Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sztuczne zasilanie brzegu Półwyspu Helskiego w rejonie km H 0,0-23,5
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chrzanowskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-338
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 355 33 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@umgdy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umgdy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sztuczne zasilanie brzegu Półwyspu Helskiego w rejonie km H 0,0-23,5
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6cf1da5e-f520-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00140405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00022534/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Sztuczne zasilanie Półwyspu Helskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umgdy.ezamawiajacy.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344) za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem internetowym: https://umgdy.ezamawiajacy.pl. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej określono w Dziale II rozdział 14 Specyfikacji Warunków Zamowienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.371.26.2021.ASz
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegające na wykonaniu prac czerpalno-refulacyjnych związanych ze sztucznym zasilaniem brzegu Półwyspu Helskiego (km H 0,0 – 23,5) wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – Dz.U. z 2012r. poz. 462 z późniejszymi zmianami).
2. Szacunkowa objętość prac czerpalno – refulacyjnych ogółem wynosić będzie około 350 000 m3, przy czym roczna szacunkowa objętość prac jest określona w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Objętość prac na poszczególnych odcinkach brzegu zostanie określona w dokumentacji projektowej opracowanej przez Wykonawcę dla tego odcinka z uwzględnieniem aktualnego stanu brzegu. W danym roku może wystąpić konieczność wykonania zasilania brzegowego w kilku terminach i różnych miejscach, z tym że minimalna objętość zasilania w jednym miejscu wyniesie nie mniej niż 30 000 m3.
3. Na zakres niniejszego zamówienia, którego przedmiotem jest sztuczne zasilanie brzegu Półwyspu Helskiego, składają się następujące elementy:
1) wykonanie pomiarów i opracowanie dokumentacji projektowej dla wskazanych przez Zamawiającego odcinków brzegu z uwzględnieniem aktualnego stanu brzegu, obejmującej w okresie obowiązywania umowy cały odcinek środkowy i nasadowy Półwyspu Helskiego.
2) wykonanie prac czerpalno – refulacyjnych, w tym:
a) transport sprzętu,
b) montaż/demontaż rurociągów lądowych i podwodnych,
c) czerpanie i transport urobku,
d) formowanie odłożonego urobku,
e) obsługę geodezyjną realizowanych prac,
f) wykonanie filmu promocyjnego,
g) odbudowę ewentualnych uszkodzeń rewy w rejonie ustawienia pontonu przyłączeniowego,
h) naprawę dróg – w przypadku uszkodzeń po przejazdach sprzętu ciężkiego,
3) wykonanie dokumentacji powykonawczej.
4) Zakres przedmiotu umowy obejmuje również wykonanie przez Wykonawcę wszelkich prac związanych z wymogami BHP, organizacją oraz realizacją umowy bez zakłóceń.
4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami oraz postanowieniami umowy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 2 do SWZ „Program funkcjonalno-użytkowy”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45243400-6 - Roboty w zakresie budowy plaż
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty zostaną przyznane na podstawie określonej w Formularzu Ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ) ceny oferty brutto za realizację przedmiotu zamówienia, tj. wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegających na wykonaniu prac czerpalno-refulacyjnych związanych ze sztucznym zasilaniem brzegu Półwyspu Helskiego (km H 0,0 – 23,5) wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy – zgodnie z art. 112 ustawy Pzp, spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w tym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 4 000 000 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych 00/100).
4. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże że:
A) Wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty polegające na wykonaniu prac czerpalno - refulacyjnych, o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto (słownie; pięć milionów złotych 00/100) każda z nich.
B) dysponuje/będzie dysponować oraz skieruje do realizacji zamówienia minimum jedną osobę która będzie pełniła funkcję kierownika budowy – posiadającą wykształcenie wyższe techniczne budowlane, uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej w rozumieniu Ustawy z 07.07.1994r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i rozwoju z 11.09.2014 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w lub odpowiadające im, co do zakresu uprawnienia budowlane uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowski Unii Europejskiej, i co najmniej 5 (pięć) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót hydrotechnicznych.
Informacje uzupełniające:
1) Zamawiający na każdym etapie postępowania może uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą, nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie żądał następujących podmiotowych środków dowodowych:
3) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa wart. 125 ust.1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ustawy Pzp (załącznik nr 10 do SWZ).
4) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 9 do SWZ).
4. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, jeśli Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków;
5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający będzie żądał podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą, nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
3.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie żądał następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór takiego wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do niniejszej SWZ;
3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 150 000,00 (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy) PLN.
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu – wymaganą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
81 1010 1140 0065 7813 9120 0000 (Nazwa beneficjenta: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia, Polska; Nazwa i adres banku Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Gdańsku, ul. Okopowa 1, 80-958 Gdańsk; Kod IBAN (IBAN Code): PL 81 1010 1140 0065 7813 9120 0000; Kod Swift (Swift Code): NBPLPLPW; z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ZP.371.26.2021.ASz”; wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego);
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
5. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni,
ul. Chrzanowskiego 10 81-338 Gdynia Polska
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne)
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 11 pkt 2 SWZ (tj. oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem pkt 3.
5) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdziale 9 pkt. 4 lit. A) i B) zostaną uznane za spełnione jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców wykaże samodzielne jego spełnianie (dot. doświadczenia wykonawcy oraz dysponowania osobą pełniącą funkcję kierownika budowy). W przypadku warunków określonych pkt 9 ppkt 3) Zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał Wykonawców (dot. zdolności ekonomicznej lub finansowej).
6) W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane bądź usługi wykonają poszczególni wykonawcy – wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SWZ.
7) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej pomiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
1) W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolności technicznej lub zawodowej Podmiotu udostępniającego zasoby, warunek, o którym mowa w rozdziale 9 pkt. 4 lit. A) zostanie uznany za spełniony jeżeli podmiot udostępniający zasoby samodzielnie spełni ten warunek i udostępni wiedzę i doświadczenie w całym wymaganym zakresie oraz zrealizuje roboty budowlane w ramach tych udostępnianych zdolności (dot. doświadczenia wykonawcy); Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia wiedzy i doświadczenia Wykonawcy i Podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (nie dopuszcza się sytuacji, w której wykonaniem jednej roboty polegającej na wykonaniu prac czerpalno – refulacyjnych wykaże się wykonał Wykonawca, zaś wykonaniem drugiej – Podmiot udostępniający swoje zasoby w zakresie wiedzy i doświadczenia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na dużą objętość treści do zamieszczenia oraz ograniczona ilość znaków w niniejszym formularzu głoszenia o zamówieniu, Zamawiający informuje, iż kwestie dotyczące zmian umowy określa paragraf 14 Wzoru Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://umgdy.ezamawiajacy.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-25 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
1) wypełniony Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do niniejszej SWZ);
2) wypełniony Formularz Zestawienia Cenowego (załącznik nr 1.1 do niniejszej SWZ);
3) Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do niniejszej SWZ);
4) Dokument rejestrowy z którego wynika prawo do reprezentowania Wykonawcy i złożenia (podpisania) w jego imieniu oferty i jej załączników
5) Jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy i złożenia (podpisania) w jego imieniu oferty i jej załączników. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
6) Jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i złożenia (podpisania) w ich imieniu oferty i jej załączników;
7) Jeżeli dotyczy - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdz. 8 ust. 6 SWZ wraz z oświadczeniem, o którym mowa w rozdz. 9 ust. 3 SWZ (załącznik nr 7 do SWZ);
8) Jeżeli dotyczy - oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane bądź usługi wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 8 do SWZ), w przypadku, o którym mowa w rozdz. 9 „Informacje dodatkowe” ppkt 4 SWZ.
1.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 ppkt 3) składa informację z odpowiedniego rejestru , takiego jak rejestr sądowy albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez
właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibe lub miejsce zamieszkania. Jeżeli w kraju , w którym wykonawca ma siedzibe lub miejsce zamieszkania nie wydaje się takich dokumentów, zastepuje się ten dokument dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy , ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji.
2. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy określono w Dziale III rozdział 24 SWZ.