III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w rozdziale 5 ust. 2 pkt 2) SIWZ, jeżeli wykaże, że: a) dysponuje kwotą (środki własne lub zdolność kredytowa) w wysokości: A. dla Części I - 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), B. dla Części II – 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), C. dla Części III – 4.000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100), oraz b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż : A. dla Części I - 150.000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). B. dla Części II - 60.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), C. dla Części III – 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), UWAGA: Zamawiający wyjaśnia, iż w przypadku złożenia w niniejszym postępowaniu oferty przez grupę Wykonawców (Konsorcjum), Zamawiający dopuszcza, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej możliwość łączenia potencjału kilku Wykonawców (Konsorcjantów), który zsumowany łącznie pozwala wykazać fakt spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
3) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w rozdziale 5 ust. 2 pkt 3) SIWZ, jeżeli wykaże, że: a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej: A. dla Części I: jedno zadanie polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych) w zakresie budowy lub przebudowy drogi o wartości robót minimum 3 000 000,00 złotych brutto (słownie: trzy miliony złotych 00/100), przy realizacji której występowała budowa lub przebudowa co najmniej dwóch elementów infrastruktury towarzyszącej (czyli minimum dwóch spośród następujących elementów: sieć wodociągowa, kanalizacyjna, oświetlenie, sieć elektroenergetyczna, teletechniczna). Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. B. dla Części II: jedno zadanie polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych) w zakresie budowy lub przebudowy budynku o charakterze mieszkalnym wielorodzinnym lub usługowym lub handlowym lub szpitalnym/opieki medycznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 500 m2 i wartości robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto, przy realizacji której występowała budowa lub przebudowa instalacji wewnętrznych, tj.: co najmniej trzech instalacji z następujących: wodociągowej, kanalizacyjnej, c.o., elektrycznej, wentylacyjnej, teletechnicznej. Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. C. dla Części III: jedno zadanie polegające na pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru lub kierownika budowy, do którego obowiązków należało koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych, dla zadania polegającego na budowie lub przebudowie nawierzchni utwardzonej o powierzchni min. 500 m2 wraz z budową lub przebudową linii kablowej elektroenergetycznej lub oświetlenia terenu wraz z budową min. 2 punktów świetlnych. b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za nadzór nad robotami budowlanymi: A. Dla Części I przedmiotu zamówienia: - osobą pełniącą funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • wykształcenie wyższe, • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych) na co najmniej 1 zadaniu o wartości robót min. 3.000.000,00 zł brutto - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności drogowej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności drogowej bez ograniczeń; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży drogowej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie, modernizacji lub przebudowie ulicy/drogi o wartości robót minimum 3 000 000,00 złotych brutto (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych 00/100), - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności sanitarnej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności sanitarnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży sanitarnej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie, modernizacji lub przebudowie sieci sanitarnej, deszczowej lub ogólnospławnej, - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności elektrycznej , posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń ; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży elektrycznej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie, modernizacji lub przebudowie sieci elektrycznej oraz budowę, modernizację lub przebudowę oświetlenia - min. 50 punktów świetlnych, - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności telekomunikacyjnej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności telekomunikacyjnej; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży telekomunikacyjnej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie, modernizacji lub przebudowie sieci telekomunikacyjnej, - osobą pełniącą funkcję Inspektora terenów zieleni, posiadającą następujące kwalifikacje: • wykształcenie ogrodnicze (co najmniej średnie). UWAGA! Zamawiający dopuszcza, aby 1 osoba pełniła funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu i Inspektora Nadzoru. Zamawiający dopuszcza łączenie i dzielenie w/w uprawnień w ramach jednej osoby, tj. Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy jedna osoba będzie posiadała uprawnienia wskazane w kilku punktorach opisanych powyżej oraz gdy Wykonawca w ofercie wskaże kilka osób spełniających warunek łącznie (np. w przypadku uprawnień branży sanitarnej Wykonawca może wskazać kilku inspektorów nadzoru). B. Dla Części II przedmiotu zamówienia: - osobą pełniącą funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • wykształcenie wyższe, • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych) na co najmniej 1 zadaniu o wartości robót min. 1.000.000,00 zł brutto - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konskrukcyjno-budowlanej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży konstrukcyjno-budowlanej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie budynku o powierzchni użytkowej powyżej 500m2, - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności sanitarnej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży sanitarnej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie instalacji sanitarnych w budynku o powierzchni użytkowej powyżej 500m2 - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności elektrycznej, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych branży elektrycznej w zakresie sieci i instalacji elektroenergetycznych, bez ograniczeń; • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży elektrycznej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na jednym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie instalacji elektrycznych w budynku o powierzchni użytkowej powyżej 500m2. - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru ds. terenów zieleni, posiadającą następujące kwalifikacje: • wykształcenie wyższe w kierunku ogrodnictwo lub architektura krajobrazu, potwierdzone dyplomem ukończenia odpowiedniej uczelni. UWAGA: Zamawiający dopuszcza łączenie i dzielenie w/w uprawnień w ramach jednej osoby, tj. Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy jedna osoba będzie posiadała uprawnienia wskazane w kilku punktorach opisanych powyżej oraz gdy Wykonawca w ofercie wskaże kilka osób spełniających warunek łącznie (np. w przypadku uprawnień branży sanitarnej Wykonawca może wskazać kilku inspektorów nadzoru). C. Dla Części III przedmiotu zamówienia: - osobą pełniącą funkcję Koordynatora Zespołu Inspektorów nadzoru inwestorskiego, posiadającą następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: • w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie osoba ta pełniła funkcję Koordynatora Zespołu Inspektorów nadzoru inwestorskiego lub Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych) na co najmniej 1 zadaniu - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności drogowej, posiadającą następujące kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności drogowej; - osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności elektrycznej, posiadającą następujące kwalifikacje: • uprawnienia budowlane do kierowania lub nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznch; • doświadczenie w pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru lub Kierownika robót branży elektrycznej, którego obowiązkiem było koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych na budowie obejmującej budowę, modernizację lub przebudowę UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby 1 osoba pełniła funkcję Koordynatora i Inspektora Nadzoru. Dopuszcza się również łączenie przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru dla poszczególnych branż. UWAGA: Zamawiający informuje, iż na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej dopuszcza, w przypadku złożenia oferty dla poszczególnych Części przedmiotu zamówienia, wykazanie się do realizacji przedmiotowego zamówienia tymi samymi osobami. Osoby wyznaczone na Inspektorów Nadzoru muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane z 1994 roku lub równoważne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i – jeżeli jest to wymagane – ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako eksperci, od których wymagane są stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Zamawiający wezwie Wykonawcę najwyżej ocenionego do złożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego. W szczególności odpowiedzialnych za świadczenia usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych czynności oraz informację o prawie dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 6 do SIWZ)
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Dokumenty Wykonawcy: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy – chyba, że Wykonawca wskaże, że dokument taki jest dostępny w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych oraz poda adres internetowy takiej bazy danych. Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych. Zamawiający prosi o wskazanie w Formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ) strony internetowej, na której dostępne są dokumenty, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit. a) SIWZ; w takim przypadku Wykonawca nie jest obowiązany do przedkładania odpisu tych dokumentów. 2. Dokumenty podmiotów zagranicznych: a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit. a) SIWZ: a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 14 pkt. 1) lit. a) Rozdziału 6 SIWZ , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w zdaniach poprzedzających powinny być wystawione w terminach odpowiednich dla dokumentów wymienionych w ust. 14 pkt. 1) lit. a) Rozdziału 6 SIWZ. c) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do odpowiednio właściwych organów kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3. Dokumenty podmiotów trzecich: Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit. a) SIWZ – chyba, że Wykonawca wskaże, że dokument taki jest dostępny w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych oraz poda adres internetowy takiej bazy danych. Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia podmiotu trzeciego z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych; w takim przypadku Wykonawca nie jest obowiązany do przedkładania odpisu tych dokumentów. Zamawiający prosi o wskazanie w Formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ) strony internetowej, na której dostępne są dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit. a) SIWZ ( tj. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wypisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie ar. 24 ust.5 pkt 1) ustawy Pzp). 4. Dokumenty dotyczące podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach opisanych w art. 22a ustawy: Zamawiający żąda od Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącemu podmiotem trzecim, przedstawienia w odniesieniu do tego podwykonawcy dokumentów wymienionych w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit. a) SIWZ ( tj. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wypisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie ar. 24 ust.5 pkt 1) ustawy Pzp) – chyba, że Wykonawca wskaże, że dokument taki jest dostępny w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych oraz poda adres internetowy takiej bazy danych. Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia podwykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy z udziału w postępowaniu skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych; w takim przypadku Wykonawca nie jest obowiązany do przedkładania odpisu tych dokumentów. Zamawiający prosi o wskazanie w Formularzu ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ) strony internetowej, na której dostępne są dokumenty dotyczące podwykonawcy, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 7 pkt 3) lit a) SIWZ ( tj. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wypisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie ar. 24 ust.5 pkt 1) ustawy Pzp).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w Rozdziale 5 ust. 6 pkt 2) lit a) i b) SIWZ: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może załączyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Ocena, że dokument taki w wystarczający sposób potwierdza spełnienie warunku udziału w postępowaniu należy do Zamawiającego, który może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień i uzupełnień w tym zakresie. UWAGA: Zgodnie z orzeczeniem KIO w tym zakresie (wyrok KIO 707/16 z dnia 20 kwietnia 2017 r.) przedłożona, na wezwanie Zamawiającego, polisa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności powinna być aktualna na dzień złożenia i mieć charakter ciągły tj.: potwierdzać stan spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu na moment upływu terminu składania ofert. 2) W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w Rozdziale 5 ust. 6 pkt 3) lit a) i b) SIWZ: a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, według wzoru stanowiącego (Załącznik nr 5 do SIWZ). b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 6 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Na Ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 SIWZ (Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ), c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ). d) W przypadku, gdy ofertę podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez pozostałych wspólników do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. e) Dowód wniesienia wadium. f) Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo w oryginale. g) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.