Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Ścieżki rowerowe” w zakresie: ,,Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego przy skrzyżowaniu ulic Ozimskiej i Katowickiej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W OPOLU
1.3.) Oddział zamawiającego: MZD w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530546013
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Firmowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-594
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzd.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umopole.logintrade.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ścieżki rowerowe” w zakresie: ,,Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego przy skrzyżowaniu ulic Ozimskiej i Katowickiej”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f7e4e32-b3d3-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00053784
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001016/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Ścieżki rowerowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://umopole.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://umopole.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy:a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:o Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,o Google Chrome 31o Mozilla Firefox 26o Opera 18b) Pozostałe wymagania techniczne:o dostęp do sieci Interneto obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajaxo włączona obsługa JavaScripto zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/so zainstalowany Acrobat Readero zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszyc) Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:o Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.o Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.o Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.o Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.d) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg.e) Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. Potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie zakupowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę.Szczegółowe informacje dotyczę komunikacji zawierają zapisy SWZ rozdział 16 i 18 - brak miejsca w ogłoszeniu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – zwane dalej RODO, Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-594 Opole informuje, iż: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Dróg w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-594 Opole.2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych i może Pani/Pan skontaktować się z nim pisząc na adres iod@mzd.opole.pl lub dzwoniąc pod nr telefonu 696 159 845 (w godzinach 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku);3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r poz. 2019), „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj w celu wykonania umowy; o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r poz. 2019, z późn. zm.), „ustawa Pzp” w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w postępowaniu nr. ref. NP.260.15.2021.P prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.4) Kategoria danych osobowychAdministrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe zwykłe niezbędne do zamówienia.5) Źródło pochodzenia danychMiejski Zarząd dróg w Opolu gromadzi dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Pani/Pana jako osoby, od której pochodzą. 6) Odbiorcy danych osobowychOdbiorcami Pani/Pana danych osobowych są osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych i funkcji, podmioty którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych („Podmioty Przetwarzające”).Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych. Dane te nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.Szczegółowe wymagania dotyczące RODO zawierają zapisy rozdziału 39 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net - brak miejsca w ogłoszeniu
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe wymagania dotyczące RODO zawierają zapisy rozdziału 39 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net - brak miejsca w ogłoszeniu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NP.260.23.2021.P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z budową nowego oświetlenia w ciągu ul. Katowickiej od ul. Kościuszki do ul. Orląt Lwowskich’’.Lokalizacja budowy:Inwestycja realizowana będzie w Województwie Opolskim na terenie miasta Opola na ul. Katowickiej od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich .Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie m. in.: • Rozbudowa ul. Katowickiej• Budowa pasów dzielących środkowych• Przebudowa chodników• Przebudowa zjazdów, budowa ścieżki rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszych, budowa zatok postojowych (w ciągu ul. Katowickiej)• Budowa oświetlenia ulicznego• Budowa odwodnienia ulicznego• Przebudowa infrastruktury technicznej W związku z rozbudową skrzyżowania ulicy Ozimskiej z ul. Katowicką przewiduje się roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni jezdni, zatoki autobusowej, zjazdów, chodników, ogrodzenia. W obrębie planowanej inwestycji usytuowana jest następująca infrastruktura techniczna:- sieć energetyczna- sieć teletechniczna- sieć wodociągowa- sieć gazowa- ciepłociąg- kanalizacja deszczowa- kanalizacja sanitarna1. Zakres rzeczowy części drogowej:Ulice Katowicką należy wykonać jako jednojezdniową dwupasmową. Na skrzyżowaniu winne być wyznaczone pasy ruchu szerokości 3 m z poszerzeniem pasa na wprost na kierunku od ul. Kościuszki do ul. Ozimskiej do 4 m. Na wlocie ul. Katowickiej (kierunek od ul. Orląt Lwowskich) znajdować się będzie pas dzielący. Jezdnie mają być wykonane o nawierzchni z betonu asfaltowego. Wzdłuż drogi do wykonania będzie chodnik oraz ścieżka rowerowa dwukierunkowa pełniąca funkcje drogi dla pieszych oraz rowerów. Ścieżkę należy wykonać wzdłuż ul. Katowickiej od wjazdu przy budynku nr 55 do ul. Orląt Lwowskich. Wykonać ją należy o nawierzchni z betonu asfaltowego. Chodnik o nawierzchni z kostki betonowej drobnowymiarowej. Do wykonania jest również zatoka postojowa o nawierzchni z kostki betonowej. Przejścia dla pieszych winny być szerokości 4 m oraz przejazdy dla rowerów o szerokości 3 m. Nawierzchnie asfaltowe ścieżki rowerowej należy bezwzględnie układać mechanicznie. Przewiduję się wycinkę dwóch drzew. Teren zieleni należy zahumusować i obsiać trawą, zabezpieczyć pozostałe drzewa na czas budowy oraz przesadzić dwa młode drzewa. Szczegółowy opis przedstawiający opis jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, krawężników i wymogów z tym związanych a także prace dotyczące zieleni znajdują się w projekcie wykonawczym branży drogowej, który to stanowi załącznik do niniejszego postepowania. Uwaga: warstwę ścieralną nawierzchni jezdni oznaczoną w dokumentacji projektowej jako warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S o gr. 4 cm należy wykonać jako warstwę ścieralną SMA 11 S o gr. 4 cm na bazie asfaltów modyfikowanych PMB wraz z uszorstnieniem nawierzchni kruszywem, dla kategorii ruchu KR 4. Nawierzchnia musi spełniać wymagania WT 2 – 2014 część I - Mieszanki mineralno-asfaltowe Wymagania Techniczne (załącznik do zarządzenia Nr 47 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 25.09.2014r. oraz WT-2 2016 – część II Wykonanie warstw nawierzchni asfaltowych Wymagania Techniczne (Załącznik do zarządzenia Nr 7 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 09.05.2016 r.)2. Zakres rzeczowy branży sanitarnej:Dla potrzeb odprowadzenia wód opadowych należy wykonać nowe wpusty uliczne i przykanaliki deszczowe, które obejmują w szczególności - budowę wpustów deszczowych- budowę przykanalików odprowadzających wody opadowe z wpustów do kanałów deszczowych- budowę studzienek rewizyjnych na nowo wybudowanych oraz istniejących kanałach deszczowychNa trasie kanałów istniejących oraz nowych do wykonania należy wybudować studnie rewizyjne.Szczegółowy opis wykonania kanalizacji deszczowej, uzbrojenia kanalizacji deszczowej, odwodnienia, kolizji z urządzenia obcymi oraz wytyczne do realizacji robót kanalizacyjnych znajdują się w projekcie wykonawczym branży sanitarnej, która to stanowi integralna część niniejszego postepowania. 3. Zakres rzeczowy części elektrycznej i budowy oświetlenia:W ramach rozbudowy skrzyżowania dróg należy wykonać nowe oświetlenie uliczne. W związku z powyższym zachodzi konieczność demontażu 16 sztuk istniejących latarni (które należy zutylizować) oraz budowa nowych linii kablowych. Szczegóły zostały opisane w projekcie likwidacji istniejącego oświetlenia (załącznik do postepowania). Ponadto w rejonie planowanej inwestycji widnieją nowe słupy oświetleniowe należące do Urzędu Miasta Opola, które należy przestawić w wyznaczone miejsca. W ramach nowego oświetlenia należy ustawić nowe słupy aluminiowe cylindrycznie stożkowe. Szczegółowy opis nowego oświetlenia ulicznego znajduje się w projekcie wykonawczym branży elektrycznej. Ponadto w projekcie wykonawczym branży elektrycznej widnieje szczegółowy opis przebudowy i zabezpieczenia istniejących kolidujących linii kablowych średniego napięcia i niskiego napięcia. 4. Zakres rzeczowy części konstrukcyjnejZ uwagi na rozbudowę skrzyżowania ul. Ozimskiej i Katowickiej należy wykonać nowe studnie teletechniczne w formie łupiny żelbetowej przekrywającej istniejące studnie teletechniczne. Szczegółowy opis wraz z obliczeniami znajduje się w projekcie wykonawczym branży konstrukcyjnej. 5. Zakres rzeczowy części telekomunikacyjnejNależy przebudować i zabezpieczyć sieci telekomunikacyjne będące własnością ORANGE Polska S.A. Szczegóły znajdują się w projekcie wykonawczym branży telekomunikacyjnej Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar opracowane przez Pracownia Projektowa SEWI Sebastian Raudzis Sebastian Wilisowski spółka jawna ul. Oleska 117, 45-231 Opole pn: „Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Katowickiej od ul. Orląt Lwowskich do ul. Kościuszki”, ,,Dokumentacja przyszłościowa. Rozbudowa skrzyżowania ulic Ozimskiej i Katowickiej w Opolu”UWAGA! Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia wskazany do realizacji jest wydzielonym zakresem z całości przebudowy skrzyżowania ulic Ozimskiej i Katowickiej. Część dokumentacji technicznej załączonej do przetargu jest dla całości zadania i należy ustosunkować się jedynie do zakresu wskazanego w opisie zamówienia tj. od ul. Kościuszki do ul. Orląt Lwowskich. Projekty Wykonawcze wraz z przedmiarami zostały zaktualizowane i dotyczą realizacji inwestycji objętej przedmiotem zamówienia. Szczegółowy opz zawieraja zapisy SWZ oraz załączników do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. 2. Szacunkowa wartość zamówień wynosi 155 121,95 zł netto, tj. roboty przygotowawcze, roboty branży drogowej, roboty branży elektrycznej, teletechnicznej oraz roboty w zakresie oświetlenia ulicznego.3. Wielkość i zakres zamówienia dotyczy wykonania robót budowlanych określonych powyżej.4. Warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienie: 1) Zamówienie będzie udzielone w przypadku uzyskania dodatkowych środków na realizację zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót po przeprowadzenia procedury przewidzianej w art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. 2) W prowadzonym postępowaniu na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. Zamawiający będzie wprowadzał podstawy wykluczenia z postępowania identyczne z tymi, które stosował w pierwotnym przetargu łącznie z takimi samymi dokumentami na potwierdzenie ich spełnienia określonymi n rozdziale 10 SWZ.3) Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia będą na identycznym – proporcjonalnym poziomie jak wskazane w niniejszym postępowaniu. 4) Obowiązywać będą te same zasady dotyczące podwykonawstwa jak w niniejszym postępowaniu i umowie.5) Terminy płatności i zasady rozliczeń nie będą modyfikowane w stosunku i proporcji do pierwotnego zamówienia i umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert, które:1) zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;2) nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.2. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia. 3. Kryteriami oceny ofert są:1) cena – 60%2) okres gwarancji i rękojmi – 40%Szczegółowe zapisy dotyczące kryteriów oceny ofert zawierają zapisy rozdziału 27 SWZ dostępnej na www.umopole.logintrade.net.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10