IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
doświadczenie koordynatora |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:1.1. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy, określonego w § 5 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 2-4, w przypadku zmiany:a) stawki podatku od towarów i usług pod warunkiem, iż Wykonawca wykaże że zmiana stawki podatku od towarów i usług realnie zwiększyła koszty Wykonawcy przy realizacji przedmiotu umowy. b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę rzeczywistego wpływu zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na zwiększenie kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy. c) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,d) wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 ustawy Pzp, w tym wystąpienia robót dodatkowych;e) w przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcy robót budowlanych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski lub Zamawiającego.1.2. zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: a) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej;b) wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski; c) zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategoria gruntu, kurzawka, skała, niekontrolowane nasypy, obecność płyt betonowych, niewybuchy itp.) skutkujące niemożliwością realizowania robót budowlanych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski. W przypadku wystąpienia tego typu odstępstw od założonych terminów realizacji umowy zostanie wydłużony o czas w jakim zostały zaktualizowane warunki geologiczne poprzez przeprowadzenie dodatkowych badań;d) zaistnienia odmiennych do przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych w szczególności napotkania innych niezinwentaryzowanych sieci, urządzeń podziemnych kolidujących z realizowanymi robotami, skutkujących niemożliwością prowadzenia robót budowlanych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski. W przypadku wystąpienia tego typu odstępstw od założonych, termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas uzyskania niezbędnych uzgodnień, zaprojektowania niezbędnych zabezpieczeń sieci oraz dokonania przełożenia kolidującego uzbrojenia na terenie placu budowy inwestycji nad którą ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski;e) protestów mieszkańców lub innych osób prawnych i fizycznych (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych) lub wstrzymania robót budowlanych, nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski, przez uprawniony urząd (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.). W tym przypadku termin realizacji zostanie wydłużony do czasu uzyskania ostatecznej decyzji rozstrzygającej protest;f) konieczność wykonania robót dodatkowych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski. Termin zostanie wydłużony o czas niezbędny na wykonanie tych robót;g) opóźnień w przyłączeniu do sieci zewnętrznych przez gestorów mediów, powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawców robót budowlanych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski. Termin zostanie wydłużony o czas niezbędny na wykonanie przyłączy;h) pomimo wykazania należytej staranności (niezwłoczne wystawienie zamówienia na urządzenia lub materiały po podpisaniu umowy), dostawa urządzeń lub materiałów przez producenta lub dystrybutora uniemożliwia terminową realizację inwestycji nad którą ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski; i) opóźnień w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, zezwoleń, opinii niezbędnych do prawidłowego wykonania zadania nad którym ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski, powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. Termin zostanie wydłużony o czas, który był faktycznie niezbędny do uzyskania ww. dokumentów;j) wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 ustawy Pzp, w tym robót dodatkowych;k) zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji zamówienia, powodujących konieczność dostosowania dokumentacji;l) konieczność aktualizacji rozwiązań projektowych, dotyczących zadania nad którym ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski, z uwagi na postęp technologiczny bądź zmiany obowiązujących przepisów lub konieczność opracowania ekspertyz oraz opinii archeologicznych;m) konieczność poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych lub zmiany technologii dla zadania nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski;n) opóźnienia w wykonaniu czynności i robót przygotowawczych do których zobowiązany jest Zamawiający. Termin zostanie wydłużony o czas, który jest niezbędny do wykonania czynności i robót przygotowawczych leżących po stronie Zamawiającego.o) w przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcy robót budowlanych nad którymi ustanawia się niniejszą umową nadzór inwestorski lub Zamawiającego;2. Dopuszcza się zmianę inspektorów Nadzoru wskazanych przez Wykonawcę, w sytuacji zaistnienia zdarzeń losowych, zmian kadrowo – personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska z zastrzeżeniem równoważności uprawnień oraz wykazanego w ofercie doświadczenia zawodowego jaki stanowił podstawę przyznania Wykonawcy punktów w kryterium oceny ofert. 3. Dopuszcza się zmianę podwykonawców na zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnienie warunków działu w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca.4. W przypadku, gdy niedotrzymanie terminu wynika wyłącznie z zawinionych działań lub zaniechań Zamawiającego, strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia poprzez jego przedłużenie.5. Szczegółowe warunki zmiany umowy.a) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.1. ppkt a Wykonawca ma obowiązek w terminie 30 dni od zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług złożyć do Zamawiającego pisemny wniosek, w którym musi wykazać rzeczywisty wpływ zmiany stawki podatku na zwiększenie kosztów realizacji Umowy, przedstawiając w tym szczegółowe wyliczenia i zależności między zmianą stawki podatku od towarów i usług a wzrostem kosztów realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku ocenia czy Wykonawca wykazał rzeczywisty wpływ zmian na wzrost kosztów realizacji Umowy. Po ocenie dostarczonych dokumentów i obliczeń Strony przystępują do negocjacji w zakresie zwiększenia wynagrodzenia umownego brutto, przy czym wynagrodzenie umowne netto pozostanie bez zmian. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy ulega zmianie w przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji niniejszej umowy. Wówczas, wynagrodzenie brutto Wykonawcy za część prac wykonywaną po terminie wprowadzenia zmiany ulegnie stosownym zmianom natomiast wartość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian.b) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.1. ppkt b Wykonawca ma obowiązek w terminie 30 dni od zmian złożyć do Zamawiającego pisemny wniosek, w którym musi wykazać rzeczywisty wpływ zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na zwiększenie kosztów realizacji Umowy, przedstawiając w tym szczegółowe wyliczenia i zależności między zmianą zasad przyznawania a wzrostem kosztów realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku ocenia czy Wykonawca wykazał rzeczywisty wpływ zmian w zakresie podlegania lub zmian wysokości składek na wzrost kosztów realizacji Umowy. Po ocenie dostarczonych dokumentów i obliczeń Strony przystępują do negocjacji w zakresie zwiększenia wynagrodzenia umownego brutto.c) w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.1 ppkt c pod warunkiem, że zmiana ta skutkować będzie zwiększeniem kosztów po stronie Wykonawcy związanych z realizacją Umowy. W takim przypadku Wykonawca ma obowiązek w terminie 30 dni od zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia złożyć do Zamawiającego pisemny wniosek, w którym musi wykazać rzeczywisty wpływ zmiany minimalnego wynagrodzenia na zwiększenie kosztów realizacji Umowy, przedstawiając w tym szczegółowe wyliczenia i zależności między zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia a wzrostem kosztów realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku ocenia czy Wykonawca wykazał rzeczywisty wpływ zmiany na wzrost kosztów realizacji Umowy. Po ocenie dostarczonych dokumentów i obliczeń Strony przystępują do negocjacji w zakresie zwiększenia wynagrodzenia umownego brutto.d) w przypadku zmiany okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.1 ppkt d dopuszczalne jest zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy.e) w przypadku zmiany okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.1 ppkt e dopuszczalne jest zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Zamawiający jest zobowiązany zapłacić za wszystkie spełnione świadczenia. f) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w §13, ust.1, pkt 1.2, ppkt. a, (siła wyższa) podstawą żądania przedłużenia terminu umownego jest przerwanie robót przez Zamawiającego potwierdzone w formie pisemnejg) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt 1.2. ppkt c i d podstawą zmiany terminu umownego realizacji przedmiotu zamówienia jest pisemne stwierdzenie Zamawiającego o konieczności zmiany terminu wykonania umowy. Zmiana terminu wykonania umowy nastąpi z uwzględnieniem czasu występowania wskazanych wyżej czynników zewnętrznych, przy czym brane będą pod uwagę jedynie okresy trwające dłużej niż 1 dzień. Przestoje chwilowe, kilkugodzinne, nie trwające więcej niż jeden dzień, nie będą brane pod uwagę;h) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w § 13, ust. 1, pkt 1.2 ppkt b tj. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu umowy fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz niezwłocznie zgłoszony Zamawiającemu i potwierdzony przez inspektora nadzoru. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres, w jakim realizacja przedmiotu umowy przez Wykonawcę nie była możliwa, do którego należy dodać okres 3 dni na usunięcie skutków niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie średniej dziennej temperatury poniżej minus 5 (-5) stopni C przez okres minimum 5 dni, opadów ciągłych o intensywności przewyższającej średnią dla obszaru woj. Śląskiego i małopolskiego w okresie ostatnich 5 lat przez okres minimum 3 dni. Średnią temperaturę wykonawca ustala w ten sposób, że kierownik budowy dokonuje pomiaru o godz. 7.00 oraz 15.00 i wpisuje dane do dziennika budowy. Średnia z tych pomiarów będzie średnią dziennej temperatury. Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu opadów atmosferycznych (śnieg, deszcz) lub zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w dzienniku budowy.i) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w § 13 ust. 1 pkt.1.2. ppkt. „e, do „n” termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności, które uniemożliwiły lub utrudniły wykonanie przedmiotu umowy w pierwotnie ustalonym terminie. 6. Strona wnioskująca o zmianę umowy występuje do drugiej strony z pisemnym wnioskiem o zmianę umowy zawierającym zakres zmiany wraz z uzasadnieniem oraz informacją, co do wpływu na warunki realizacji umowy. Druga strona w terminie 30 dni pisemnie ustosunkowuje się do wniosku o zmianę umowy.7. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 8. Strony oświadczają, że nie stanowią zmiany umowy:a) zmiana osób upoważnionych do wykonywania postanowień niniejszej umowy, wskazanych w § 4, ust. 1;b) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy;c) danych teleadresowych;d) danych rejestrowych;e) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy.9. Wykonawca nie może domagać się zmian w umowie w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
15.12.2020, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: