do godz. 11:00. Dla ofert przesłanych pocztą liczy się data i godzina dostarczenia oferty pod wskazany adres.5 W przypadku złożenia oferty po terminie wskazanym w pkt 14.4 SIWZ, Zamawiający niezwłocznie zwróci ofertę, która została złożona po terminie.6 Uwaga: osoby, które chcą uczestniczyć w czynności otwarcia ofert zobowiązane są stawić się w siedzibie Zamawiającego ( w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gdańsku, ul. Fr. Rogaczewskiego 9/19, 80 – 804 Gdańsk) 10 minut przed terminem otwarcia ofert.7 Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert. Oferta ze zmianami oprócz oznaczeń, jak w pkt 14.3 SIWZ, będzie dodatkowo oznaczona określeniem „Zmiana”. Wykonawca wycofując ofertę zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie podpisane przez osobę upoważnioną do jego reprezentacji. 8 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 05.10.2020 r. o godzinie 12:00 u Zamawiającego w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Gdańsku przy ulicy Fr. Rogaczewskiego 9/19, 80 – 804 Gdańsk, pok. nr 317, piętro III, zgodnie z art. 86 ustawy Pzp.9 Zamawiający informuje, iż sesja otwarcia ofert będzie dostępna również za pomocą transmisji on-line, zalecane jest korzystanie z przeglądarki Google Chrome:https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NzQ0Yjg4NGMtODgzOS00ZDY3LWEzZDItOWFhMTM2YjBjYTFk%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%221a73b9fd-fc97-43f1-950d-17b593429069%22%2c%22Oid%22%3a%2243b56d5b-de36-45ef-af0c-387a3766dca0%22%7d10 Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.11 Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania któregokolwiek z wymogów określonych powyżej, w szczególności określonego w pkt 14.2 i 14.6 SIWZ.VII. Termin realizacji zamówienia Roboty będą realizowane w okresie od dnia zawarcia umowy do 15 listopada 2021 przy czym: - do 15.12.2020 roku Wykonawca wykona zakres robót obejmujący: - roboty pomiarowe;- wykonanie tymczasowego kanału obiegowego;- wykonanie tymczasowych gródz budowlanych. Szczegółowy zakres prac zostanie ustalony na etapie sporządzania harmonogramu do umowy.