Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznani

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPoznań
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2017-10-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPolitechnika Poznańska
  • Data publikacji ogłoszenia2017-09-29
  • Numer ogłoszenia595571-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 595571-N-2017 z dnia 2017-09-29 r.

Politechnika Poznańska: Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt jest współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 1.3.1 oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 — 2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Poznańska, krajowy numer identyfikacyjny , ul. Pl. M. Skłodowskiej-Curie  5 , 60965   Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 616 653 538, e-mail zamowienia.publiczne@put.poznan.pl, faks 616 653 738.
Adres strony internetowej (URL): www.put.poznan.pl
Adres profilu nabywcy: nie dotyczy
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
nie dotyczy
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.put.poznan.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.put.poznan.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej – Curie 5, 60 - 965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu.
Numer referencyjny: AD/ZP/78/17
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace projektowe, roboty budowlane oraz dostawy, określone następująco we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot zamówienia: 45000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty zamówienia: 31524120-2 - Oświetlenie sufitowe 31524210-0 - Oświetlenie ścienne 31625000-3 - Alarmy przeciwpożarowe 31625200-5 - Systemy przeciwpożarowe 44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej) 44100000-1 - Materiały konstrukcyjne i elementy podobne 44110000-4 - Materiały konstrukcyjne 44111000-1 - Materiały budowlane 44111100-2 - Cegły 44111200-3 - Cement 44111300-4 - Ceramika 44111800-9 - Zaprawa (murarska) 44112000-8 - Różne konstrukcje budowlane 44112400-2 - Dach 44112410-5 - Konstrukcje dachowe 44114000-2 - Beton 44114100-3 - Gotowa mieszanka betonu 44114200-4 - Produkty betonowe 44200000-2 - Wyroby konstrukcyjne 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych :roboty ziemne 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu 45111250-5 - Badanie gruntu 45113000-2 - Roboty na placu budowy 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45214410-7 - Roboty budowlane w zakresie politechnik 45214400-4 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych 45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych 45223200-8 - Roboty konstrukcyjne 45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45232452-5 - Roboty odwadniające 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków 45232420-2 - Roboty w zakresie ścieków 45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45232411-6 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów ściekowych 45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych 45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45262210-6 - Fundamentowanie 45262300-4 - Betonowanie 45262310-7 - Zbrojenie 45262311-4 - Betonowanie konstrukcji 45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków 45262500-6 - Roboty murarskie i murowe 45262620-3 - Ściany nośne 45320000-6 - Roboty izolacyjne 45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie 45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów 45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien 45421131-1 - Instalowanie drzwi 45421140-7 - Instalowanie stolarki metalowej z wyjątkiem drzwi i okien 45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych 45316200-7 - Instalowanie urządzeń sygnalizacyjnych 45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian 45432112-2 - Kładzenie nawierzchni 45432210-9 - Wykładanie ścian 45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie 45441000-0 - Roboty szklarskie 45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących 45442100-8 - Roboty malarskie 45442120-4 - Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych 45442121-1 - Malowanie budowli 45443000-4 - Roboty elewacyjne 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 51700000-9 - Usługi instalowania sprzętu przeciwpożarowego 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71000000-9 - Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71325000-2 - Usługi projektowania fundamentów 71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych 71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne 45251160-0 - Roboty w zakresie instalacji wiatrowych 45251100-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni 31121300-3 - Wiatrowe prądnice mocy 31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31100000-7 - Elektryczne silniki, generatory i transformatory 31120000-3 - Generatory 45214410-7 – Roboty budowlane w zakresie politechnik 45231000-5 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45231300-8– Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach 45330000 -9 – Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45331000-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania 45331200-8 – Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331210-1 – Instalowanie wentylacji 45332000-3 – Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 48421000-5 – Pakiety oprogramowania do zarządzania urządzeniami 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45311200-2 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45315100-9 – Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45315300-1 – Instalacje zasilania elektrycznego 45316000-5 – Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45317000-2 – Inne instalacje elektryczne 45317300-5 - Instalacje elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45442000-7 – Nakładanie powierzchni kryjących 45442100-8 – Roboty malarskie 45443000-4 – Roboty elewacyjne 38424000-3 – Urządzenia pomiarowe i sterujące 45314300-4 – Instalowanie infrastruktury okablowania 45315600-4 – Instalacje niskiego napięcia 45314320-0 – Instalowanie okablowania komputerowego 45320000-6 – Roboty izolacyjne 71000000-9 – Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii 71220000-6 – Usługi projektowe 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: kompleksową realizację zadania pn. „Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu” 2.1. Przedmiot zamówienia składa się z części: 2.1.1. Część projektowa – polegająca na sporządzeniu pełnobranżowego projektu wykonawczego i powykonawczego w ramach zadania „Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu” Wykonywane prace projektowe obejmować mają: 2.1.1.1. Projekt wykonawczy rozbudowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, zestawień materiałów, rysunków warsztatowych oraz Szczegółowych Specyfikacji Technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z niezbędnymi uzgodnieniami formalno-prawnymi z nich wynikającymi: 4 egzemplarze w formie papierowej i 4 egzemplarze w formie elektronicznej zawierający: 2.1.1.1.1. Projekt architektoniczny 2.1.1.1.2. Projekt konstrukcyjny 2.1.1.1.3. Projekt drenażu 2.1.1.1.4. Projekt instalacji ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz wodno-kanalizacyjnych 2.1.1.1.5. Projekt instalacji elektrycznych 2.1.1.1.6. Projekt instalacji AKPiA i BMS 2.1.1.1.7. Projekt instalacji turbin wiatrowych 2.1.1.1.8. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 2.1.1.1.9. charakterystykę i świadectwo charakterystyki energetycznej, 2.1.1.1.10. zestawienia materiałów, 2.1.1.1.11. niezbędne rysunki warsztatowe; 2.1.1.2. Projekt powykonawczy – zakres analogiczny jak projektów wykonawczych. 2.1.2. Część wykonawcza – zakres robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia: 2.1.2.1. roboty ziemne, 2.1.2.2. roboty związane z wykonaniem remontu sieci wod-kan, 2.1.2.3. roboty związane z wykonaniem gruntowego akumulatora ciepła, 2.1.2.4. wykonanie instalacji HVAC i wod-kan, 2.1.2.5. wykonanie instalacji elektrycznych, 2.1.2.6. wykonanie instalacji AKPiA i BMS, 2.1.2.7. wykonanie instalacji TT/AV, 2.1.2.8. roboty związane z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej PV, 2.1.2.9. roboty wykończeniowe, 2.1.2.10. roboty związane z przywróceniem zagospodarowania terenu. 