Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa Zakładu Agroinżynierii w trybie zaprojektuj i wybuduj dla potrzeb Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ogrodnictwa - Państwowy Instytut Badawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101023342
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Konstytucji 3 Maja 1/3
1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.karczewska@pierog.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://inhort.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut Badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Produkcja ogrodnicza
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: adw. Jerzy Pieróg PIERÓG & Partnerzy Kancelaria Prawna 1.11.2.)
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-115-42-81
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Nowogrodzka 42 lok 41
1.11.4.) Miejscowość: Warszawa
1.11.5.) Kod pocztowy: 00-695
1.11.6.) Województwo: mazowieckie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@pierog.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.pierog.pl.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Zakładu Agroinżynierii w trybie zaprojektuj i wybuduj dla potrzeb Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36454a78-8b02-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00514193
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn.: Rozbudowa Zakładu Agroinżynierii dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej przyznawanej przez Ministra Edukacji i Nauki. Numer umowy: 7437/IB/SN/2023 z dn. 04.08.2023
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pierog.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pierog.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformyhttps://pierog.ezamawiajacy.pl- zwanej dalej „Platformą” lub „Systemem”. W celu podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów Wykonawca musi pobrać pliki z miejsca „Dokumentacja zamówienia”, podpisać je poza Platformą, a następnie załączyć podpisane pliki do oferty. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:1) Stały dostęp do sieci Interneto gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;2) Komputer klasy PC lub MAC,o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;3) Zainstalowana
dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;4) Włączona obsługa JavaScript;5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego
podpisu elektronicznego:1)Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji wpieranej przez producenta.2) Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej, koniecznie w wersji 32-
bitowej, pozwalające naprzyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy e-Zamawiający (ezamawiający.pl)do wyjątków(exceptionsite list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze. 3)Zainstalowanie dedykowanego komponentu Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie e-Zamawiający. Rozszerzenie Szafir SDK można pobrać na
stroniehttp://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/aplikacje/Pozainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę. bieżącą stronę.4) Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności należy podłączyć czytnik z kartą
kryptograficzną dokomputera.10. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkoścido 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt,docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff,png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4,ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css,xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES,CAdES, ASIC, XMLenc
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 54/ZP/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, wykonawczej i powykonawczej oraz rozbudowa Zakładu Agroinżynierii w Skierniewicach przy ul. Pomologicznej 18 na działce nr 629/2 i 630/1 w obrębie 5 dla potrzeb Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach wraz z pracami towarzyszącymi.
2) W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do:
1) opracowania dokumentacji budowlanej w tym projektu rozbiórki istniejącego obiektu, dokumentacji budowlanej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę, dokumentacji wykonawczej i dokumentacji powykonawczej dla budowanego obiektu, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia
(BIOZ), kosztorysy uproszczone i szczegółowe
2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wymaganych przepisami prawa opinie uzgodnienia, zgody i pozwolenia na rozbiórkę oraz pozwolenia na budowę i na użytkowanie rozbudowanego obiektu;
3) wykonania robót budowlanych polegających na:
a) rozbiórce istniejących budynków wraz z utylizacją materiałów rozbiórkowych których Zamawiający nie będzie przeznaczał do dalszego wykorzystania. Materiały z rozbiórki przeznaczone do dalszego wykorzystania przez Zamawiającego, zostaną przewiezione przez Wykonawcę na wskazane miejsce;
b) budowie hali wystawowo – warsztatowej;
c) budowie hali magazynowej;
d) budowie biobedu;
e) budowie przyłączy, instalacji wew. do budynków (c.o, wod -kan, elektryczne i inne);
f) budowie instalacji fotowoltaicznej
g) zagospodarowania terenu.
h) przebudowie zjazdu z ulicy Mazowieckiej.
4) pełnienie nadzoru autorskiego podczas wykonywania robót budowlanych związanych z realizację budowy obiektu budowlanego na podstawie zatwierdzonej dokumentacji oraz uzyskanego pozwolenia na budowę.
3) Przedmiot zamówienia zostanie wykonany na podstawie:
a) programu funkcjonalno – użytkowego;
b) przykładowy rzut parteru;
c) szkic sytuacyjny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262700-8 - Przebudowa budynków
45262420-1 - Wznoszenie konstrukcji obiektów
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający będzie oceniał oferty na podstawie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość gwarancji na wykonanie robót budowlanych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na poziomie min. 5 000 000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów 00/100).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej (1) jedną robotę budowlaną w formule zaprojektuj i wybuduj o wartości inwestycji co najmniej 8 000 000,00 zł brutto (słownie złotych: osiem milionów 00/100), polegającą na:
- budowie hali o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1200 m2, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej, wraz z instalacją fotowoltaiczną o mocy min. 20kWp
lub
- budowie innego budynku kubaturowego o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1200 m2, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej, wraz z instalacją fotowoltaiczną o mocy min. 20kWp.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub przy realizacji zamówienia będzie dysponował:
1) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika budowy, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto, polegającej na budowie hali o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej lub innego budynku kubaturowego o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej;
2) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto, polegającej na budowie hali o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej lub innego budynku kubaturowego o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej;
3) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w branży sanitarnej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto;
4) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w branży elektrycznej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto;
5)co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej usługi projektowej polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dla roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto, polegającej na budowie hali o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej lub innego budynku kubaturowego o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej;
6)co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta w specjalności architektonicznej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, co najmniej (1) jednej usługi projektowej polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dla roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto, polegającej na budowie hali o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej lub innego budynku kubaturowego o kubaturze nie mniejszej niż 1100 m3, o konstrukcji żelbetowej szkieletowej prefabrykowanej lub monolitycznej;
7)co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta w specjalności sanitarnej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej usługi projektowej polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dla roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto;
8) co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji projektanta w specjalności elektrycznej w okresie ostatnich 5 lat liczonym wstecz od dnia, w którym upłynął termin składania ofert, dla co najmniej (1) jednej usługi projektowej polegającej na opracowaniu dokumentacji projektowej dla roboty budowlanej o wartości inwestycji nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) w zakresie potwierdzającym brak podstawy wykluczenia, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy tj. oświadczenia wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami.
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w zakresie potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o którym mowa z rozdział III ust 1 pkt. 1) tj. dokument
potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarantowaną;
2) w zakresie potwierdzającym spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale III ust. 2 pkt 2) tj. wykazu
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty
i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie. Wzór Wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Wykaz robót budowlanych należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Dowody należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszczalne jest złożenie elektronicznej kopii dokumentu opatrzonej przez wykonawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) w zakresie potwierdzającym spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale III ust. 3 pkt 1- 8 tj. wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia wraz z podaniem rodzaju obiektu, wartości inwestycji, datyi miejsca wykonania, kubatury obiektu oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
Wykaz osób należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
1) w zakresie potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o którym mowa z rozdział III ust 1 pkt. 1) tj. dokument
potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarantowaną;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć formularz oferty (pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
2. Wraz z formularzem oferty, Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ, stanowiące potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 i 4a do SWZ stanowiące potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
3) dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a.
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu (jeżeli dotyczy). Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykorzystaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty, w tym zobowiązanie podpisuje podmiot, od którego te dokumenty pochodzą, chyba, że zostanie udzielone pełnomocnictwo Wykonawcy do podpisania takich dokumentów za podmiot trzeci/podwykonawcę.
5) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego musi wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie warunków udziału w postępowaniu wskazanych w Rozdziale III SWZ). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 100 000 zł (słownie złotych: sto tysięcy złotych).
2. Wadium musi być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 462).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 08 1240 3321 1111
0000 2853 6787 (PEKAO SA I O/Skierniewice).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z postanowieniami SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 8 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym
w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 8 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-12 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pierog.ezamawiajacy.pl,
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-12 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie 22 miesięcy od dnia zawarcia umowy -nie później niż do dnia 31.10.2025 r.
2. Zamawiający informuje o możliwości wzięcia udziału w wizji lokalnej. Terminy przeprowadzenia wizji lokalnej zostały ustalone:
a) w dniu 29.11.2023 r., rozpoczęcie wizji lokalnej nastąpi o godzinie 10:00,
b) w dniu 30.11.2023 r., rozpoczęcie wizji lokalnej nastąpi o godzinie 10:00.
2) Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie wizji lokalnej – Pan Paweł Konopacki oraz Pani Magdalena Król. Wykonawcy zamierzający wziąć udział w wizji lokalnej zobowiązani są do zgłoszenia uczestnictwa za pośrednictwem https://pierog.ezamawiajacy.pl. W informacji o zamiarze wzięcia udziału w wizji lokalnej należy wskazać wybrany termin, podać imię i nazwisko uczestnika wizji lokalnej oraz firmę Wykonawcy.
3) Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie wizji lokalnej odpowiada wyłącznie za czynność oprowadzenia Wykonawców po terenie i wskazanie lokalizacji i nie będzie udzielać informacji związanych z przedmiotem zamówienia. Wszelkie pytania związane z postępowaniem należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej.
4) Uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obligatoryjne - udział w wizji lokalnej nie jest warunkiem złożenia oferty w postępowaniu a brak odbycia wizji nie będzie skutkował odrzuceniem oferty.
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, na podstawie:
1) przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp;
2) przesłanek określonych w art. 109 ust. 1 pkt 4, 7, 8 i 10 Ustawy Pzp;
3) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497).