Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka.
Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipnica Wielka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892357
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipnica Wielka 518
1.5.2.) Miejscowość: Lipnica Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-483
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 0048182634595
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lipnicawielka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicawielka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka.
Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13efc6a2-aace-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00007833
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000313/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont budynku Szkoły„Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka. Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_lipnicawielka
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu następujących narzędzi: przy użyciu portalu:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_lipnicawielka.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: postępowanie prowadzone jest za
pośrednictwem platformy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_lipnicawielka. Komunikacja między zam. a
wykonawcami w zakresie: przesyłania Zam. pytań do treści SWZ; przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zam. do złożenia
podmiotowych śr. dowodowych; przesyłania odp. na wezwanie Zam. do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym
mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;-
przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zam. do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1
lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;-
przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zam. do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych; - przesłania
odpowiedzi na inne wezwania Zam. wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych; - przesyłania wniosków, informacji, ośw.
Wyk.; przesyłania odwołania/inne odbywa się za pośrednictwem platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zam.”. Za datę
przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy
poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zam.” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zam.
Zam. będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za
pośrednictwem platformy do konkretnego wyk. Wyk. jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i
wiadomości bezpośrednio na platformy przesłanych przez zam, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie
może trafić do folderu SPAM. Zam. zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej
przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o nast. konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV
2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program
Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, Szyfrowanie na platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
Wykonawca, akceptuje warunki korzystania z platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
pod linkiem. Zam. nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy, w
szczególności za sytuację, gdy zam. zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. Taka oferta zostanie
uznana przez Zam. za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został
spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Pzp. Zam. informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące
w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w
niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Zam = zamawiający, zamawiającego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja skierowana do osób fizycznych, w tym prowadzących jednoosobową
działalność gospodarczą, ujawnionych w sposób bezpośredni w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie niniejszego
zamówienia publicznego. Zamawiający informuje, że w przypadku: − osób fizycznych, − osób fizycznych, prowadzących
jednoosobową działalność gospodarczą, − pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną, − członka organu zarządzającego
Wykonawcy, będącego osobą fizyczną, − osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego, przetwarza dane osobowe, które uzyskał bezpośrednio w toku prowadzonego postępowania. 1.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Lipnica Wielka z siedzibą w Urzędzie Gminy Lipnica Wielka o
następujących danych kontaktowych: 34-483 Lipnica Wielka 518, gmina@lipnicawielka.p, tel. 18 26 345 95;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
iod@lipnicawielka.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 Ustawy Pzp;
➢ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy Pzp, przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy [art. 78 ust. 4 Ustawy Pzp] obowiązek podania przez Panią/Pana danych
osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy
Pzp;
➢ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
➢ posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
➢ nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
➢ przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia obejmuje realizację inwestycji pn. „Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka. Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.” Zakres rzeczowy prac/robót w ramach części 1 pn." Część 1. Tworząc bezpieczne drogi" obejmuje swoim zakresem: modernizację, przebudowę dróg gminnych w miejscowości Lipnica Wielka oraz Kiczory.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach Części 1. Tworząc bezpieczne drogi Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy PZP.
W ramach zamówienia w zakresie opcjonalnym, planuje się roboty w następującym zakresie:
1. Opcja nr 1. Modernizacja drogi na działce nr ewid. 2971 w Lipnicy Wielkiej.
Przedmiotem inwestycji jest droga wewnętrzna nr działki ewid. 2971 w miejscowości Lipnica Wielka o długości 216m Zakres robót będzie polegał na:
wykonaniu nawierzchni jezdni o szerokości 4,0m w przekroju:
- drogowym o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3m,
- wykonaniu poboczy o szerokości 0.5m,
- wykonaniu korytka betonowego,- rekultywacja terenu
2. Opcja nr 2. Modernizacja drogi na działkach nr ewid. 12929, 12951 w Lipnicy Wielkiej.
Przedmiotem inwestycji jest droga wewnętrzna nr działki ewid. 12929, 12951 w miejscowości Lipnica Wielka - Centrum o długości 183m
Zakres robót będzie polegał na:
- wykonaniu nawierzchni bitumicznej o szerokości 5.0m - 58m,
- wykonaniu nawierzchni bitumicznej o szerokości 3m - 125m,
- wykonaniu poboczy o szerokości 0.5m,
- wykonaniu korytka betonowego,
- rekultywacja terenu
3. Opcja nr 1. Modernizacja drogi na działkach nr ewid. 17222, 17239, 17281, 17338 w Lipnicy Wielkiej.
Przedmiotem inwestycji jest droga wewnętrzna nr działek ewid. 17222, 17239, 17281, 17338 - Murowanica w miejscowości Lipnica Wielka o długości 395m
Zakres robót będzie polegał na:
wykonaniu nawierzchni jezdni o szerokości 5m z obustronnym poboczem 0.75m w przekroju:
- drogowym o nawierzchni bitumicznej,
- wykonanie umocnionych poboczy,
- wykonanie korytek betonowych,
- rekultywacja terenu
Warunkiem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji będzie posiadanie środków finansowych na zamówienie objęte prawem opcji wynikających m.in. z uzyskania oszczędności w postępowaniu przetargowym oraz z pozyskania dodatkowych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania
z prawa opcji, w zależności od możliwości finansowych, w całości lub w niepełnym zakresie w tym dla każdej z opcji nie mniejszym niż 60%.
Warunkiem uruchomienia przez Zamawiającego prawa opcji jest złożenie pisemnego oświadczenia woli
o skorzystaniu z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem zakresu prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
Zamawiający informuje, że termin wykonania zamówienia opcjonalnego jest taki sam, jak termin wykonania zamówienia podstawowego (gwarantowanego). W związku z powyższym skorzystanie z prawa opcji tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej nastąpi w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia podpisania umowy. Po upływie tego terminu Zamawiający nie będzie mógł skorzystać z prawa opcji, chyba że termin realizacji zamówienia zostanie przedłużony w oparciu o przesłanki wynikające z zapisów Załącznika nr 4a do SWZ – Wzoru umowy. W przypadku tym termin na złożenie oświadczenia o skorzystaniu
z prawa opcji ulegnie przedłużeniu o okres wynikający z przedłużenia terminy realizacji zamówienia.
Postanowienia SWZ odnoszące się do części gwarantowanej (podstawowej) przedmiotu zamówienia znajdują odpowiednie zastosowanie do części objętej prawem opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego (dla wszystkich części). Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określone w projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w
Rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji na wykonane prace w stosunku do minimalnego wymaganego 3 letniego okresu jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia obejmuje realizację inwestycji pn. „Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka. Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.” Zakres prac/robót dla części nr 2 obejmuje roboty budowlane związane z termomodernizacją budynku SP w Kiczorach. Szczegółowy zakres robót został wyszczególniony w załącznikach do swz – dokumentacji technicznej: przedmiarach robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45261410-1 - Izolowanie dachu
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego (dla wszystkich części). Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określone w projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w
Rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji na wykonane prace w stosunku do minimalnego wymaganego 3 letniego okresu jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia obejmuje realizację inwestycji pn. „Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka. Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD.”
W ramach części 3 pn. Część 3. Przebudowa dróg gminnych należy wykonać dwa zadania
Zadanie nr 1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej „Klozyki” w km od 0+000,00 do km 0+150,00w miejscowości Lipnica Wielka, Gmina Lipnica Wielka
oraz Zadanie nr 2. Przebudowa drogi gminnej „Tajwan” w km od 0+000,00 do km 0+290,00 w miejscowości Lipnica Wielka, Gmina Lipnica Wielka.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego (dla wszystkich części). Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie będą odpowiadały warunkom niniejszego postępowania określone w projektowanych postanowieniach umowy i jego załącznikach oraz w SWZ. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych rodzajowo zamówień, o których mowa wyżej zostaną udzielone w przypadku, gdy zaistnieje potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w
Rozdziale XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji na wykonane prace w stosunku do minimalnego wymaganego 3 letniego okresu jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla Części 1 Części 3
4.1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji umowy, co najmniej jedną osobą posiadającą stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2021, poz. 2351 ze zm.) tj. upoważnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
Dla części 2
4.2) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji umowy, co najmniej jedną osobą posiadającą stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. 2021, poz. 2351 ze zm.) tj. upoważnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
Uwagi:
Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. Dokument/y na potwierdzenie spełnienia warunku składa przyjemniej jeden z wykonawców. łącznie .
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca może wykazać tą samą osobę na wszystkie części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Inne wymagane oświadczenia lub dokumenty, które Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą:
1) wypełniony i podpisany formularz oferty – którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ;
2) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie:
a) w przypadku podpisania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru - pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy,
b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – pełnomocnictwo może być
sporządzone wg. wzoru stanowiącego załącznik do SWZ.
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającemu niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
4) oświadczenie składane z przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna itp.) zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy pzp;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Z uwagi na dopuszczenie składania ofert częściowych przepisy rozdziału stosuje się odpowiednio.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Szczegóły dotyczące przekazania zaliczek zostały określone we wzorze umowy stanowiące odpowiednio załącznik nr 4a, 4b. Zaliczka dotyczy tylko części nr 1 oraz części nr 2. dla części nr 3 nie przewiduje się zaliczek.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454-455 ustawy pzp oraz w zakresie wskazanym we wzorach umowy, stanowiących odpowiednio załącznik nr 4a, 4b oraz 4c. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności,zachowania formy pisemnej.
2. Zamawiający, możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
2.1.Zmiany terminów wykonania umowy:...............
Ze względu na ograniczenia długości pola pozostałe wszystkie zmiany umowy opisano we wzorze umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Miejscem składnia ofert jest platforma zakupowa Gminy Lipnica Wielka https://platformazakupowa.pl/pn/ug_lipnicawielka
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-24 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiot zamówienia pn. „Tworząc bezpieczne drogi i ekologiczną oświatę – projekt inwestycyjny dla Gminy Lipnica Wielka. Przebudowa dróg gminnych w ramach RFRD” jest realizowany w ramach Programu RZĄDOWEGO
FUNDUSZU POLSKI ŁAD PROGRAM INWESTYCJI STRATEGICZNYCH – VIII EDYCJA W RAMACH CZĘŚCI NR 1 ORAZ CZĘŚCI 2
DLA CZĘŚCI 3 – ZADANIE DOFINANSOWANE Z RZĄDOWEGO FUNDUSZU ROZWOJU DRÓG.
1. Termin realizacji robót wynosi:
Dla części 1 – do 31.10.2024 r.
Dla części 2 - do 31.10.2024 r.
Dla części 3 – 3 miesiące od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy.
Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy uregulowane są we wzorze umowy stanowiącej załączniki nr 4a, 4b, 4c do SWZ – dla każdej części osobna umowa.
Z uwagi m.in. na treść art. 436 pkt 1 Ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż wskazanie konkretnej daty realizacji zamówienia uzasadnione jest obiektywną przyczyną, związaną ze szczególnymi zasadami rozliczenia dla części nr 1 oraz części nr 2 realizowanymi w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych – VIII Edycja.