Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad „Budową instalacji fotowoltaicznych na obiektach użyteczności publicznej gmin powiatu dzierżoniowskiego, WiK Sp. z o.o. oraz ZUK Sp. z o.o. ”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Energia Komunalna Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386655147
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 55/2
1.5.2.) Miejscowość: Dzierżoniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748374047
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@energia-komunalna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: energia-komunalna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Energetyka
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad „Budową instalacji fotowoltaicznych na obiektach użyteczności publicznej gmin powiatu dzierżoniowskiego, WiK Sp. z o.o. oraz ZUK Sp. z o.o. ”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10b8ad23-a6c1-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00091655
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://energia-komunalna.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://energia-komunalna.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta wraz z wszystkimi załącznikami musi zostać sporządzona w ogólnie przyjętych formatach danych i złożona w formie elektronicznej. Do złożenia oferty konieczne opatrzenie jej przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z dokumentem rejestrowym:
1) ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącym podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. – o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1797), lub
2) podpisem zaufanym, zgodnie z art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2070), lub
3) podpisem osobistym, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 816 z późn. zm.).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamówienie prowadzone jest zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EK-ZP1/3/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn. „Budowa instalacji fotowoltaicznych na obiektach użyteczności publicznej gmin powiatu dzierżoniowskiego, Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. oraz Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Łagiewnikach”, w ramach której przewidziana jest dostawa urządzeń, zaprojektowanie, wybudowanie, przyłączenie do głównych rozdzielni zasilających i uruchomienie 125 instalacji fotowoltaicznych na obiektach/terenach użyteczności publicznej oraz obiektach/terenach wodociągowych i kanalizacyjnych będących we władaniu Zamawiającego oraz jego Partnerów. Do zakresu działania Wykonawcy, należeć będzie sprawowanie, we współpracy z Zamawiającym i jego Partnerami, kontroli nad realizacją przez wykonawcę Inwestycji umowy zawartej z Zamawiającym, w tym wszelkich czynności związanych z nadzorem nad procesem realizacji Inwestycji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-04-07 do 2023-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji Zamówienia w nadzorowaniu robót związanych z montażem instalacji fotowoltaicznych.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub inżyniera kontraktu dla co najmniej 30 instalacji PV o mocach powyżej 6,5 kWp i łącznej mocy min. 300 kWp, w tym co najmniej 1 instalacji PV o mocy powyżej 50 kWp, zlokalizowanej na gruncie;
2) dysponuje lub będzie dysponował zespołem składającym się z osób o określonych uprawnieniach budowlanych i doświadczeniu zawodowym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Aktualne na dzień złożenia oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 Ustawy oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób skierowanych do realizacji Zamówienia, w którym należy podać ilości instalacji fotowoltaicznych o mocy powyżej 6,5 kWp, które każda z osób skierowanych do realizacji Zamówienia nadzorowała na stanowisku inspektora nadzoru robót branży elektrycznej, wraz z podmiotem, na rzecz którego usługa została wykonana oraz wskazać funkcję tych osób, uprawnienia wraz z datą ich uzyskania i podstawę do dysponowania osobą. Do wykazu należy dołączyć dowody w postaci referencji, bądź innych dokumentów sporządzonych przez podmioty, na rzecz których zadania zostały zrealizowane. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (podmiotu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca) nie jest on w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy o ich należytym wykonaniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
2. Oświadczenie potwierdzające, że zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy wraz z informacją o podjętych środkach naprawczych.
3. Zobowiązanie podmiotu, na zasoby którego Wykonawca się powołuje.
4. Oświadczenie o podwykonawstwie.
5. Oświadczenie o osobach kierowanych do realizacji Zamówienia.
6. Oświadczenie o wykazie zrealizowanych usług.
7. Potwierdzenie aktualności informacji o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 1 i 4 Ustawy.
8. Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej.
9. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 Ustawy.
10. Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 1 Ustawy.
11. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 1 Ustawy.
12. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 Ustawy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie Zamówienia (np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia (zwani dalej Partnerami Wykonawcy) zobowiązani do zawarcia stosownej umowy, ustanowienia pełnomocnika (zwanego dalej Liderem) do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie Zamówienia. Umowa ta musi stwierdzać ich solidarną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za wykonanie Umowy oraz określać:
1) nazwę Zamówienia, którego umowa dotyczy;
2) wszystkich Partnerów Wykonawcy z określeniem danych rejestrowych i adresu siedziby;
3) Lidera i zakres jego umocowania;
4) sposób współdziałania;
5) zakres prac przewidziany do wykonania każdemu z Partnerów Wykonawcy;
6) oznaczenie trwania czasu (obejmującego okres realizacji Zamówienia, gwarancji i rękojmi);
7) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy przez któregokolwiek z Partnerów do czasu wykonania Zamówienia.
3. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z Liderem.
4. Ofertę, w tym (z zastrzeżeniem sytuacji opisanych w SWZ) oświadczenia i inne dokumenty składa w imieniu wszystkich Partnerów Wykonawcy Lider, przy czym oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Partnerów.
5. Wszyscy Partnerzy Wykonawcy będą ponosić solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-04 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://energia-komunalna.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-04 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-02