Termomodernizacja –ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Bytomiu

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Termomodernizacja –ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Bytomiu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBytom
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-06-23
  • ZamawiającyGmina Bytom
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-08
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00075909
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja –ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Bytomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255269

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: 32 7868301

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bytom.pl/bip/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja –ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Bytomiu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da5168ad-c38f-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00075909

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001415/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.22 Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 32 w Bytomiu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://umbytom.logintrade.net/rejestracja/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umbytom.logintrade.net/rejestracja/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. Platformy dostępnej pod adresem:
https://umbytom.logintrade.net/rejestracja/.Zamawiający zaleca wykonawcy posiadanie konta na
platformie. Instrukcje dotyczące korzystania z platformy (rejestracji, wymagań technicznych, zadawania
pytań do postępowania, udziału w postępowaniu, w tym składania oferty) dostępne są pod wskazanym
powyżej adresem w zakładce instrukcje. Skuteczne przekazanie pytania przez użytkownika
niezalogowanego wymaga potwierdzenia informacji otrzymanej na skrzynkę mailową.Do połączenia
używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu
SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.Maksymalny
rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy wynosi 150 MB. Większe pliki zaleca się
skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nieprzekroczenia ww. wielkości. Zamawiający
informuje, iż w oparciu o zapisy pkt 4 załącznika nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany
informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformacyjnych nie
dopuszcza kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu
kompresji RAR nie będzie możliwe jego złożenie za pomocą platformy.Czas zapisany jest w formacie
YYYY-MM-DD HH:MM:SS.Zamawiający dopuszcza komunikację poprzez pocztę elektroniczną. Adres
poczty elektronicznej zamawiającego: zamowienia@um.bytom.pl. Jednocześnie zamawiający
zastrzega, że ofertę należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformy. Przekazanie korespondencji
poprzez pocztę elektroniczną wymaga na żądanie każdej ze stron niezwłocznego potwierdzenia faktu
jej otrzymania.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści
Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający prosi o przesyłanie zapytań do treści SWZ w wersji
edytowalnej.Zamawiający udzieli wyjaśnień zgodnie z art. 284 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ udostępniane będą na Platformie.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozp.PE (UE) 2016/679 z
27.04.2016r.w spr. ochrony os.fiz. w zw. z przetwarzaniem danych osobowych i w spr.swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyr. 95/46/WE (ogólne rozp.o ochronie danych)Dz.Urz.UEL
119 z 04.05.2016,str.1,dalej„RODO”,Zamawiający informuje,że:1)administratorem Pani/-a danych
osobowych jest Prezydent Miasta Bytomia,41-902 Bytom,ul.Parkowa 2 2)dane kontaktowe inspektora
ochrony danych osobowych w Gminie Bytom:Inspektor IOD:Katarzyna Jurczyk-Kwiecień,Urząd Miejski
w Bytomiu, ul.Parkowa 2,mail:pi@um.bytom.pl3) Pani/-a dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art.6ust.1 lit.c RODO w celu zw.z nin.postęp.(a w przypadku dokonania wyboru złożonej
oferty jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy,także w celu zw. z realizacją zamówienia);4)
Odbiorcami Pani/-a danych osobowych będą osoby lub podmioty,którym udostępniona zostanie dok.
postęp.w oparciu o art.18 oraz art.74 uPzp.5)Pani/-a dane osobowe będą przechowywane do czasu
zniszczenia dokumentacji postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub umową o
dofinansowanie,lecz nie krócej niż przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp,,a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata,okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy (zgodnie z
art.78ust.4 uPzp).6)Obowiązek podania przez Panią/-a danych osobowych bezpośrednio Pani/-a dot
jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp, zw. z udziałem w postęp.Konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z uPzp.7) W odniesieniu do Pani/-a danych osobowych
decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO.8)Posiada
Pani/-n:a)na podstawie art.15RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/-a dot,b)na podstawie
art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/-a danych osobowych(skorzystanie z prawa do
sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postęp.ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z uPzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)c)na
podstawie art.18RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18ust.2RODO(prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,lub
z uwagi na ważne względy interesu publicznego UE lub państwa członkowskiego)d) prawo do
wniesienia skargi do Prezesa UODO,,gdy uzna Pani/-n,że przetwarzanie danych osobowych Pani/-a
dot. narusza przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/-u:a) w zw.z art.17 ust.3 lit.b,d lub e RODO prawo
do usunięcia danych osobowych,b) prawo do przenoszenia danych osobowych,których mowa w
art.20RODO,c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu,wobec przetwarzania danych
osobowych,gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/-a danych osobowych jest
art.6ust.1lit.cRODO.10)Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na wykonawcy obowiązku
informacyjnym wynikającym z art.14 RODO względem osób fizycznych,których dane przekazane
zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postęp. i które Zamawiający pośrednio pozyska
od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu,chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art.14ust.5RODO.11)Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe
dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia,o którym mowa w art.16RODO,nie może
skutkować zmianą wyniku postęp. ani zmianą postanowień umowy w spr.zam.publicznego w zakresie
niezgodnym z uPzp.W postęp. zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania,o którym mowa w art.18ust.1RODO,nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postęp.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PA.271.1.20.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę prac projektowych, przygotowanie placu pod budowę, wykonanie robót budowlanych i montażowych dla przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja – ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego nr 32, ul. Arki Bożka 19, 41-910 Bytom”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45321000-3 - Izolacja cieplna

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45442110-1 - Malowanie budynków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY
Wykonawca winien wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie wykonał należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie termomodernizacji elewacji budynku.
Przy użyciu w niniejszej specyfikacji pojęcia „budynek” Zamawiający stosuje definicje
z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity – Dz. U. z 2020 r., poz. 1333, z późn. zm.)
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spełnienie łącznie wszystkich elementów warunku (tzn. potencjały Wykonawców nie sumują się).

2. KWALIFIKACJE ZAWODOWE OSÓB SKIEROWANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, tj. co najmniej:
1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń;
2) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wod.-kan. bez ograniczeń;
3) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń;
4) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wod.-kan. bez ograniczeń,

Wskazane w ppkt 1 - 4 uprawnienia budowlane winny być zgodne z ustawą Prawo budowlane. Zamawiający dopuszcza odpowiadające ww. uprawnieniom, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach.

W przypadku Wykonawców spoza RP, Zamawiający dopuszcza odpowiadające ww. uprawnieniom, uprawnienia, kwalifikacje, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwa członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji osób wymienionych powyżej pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych powyżej uprawnień. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji zamówienia będzie oceniany łącznie dla wszystkich podmiotów, tj. potencjały wykonawców sumują się.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych tj.:
1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 pzp, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz.1170)
W przypadku, gdy do postępowania przystępują Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) dokumenty, o których mowa powyżej zobowiązany jest przedłożyć każdy z podmiotów wchodzących w skład konsorcjum (każdy z wspólników spółki cywilnej);
2) W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną:
-zaświadczenie, o którym mowa w ppkt 1) winno dotyczyć spółki (jedno zaświadczenie) oraz każdego z wspólników (kolejne zaświadczenia), - zaświadczenie, o którym mowa w ppkt 2) winno dotyczyć każdego z wspólników (ilu wspólników tyle zaświadczeń) oraz – jeżeli dotyczy - spółki (kolejne zaświadczenie).
Wykonawca, zobowiązany jest przedłożyć ww. dokumenty również w stosunku do każdego z podmiotów, na których zdolnościach polega przy potwierdzaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w celu potwierdzenia, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy
wykluczenia z postępowania Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w
szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych tj.:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Jeżeli
jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia,
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania ofert podlegających
negocjacjom lub niezwłocznie po ich złożeniu, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub
niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.Jeżeli zachodzą
uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już
aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia
wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta winna składać się z:1) formularza oferty ;2) oświadczenia, o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, tj. oświadczenia o którym
mowa w art. 125 pzp;3) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru
potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania – o ile ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot
wpisany do ww. rejestrów oraz jeżeli dotyczy:4) w przypadku składania oferty przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) - oświadczenie,
z którego winno wynikać, które roboty budowlane/ usługi wykonają poszczególni wykonawcy 5)
w przypadku składania oferty przez wykonawcę, który polega na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do
oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub
inny środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;6) pełnomocnictwa lub innego dokumentu
potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy
działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym
mowa w ppkt 3) 7) dokumentu ustanawiającego pełnomocnika wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UWAGA: a) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, o których mowa w ppkt 3), jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,b)
postanowienie ppkt 6) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. c) postanowienie ppkt 3) i 6)
oraz lit. a) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego
zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości: 2 000,00 zł
2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert i winno być utrzymywane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Wadium może być wnoszone - według wyboru Wykonawcy - w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
GETIN NOBLE Bank S.A. Oddział w Bytomiu
nr konta 11 1560 0013 2008 2928 1000 0146
z wpisaniem na dowodzie wpłaty hasła:
Termomodernizacja –ocieplenie ścian Przedszkola Miejskiego Nr 32 w Bytomiu
- wadium
UWAGA: Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).
5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz winno być przekazane Zamawiającemu
w oryginale, w postaci elektronicznej.
6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz winno:
1) być wystawione na Gminę Bytom reprezentowaną przez Prezydenta z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Bytomiu, ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom
2) zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
3) mieć okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą
4) zawierać informację, jakiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy (tytuł postępowania lub numer sprawy lub numer i data ogłoszenia
o zamówieniu).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, podlega odrzuceniu.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia wraz ofertą należy przedłożyć: - oświadczenie, o którym mowa w art.125 pzp składa
każdy z Wykonawców, w którym każdy z Wykonawców potwierdza brak podstaw wykluczenia
oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców
wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu;-oświadczenie, z którego winno wynikać,
które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni wykonawcy;- dokument ustanawiającego
pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie
wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem) konsorcjum.Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać, przed
zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Strony umowy dopuszczają wprowadzenie do umowy następujących zmian:
1) Zastąpienia dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawcą:
a) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki Wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz
nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy,
b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, którym mowa w art. 465 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) Dotyczących realizacji, przez Wykonawcę, dodatkowych robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług
lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego;
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego;
c) wzrost ceny spowodowany każda kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy, z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków;
Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytułu nie może następować w celu ominięcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;3) Jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany każda kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.
Wprowadzanie kolejnych zmian z tego tytułu nie może następować w celu ominięcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
4) Postanowień umowy których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy;
5) Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie terminu określonego
w umowie jest niemożliwe z uwagi na:
a) przyczyny za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będące następstwem zwłoki Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z umowy lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wykonanie umowy przez Wykonawcę (np. nieterminowe: przekazanie terenu budowy, odebranie etapu robót),
b) wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów (powodzie, długotrwałe ciągłe opady atmosferyczne, klęski żywiołowe i inne nietypowe dla danej pory roku anomalie pogodowe); c) wstrzymanie robót przez uprawniony organ/instytucję lub przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wykonanie umowy w dotychczas ustalonym terminie;
d) wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie/wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie zewnętrzne
– o charakterze przypadkowym lub naturalnym - niezależne od Stron umowy, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności np.: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, skażenia; cd - w informacjach dodatkowych