2.2. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje dostawę i montaż wyposażenia budowlanego i instalacyjnego w zakresie określonym w programie funkcjonalno-użytkowym – załączniki 10.1 i 10.2 do SIWZ. 2.3. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również koordynację robót wykonywanych przez wskazanych przez Zamawiającego Wykonawców wydzielonych grup robót. 2.4. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również postępowania formalno - prawne prowadzące do uzyskania niezbędnych uzgodnień, postanowień oraz decyzji administracyjnych wraz z uzyskaniem ew. decyzji prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. Obowiązek, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie dotyczy uzgodnień oraz postępowań w zakresie dotyczącym niezbędnych uzgodnień, postanowień oraz decyzji administracyjnych wydawanych przez konserwatora zabytków, które stanowią obowiązek Zamawiającego. 2.5. Wszystkie opracowania projektowe muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego. W przypadku, gdy w wyniku przedkładanych przez Wykonawcę projektów wykonawczych, akceptowanych przez Zmawiającego zajdzie konieczność dokonania zmian w decyzji pozwolenia na budowę, będącymi zmianami istotnymi w rozumieniu art. 36a ustawy prawo budowlane, Projekt budowlany zamienny będzie przygotowywany przez Zamawiającego na podstawie dokumentacji projektowej przygotowanej i przekazanej przez Wykonawcę. 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia 3.1. Opis stanu istniejącego Przedmiotowe budynki B3, B4, B5 zlokalizowane są w Poznaniu w kwartale ograniczonym ulicami Chwiałkowskiego, Bergera i Przemysłową na działce geodezyjnej nr 52, arkusz 13, obręb Wilda. Realizacja obiektu miała miejsce w pierwszej połowie dwudziestego wieku. W okresie ponad osiemdziesięcioletniego użytkowania budynki tylko częściowo były modernizowane. Budynki B5, B4, B3 zostały wzniesione w technologii tradycyjnej murowanej z cegły pełnej, ze ścianami o zróżnicowanej grubości. Obiekt posiada dwa wejścia główne (od strony dziedzińca oraz od strony ul. Chwiałkowskiego) oraz wejścia dodatkowe do piwnicy i hal. Tynki zewnętrzne ścian fragmentami są odspojone, popękane oraz łuszczą się. Kratki wentylacyjne: zdeformowane i przerdzewiałe. Cokoły są miejscowo odspojone od ścian, popękane, wyłupane, posiadają odparzone tynki. Dachy są w stanie dobrym, lecz nie spełniają obowiązujących wymogów cieplnych. Obróbki blacharskie dachów i elementy odwodnienia są w stanie zadowalającym. Ściany fundamentowe są zawilgocone i wymagają izolacji przeciwwodnej. Obiekt w stanie obecnym nie spełnia obowiązujących norm dotyczących termoizolacyjności przegród i wymaga docieplenia. Obiekt składa się z trzech funkcjonalnie powiązanych i przylegających do siebie budynków B3, B4 i B5. Budynki tworzą zwartą bryłę w kształcie litery L. Dachy dwuspadowe, główny budynek B5 piętrowy, hale jednokondygnacyjne. Główny budynek to Budynek B5, dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, z nieużytkowym poddaszem, konstrukcja dachu stalowa. Hale stanowią obiekty B4 i B3, jednokondygnacyjne, w jednej z hal we fragmencie występuje podpiwniczenie, dachy hal wykonane w konstrukcji drewnianej. Wykończenie zewnętrzne ścian stanowią tynki cementowo- wapienne. Tynki malowane były w kolorze piaskowym oraz kremowym. Budynek B5 posiada gzymsy wieńczące pilastry i płyciny, budynki B4 i B3 posiadają ceglane detale wykończenia wnęk okiennych i drzwiowych. Dachy budynków są nieocieplone, kryte papą termozgrzewalną na lepiku. Obecnie budynki wymagają termomodernizacji i renowacji. W obiekcie występują trzy typy okien: drewniane w bardzo złym stanie, stalowe w bardzo złym stanie oraz okna z PVC w stanie zadowalającym. Część okien posiada kraty. Poziom posadowienia na poziomie fundamentów istniejących. Budynki przy pl. M. Skłodowskiej – Curie 6 w Poznaniu stanowią elementy zespołu urbanistyczno-architektonicznego najstarszych dzielnic miasta Poznania wpisanego do rejestru zabytków nr A 239 decyzją z dn. 06.10.1982. Budynek B3 uzyskał pozwolenie konserwatorskie na rozbiórkę, w którym zawarte są warunki prowadzenia prac budowlanych. Pozwolenie jest ważne do 1 lipca 2018r. Jeżeli roboty budowlane nie rozpoczną się w ww. terminie, należy ponownie wystąpić o pozwolenie konserwatorskie. Projekt budowlany uzyskał pozwolenie konserwatorskie nr 270/2016 z dn. 12.04.2016r. , w którym zawarte są warunki prowadzenia prac budowlanych. Przewidywany termin zakończenia prac kreślono na dzień 31.12.2018r, tym samym wygasa wtedy pozwolenie konserwatorskie. Jeżeli roboty budowlane nie rozpoczną się w ww. terminie, należy ponownie wystąpić o pozwolenie konserwatorskie. Powierzchnia zabudowy obiektu: 1 497,99 m2 Powierzchnie użytkowa 2 141,98 m2 Wysokość obiektu: do 12,00 m Kubatura całego obiektu 15 277,91 m3 3.2. Opis robót budowlanych W ramach zadania termomodernizacji zespołu budynków B3, B4 i B5 wykonać należy roboty budowlane polegające na ociepleniu wskazanych przegród zewnętrznych, podłóg na gruncie, posadzek w halach, dachów oraz stropodachów. Ponadto należy wykonać: podkonstrukcje pod instalacje (pod centrale wentylacyjne oraz panele fotowoltaiczne), nowe nadproża, uzupełnienia w stropach. Lokalnie należy uwzględnić także wymianę wskazanej stolarki drzwiowej (zewnętrznej), okiennej, prac rozbiórkowych i budowlanych związanych z prowadzeniem prac instalacyjnych, a także wykonać zabezpieczenia ppoż instalacji. Planowana jest kompleksowa modernizacja instalacji grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (HVAC), zastosowanie instalacji wody lodowej wraz ze źródłem chłodu w postaci agregatu sprężarkowego chłodzonego wodą. W ramach instalacji HVAC przewidziano system odzysku ciepła z wentylacji wraz z gruntowym akumulatorem ciepła w postaci sond pionowych. Zastosowana zostanie instalacja wentylacji mechanicznej z wysokosprawnym odzyskiem ciepła z powietrza usuwanego. Obiekt ogrzewany będzie z instalacji CO, częściowo przez grzejniki konwektorowe, a częściowo przez aparaty grzewczo-wentylacyjne. Ciepło do nagrzewnic central wentylacyjnych zapewni instalacja CT. Jako źródło ciepła zastosowany zostanie zmodernizowany węzeł ciepła wspomagany ciepłem odpadowym z układu chłodzenia. W zakresie instalacji chłodzenia należy lokalnie zastosować klimakonwektory kasetonowe oraz chłodnice central wentylacyjnych. Do lokalnej produkcji energii elektrycznej przewiduje się instalację z panelami fotowoltaicznymi, zlokalizowanymi na jednej z elewacji budynku B5. Dla optymalnego wykorzystania instalacji HVAC i OZE, przewidziano zastosowanie układów automatyki budynkowej, zintegrowanych w nadrzędnym systemie BMS Politechniki Poznańskiej. Zadania w ramach niniejszego przetargu podzielone zostały na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) do dofinansowania. Podział poszczególnych zadań na w/w dwie grupy jak również kompletne i szczegółowe opisy techniczne przedsięwzięcia zawarto w Programach Funkcjonalno-Użytkowych, stanowiących załączniki 10.1 i 10.2. 3.3. Wykonawca zobowiązany jest dokonać ustaleń z użytkownikami poszczególnych pomieszczeń odnośnie harmonogramu, zakresu i sposobu prowadzenia robót oraz ewentualnego zabezpieczenia wyposażenia. 4. Podział na zadania objęte dofinansowaniem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz na zadania nie objęte tym dofinansowaniem nie stanowi podziału na części w rozumieniu Ustawy Pzp Oferta Wykonawcy musi obejmować całość przedmiotu zamówienia. Szczegółowy podział na zadania uwzględniono ponadto w Załączniku nr 9 do SIWZ Tabela elementów scalonych oraz w Załączniku nr 1 do SIWZ Formularz ofertowy. 5. SIWZ oraz wszystkie załączniki do SIWZ należy czytać łącznie, a w przypadku pytań lub wątpliwości zwrócić się o wyjaśnienia do Zamawiającego. W przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz pozostałymi załącznikami technicznymi, wiążące są zapisy zamieszczone w Programie funkcjonalno-użytkowym. 6. Wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Kryteria równoważności ustalone zostaną w razie konieczności przez Zamawiającego i wymagają weryfikacji oraz akceptacji ze strony Zamawiającego przed przystąpieniem Wykonawcy do realizacji zadania. W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi załączyć do oferty specyfikację oferowanych robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu do oferty, z wyszczególnieniem elementów (robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu) innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego w SIWZ i jego załącznikach, wyraźnie wskazując różnice, które powinny być jednoznacznie zaznaczone na egzemplarzu specyfikacji technicznej (np. przez pogrubienie lub podkreślenie propozycji równoważnych). 7. Dokumentacje w wersji elektronicznej należy sporządzić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego określającymi wymagania dla podmiotów uczestniczących w postępowaniach udzielenia zamówienia publicznego w zakresie formatów dokumentacji elektronicznej. 7.1 Podstawowe obowiązujące formaty plików: • Dokumenty tekstowe – docx, • Tabele, zestawienia – xlsx • Fotografie, grafiki- jpg • Rysunki – dwg v 2010 Każdorazowo przy przekazywaniu wszelkich dokumentów w wersji papierowej lub elektronicznej należy dołączyć plik – pdf Zamawiający dopuszcza przekazywanie plików w innych formatach, niż wyżej określone w pod warunkiem, ich kompatybilności z oprogramowaniem będącym w posiadaniu Zamawiającego 7.2 Przekazywane pliki oznaczone muszą być wg wzoru: B345-„A”-Nazwa dokumentu -„XXX”-R „YY”-RRRRMMDD gdzie: „A” – litera przydzielona branży „XXX”- nr rysunku R-rewizja „YY”- nr. Rewizji RRRRMMDD – rok, miesiąc, dzień 8. Prawa autorskie. Zamawiający w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy określa konieczność przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji. 9. Weryfikacja dokumentacji projektowej. Sposób weryfikacji dokumentacji projektowej przedkładanej przez Wykonawcę został szczegółowo określony w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
31524120-2
31524210-0
31625000-3
31625200-5
44000000-0
44100000-1
44110000-4
44111000-1
44111100-2
44111200-3
44111300-4
44111800-9
44112000-8
44112400-2
44112410-5
44114000-2
44114100-3
44114200-4
44200000-2
45100000-8
45110000-1
45111200-0
45111220-6
45111230-9
45111240-2
45111250-5
45113000-2
45200000-9
45210000-2
45214410-7
45214400-4
45214400-4
45223000-6
45223100-7
45223110-0
45223200-8
45223210-1
45223210-1
45223800-4
45232452-5
45232440-8
45232420-2
45232423-3
45232411-6
45260000-7
45261000-4
45261100-5
45261210-9
45262100-2
45262210-6
45262300-4
45262310-7
45262311-4
45262410-8
45262500-6
45262620-3
45320000-6
45320000-6
45320000-6
45343200-5
45400000-1
45420000-7
45421100-5
45421130-4
45421131-1
45421140-7
45421146-9
45421146-9
45421160-3
45316200-7
45432000-4
45432112-2
45432210-9
45440000-3
45441000-0
45441000-0
45442000-7
45442100-8
45442120-4
45442121-1
45443000-4
45450000-6
51700000-9
71000000-8
71000000-8
71000000-8
71220000-6
71247000-1
71247000-1
71320000-7
71325000-2
71325000-2
71327000-6
71332000-4
45251160-0
45251100-2
31121300-3
31121300-3
31000000-6
31100000-7
31120000-3
45214410-7
45231000-5
45231300-8
45300000-0
45330000-9
45331000-6
45331100-7
45331200-8
45331200-8
45331210-1
45331210-1
45332000-3
48421000-5
71000000-8
45310000-3
45311000-0
45311200-2
45315100-9
45315300-1
45316000-5
45317000-2
45317000-2
45317300-5
45317300-5
45330000-9
45442000-7
45442000-7
45442100-8
45443000-4
38424000-3
38424000-3
45314300-4
45315600-4
45314320-0
45320000-6
71000000-8
71220000-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 365
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
365

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że: posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną co najmniej 3.000.000 PLN (słownie: trzy miliony PLN).
Informacje dodatkowe 1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, wykonawca składa w formie określonej przez Zamawiającego: 2.1. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. 2.2. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. 3. Zamawiający żąda aby, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 2. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o daną część zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 6. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy. 11. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. 12. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 11, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy: Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: 1.1. wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, przy czym łączna wartość dwóch wybranych robót wynosiła, co najmniej 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów PLN) brutto, każda obejmująca wykonanie lub modernizację budynku użyteczności publicznej wraz z wykonaniem robót instalacyjnych w zakresie instalacji elektrycznych, instalacji wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji, instalacji automatyki budynkowej oraz instalacji wodnych i kanalizacyjnych. 1.2. Wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie instalacji z akumulatorem gruntowym w postaci pionowych sond o minimalnej łącznej długości 2000 m, rozumianej jako suma głębokości. 2. Warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: Projektanta w specjalności: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, Kierownika Budowy oraz Kierownika robót w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoby te muszą: 2.1. W przypadku Projektanta: 2.1.1. Posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach: - architektonicznej, - konstrukcyjno-budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, W przypadku dysponowania jednym Projektantem lub przedstawienia zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia jednego Projektanta, musi on posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń we wszystkich wymienionych powyżej specjalnościach. 2.1.2. Wykazać się: 2.1.2.1. w przypadku projektanta w specjalności architektonicznej - wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych w specjalności architektonicznej przy termomodernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 2.1.2.2. w przypadku projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy termomodernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 2.1.2.3. w przypadku projektanta w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych – wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przy termomodernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 2.1.2.4. w przypadku projektanta w zakresie specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – wykonaniem, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch projektów wykonawczych instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przy termomodernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 2.2. W przypadku Kierownika budowy: 2.2.1. Posiadać min. 5 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, w tym kierowanie budową - co najmniej dwiema robotami budowalnymi obejmującymi modernizację lub budowę budynku użyteczności publicznej, przy czym łączna wartość tych robót wynosiła, co najmniej 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony PLN) brutto. 2.2.2. Posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń 2.3. W przypadku Kierownika robót: 2.3.1. posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie specjalności: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, W przypadku dysponowania jednym Kierownikiem robót lub przedstawienia zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia jednego Kierownika robót, musi on posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie wszystkich wymienionych powyżej specjalności. 2.3.2. posiadać: 2.3.3. w przypadku kierownika robót w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności, w tym kierowanie co najmniej dwiema robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przy modernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 2.3.4. w przypadku kierownika robót w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - min. 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności, w tym kierowanie co najmniej dwiema robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, przy modernizacji lub budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000,00 m2 każda. 3. Ilekroć w niniejszej sekcji mowa o budynku użyteczności publicznej, to należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny 4. Ilekroć w niniejszej sekcji mowa o wykonaniu robót budowlanych, należy przez to rozumieć doprowadzenie realizacji robót budowlanych do podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót budowlanych. 5. Wartości podane, w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, w walutach obcych Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania Protokołu odbioru robót.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, wykonawca składa w formie określonej przez Zamawiającego: 2.1. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. 2.2. Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. 3. Zamawiający żąda aby, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 2. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o daną część zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 6. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 10. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy. 11. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 12. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo -w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 3) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 4) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716); 5) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. 2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 1, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy. 3. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 4. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 2) pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów; 3) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z zastrzeżeniem pkt 3 lit. b i c działu IX SIWZ; 4) wypełnioną tabelę elementów scalonych na formularzu stanowiącym załącznik 9 do SIWZ. Tabela elementów scalonych ma jedynie charakter informacyjny i służy Wykonawcy jako pomoc w określeniu ceny ofertowej. Tabela elementów scalonych nie podlega analizie Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wysokość wadium: Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium 2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Politechniki Poznańskiej do Banku Zachodniego WBK VI Oddział w Poznaniu na nr konta: 02 1090 1362 0000 0000 3601 7895 z dopiskiem: „Wadium w przetargu na: „Termomodernizacja budynków B3, B4, B5 przy pl. M. Skłodowskiej-Curie 5 w Poznaniu” b) Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego, tj. Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej – Curie 5, 60 - 965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. c) Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena (C) 60,00
Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (D) 20,00
Termin realizacji (F) 10,00
Rękojmia i gwarancja (G) 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach: 1) dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie danych Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy), 2) dopuszczalne jest zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług na przedmiot świadczenia, 3) dopuszczalne są zmiany postanowień umowy, które wynikają ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie postanowień umowy do nowego stanu prawnego, 4) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego np. konieczność przesunięcia terminu przekazania miejsca realizacji zamówienia, udzielenie zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. np. kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy, przedłużający się czas trwania procedur administracyjnych, tymczasowy brak środków finansowych na realizację przedmiotu umowy itp. pod warunkiem, że nie zależą od Wykonawcy, 5) dopuszczalna jest zmiana terminu, zakresu przedmiotu umowy, sposobu wykonywania przedmiotu umowy oraz wynagrodzenia Wykonawcy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zmiana dokumentacji projektowej, zaistnienie warunków faktycznych w miejscu realizacji zamówienia, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy tj. np. kolizje z sieciami infrastruktury, konieczność uzyskania niezbędnych uzgodnień z konserwatorem zabytków, które spowodują konieczność przesunięcia terminu wykonania poszczególnych robót budowlanych wskazanych w Harmonogramie rzeczowo-finansowym lub konieczność przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu umowy. W przypadku określonym w zdaniu poprzednim, zmiana terminu nastąpi o okres uzasadniony przyczynami zmiany, o których mowa powyżej. Zakres przedmiotu umowy, sposób wykonywania przedmiotu umowy oraz wynagrodzenie Wykonawcy zostaną ustalone przez Strony w sposób uwzględniający osiągnięcie rezultatu będącego przedmiotem świadczenia wchodzącego w zakres Przedmiotu Umowy, którego dotyczyć będzie zmiana. 6) dopuszczalna jest zmiana zarządzającego lub personelu Wykonawcy wskazanego w umowie jeżeli wystąpiła konieczność zmiany personelu Zamawiającego lub Wykonawcy, wymienionego w umowie (choroba, śmierć, inny wypadek losowy) pod warunkiem, że nowy personel posiadał będzie co najmniej równorzędne doświadczenie i kwalifikacje, co personel zastępowany. 7) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany w przypadku, jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji przetargowej, a okoliczności te uniemożliwią wykonanie przedmiotu umowy na warunkach określonych w dokumentacji przetargowej, 8) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; 9) dopuszczalna jest zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy doszło do kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty lub Zamawiającego inwestycjami, przy czym zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. 10) dopuszczalna jest zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany oraz terminu wykonania umowy, w przypadku zaistnienia potrzeby dostosowania treści umowy w sprawie zamówienia do treści zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu, w szczególności w celu zapewnienia kwalifikowalności wydatków ponoszonych przez Zamawiającego na podstawie lub w związku z umową w sprawie zamówienia; w takim przypadku Strony mogą określić zmieniony zakres przedmiotu umowy oraz sposób wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany oraz termin wykonania umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania treści umowy w sprawie zamówienia do treści zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu; 11) dopuszczalna jest zmiana zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany oraz terminu wykonania umowy w przypadku wprowadzenia lub zmiany regulacji prawnych lub regulacji dotyczących zasad dofinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej wprowadzonych w życie po dniu zawarcia Umowy w sprawie zamówienia; w takim przypadku Strony mogą określić zmieniony zakres przedmiotu umowy oraz sposób wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany oraz terminu wykonania umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania treści umowy w sprawie zamówienia do treści wprowadzonych lub zmienionych regulacji prawnych lub regulacji dotyczących zasad dofinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej wprowadzonych w życie po dniu zawarcia Umowy w sprawie zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-10-19, godzina: 08:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace projektowe i budowę instalacji fotowoltaicznej - Stęszew
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę prace projektowe, uzyskanie pozwoleń i uzgodnień oraz dostawa materiałów i robót budowlanych związanych z budową instalacji fotowoltaicznej do wytwarzania energii elektrycznej z energii słonecznej o mocy nie mniejszej niż ok. 409 kWp (408,76 kWp wg audytu efektywności energetycznej). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI