Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Termomodernizacja wraz z przebudową budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Sławno
1.1.2 Termomodernizacja wraz z przebudową budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Sławno
1) RPO WZ na lata 2014-2020 Działanie 2.5. 2) RPO WZ na lata 2014-2020 Działanie 2.10. 3) PROW na lata 2014 – 2020. 4) Rządowego Funduszu „Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
Część nr 1 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej we Wrześnicy wraz z budową kotłowni na bazie pompy ciepła oraz instalacją fotowoltaiczną.
2.1.1. Lokalizacja: dz. nr 259 obręb ewidencyjny Wrześnica, Gmina Sławno.
2.1.2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza termomodernizacji wraz z przebudową budynku Szkoły Podstawowej we Wrześnicy oraz przebudowy kotłowni na paliwo stałe na instalację pompy ciepła, z uwzględnieniem zapisów SWZ.
2.1.3. Przedmiot zamówienia podzielony został na następujące zadania:
Zadanie I – Termomodernizacja budynku:
1. Roboty rozbiórkowe.
2. Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej stolarki drzwiowej w cz. E.
3. Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej stolarki drzwiowej w pozostałych częściach.
4. Wykonanie izolacji termicznej i hydroizolacji ścian zewnętrznych fundamentowych wraz z wykonaniem elewacji w cz. E.
5. Wykonanie izolacji termicznej i hydroizolacji ścian zewnętrznych fundamentowych wraz z wykonaniem elewacji w pozostałych częściach.
6. Wykonanie izolacji termicznej stropu pod dachem w cz. A, B budynku i skosów pod dachem.
7. Docieplenie posadzek i wykonanie nowych podłóg na gruncie w cz. E.
8. Docieplenie posadzek i wykonanie nowych podłóg na gruncie w pozostałych częściach.
9. Docieplenie stropodachu pełnego w cz. C, D.
10. Wymiana pokrycia dachowego w cz. A, B.
11. Remont kominów ponad dachem w cz. A, B, C.
12. Wykonanie instalacji energooszczędnego oświetlenia ogólnego.
13. Demontaż i budowa nowej instalacji c.o.
14. Wymiana instalacji CWU, wody zimnej i cyrkulacji.
15. Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej.
16. Wymiana instalacji elektrycznej oświetleniowej LED z automatyką włączania i wyłączania oświetlenia.
17. Montaż baterii czasowych umywalkowych z mieszaczem ciepłej wody.
18. Montaż liczników wytworzonego ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego i ciepłej wody użytkowej.
Zadanie II – Przebudowa kotłowni węglowej na kotłownię ze źródłem ciepła w postaci pompy ciepła z dolnym źródłem – sondy głębinowe oraz budowa instalacji fotowoltaicznej:
1. Demontaż wyposażenia starej kotłowni węglowej.
2. Wykonanie dolnego źródła ciepła w postaci sond głębinowych.
3. Prace budowlane wewnątrz kotłowni.
4. Dostawa i montaż pomp ciepła waz z elementami technologii kotłowni.
5. Roboty elektryczne.
6. Budowa instalacji fotowoltaicznej – dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 3 kWp wraz z wykonaniem projektu wykonawczego montażu – szczegóły techniczne oraz wymagania dotyczące zadania zawarte są w załączniku nr 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
7. Pozostałe roboty.
Zadanie III – Roboty budowlane pozostałe – towarzyszące:
1. Naprawa więźby dachowej wraz z obróbkami blacharskimi w cz. A, B.
2. Montaż zadaszeń systemowych nad wejściami.
3. Wymiana rynien i rur spustowych w cz. A, B, C i D.
4. Demontaż krat okiennych.
5. Wyk. opaski wokół budynku.
6. Wykonanie 2 klamr stalowych zabezpieczających pęknięcia ścian w cz. E budynku, /w dok. budowlanej zaprojektowano 4 klamry – 2 klamry wyłączono z zakresu zamówienia, zostały wcześniej wykonane/.
7. Demontaż istniejącego zadaszenia betonowego nad wejściem w cz. C.
8. Częściowy demontaż ścian działowych w cz. E.
9. Wykonanie pozostałych robót elektrycznych: instalacja elektryczna wtykowa i przeciwprzepięciowa, WLZ i inne.
10. Wykonanie oświetlenia ewakuacyjnego.
11. Wykonanie instalacji odgromowej.
12. Pozostałe roboty ujęte w dok. budowlanej.
13. Roboty nie ujęte w dokumentacji budowlanej objęte przedmiotem zamówienia:
1) Demontaż stalowego komina kotłowni:
a) opracowanie dokumentacji rozbiórki komina i przedstawienie nadzorowi inwestorskiemu do zatwierdzenia,
b) demontaż komina stalowego fundamentu komina,
c) wywóz i utylizację odpadów powstałych w trakcie demontaż: tj. złomu, popiołów, sadzy, gruzu betonowego i innych.
2) Wymiana podłóg na pierwszym i drugim piętrze budynku w cz. A, B:
a) podłoga na stropie drewnianym (pom. 1.6, 1.7, 1.4, 1.5, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12) – zakres robót:
usunięcie i utylizacja starych warstw podłogowych wykładzin, płyt pilśniowych;
wykonanie nadbitki belek stropowych, celem wypoziomowania podłogi;
ułożenie wełny mineralnej akustycznej, gr. 10 cm, pomiędzy belki stropowe;
montaż płyty OSB gr. 22 mm na przekładkach izolacyjnych;
montaż płyty OSB gr. 8 mm poprzecznie do płyty gr. 22 mm wraz
ze szpachlowaniem łączeń;
wykonanie podłogi z wykładziny PCV grubości min. 2mm, odporności na ścieranie min. P, klasy min. 33, antypoślizgowość – DS. Kolor wykładziny do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie wykonawstwa;
wykonanie listew przyściennych PCV;
b) podłoga na stropie betonowym (budynek szkoły cz. B, E: pom. 1.1, 1.2, 1.3 oraz część E – piętro: pom. 1.8, 1.10, 1.11, 1.12, 1.13, 1.14) – zakres robót:
usunięcie i utylizacja starych warstw podłogowych – wykładziny;
gruntowanie podłoża gruntem głęboko penetrującym;
wykonanie wylewki samopoziomującej;
wykonanie podłogi z wykładziny PCV grubości min. 2mm, odporności na ścieranie min. P, klasy min. 33, antypoślizgowość – DS. Kolor wykładziny do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie wykonawstwa;
wykonanie listew przyściennych PCV.
3) Wymiana drzwi wewnętrznych prowadzących do sal – wymiana 27 sztuk drzwi wewnętrznych do sal i pomieszczeń (projekt budowlany przewiduje wymianę 20 szt. drzwi do wymiany!!!). Wszystkie drzwi wewnętrzne (27 szt. dodatkowe + 20 szt. z projektu) należy wykonać według poniższych parametrów:
a) rama z drewna iglastego;
b) wypełnienie z płyty MDF;
c) strukturę wierzchnią skrzydła stanowi okleina;
d) drzwi wyposażone w klamkę oraz wkładkę patentową;
e) drzwi do łazienki wyposażone w podcięcie wentylacyjne;
f) ościeżnice regulowane MDF.
4) Wymiana drzwi pomiędzy pom. 0.14 i 0.15 (1 szt.) przedsionek wejścia głównego – parametry drzwi: aluminiowe, z przeszkleniem ok. 70 % powierzchni, wyposażone w samozamykacz i pochwyt. Drzwi nawiązujące wymiarami i wyglądem do głównych drzwi wejściowych do szkoły. Kolor ral 7016.
5) Renowacja balustrad schodowych stalowych na 2 klatkach schodowych – oczyszczenie balustrad ze powłok starej farby i pomalować farbą do metalu – kolor do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie wykonawstwa.
6) Montaż wycieraczek seratowanych i gumowo szczotkowych przy drzwiach wejściowych D2, D4, D5 – od strony zewnętrznej należy zamontować wycieraczkę seratonowaną cynkowaną ogniowo o szerokości 2 m i długości 1 m (na zewnątrz) oraz gumowo szczotkową o szerokości 2 m i długości 1 m (wewnątrz budynku). Wycieraczki wtopione w podłogę i nawierzchnię z kostki betonowej.
7) Naprawa nawierzchni tynków i malowanie ścian pomieszczeń i korytarzy – zakres zamówienia powiększa się o naprawę tynków i malowanie wszystkich pomieszczeń na I i II piętrze (malowanie parteru zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej) wraz ze szpachlowaniem wszystkich ścian:
a) sufity – ok. 570 m2;
b) ściany – ok. 1345 m2 (pierwsze i drugie piętro bez parteru, który został uwzględniony w dokumentacji projektowej).
Zakres robót:
a) naprawa nawierzchni ścian i sufitów.
b) malowanie ścian do wysokości 1,4 m z użyciem farby ceramicznej. Kolorystyka do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie wykonawstwa;
c) malowanie ścian i sufitów powyżej powierzchni pokrytej farba ceramiczną farbami lateksowymi.
8) Wykonanie opraw oświetleniowych wraz z przyłączeniem do sieci elektrycznej nad drzwiami wejściowymi – dostawa i montaż opraw oświetleniowych LED zewnętrznych nad drzwiami wejściowymi D2, D3, D4, D5 z wbudowanym czujnikiem ruchu i zmierzchu – łącznie 4 szt. Lampy – obudowa ze stopu aluminium lub stali szlachetnej. IP 44 /min./.
9) Obróbki blacharskie i wymiana orynnowania i rur spustowych w cz. E – należy zastosować rynny o śr. 150 cm. tytanowo-cynkowe – analogicznie jak w cz. A, B, C i D.
10) Zadaszenia nad wejściem głównym – wykonanie:
a) demontaż dotychczasowego zadaszenia,
b) dostawa i montaż nowego zadaszenia wykonanego ze szklanych płyt klejonych na zawiasach wykonanych ze stali nierdzewnej. Zadaszenie powinno posiadać rynnę wewnętrzną, która będzie sprowadzać wodę opadową przy ścianie budynku na ziemię. Zadaszenie powinno być wyrobem systemowym. Konkretny model zadaszenia należy ustalić z Zamawiającym na etapie wykonawstwa.
11) Adaptacja pomieszczenia magazynu opału /pom. 0.1 i 0.3/ przy dotychczasowej kotłowni na pomieszczenie użytkowe:
a) wyburzenie ściany wewnętrznej działowej, wydzielającej wejście od strony wschodniej;
b) usunięcie istniejących schodów i posadzek betonowych;
c) wykonanie posadzki analogicznie jak przy posadzkach na parterze w cz. A, B zawartych w dokumentacji budowlanej;
d) zbicie tynków i wykonanie nowych cementowo – wapiennych oraz wykonanie warstwy gładzi na ścianach i suficie;
e) malowanie ścian i sufitu; ściany malowane farbą ceramiczną kolory jasnoszarego;
f) wykonanie kanalizacji wodnej i sanitarnej wraz ze zlewem technicznym, umywalką i kranem czerpania wody zimnej i ciepłej;
g) wykonanie okładziny z płytek ściennych na ścianach w sąsiedztwie zlewu i umywalki na pow. 4 m2;
h) wykonanie wentylacji grawitacyjnej wychodzącej przez strop oraz wentylacji mechanicznej;
i) wykonanie instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem – 6 źródeł światła LED; parametry oświetlenia na poziomie min. 500 lx; 6 gniazd elektrycznych zlokalizowanych na wszystkich ścianach;
j) dostawa i montaż 3 okien na wzór okien O1;
k) wykonanie ogrzewania podłogowego (przed realizacją należy wykonać projekt wykonawczy i przedstawić nadzorowi do zatwierdzenia).
c. d. w SWZ
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
2.2. Część nr 2 Termomodernizacja wraz z rozbudową budynku świetlicy w miejscowości Bobrowiczki.
2.2.1. Lokalizacja: dz. nr 349/2 obręb ewidencyjny Bobrowiczki, Gmina Sławno.
2.2.2. Szczegółowy przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza rozbudowy wraz z przebudową budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Bobrowiczki, z uwzględnieniem zapisów SWZ.
2.2.3. Zakres zamówienia obejmuje między innymi:
Zadanie I – Roboty budowlane – rozbudowa:
1. Roboty ziemne.
2. Fundament i ściany fundamentowe.
3. Roboty murowe parteru.
4. Roboty posadzkowe.
5. Więźba dachowa i roboty dekarskie.
6. Stolarka okienna i drzwiowa.
7. Roboty wykończeniowe.
8. Elewacja.
9. Chodniki.
10. Instalacja ciepłej i zimnej wody.
11. Kanalizacja wewnętrzna.
12. Centralne ogrzewanie.
13. Przyłącze wodociągowe.
14. Przyłącze kanalizacji sanitarnej.
15. Instalacje elektryczne fotowoltaiczne – dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 5,92 kWp wraz z wykonaniem projektu wykonawczego montażu – szczegóły techniczne oraz wymagania dotyczące zadania zawarte są w załączniku nr 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
16. Instalacja odgromowa, połączenia wyrównawcze.
17. Badania i pomiary elektryczne.
18. Instalacja elektryczna.
19. Pozostałe roboty ujęte w dok. budowlanej.
Roboty WYŁACZONE Z ZAKRESU ZAMÓWIENIA ujęte w dokumentacji budowlanej:
1. Montaż drzwi wewnętrznych pomiędzy pomieszczeniem 03 i 04.
2. Wykonanie podłogi z płyty OSB na stropie drewnianym.
Zadanie II – Roboty pozostałe – nie ujęte w dokumentacji budowlanej objęte przedmiotem zamówienia:
1. Montaż wycieraczek seratowanych i gumowo-szczotkowych -przy drzwiach wejściowych. Należy zamontować wycieraczkę seratowaną cynkowaną ogniowo o szerokości 2 m i długości 1 m (na zewnątrz) oraz gumowo szczotkową o szerokości 2 m i długości ok. 1 m (wewnątrz budynku) – łącznie 2 szt. wycieraczek seratowanych i 2 szt. wycieraczek gumowo – szczotkowych. Wycieraczki wtopione w płytkę podłogi i kostkę betonową.
2. Dostawa i montaż opraw oświetleniowych zewnętrznych z wbudowanym czujnikiem ruchu – 3 szt. /wejście D7, wejście D6, północna elewacja świetlicy wraz z wykonaniem sieci elektrycznej. Obudowa lamp stalowa lub ze stopu aluminium, IP 44 /min./.
3. Wykonanie przyłączy: wodnego, kanalizacji sanitarnej i elektryczne dla wyparzarko-zmywarki – pom. O4.
4. Malowanie ścian i sufitu pomieszczeń „starej” części świetlicy wraz z remontem nierówności wszystkich ścian i sufitu. Ściany do wys. 1,40 malowane farbą ceramiczną.
5. Wymiana źródeł oświetlenia na źródła LED w „starej” części świetlicy.Parametry lamp – analogicznie do lamp stosownych w nowej cz. świetlicy – oprawy w sali głównej i korytarzu – 10 szt., oprawy w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych – 3 szt.
6. Wykonanie opaski z kostki betonowej szer. 50 cm, dookoła całego obiektu. Kostka gr. 6 cm, kolorystyka zgodna z pozostałymi utwardzeniami.
7. Docieplenie ścian „starej” części świetlicy styropianem gr.10 cm na warstwie isniejącej warstwy styropianu na elewacji wraz z wykonaniem elewacji. Materiały i technologia robót analogicznie do rozbudowywanej części świetlicy.
8. Docieplenie stropu wełną mineralną stropu nad „starą częścią świetlicy. Wełna mineralna grubości 20 cm o właściwościach analogicznie jak w cz. rozbudowywanej.
9. Wykonanie hydrantu zewnętrznego ogrodowego, podziemnego wraz z siecią wodociągową doprowadzającą wodę. Z instalacji wodnej za wodomierzem z budynku należy wyprowadzić instalację do podlewania terenu – 6 m instalacji PE 32 zakończonej hydrantem ogrodowym. Instalację wykonać w sposób umożliwiający montaż wodomierza ogrodowego oraz spuszczenie wody w okresie zimowym. Parametry hydrantu: hydrant żeliwny, podziemny, system samoodwodnienia po zamknięciu zaworu.
2.2.4. Szczegółowy opis robót budowlanych oraz uwagi dotyczące zamówienia zostały umieszczone w załącznikach nr 2b do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
2.2.5. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych „Rozbudowa wraz z przebudową budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Bobrowiczki” zawierają:
1) Projekt budowlano – wykonawczy:
a) branża architektoniczno - budowlana;
b) branża elektryczna;
c) branża sanitarna;
d) branża konstrukcyjna;
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
3) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty ogólnobudowlane.
4) Decyzje i uzgodnienia załączone do dokumentacji przetargowej.
Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).
Przedmiar robót załączony do dokumentacji jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ i załącznikach nr 2b do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy.
Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:
1) Prowadzenie robót na budowie:
a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
b) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy.
2) Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia:
a) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego);
b) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania (w tym koszty zajęcia pasa drogowego, itp.);
c) opinie, uzgodnienia i załączniki uzyskane na etapie projektu uznaje się za wiążące i zobowiązuje się Wykonawcę do wypełniania zawartych w nich ustaleń i warunków;
d) Wykonawca w ramach powyższego zadania musi zrealizować wszystkie niezbędne próby, płukania, badania zakończone stosownym protokołem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej;
e) do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca dostarczy inwentaryzacje geodezyjną zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oraz pozwolenie na użytkowanie;
f) Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Właścicieli sąsiednich posesji o utrudnieniach i ograniczeniach w dojeździe na 2 dni przed planowanym terminem wykonywania robót;
g) w przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości;
h) przed wejściem na teren prywatnych działek należy spisać z Właścicielem nieruchomości protokół wejścia na działkę oraz protokół zejścia z działki po realizacji wszystkich prac;
i) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną konieczną do wykonywania robót;
j) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy Wykonawca jest zobowiązany do ich odtworzenia przez uprawnionego geodetę;
k) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy,
a w szczególności jego dozór;
l) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu;
m) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji terenowej celem zapoznania się z istniejącą zabudową;
n) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy.
W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury;
o) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów; Zamawiający dopuszcza możliwość udostępnienia Wykonawcy mediów obecnie podłączonych do budynku (energia elektryczna, woda i kanalizacja sanitarna), na korzystanie z których Zamawiający posiada umowy, pod warunkami: założenia podliczników na własny koszt oraz najpóźniej w dniu odbioru końcowego rozliczenia się finansowo z Administratorem sieci ze zużycia mediów, a w przypadku braku takiego rozliczenia Zamawiający potrąci z ostatniej faktury Wykonawcy należność z tytułu zużytych mediów;
p) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy;
q) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót;
r) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
c. d. w SWZ
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
2.3. Część nr 3 Termomodernizacja i remont budynku świetlicy wiejskiej w Tokarach.
2.3.1. Lokalizacja: dz. nr 22 obręb ewidencyjny Tokary, Gmina Sławno.
2.3.2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza przebudowa, remont i termomodernizacja budynku świetlicy wiejskiej w Tokarach, z uwzględnieniem zapisów SWZ.
2.3.3. Zakres zamówienia obejmuje między innymi:
1) Roboty rozbiórkowe.
2) Wykonanie ścianek działowych w pomieszczeniu klatki schodowej.
3) Wykonanie termoizolacji i hydroizolacji ścian zewnętrznych.
4) Ocieplenie stropów nad mieszkaniem na poddaszu.
5) Ocieplenie połaci dachu.
6) Wymiana pokrycia dachowego.
7) Remont konstrukcji więźby dachowej.
8) Rozbiórka istniejącej i wykonanie nowej podłogi na gruncie w pomieszczeniu klatki schodowej.
9) Remont powierzchni podłóg, ścian i sufitów w świetlicy.
10) Wymiana stolarki drzwiowej i okiennej.
11) Wykonanie opaski wokół budynku.
12) Wykonanie utwardzenia terenu.
13) Remont komina, wykonanie wyłazu dachowego i ławy kominiarskiej.
14) Wykonanie podłogi na gruncie w pomieszczeniach 0.02., 0.03., 0.07.
15) Roboty malarskie wraz ze szpachlowaniem lokalnych ubytków, wymiana parapetów wew., wykonanie iniekcji ścian w pomieszczeniach: 0.01, 0.04, 0.05, 0.06 i 0.08.
16) Pozostałe roboty ujęte w dok. budowlanej.
2.3.4. Roboty wyłączone z zakresu zamówienia ujęte w projekcie budowlanym /roboty już zrealizowane/:
1) Wymiana instalacji sanitarnych i elektrycznych.
2) Rozbiórka wiatrołapu.
3) Roboty budowlane wewnętrzne w pomieszczeniach 0.01, 0.04, 0.05, 0.06 i 0.08 (zakres zamówienia obejmuje roboty malarskie wraz ze szpachlowaniem lokalnych ubytków, wykonaniem iniekcji ścian oraz wymianę stolarki okiennej wraz z parapetami).
4) Wzmocnienie fundamentów.
5) Rozbiórka i wykonanie nowej podłogi na gruncie w pomieszczeniach 0.01, 0.04, 0.05, 0.06 i 0.08.
6) Roboty budowlane wewnątrz w pomieszczeniach 0.01, 0.04, 0.05, 0.06 i 0.08 z wyłączeniem robót malarskich, naprawy tynków, wymiany parapetów wew. Iniekcji ścian.
7) Montaż wspomagania mechanicznego wentylacji.
8) Wydzielenie łazienki w mieszkaniu na poddaszu.
9) Wykonanie komina wentylacyjnego.
10) Wymiana drzwi zewnętrznych do kotłowni oraz drzwi wewnętrznych D5.
2.3.5. Roboty nie ujęte w dokumentacji budowlanej objęte przedmiotem zamówienia:
1) Wymiana 6 szt. okien na parterze obiektu oraz 4 szt. na pierwszym piętrze. Wymiary okien, zgodnie z dokumentacją projektową, okna wyposażone w nawiewniki higrosterowane z możliwością zamknięcia nawiewnika, w kolorze białym, ze szprosami dzielącymi okno na 6 równych pól (jeden szpros pionowy i dwa poziome – (zgodnie ze szkicem załączonym do SWZ).
2) Wykonanie wyłazu dachowego, ławy kominiarskiej oraz ciepłego wyłazu strychowego (λ ≤ 0,9 W/m2K ). Wyłaz strychowy ze schodami rozkładanymi należy zamontować w miejscu istniejącego wyłazu strychowego. Wyłaz dachowy i ławę kominiarską należy umieścić w pobliżu komina dymowego, tak aby zapewnić dostęp do komina.
3) Montaż wycieraczek seratowanych i gumowo szczotkowych - przy drzwiach wejściowych do pomieszczenia 0.04. należy zamontować wycieraczkę seratowaną cynkowaną ogniowo o szerokości 2 m i długości 1 m (na zewnątrz) oraz gumowo szczotkową o szerokości 2 m i długości 1 m (wewnątrz budynku). Wycieraczki wtopione w płytkę i kostkę betonową.
4) Montaż opraw oświetleniowych zewnętrznych z wbudowanym czujnikiem ruchu. Lokalizacja opraw – nad drzwiami wejściowymi do pomieszczenia 0.04, 0.02, 0.01 i na ścianie wschodniej – łącznie 4 szt. Obudowa lamp stalowa lub ze stopu aluminium, IP 44 /min./.
5) Wykonanie opaski z kostki betonowej i utwardzenia terenu. Wokół budynku należy wykonać opaskę betonową szerokości 50 cm z kostki betonowej oraz utwardzenie wejścia wraz z placem przed wejściem do budynku z kostki betonowej gr. 6 cm. Łącznie utwardzenie wraz z opaską – 200 m2 – (zgodnie ze szkicem załączonym do SWZ).
6) Utwardzenie terenu wykonać zgodnie z załącznikiem pn. „utwardzenie terenu”, z kostki 3-elemntowej typu starobruk, kostka bez fazy. Wzór i kolor kostki do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie wykonawstwa.
2.3.6. Szczegółowy opis robót budowlanych oraz uwagi dotyczące zamówienia zostały umieszczone w załączniku nr 2c do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.”
2.3.7. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych „Przebudowa, remont
i termomodernizacja budynku świetlicy wiejskiej w Tokarach” zawierają:
1) Projekt budowlano – wykonawczy:
a) branża architektoniczna;
b) branża elektryczna;
c) branża sanitarna;
d) branża konstrukcyjna;
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
3) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty ogólnobudowlane.
4) Decyzje i uzgodnienia załączone do dokumentacji przetargowej.
Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).
Przedmiar robót załączony do dokumentacji jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ i załączniku nr 2c do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.”
Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy.
Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:
1) Prowadzenie robót na budowie:
a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
b) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy.
2) Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia:
a) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego);
b) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania (w tym koszty zajęcia pasa drogowego, itp.);
c) opinie, uzgodnienia i załączniki uzyskane na etapie projektu uznaje się za wiążące i zobowiązuje się Wykonawcę do wypełniania zawartych w nich ustaleń i warunków;
d) Wykonawca w ramach powyższego zadania musi zrealizować wszystkie niezbędne próby, płukania, badania zakończone stosownym protokołem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej;
e) do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca dostarczy inwentaryzacje geodezyjną zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oraz pozwolenie na użytkowanie;
f) Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Właścicieli sąsiednich posesji o utrudnieniach i ograniczeniach w dojeździe na 2 dni przed planowanym terminem wykonywania robót;
g) w przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości;
h) przed wejściem na teren prywatnych działek należy spisać z Właścicielem nieruchomości protokół wejścia na działkę oraz protokół zejścia z działki po realizacji wszystkich prac;
i) Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną konieczną do wykonywania robót;
j) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia punktów osnowy Wykonawca jest zobowiązany do ich odtworzenia przez uprawnionego geodetę;
k) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy,
a w szczególności jego dozór;
l) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu;
m) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji terenowej celem zapoznania się z istniejącą zabudową;
n) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy.
W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury;
o) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów; Zamawiający dopuszcza możliwość udostępnienia Wykonawcy mediów obecnie podłączonych do budynku (energia elektryczna, woda i kanalizacja sanitarna), na korzystanie z których Zamawiający posiada umowy, pod warunkami: założenia podliczników na własny koszt oraz najpóźniej w dniu odbioru końcowego rozliczenia się finansowo z Administratorem sieci ze zużycia mediów, a w przypadku braku takiego rozliczenia Zamawiający potrąci z ostatniej faktury Wykonawcy należność z tytułu zużytych mediów;
p) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy;
q) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót;
c. d. w SWZ
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
2.4. Część nr 4 Termomodernizacja wraz z przebudową budynku świetlicy w Brześciu.
2.4.1. Lokalizacja: dz. nr 98 obręb ewidencyjny Brześciu, Gmina Sławno.
2.4.2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku świetlicy wiejskiej w Brześciu z 2016 roku oraz dokumentacja – PROJEKT ZAMIENNY z 2021 roku, z uwzględnieniem zapisów SWZ.
2.4.3. Przedmiot zamówienia podzielony został na następujące zadania:
Zadanie I – Termomodernizacja budynku:
1. Roboty rozbiórkowe.
2. Docieplenie ścian zewnętrznych i fundamentowych wraz z wykonaniem elewacji i attyki.
3. Wykonanie izolacji termicznej dachu.
4. Ocieplenie stropu piwnic od dołu metodą natrysku.
5. Demontaż starej podłogi na świetlicy /pom. 0/01/ wraz z dociepleniem i montażem nowej posadzki.
6. Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.
7. Wymiana oświetlenia na energooszczędne – LED wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej oświetleniowej.
8. Demontaż istniejącej instalacji i wykonanie instalacji centralnego ogrzewania.
9. Wymiana okien w piwnicy – 2 szt.
10. Wymiana drzwi zewnętrznych – 2 sztuki /do zaplecza D1 i wejściowe na korytarz D8/.
11. Montaż liczników wytworzonego ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej.
Zadanie II – Przebudowa kotłowni węglowej na kotłownię z kotłem na pellet oraz budowa instalacji fotowoltaicznej:
1. Demontaż instalacji kotłowni węglowej.
2. Dostawa i montaż kotła na pellet wraz z montażem technologii.
3. Roboty budowlane towarzyszące przebudowie kotłowni.
4. Budowa instalacji fotowoltaicznej – dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 2 kWp wraz z wykonaniem projektu wykonawczego montażu – szczegóły techniczne oraz wymagania dotyczące zadania zawarte są w załączniku nr 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
Zadanie III – Roboty pozostałe:
1. Roboty rozbiórkowe.
2. Opaska wokół budynku.
3. Wykonanie ścian działowych z gazobetonu.
4. Wykonanie tynków, gładzi i okładzin ściennych.
5. Wykonanie malowania wszystkich pomieszczeń.
6. Wykonanie sufitów podwieszanych.
7. Wykonanie nowych otworów i montaż nowych okien i drzwi.
8. Wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej.
9. Wykonanie instalacji c.w.u i z.w.u.
10. Wykonanie instalacji elektrycznych gniazd wtykowych i ochrony przeciwporażeniowej z rozdzielnicą RE.
11. Wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
12. Odtworzenie istniejących schodów.
13. Dostawa i montaż daszków systemowych – 3 sztuki oraz wykonanie daszku nad wejściem do piwnicy.
14. Wykonanie orynnowania i rur spustowych.
15. Wykonanie instalacji odgromowej.
16. Montaż baterii czasowych umywalkowych z mieszaczem ciepłej wody.
17. Pozostałe roboty ujęte w dok. budowlanej.
18. Roboty nie ujęte w dokumentacji budowlanej objęte przedmiotem zamówienia:
1) Konserwacja stalowej kratownicy sufitu.
2) Wykonanie kanalizacji deszczowej – rury spustowe włączyć do kanalizacji deszczowej. W związku z powyższym należy dodatkowo wykonać montaż 30 m rur PVC litych 160 mm, jeden trójnik 45 ° o średnicy 160 mm, 3 sztuk kolana 45° o średnicy 160 mm, 2 sztuk czyszczaków systemowych w kolorze rury spustowej kanalizacji deszczowej PVC z sitkami o średnicy 110 wraz redukcjami PVC 160 na 110 mm. Kanalizację należy zrealizować na głębokości ok. 0,5 m od poziomu terenu, na zakończeniu realizowanego kolektora zastosować zasuwę burzową PVC DN160. Na włączeniu instalacji odwodnienia piwnicy należy zrealizować studzienkę PVC425 wykończoną typowym włazem typu lekkiego. Zgodnie z rysunkiem załączonym do dokumentacji.
3) Wykonanie drenażu odwadniającego pod podłogą w piwnicy wraz z remontem studni odwadniające – zakres robót:
a) usunięcie warstwy ziemi gr. ok 30 cm pod całą powierzchnią piwnic,
b) odpowiednie wyprofilowanie podłoża (wykonanie zagłębień w gruncie pod rurę drenarską),
c) ułożenie geowłókniny : gramatura 150g/m2,
d) wykonanie podsypki ze żwiru frakcji 2-16 mm, grubości 10 cm,
e) ułożenie rur drenarskich średnicy 100 mm z oplotem włóknem kokosowym lub otulinie z polipropylenu w rozstawie 1,5 m, długość drenażu łącznie 38 m, w załączeniu do SWZ szkic,
f) remont istniejącej studni na potrzeby drenażu – w ramach prac należy wymienić studnie na nową wykonaną z kręgu betonowego o średnicy wewnętrznej 50 cm. Dno studni wykonać z przegłębieniem 40 cm -poniżej dopływu z rur drenarskich Zwieńczenie studni stanowić ma pokrywa z stali nierdzewnej. Studnie wyposażyć w pompę zatapianą z pływakiem. Parametry pompy: wydajność maksymalna [l/min] 300, wysokość podnoszenia maksymalna [m] 12, jednofazowym silnikiem 230 V, żeliwna konstrukcja pompy. Przewód tłoczny od pompy wykonać z rury PE DN32 SDR 11 i wpiąć do wykonywanej instalacji kanalizacji deszczowej. Pompę podłączyć do instalacji elektrycznej poprzez niezależne zabezpieczanie różnicowoprądowe,
g) włączenie rur drenarskich do istniejącej studni,
h) zasypanie systemu drenażowego żwirem frakcji 2-16 mm,
i) ułożenie folii PE 0,3 mm w dwóch warstwach,
j) wykonanie pozostałych warstw podłogowych zgodnie z projektem budowlanym.
4) Montaż wycieraczek seratowanych – wycieraczki stalowe, cynkowane ogniowo, o szerokości 130cm i długości 100 cm (na zewnątrz) oraz gumowo szczotkowych szerokości 130 i długości 120cm (wewnątrz budynku) – łącznie 2 szt. wycieraczek seratowanych i 2 szt. wycieraczek gumowo – szczotkowych.
5) Montaż umywalki /pom. 0/07/ oraz zlew techniczny w pom. kotłowni wraz z rozbudową instalacji wodnej i kanalizacji sanitarnej w celu ich przyłączenia.
6) Wymiana drzwi zew. D1i – /od strony północnej/ – parametr jak dla drzwi D8.- przeszklenie ok. 40 % pow. drzwi.
Zadanie IV – Zagospodarowanie terenu:
1. Dostawa i montaż ogrodzenia o długości. 220 mb, w tym bramy wjazdowej 2-skrzydłowej o szer. 450 cm i 2 furtek o szer. 120 cm. Parametry ogrodzenia:
1) ogrodzenie typu panelowego 3D (z przetłoczeniem), drut o średnicy 4 mm, wym. oczek 50x200 i 50x50 mm z tolerancją +/- 1%, pręty zgrzewane;
2) wysokość panelu 145-155cm, bez podmurówki;
3) montaż słupów zgodnie z instrukcją producenta;
4) system montażu paneli przy użyciu haków (nie należy stosować mocowań w postaci obejm!!!);
5) panele, słupy oraz inne elementy stalowe ogrodzenia zabezpieczone przed korozją poprzez cynkowane ogniowe lub galwaniczne, wykonane zgodnie z normą PN-EN 10223-7:2013-05; malowane poliestrowo – proszkowo; kolor RAL 7016 - antracyt;
6) słupy w przekroju czworokątne, montaż panelu i słupka;
7) elementy stalowe ogrodzenia malowane poliestrowo (proszkowo).
2. Wykonanie utwardzenia terenu w postaci – ciągów pieszych, drogi wewnętrznej, parkingów. Szczegółowy zakres i opis roboty zawarty jest w załączniku do SWZ.
3. Wykonanie instalacji oświetlenia zewnętrznego wraz z lampami zewnętrznymi na elewacji budynku. Zadanie obejmuje wykonanie instalacji oraz montaż na elewacji budynku 7 lamp LED, /nad wejściami – 4 szt. podjazd dla NPS – 2 szt. płn.-zach. róg budynku – 1 szt. Lampy z wbudowanymi czujkami ruchu i zmierzchu. Obudowa lamp stalowa lub ze stopu aluminium, IP 44 /min./.
4. Wykonanie hydrantu zewnętrznego ogrodowego, podziemnego wraz z siecią wodociągową doprowadzającą wodę. Z instalacji wodnej za wodomierzem z pomieszczenia piwnicy należy wyprowadzić instalację do podlewania terenu – 6 m instalacji PE 32 zakończonej hydrantem ogrodowym. Instalację wykonać w sposób umożliwiający montaż wodomierza ogrodowego oraz spuszczenie wody w okresie zimowym. Parametry hydrantu: hydrant żeliwny, podziemny, system samoodwodnienia po zamknięciu zaworu.
2.4.4. Szczegółowy opis robót budowlanych oraz uwagi dotyczące wszystkich 3 zadań zostały umieszczone w załącznikach nr 2d do SIWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
2.4.5. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych „Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku świetlicy wiejskiej w Brześciu ” zawierają:
1) Projekt budowlano – wykonawczy:
a) branża architektoniczno - budowlana;
b) branża elektryczna;
c) branża sanitarna;
d) branża konstrukcyjna;
2) Projekt budowlany zamienny.
3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
4) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty ogólnobudowlane.
5) Audyt energetyczny.
6) Decyzje i uzgodnienia załączone do dokumentacji przetargowej.
Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).
Przedmiar robót załączony do dokumentacji jest elementem pomocniczym, należy go zweryfikować z SWZ i nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ i załącznikach nr 2d do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy.
Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:
1) Prowadzenie robót na budowie:
a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
b) Za sposób wykonania prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego Kierownik Budowy.
2) Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia:
a) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego);
c. d. w SWZ
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
2.5. Część nr 5 Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w Warszkowie wraz z budową instalacji fotowoltaicznej.
2.5.1. Lokalizacja: dz. nr 773/9, 774/1 obręb ewidencyjny Warszkowo, Gmina Sławno.
2.5.2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza przebudowy, wraz z termomodernizacją świetlicy wiejskiej w Warszkowie oraz dokumentacja budowy zewnętrznej i wewnętrznej instalacji gaz PE de 32 mm dla budynku świetlicy wiejskiej w m. Warszkowo, z uwzględnieniem zapisów SWZ.
2.5.3. Przedmiot zamówienia podzielony został na następujące zadania:
Zadanie nr I – Termomodernizacja budynku:
1. Roboty rozbiórkowe.
2. Roboty ziemne – fundamentowe.
3. Wykonanie pokrycia dachowego bez orynnowania.
4. Ocieplenie stropu i wykonanie sufitu podwieszanego.
5. Wymiana posadzek z dociepleniem.
6. Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i okiennej.
7. Ocieplenie ścian zewnętrznych i fundamentów z wykonaniem elewacji.
8. Wymiana instalacji oświetlenia elektrycznego na oświetlenie energooszczędne LED.
9. Wykonanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła wraz z zasilaniem instalacji wentylacyjnej dla sali 0.17.
10. Montaż liczników wytworzonego ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej.
Zadanie II – Budowa instalacji fotowoltaicznej – dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 3 kWp wraz z wykonaniem projektu wykonawczego montażu – szczegóły techniczne oraz wymagania dotyczące zadania zawarte są w załączniku nr 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
Zadanie III – Roboty pozostałe:
1. Wykonanie ścianek działowych.
2. Rozbiórka komina.
3. Wykonanie przyłącza gazowego.
4. Wykonanie montażu kotła gazowego oraz podejść do kuchenek gazowych.
5. Wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej.
6. Wykonanie instalacji C.O. w pomieszczeniu 0.17 i 0.1.
7. Instalacje c.w.u.
8. Wykonanie orynnowania i rur spustowych.
9. Wykonanie instalacji odgromowej.
10. Montaż baterii czasowych umywalkowych z mieszaczem ciepłej wody.
11. Wykonanie pozostałych instalacji elektrycznych (gniazda wtykowe, rozdzielnica główna i inne).
12. Wymiana drzwi wewnętrznych.
13. Pozostałe roboty ujęte w dok. budowlanej.
14. Roboty nie ujęte w dokumentacji budowlanej objęte przedmiotem zamówienia:
1) Wykonanie opaski z kostki betonowej.
2) Wykonanie nowej podłogi na gruncie w pomieszczeniu 0.1, 0.2, 0.12, 0.14 wraz z dociepleniem i izolacjami.
3) Wykonanie nowej podłogi na gruncie w pomieszczeniu 0.17 wraz z dociepleniem i izolacjami.
4) Schody zewnętrzne do wejścia D1 – skucie istniejącej okładziny schodów, wykonanie nowej okładziny z płyt z betonu płukanego z frakcją kamienia 5-10 mm.
5) Wykonanie nowych tynków w pomieszczeniu 0.1, zgodnie z technologią opisaną w projekcie i wykonanie na nich lamperii do wys. 1,4 m z tynku mozaikowego.
6) Remont powierzchni wszystkich ścian wewnętrznych i sufitów wraz z ich dwukrotnym malowaniem, w tym do wysokości 1,4 m z użyciem farby ceramicznej.
7) Wymiana wszystkich parapetów wewnętrznych i zewnętrznych – parapety zewnętrzne należy wykonać z płytki klinkierowej z kapinosem, natomiast wewnętrzne z konglomeratu.
8) Wymiana części okien nie ujętych w dokumentacji budowlanej – okna O1 – 2 szt., okna O3 – 2 szt., okna O4 – 1 szt.(okno podawcze wewnętrzne).
9) Wymiana drzwi zewnętrznych: D1 – 1 szt., D8 – 2 szt., D7 – 1 szt. Drzwi aluminiowe w kolorze RAL 7016. Drzwi D8 – 1 sztuka z przeszkleniem na 40% pow. wsp. przenikania ciepła poniżej 1.3 W/m2K.
10) Wymiana drzwi wewnętrznych D2, na drzwi wewnętrzne dwuskrzydłowe aluminiowe o szerokości 140 cm wraz z wykonaniem nowego nadproża systemowego. Kolor RAL 7016.
11) Odtworzenie instalacji kanalizacji deszczowej zewnętrznej:
a) montaż 13 czyszczaków kanalizacji deszczowej /czyszczaki z osadnikiem i sitkiem przeznaczone do zabudowy w opasce z kostki betonowej/,
b) wymiana 115 m kolektora deszczowego kanalizacji /rury PVC SN8 – lite, DN 160 mm/.
c) montaż 2 studni PVC 400; studnie zwieńczone włazem żeliwnym przystosowanym do montażu w jezdni D400. Kolektor należy włączyć do istniejącej kanalizacji deszczowej zgodnie z załącznikiem do SWZ. Zakres przedstawia szkic instalacji deszczowej, stanowiący załącznik do SWZ.
12) Przebudowa zewnętrznej instalacji zimnej wody wraz z dostawą i montażem hydrantu zewnętrznego – wodomierz należy zabudować w studni (zabudować studnię wraz z kompletnym wyposażeniem) przed budynkiem zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWIZ oraz doprowadzić poprzez pomieszczenia łącznie – 9 m rurociągu /rury – PE40PN16 SDR11/. Wykonanie instalacji hydrantu ogrodowego zewnętrznego – z wykonanej studni wodomierzowej należy wyprowadzić instalację do podlewania terenu – 17,5 m instalacji PE 32 zakończonej hydrantem ogrodowym. Instalację wykonać w sposób umożliwiający montaż wodomierza ogrodowego oraz spuszczenie wody w okresie zimowym. Przebieg zgodnie załącznikiem do SWIZ. Parametry hydrantu: hydrant żeliwny, podziemny, system samoodwodnienia po zamknięciu zaworu.
13) Wykonanie wentylacji grawitacyjnej przez strop i poszycie dachu dla projektowanego pomieszczenia 0.11 /WC dla osoby niepełnosprawnej/ oraz pomieszczenia 0.5. Na przewodzie należy zamontować wentylator załączony od włącznika świateł. Przewód wentylacyjny ocieplony wełną mineralną.
14) Wymiana instalacji zimnej wody na odcinku pomieszczenia 01 – 11 mb oraz w pomieszczeniach sanitarnych 0.3, 0.4, 0.5, 0.11. Dla wskazanych pomieszczeń należy zrealizować instalacje ciepłej wody użytkowej:
a) pom. 0.11 - 1 podgrzewacz;
b) pom. 0.3, 0.4, 0.5 – 1 wspólny, przepływowy podgrzewacz wody;
c) parametry: ciepła woda od 1.8 l/min, ilość wody wypływającej o temperaturze (38°C) 2.4 l/min, przyłącze stałe, moc: 4,5 kW, napięcie/częstotliwość 230 V/ 50 Hz/ zabezpieczenie 20 A, klasa ochrony IP24D.
15) Montaż zlewu gospodarczego stalowego z baterią ciepłej i zimnej wody oraz dodatkowego punktów czerpania wody ciepłej i zimnej zlokalizowanego w ścianie. Wykonać należy instalację doprowadzającą wodę zakrytą w ścianie – pom 0.6.
16) Montaż kominów wentylacji grawitacyjnej DN160 – 4 sztuki zamykane przepustnicami elektrycznymi w przypadku włączenia centrali wentylacyjnej. Rozmieszczenie kominków wentylacyjnych zakreślono na rysunku nr 1 załączonego do SWZ. Lokalizacja pom. 0.17 /sala /.
17) Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania opartej na grzejnikach stalowych -płytowych w pom. 0.17 i 0.1.
a) Montaż przewodów w projektowanej posadzce. Instalacje zrealizować na osobnym obiegu grzewczym zasilanym poprzez zestaw pompowy z zaworem mieszającym. Sterowanie pompą obiegową za pomocą serownika z podziałem godzinowym i tygodniowym umieszczonym w sali. Komunikację między serownikiem a pompa realizować za pomocą przewodu elektrycznego.
b) Dodatkowy grzejnik pom. 0.1 /korytarz/.
c) Zakres projektu zawiera szkic stanowiący załącznik do dokumentacji.
d) Parametry instalacji:
grzejniki: CV21 wysokości 600, długości 2000, moc grzewcza 2680 WATv-v – 6 szt.;
CV 21, podejście dolne, wysokość 900, długość 900, moc grzewcza 1675 WAT – 1 szt.;
przewody grzewcze: wykonane z rur typu PE-X/AL./PE-X 25x2,5 mm, 20x2,25 mm oraz 16x2 mm. do ogrzewania grzejnikowego, temperatura awaryjna 100°C, temperatura robocza 80°C. Rury układać w otulinie grubość izolacji min. 6 mm, wierzchnia warstwa izolacji wykonana ze wzmocnionego polietylenu w kolorze czerwonym lub niebieskim, posiadającą właściwości powstrzymujące dyfuzję pary wodnej, co jest ochroną rur przed roszeniem i korozją - w związku z bardzo małą chłonnością wody otuliny praktycznie nie nasiąkają wodą. Wykonawca opracuje i przedstawi do zatwierdzenia przez nadzór inwestorski projekt wykonawczy instalacji.
18) Oświetlenie zewnętrzne – montaż dodatkowych lamp na elewacji w ilości 7 szt. Należy wykonać instalację elektryczną zasilającą źródła światła. Lampy załączane systemem czujnika ruchu i zmierzchu. Obudowa lamp stalowa lub ze stopu aluminium, IP 44 /min./.
Roboty WYŁACZONE Z ZAKRESU ZAMÓWIENIA ujęte w dokumentacji budowlanej: wymiana WLZ.
2.5.4. Szczegółowy opis robót budowlanych oraz uwagi dotyczące zamówienia zostały umieszczone w załączniku nr 2e do SIWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
2.5.5. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych „Przebudowa wraz z termomodernizacją świetlicy wiejskiej w Warszkowie” oraz „Budowa zewnętrznej i wewnętrznej instalacji gaz PE de 32 mm dla budynku świetlicy wiejskiej w m. Warszkowo” zawierają:
1) Projekt budowlano – wykonawczy:
a) branża architektoniczna;
b) branża elektryczna;
c) branża sanitarna;
d) branża konstrukcyjna;
2) Projekt budowlany zamienny.
3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
4) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty ogólnobudowlane.
5) Decyzje i uzgodnienia załączone do dokumentacji przetargowej.
Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do umowy).
Dokumentacja załączona do postępowania nie zawiera przedmiaru. Wykonawca musi sam wykonać obmiar. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano – wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SWZ i załączniku nr 2e do SWZ pn. „Uwagi dotyczące realizacji zamówienia. Zmiany w stosunku do dokumentacji budowlanej.” oraz 2f do SWZ pn. „Panele fotowoltaiczne. Wymagania techniczne.”.
Zamawiający zastrzega, że działy kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę powinny odpowiadać działom harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik nr 8 do umowy.
Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do niniejszego postępowania.
3. Uwagi dotyczące wszystkich części zamówienia:
1) Prowadzenie robót na budowie:
a) Plac budowy należy ogrodzić i oznakować zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
c. d. w SWZ
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy