Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług polegających na sporządzaniu operatów szacunkowych na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy
w Krakowie”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Terenowy w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zbożowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-002
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 424 09 40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.krakow@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wdrażanie i stosowanie instrumentów wsparcia rolnictwa, aktywnej polityki rolnej oraz rozwoju obszarów wiejskich
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług polegających na sporządzaniu operatów szacunkowych na potrzeby Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy
w Krakowie”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a8ce985-90b9-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00062328
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00340404/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Wycena nieruchomości, usługa analiz i ekspertyz wycen majątkowych i ocen stanu technicznego nieruchomości położonych na terenie województwa małopolskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu Zamawiający będzie się kontaktował z Wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z
Rozporządzeniem w sprawie środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej (https://kowr.eb2b.com.pl). Korespondencja elektroniczna prowadzona jest w języku polskim i powinna być sporządzona, wysyłana i odbierana zgodnie z wymaganiami technicznymi i organizacyjnymi zawartymi w Rozporządzeniu w sprawie środków komunikacji elektronicznej. Korespondencja w języku obcym powinna być przekazana wraz z tłumaczeniem na język polski. Opis sposobu rejestracji oraz czynności technicznych koniecznych do złożenia oferty lub innych dokumentów znajduje się w rozdziale XII SWZ przedmiotowego postępowania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniach:
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy;
- Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanej w SWZ.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych to pliki o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt,
ods,odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt,
TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów:
.pdf
.doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów .zip lub .7Z. Z uwagi na obowiązujące
przepisy prawa pliki złożone w formatach .rar .gif .bmp .numbrs .pages. zostaną uznane za złożone
nieskutecznie.
Zamawiający określa następujące niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę
na Platformie:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s;
- komputer klasy PC lub PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 4GB Ram, procesor
Intel IV 4GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze
wersje;
- zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 11.0;
- włączona obsługa JavaScript;
- zainstalowany program Acrobat Reader.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej jako „RODO”,
wszystkie osoby, które ubiegają się o udzielenie zamówienia/ złożyły ofertę.
Szczegółowe informacje zawiera rozdział XXIV SWZ przedmiotowego postępowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KRA.WOP.260.1.2022.BM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wycen określających wartość rynkową nieruchomości, wymienionych i opisanych szczegółowo w załączniku nr 2 do SWZ (formularz cenowy).
2) Przedmiot zamówienia obejmuje realizację usługi wyceny nieruchomości położonych na terenie całego województwa małopolskiego (usługi specjalne).
3) Usługę wyceny nieruchomości należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie wyceny nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu oraz Powszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny opracowanymi przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych.
4) W operatach szacunkowych, poza podaniem wartości ogółem, należy wyszczególnić osobno, w przypadku ich występowania:
4.1. wartość gruntów rolnych/nierolnych;
4.2. wartość gruntów zabudowanych;
4.3. wartość gruntów pod zabudowę;
4.4. wartość budynków i budowli oraz urządzeń przynależnych do nieruchomości;
4.5. wartość gruntów pod drogę;
4.6. wartość drzewostanu;
4.7. wartość nasadzeń;
4.8. wartość maszyn i urządzeń;
4.9. wartość budynków i budowli wraz z gruntem wpisanych do rejestru zabytków;
4.10. wartość złoża w granicach działki;
4.11. wartość gruntu, na którym zlokalizowane jest złoże.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71319000-7 - Usługi biegłych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium:
Punkty oceny ofert zostaną przyznane według następujących wzorów:
Kryterium: Cena oferty brutto (Vxc) – 60 %
Punkty za cenę zostaną przyznane wg następującego wzoru:
Vxc = (Cn / Cx) x 60% x 100, gdzie:
Vxc – ilość punktów za cenę brutto oferty badanej,
Cn – cena brutto najniższej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
Cx – cena brutto oferty badanej.
Kryterium: Doświadczenie personelu w wykonaniu operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych (D) – 30 %
[punkty zostaną przyznane wg poniższego kryterium dla każdej osoby skierowanej do wykonania operatów szacunkowych osobno . Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać wynosi 30 pkt]
Wykonanie 25 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych – 0 pkt
Wykonanie 26 - 45 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych – 5 pkt
Wykonanie 46 - 64 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych – 10 pkt
Wykonanie co najmniej 65 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych – 15 pkt
W przypadku podania przez Wykonawcę ilości mniejszej niż 25 operatów szacunkowych w Wykazie osób oraz niewskazanie lub wskazanie tylko jednej (1) osoby skierowanej do realizacji zamówienia (załącznik nr 7 do SWZ) spowoduje, że Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z treścią specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Kryterium: Termin realizacji zamówienia (T) – 10 %
[Wykonawca może uzyskać maksymalnie 10 pkt. Zaproponowany w Formularzu ofertowym termin realizacji zamówienia będzie podlegał ocenie w następujący sposób]:
Termin realizacji zamówienia 21 dni – 0 pkt
Termin realizacji zamówienia 14 dni – 10 pkt
W przypadku podania przez Wykonawcę innego terminu niż 14 lub 21 dni spowoduje, że Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z treścią specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze terminu realizacji zamówienia (w formularzu ofertowym) lub wpisze inny termin niż wskazany przez Zamawiającego (14 lub 21 dnia) Zamawiający przyjmie, że zaoferował On najdłuższy termin realizacji zlecenia wykonania operatu szacunkowego.
Za najkorzystniejszą przyjmuje się ofertę końcową (CK) z ilością punktów wyliczoną wg wzoru:
CK= Vxc + D + T
gdzie:
Vxc - oznacza ilość uzyskanych punktów wg kryterium cena z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
D - oznacza ilość uzyskanych punktów - doświadczenie w wykonaniu operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych.
T - oznacza ilość uzyskanych punktów – termin realizacji zamówienia.
3. 1% odpowiada w punktacji końcowej 1 pkt. Maksymalną liczbę punktów (100 pkt).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu w wykonaniu operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz którzy spełniają następujące warunki:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej.
Niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca:
1.4.1. wykaże należyte wykonanie co najmniej 50 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże należyte wykonanie 50 (słownie: pięćdziesięciu) operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych w ramach jednej lub kilku umów.
1.4.2. wykaże spełnienie wymagań w zakresie kwalifikacji personelu realizującego przedmiot zamówienia: dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, kontrolę jakości tj. dysponuje co najmniej 2 osobami, które posiadają wymagane prawem (przepisami Działu V Działalność zawodowa w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami Dz.U.2020 poz. 65) uprawnienia w zakresie szacowania nieruchomości potwierdzone świadectwem nadania uprawnień oraz doświadczeniem zawodowym, to jest wykonały co najmniej 25 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych.
W przypadku zmiany osób wskazanych w ofercie w trakcie realizacji zamówienia, nowe osoby będą musiały spełniać w/w wymagania.
1.4.3. załączy dowody określające, czy usługi, o których mowa w pkt 1.4.1., zostały wykonane należycie, przy czym tymi dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
1.4.4. załączy dowody potwierdzające kwalifikacje personelu realizującego przedmiot zamówienia w zakresie kompetencji, o których mowa w pkt 1.4.2., przy czym tymi dowodami są właściwe świadectwa, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
1.1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp; art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego;
1.2. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.;
1.3. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
1.4. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
1.5. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnego na dzień złożenia, dokumentu:
1. w zakresie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym przez Wykonawcę prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową – dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku gdy dokument ten jest tożsamy z dokumentem wskazanym w rozdziale XI pkt 1.5. SWZ, Wykonawca składa dokument, o którym mowa w rozdziale XI pkt 1.5. jednokrotnie, z zastrzeżeniem, że powinien on być sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
2. w zakresie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej [Wykonawcy zobligowani są do złożenia poniższych dokumentów wraz z ofertą]:
2.1. wykazu usług potwierdzającego należytą realizację 50 operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże należyte wykonanie 50 (słownie: pięćdziesięciu) operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości gruntowych rolnych i nierolnych w ramach jednej lub kilku umów. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. dowodów określających, czy usługi, o których mowa w pkt 6.2.1., zostały wykonane należycie, przy czym tymi dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
2.3. wykazu osób oraz dowodów potwierdzających kwalifikacje personelu realizującego przedmiot zamówienia w zakresie kompetencji, o których mowa w pkt 1.4.2. rozdziału VIII SWZ, przy czym tymi dowodami są właściwe świadectwa, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
UWAGA: W przypadku, gdy wartość wykonanych usług wyrażona była w innej walucie niż złoty (PLN), Wykonawca podaje wartość wykonanych usług w PLN ustaloną na dzień wykonania usługi (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia wykonania robót, a jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 2 300,00 zł (słownie: dwa tysiące trzysta złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, tj.:
2.1. pieniądzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 61 1130 1150 0012 1278 7820 0001 (dla przelewów zagranicznych w PLN - IBAN): PL 61 1130 1150 0012 1278 7820 0001; SWIFT CODE: GOSKPLPW z dopiskiem „Wadium do zabezpieczenia oferty złożonej przez ……., znak sprawy: KRA.WOP.260.1.2022.BM”. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Ten sam Wykonawca może
być członkiem tylko jednej grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
2. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Postanowienia SWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej Umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku
wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej w ust. 2.
2. Zmiana terminu realizacji Umowy, którego podstawą są:
1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi terminowe wykonanie
Umowy oraz siłą wyższą;
2) zmiany będące następstwem konieczności wprowadzenia zmian w zakresie wyceny z
przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy;
3) zmiany będące następstwem wstrzymania realizacji przedmiotu Umowy na skutek działania
osób trzecich;
4) zmiany będące następstwem działania organów administracji, a w szczególności:
a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez osoby trzecie wypisów,
wyrysów, opinii, decyzji, zaświadczeń itp. skutkujące niemożnością wykonania zamówienia,
b) przystąpienie do opracowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
5) zmiany będące następstwem przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, które
zostaną udokumentowane;
6) zmianą zakresu/rodzaju/typu wycen wskazanych w załączniku nr 2 do Umowy jeżeli
konieczność zmiany Umowy w tym zakresie spowodowana jest okolicznościami, których
Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.
3. W przypadkach wymienionych w ust. 2 Zamawiający może wyznaczyć nowy termin realizacji
Umowy odpowiedni do zaistniałych okoliczności, potwierdzony na piśmie.
4. Zamawiający dodatkowo przewiduje możliwość następujących zmian:
1) zmiana wynagrodzenia w wysokości odpowiadającej cenie za wycenę nieruchomości
wycofanej z przedmiotu zamówienia, niezależne od Wykonawcy służąca celowemu
wydatkowaniu środków. W takim przypadku przewidywane jest proporcjonalne do powierzchni
zmniejszenie wynagrodzenia.
2) zmiana zakresu wyceny niepowodująca zmiany wynagrodzenia, a wynikająca z okoliczności
ustalonych w procesie wyceny.
3) odstąpienie od wykonania operatu na skutek przystąpienia przez gminę do opracowania
nowego MPZP lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
lub inne okoliczności niezależne od woli Stron Umowy, w szczególności będące skutkiem
działań lub zaniechań podmiotów trzecich;
4) zmian zlecenia będących konsekwencją braku możliwości dokonania lustracji nieruchomości
niezawinionej przez Wykonawcę.
Szczegółowe informacje w zakresie zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawierają
Projektowane postanowienia umowy stanowiące złącznik nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-28 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa Zamawiającego - https://kowr.eb2b.com.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-28 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi: 195 367,05 zł brutto