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-23 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem:https://umbytom.logintrade.net

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-23 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

cd. zmian umowy: e) opóźnienia organów administracji publicznej w wydaniu decyzji administracyjnych, uzgodnień lub innych aktów administracyjnych, których wydanie jest niezbędne dla dalszego wykonywania robót przez Wykonawcę, a opóźnienie organów nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
f) opóźnienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, które to opóźnienie powstało z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, a powoduje brak możliwości wykonywania robót, co ma wpływ na termin wykonania umowy;
g) potrzebę przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie przedmiotu umowy, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy;
h) wystąpienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikających z dokumentacji projektowej /technicznej, co spowodowało wstrzymanie wykonania robót budowlanych, zmianę dokumentacji projektowej/technicznej lub wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych. Powyższe stosuje się odpowiednio do niewybuchów, niewypałów, wykopalisk, badań i znalezisk archeologicznych, urządzeń i obiektów podziemnych (fundamenty, bunkry, ściany szczelne itp.) kolidujących z robotami i uniemożliwiającymi ich prowadzenie;
i) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania robót,
j) konieczność wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy
i nieprzewidywalnych, których niewykonanie uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonania przedmiotu umowy,
k) konieczność wykonania robót zamiennych, których wykonanie ma na celu prawidłowe zrealizowanie przedmiotu umowy, a konieczność ich wykonania wynika w szczególności z:
ka) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego;
kb) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny;
kc) zmiany przepisów Prawa Budowlanego w zakresie wykonania przedmiotu umowy;
l) opóźnienia innych inwestycji lub robót budowlanych prowadzonych przez Zamawiającego lub innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wykonaniem robót objętych umową, co uniemożliwia Wykonawcy terminowe wykonanie umowy;
m) zmiany po upływie składania ofert powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które miały wpływ na możliwość wykonania umowy w terminie w niej ustalonym.
Termin umowy może ulec zmianie o czas, w jakim wyżej wskazane okoliczności wpłynęły
na termin wykonania umowy przez Wykonawcę, to jest uniemożliwienie Wykonawcy terminowej realizacji przedmiotu umowy.
Zmiany wprowadzane na podstawie ww. przesłanek mogą wprowadzać zmianę zakresu przedmiotu umowy i wysokości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie.
6) Zmiany § 13 ust. 1 Umowy w zakresie wskazanych podwykonawców, rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonanie przedmiotu umowy przy pomocy podwykonawców, pomimo nie wskazania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.
W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia.
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem, o którym mowa w § 33 umowy
7) Zmiany osoby/osób wskazanych w .... Ze względu na ograniczenie limitem znaków niniejszego pola w formularzu ogłoszenia, pełna
treść przewidywanych zmian do umowy znajduje się w załączniku do swz - tj. projektowanych postanowieniach umownych.
2021-06-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę adaptację ogrodu - Tychy
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę adaptację ogrodu - nasadzenia roślin wraz z przygotowaniem terenu, ławki ogrodowe, oświetlenie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI