Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Mikołowskiej do ul. Browarowej w Tychach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000166344
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Budowlanych 59
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48322277006
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzuim.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuim.tychy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Mikołowskiej do ul. Browarowej w Tychach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77509a87-a669-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00040238
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000348/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Rozbudowa ul. Obywatelskiej od ul. Mikołowskiej do ul. Browarowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej (zamowienia@mzuim.tychy.pl). 2. Adres strony służącej do elektronicznego składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publiczne (ePUAP).5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB. 7. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.8. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:• administratorem danych osobowych jest Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach, 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59 nr. telefonu: 32 227 70 06, nr. faksu: 32 227 70 08, adres e-mail: mzuim@mzuim.tychy.pl • inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach jest Pani Agnieszka Kijas, nr telefonu 32 227 70 06, adres e-mail: a.kijas@mzuim.tychy.pl • dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;• odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;• dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa;• po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;• obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy / Podwykonawcy / Podmiotu, na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;• w odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• osoba udostępniająca dane posiada:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;• osobie udostępniającej dane nie przysługuje:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/DZP/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje:1.1. Roboty drogowe, w tym: - wymagania ogólne (tymczasowa organizacja ruchu, nadzory branżowe, wykonanie operatu kolaudacyjnego powykonawczego) skrzyżowanie, w tym:- roboty pomiarowe (roboty pomiarowe, odtworzenie pkt osnowy geodezyjnej, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza), - rozbiórka elementów dróg i ulic,- rozbiórka ogrodzeń,- roboty ziemne: wykopy, nasypy,- przebudowa drogi z betonu asfaltowego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa chodników z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego koloru czerwonego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- obrzeża i krawężniki betonowe,- wysokościowa regulacja urządzeń obcych,- oznakowanie poziome i pionowe, - roboty wykończeniowe: humusowanie skarp i zieleńcy, - ogrodzenia systemowe z siatki. ul. Podleska, w tym:- rozbiórka elementów dróg i ulic,- rozbiórka ogrodzeń,- rozbiórka przepustów,- wycinka drzew i krzewów,- roboty ziemne: wykopy, nasypy,- przebudowa drogi z betonu asfaltowego wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa chodników z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- budowa zjazdów indywidualnych z kostki brukowej betonowej wraz z warstwami konstrukcyjnymi,- obrzeża i krawężniki betonowe,- wysokościowa regulacja urządzeń obcych,- oznakowanie poziome i pionowe, - roboty wykończeniowe: humusowanie skarp i zieleńcy, - ogrodzenia systemowe z siatki.1.2. Budowa sygnalizacji świetlnejSygnalizacja świetlna będzie realizowana we współpracy z Wykonawcą zadania pn. „Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem (ITS) tj. firmą SIMENS MOBILITY Sp. z o.o., Warszawa ul. Żupnicza 11, w zakresie doposażenia przez Wykonawcę ITS projektowanej sygnalizacji świetlnej w celu włączenia jej do systemu obszarowego sterowania sygnalizacjami świetlanymi do potrzeb ITS, w tym włączenie do wideo monitoringu. a) Zakres realizacji przez Wykonawcę ITSWykonawca ITS dostarczy urządzenia i wykona prace w branży elektrycznej i telekomunikacyjnej zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Mikołowskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID — 3) włączając dostawę i montaż sygnalizatorów, szafy sterownika sygnalizacji świetlnej z jej wyposażeniem, wykona pętle indukcyjne, uruchomi sygnalizację świetlną i przekaże ją do eksploatacji.Wykaz urządzeń montowanych przez Wykonawcę ITS ujęty jest w załączniku nr 2 Kosztorys ofertowy - „Sygnalizacja świetlna”. b) Zakres realizacji przez Wykonawcę Robót- zapewni Wykonawcy ITS dostęp do placu budowy, który będzie przejęty przez niego na okoliczność realizacji równoległej inwestycji,- wykona wszystkie roboty budowlane wielobranżowe związane z przebudową skrzyżowania (roboty dotyczące branży drogowej, infrastruktury podziemnej włączając przebudowę sieci oraz usunięcie kolizji),- wykona kanalizację kablową zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Mikołowskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID - 3). W tym wykona kanalizację kablową pomiędzy projektowaną szafą sygnalizacji świetlnej i studnią Orange (włączając nadzory gestora). W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę ITS nieciągłości Iub niedrożności wykonanej kanalizacji Wykonawca inwestycji usunie zgłoszone usterki. Prace prowadzone na styku kanalizacji kablowej i fundamentów konstrukcji należy prowadzić pod nadzorem Wykonawcy ITS,- wykona wewnętrzną Iinię zasilającą pomiędzy projektowaną szafą sygnalizacji świetlnej i projektowanym złączem pomiarowym Tauron (włączając nadzory gestora),- dostarczy i zamontuje wszystkie maszty i wysięgniki zgodnie z projektem budowlano wykonawczym Tom III pt. Projekt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Mikołowskiej, ul. Obywatelskiej, ul. Podleskiej w Tychach (ID — 3),- wdroży docelową organizację ruchu ~ cześć związaną z oznakowaniem poziomym i pionowym zgodnie z projektem realizowanym przez firmę DROCAD Sp. z o.o. cześć programowo-ruchową zgodnie z zatwierdzonym w ramach prac ITS projektu Siemens Mobility Sp z o.o.: ,,Doposażenie skrzyżowania Mikołowska - Obywatelska w Tychach (Id-3) w elementy niezbędne do włączenia w system ITS - projekt Organizacji ruchu TOM III",- zapewni czasową organizację ruchu na okoliczność wykonywania wszystkich prac,- zapewni obsługę geodezyjną na placu budowy,- odtworzy teren po robotach budowlanych.1.3. Roboty branżowe, w tym:- Kanalizacja deszczowa w tym:• budowa przykanalików z PVC,• montaż wpustów tworzywowych.- Przebudowa sieci elektroenergetycznych i budowa oświetlenia ulicznego w tym:• montaż i stawianie słupów oświetleniowych z ułożeniem kabli i robotami towarzyszącymi,• przebudowa istniejących sieci energetycznych ŚN• przebudowa i przełożenie istniejących sieci energetycznych NN ,- Przebudowa sieci teletechnicznych NETII w tym:• przebudowa istniejącej kanalizacji teletechnicznej,• przebudowa kabli kanałowych,• przebudowa kabli optycznych,• koszty włączeń, wyłączeń, dopuszczeń i obsługi geodezyjnej.- Przebudowa sieci teletechnicznych ORANGE oraz MEDIA COM w tym:• przebudowa istniejącej kanalizacji teletechnicznej,• przebudowa kabli kanałowych,• przebudowa telekomunikacyjnej linii napowietrznej,• przebudowa kabli optycznych Media-Com,• przebudowa kabla optycznego 65026 własności Orange,• koszty włączeń, wyłączeń, dopuszczeń i obsługi geodezyjnej.Szczegółowy opis zamówienia oraz sposób jego wykonania określony jest w Dokumentacji projektowej opracowanej dla potrzeb niniejszego zamówienia stanowiącej załącznik nr 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233294-6 - Instalowanie sygnalizacji drogowej
45314310-7 - Układanie kabli
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10