Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUGI NADZORU INWESTORSKIEGO PODCZAS REALIZACJI INWESTYCJI PN. BUDOWA KOMPLEKSU SZKOLENIOWO-LABORATORYJNEGO Z HALĄ SPORTOWĄ W CENTRALNEJ SZKOLE PSP W CZĘSTOCHOWIE (ROBOTY WYKOŃCZENIOWE)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150123657
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sabinowska 62/64
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 343477100
1.5.8.) Numer faksu: 343477104
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cspspcz@cspsp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/cspsp-czestochowa
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE USŁUGI NADZORU INWESTORSKIEGO PODCZAS REALIZACJI INWESTYCJI PN. BUDOWA KOMPLEKSU SZKOLENIOWO-LABORATORYJNEGO Z HALĄ SPORTOWĄ W CENTRALNEJ SZKOLE PSP W CZĘSTOCHOWIE (ROBOTY WYKOŃCZENIOWE)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b90f4fc8-9fd6-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00568520
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022186/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. "Budowa kompleksu szkoleniowo labolatoryjnego z halą sportową (instalacje i roboty wykończeniowe)"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/866473
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającą a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej. Dopuszcza się komunikację za pomocą poczty elektronicznej przetargi@cspsp.pl (komunikacja przy użyciu poczty elektronicznej nie dotyczy złożenia oferty wraz z wymaganymi dokumentami, którą Wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformy zakupowej). Oferta wraz z załącznikami oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) muszą zostać złożone w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl oraz podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającej. Zamawiająca dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@cspsp.pl. Zamawiająca będzie przekazywała wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiająca będzie zamieszczała na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zostały zawarte w swz w pkt. 24
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WT.2370.27.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego podczas realizacji inwestycji pn. Budowa kompleksu szkoleniowo-laboratoryjnego z halą sportową w Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie (roboty wykończeniowe), w specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
- drogowej
2. Koordynatorem wszystkich branż będzie przedstawiciel Wykonawcy, który pełnić będzie jednocześnie funkcję inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
4. Dokumentacja projektowa dla budowy, której nadzór stanowi przedmiot niniejszego zamówienia, stanowi załącznik nr 1 do SWZ. W chwili obecnej prowadzone jest postępowanie na roboty wykończeniowe kompleksu szkoleniowo-laboratoryjnego z halą sportową w Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie, pełna dokumentacja postępowania (pytania, które wpłynęły na etapie składania ofert oraz wyjaśnienia i modyfikacje, a także dokumentacja projektowa, która uległa zmianie w związku z dokonanymi modyfikacjami) dostępna jest na stronie prowadzonego postępowania pod linkiem https://platformazakupowa.pl/transakcja/861195
5.Miejsce realizacji zamówienia - teren Zamawiającej tj. Centralnej Szkoły PSP w Częstochowie ul. Sabinowska 62/64
6.Zamawiająca przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej jako czynności pomocniczej przy przygotowaniu oferty oraz w celu zapoznania się ze stanem technicznym obiektu, którego dotyczy udzielane zamówienie, a także zdobycia na swoja własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wykonawca winien potwierdzić ten fakt stosownym oświadczeniem o dokonaniu wizji. Termin wizji lokalnej należy uzgadniać pod numerem telefonu: 34 34 77 609. Wizji lokalnej można dokonać do dnia poprzedzającego termin składania ofert. W przypadku, gdy Wykonawca nie dokona wizji lokalnej, jego oferta nie będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Kryterium – cena brutto wykonania całości zamówienia
Maksymalna ilość punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w wyniku oceny według ww. kryterium wynosi 60. Uzyska ją oferta o najniższej cenie brutto.
Pozostałe oferty otrzymają punktację na podstawie stosunku zaoferowanej ceny do ceny najniższej (zgodnie z matematyczną zasadą proporcjonalności odwrotnej – im wyższa cena tym mniejsza ilość otrzymanych punktów).
2. Kryterium - częstotliwość pobytu na budowie inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej
Maksymalna ilość punktów w danym kryterium dotyczy codziennego pobytu inspektora nadzoru inwestorskiego na terenie budowy, minimalna ilość punktów w danym kryterium dotyczy częstotliwości pobytów na budowie - „co 3 dni robocze”. Jeżeli wykonawca nie wskaże w ofercie liczby pobytów na budowie, lub wskaże „0” oferta wykonawcy podlega odrzuceniu. W przypadku zaoferowania przez wykonawcę liczby pobytów na budowie w ilości większej niż „co 3 dni robocze”, zamawiająca odrzuci ofertę. Przyznawanie punktów będzie odbywać się według następującej skali:
Częstotliwość pobytu na budowie:
Co 1 dzień roboczy (codziennie)- 40 pkt
Co 2 dni robocze - 20 pkt
Co 3 dni robocze - 10 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium - częstotliwość pobytu na budowie inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
• Warunek ten zostanie spełniony jeżeli, Wykonawca wykaże, że dysponuje:
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz funkcję koordynatora
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności drogowej
• Warunek ten zostanie spełniony jeżeli, Wykonawca wykaże, że:
- osoba wskazana na stanowisko inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, do realizacji umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywał nadzór inwestorski w branży konstrukcyjno-budowlanej podczas co najmniej 3 (trzech) robót budowlanych, obejmujących swoim zakresem budowę budynku o kubaturze min. 13.000m3 każdy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, kubatury, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (Warunek ten zostanie spełniony jeżeli, Wykonawca wykaże, że:
- osoba wskazana na stanowisko inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, do realizacji umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywał nadzór inwestorski w branży konstrukcyjno-budowlanej podczas co najmniej 3 (trzech) robót budowlanych, obejmujących swoim zakresem budowę budynku o kubaturze min. 13.000m3 każdy (Oryginał ,Wzór stanowi Załącznik nr 7 do SWZ)
2. Dowody potwierdzające, że usługi, o których mowa w wierszu 1 zostały wykonane należycie. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (Oryginał lub elektroniczna kopia)
3.Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Warunek ten zostanie spełniony jeżeli, Wykonawca wykaże, że dysponuje:
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz funkcję koordynatora
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane minimum 10 lat do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej, w pełnym zakresie, bez ograniczeń która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru w specjalności drogowej)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1 Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, Oryginał, Wzór stanowi Załącznik nr 0 do SWZ
2 Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Oryginał w postaci elektronicznej lub elektroniczna kopia dokumentu opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza lub elektroniczna kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez mocodawcę.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do ofert. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum, s.c.), oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Zmiany niniejszej Umowy dopuszczalne są w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści Umowy do aktualnego stanu prawnego,
2.Zamawiający dopuszcza także zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 6 Umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1)zmiany stawki podatku od towarów i usług,
2)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Szczegółowe regulacje zostały zawarte w § 9 projektu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-10 10:45
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/866473
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-10 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zostanie zawiadomiony o terminie i miejscu (siedziba Zamawiającej) zawarcia umowy odrębnym pismem.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawcy, który prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w przypadku gdy wartość umowy przekroczy dwukrotność kapitału zakładowego takiego Wykonawcy, Zamawiająca przed podpisaniem umowy może żądać dostarczenia uchwały, zgodnie z postanowieniami art. 230 Kodeksu spółek handlowych lub odpisu umowy spółki, zezwalającego na zaciąganie takich zobowiązań. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (s.c., konsorcja), Zamawiająca może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
3.Termin realizacji zamówienia: usługa będzie świadczona od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia umowy na wykonanie robót objętych usługą nadzoru inwestorskiego (przewidywany termin zawarcia umowy na roboty wykończeniowe – styczeń / luty 2024 r.). Czynności nadzoru inwestorskiego wykonywane będą przez cały okres realizacji inwestycji, tj. do dnia 30 września 2026 r. Termin końcowy wynika z planowanego terminu zakończenia robót budowlanych, które będą objęte nadzorem. Szczegółowe informacje dotyczące terminu realizacji zostały określone w §5 projektu umowy.