Rozbudowa ul. Miłej w Kleszczowie wraz infrastrukturą techniczną Część 1 -Odcinek...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa ul. Miłej w Kleszczowie wraz infrastrukturą techniczną Część 1 -Odcinek od ul. Głównej do Ustronnej Część 2 – Odcinek od ul. Ustronnej do Ronda w Łuszczanowicach
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKleszczów
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-08-03
  • ZamawiającyGmina Kleszczów
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-13
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00253114
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa ul. Miłej w Kleszczowie wraz infrastrukturą techniczną
Część 1 -Odcinek od ul. Głównej do Ustronnej
Część 2 – Odcinek od ul. Ustronnej do Ronda w Łuszczanowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kleszczów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647983

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Główna 47

1.5.2.) Miejscowość: Kleszczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-410

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 731 66 39

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@kleszczow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa ul. Miłej w Kleszczowie wraz infrastrukturą techniczną
Część 1 -Odcinek od ul. Głównej do Ustronnej
Część 2 – Odcinek od ul. Ustronnej do Ronda w Łuszczanowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-afe31775-01e4-11ed-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00253114

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00051094/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.18 Rozbudowa drogi gminnej 101402E - ul. Miła w Kleszczowie wraz z rozbudową infrastruktury technicznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)W postęp. o udzielenie zam. komunikacja między Zam. a wyk. odbywa się przy użyciu Systemu e-ZP https://e-zp.kleszczow.pl/procurements lub poczty elektronicznej, adres e-mail: zamowieniaubliczne@kleszczow.pl
2) Wyk. zamierzający wziąć udział w postęp. o udziel. zam. publ., musi posiadać konto w Systemie e-ZP.
3) Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne.
4)Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu. Jest to równoznaczne z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu.
5)Dokonując rejestracji Wyk. akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Gminy Kleszczów.
6) W Systemie E-ZP znajduje się także instrukcja dla Wyk. (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
7)Złożenie oferty poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
8) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a)Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
b)Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c)Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) – czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
9)Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a)stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;
b)zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c)system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
d)korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, osobisty i zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:
•wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS) lub
•wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
10)Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania podpisu elektronicznego,
a)kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES -pozostałe formaty);
b)podpis zaufany;
c)certyfikat osobisty;
d)dopuszczalne formaty danych, w szczególności: .txt, .pdf, .xls, .doc,.docx, .rtf, .odt, .zip, .xml (zalecany .pdf);
e)Maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania: oferty/ wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ oferty dodatkowej w trybie podstawowym/ oferty ostatecznej/ oferty dodatkowej oraz wiadomości wynosi 150 MB;
f)w zakresie dotyczącym kodowania i czasu odbioru danych Zamawiający informuje, że złożona przez Wykonawcę za pomocą Systemu e-ZP oferta jest widoczna w systemie, jako zaszyfrowana, a możliwość jej odszyfrowania i otworzenia przez Zamawiającego możliwa jest po upływie terminu składania ofert;
11)W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otacz.).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczów, z siedzibą przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów.
b) Wójt Gminy wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, od którego można uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu przekazanych danych osobowych. Kontakt do Inspektora: e-mail: iod@kleszczow.pl , adres pocztowy: Inspektor Ochrony Danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZP.271.16.2022 prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt1
d) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp” oraz ustawy z dnia 6 września 2001 roku – o dostępie do informacji publicznej.
e) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przetwarzania obejmuje cały czas trwania umowy. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych dokumentacja zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat) natomiast umowa zawarta w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B10 (okres przechowywania 10 lat).
f) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
g) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
h) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
i) Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
2. Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej 101402E – ul. Miłej w Kleszczowie o długości 1417 m, wraz z infrastrukturą techniczną w zakresie sieci uzbrojenia terenu wraz z pozyskaniem wszystkich decyzji umożliwiających zgodne z prawem przystąpienie do użytkowania obiektu.
Część 1. Odcinek od ul. Głównej do Ustronnej długość 725 m
2.Ogólny opis zakresu robót:
• wykonanie robót ziemnych i rozbiórkowych
• budowę jezdni
• budowę nowych warstw konstrukcji nawierzchni,
• budowę skrzyżowań
• budowę chodników,
• budowę ścieżki rowerowej,
• budowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
• przestawienie lub rozbiórka kolidujących ogrodzeń
• budowę terenów zieleni, usunięcie roślinności
• wyrównanie i wyprofilowanie terenu,
• rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania terenu inwestycji,
• wykonanie nowego oznakowania poziomego i oznakowania pionowego,
• wykonanie i wdrożenie tymczasowej organizacji ruchu na czas robót.
• zapewnienie biura budowy i zaplecza budowy na czas robót,
• dostawa mediów na potrzeby budowy,
• pełna obsługa geodezyjna i laboratoryjna robót
• zapewnienie nadzoru nad robotami przez uprawnione osoby zgodnie z Umową ,
• pozyskanie wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych i zgłoszeń umożliwiających zgodne z prawem użytkowanie obiektu,
• świadczenie gwarancji i rękojmi przez okres 7 lat od daty odbioru końcowego.
• koordynacja robót z równolegle trwającymi pracami dla Części 2
• rozbudowa sieci wodociągowej poprzez budowę sieci i przyłączy wodociągowych
• rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej poprzez budowę sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnych
• rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej poprzez budowę sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej
• skoordynować budowę sieci wod.-kan. w szczególności kanalizacji deszczowej dla części 1 z budową sieci kanalizacji deszczowej dla części 2 poprzez umożliwienie wykonania połączenia nowobudowanych sieci
3. Wykonawca dla danej części zamówienia, udzieli minimum 5 – letniej gwarancji i rękojmi.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa i STWIORB opracowane przez zespół projektantów stanowiące załącznik do SWZ oraz wymagania szczególne załączone w SWZ i projektowanych postanowieniach umowy przez Zamawiającego. Przedmiary załączone do dokumentacji projektowej są wyłącznie materiałem pomocniczym. Prace budowlane należy wykonać w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB. Kosztorys, który zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu ma obejmować faktyczne roboty i dostosowane do nich KNR.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45314310-7 - Układanie kabli

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie została odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 Pzp oraz uzyska maksymalną liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej 101402E – ul. Miłej w Kleszczowie o długości 1417 m, wraz z infrastrukturą techniczną w zakresie sieci uzbrojenia terenu wraz z pozyskaniem wszystkich decyzji umożliwiających zgodne z prawem przystąpienie do użytkowania obiektu.
Część 2. Odcinek od ul. Ustronnej do ronda w Łuszczanowicach długość 692 m .
2. Ogólny opis zakresu robót:
• wykonanie robót ziemnych i rozbiórkowych
• budowę jezdni
• budowę nowych warstw konstrukcji nawierzchni,
• budowę skrzyżowań
• budowę chodników,
• budowę ścieżki rowerowej,
• budowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
• przestawienie lub rozbiórka kolidujących ogrodzeń
• budowę terenów zieleni, usunięcie roślinności
• wyrównanie i wyprofilowanie terenu,
• rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania terenu inwestycji,
• wykonanie nowego oznakowania poziomego i oznakowania pionowego,
• wykonanie i wdrożenie tymczasowej organizacji ruchu na czas robót.
• zapewnienie biura budowy i zaplecza budowy na czas robót,
• dostawa mediów na potrzeby budowy,
• pełna obsługa geodezyjna i laboratoryjna robót
• zapewnienie nadzoru nad robotami przez uprawnione osoby zgodnie z Umową ,
• pozyskanie wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych i zgłoszeń umożliwiających zgodne z prawem użytkowanie obiektu,
• świadczenie gwarancji i rękojmi przez okres 7 lat od daty odbioru końcowego.
• koordynacja robót z równolegle trwającymi pracami dla Części 1
• rozbudowa sieci wodociągowej poprzez budowę sieci i przyłączy wodociągowych
• rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej poprzez budowę sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnych
• rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej poprzez budowę sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej
• skoordynować budowę sieci wod.-kan. w szczególności kanalizacji deszczowej dla części 2 z budową sieci kanalizacji deszczowej dla części 1 poprzez umożliwienie wykonania połączenia nowobudowanych sieci
3.Wykonawca - dla danej części zamówienia, udzieli minimum 5 – letniej gwarancji i rękojmi.
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa i STWIORB opracowane przez zespół projektantów stanowiące załącznik do SWZ oraz wymagania szczególne załączone w SWZ i projektowanych postanowieniach umowy przez Zamawiającego. Przedmiary załączone do dokumentacji projektowej są wyłącznie materiałem pomocniczym. Prace budowlane należy wykonać w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB. Kosztorys, który zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu ma obejmować faktyczne roboty i dostosowane do nich KNR

4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45314310-7 - Układanie kabli

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 Pzp oraz uzyska maksymalną liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla części 1
A) Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykonał zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo zakończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej dwukrotnie roboty budowlane ( każda z robót winna dotyczyć realizacji jednego zamówienia i być przedmiotem jednej umowy) polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy całej konstrukcji jezdni o długości co najmniej 500 mb każde zadanie/umowa
Wymaganym doświadczeniem opisanym w pkt A) SWZ winien wykazać się Wykonawca samodzielnie albo jeden podmiot, który mu udostępnia zasoby, albo jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną.
B) Zamawiający uzna warunek za spełniony w stosunku do Wykonawców, którzy dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonywania zamówienia w szczególności osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane, tj.:
-osobą, która będzie kierownikiem budowy i jednocześnie kierownikiem robót w branży drogowej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy w wykonaniu co najmniej dwukrotnie robót budowlanych (każda z robót winna dotyczyć realizacji jednego zamówienia i być przedmiotem jednej umowy) w zakresie, budowy lub przebudowy całej konstrukcji jezdni o długości co najmniej 500 mb każde zadanie/umowa
-osobą, która będzie kierownikiem robót w branży sanitarnej (wod-kan) (w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków sieci kanalizacji sanitarnej i/lub deszczowej o łącznej długości co najmniej 500 mb
- osobą, która będzie kierownikiem robót w branży gazowej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków gazociągu o łącznej długości co najmniej 500 mb
- osobą, która będzie kierownikiem robót w branży telekomunikacyjnej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które obejmowały kierowanie robotami w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
- osobą, która będzie kierownikiem robót w branży elektrycznej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków sieci elektroenergetycznej o łącznej długości co najmniej 100 mb
Uwaga:
Linie kablowe oświetlenia ulicznego nie są liniami elektroenergetycznymi nn
Dla części 2
A) Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykonał zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo zakończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej dwukrotnie roboty budowlane ( każda z robót winna dotyczyć realizacji jednego zamówienia i być przedmiotem jednej umowy) polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy całej konstrukcji jezdni o długości co najmniej 500 mb każde zadanie/umowa
Wymaganym doświadczeniem opisanym w pkt A) SWZ winien wykazać się Wykonawca samodzielnie albo jeden podmiot, który mu udostępnia zasoby, albo jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną.

B) Zamawiający uzna warunek za spełniony w stosunku do Wykonawców, którzy dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonywania zamówienia w szczególności osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane, tj.:
- osobą, która będzie kierownikiem budowy i jednocześnie kierownikiem robót w branży drogowej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy w wykonaniu co najmniej dwukrotnie robót budowlanych (każda z robót winna dotyczyć realizacji jednego zamówienia i być przedmiotem jednej umowy) w zakresie, budowy lub przebudowy całej konstrukcji jezdni o długości co najmniej 500 mb każde zadanie/umowa
- osobą, która będzie kierownikiem robót w branży sanitarnej (wod-kan)
(w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków sieci kanalizacji sanitarnej i/lub deszczowej o łącznej długości co najmniej 500 mb
-osobą, która będzie kierownikiem robót w branży gazowej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków gazociągu o łącznej długości co najmniej 100 mb
-osobą, która będzie kierownikiem robót w branży telekomunikacyjnej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które obejmowały kierowanie robotami w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
-osobą, która będzie kierownikiem robót w branży elektrycznej ( w rozumieniu art. 12 pkt 1 ppkt 2 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która wykaże się doświadczeniem jako kierownik budowy lub robót w wykonaniu co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie robót budowlanych w zakresie, budowy lub przebudowy odcinka lub odcinków sieci elektroenergetycznej o łącznej długości co najmniej 350 mb
Uwaga:
Linie kablowe oświetlenia ulicznego nie są liniami elektroenergetycznymi nn
UWAGA (dot. Cz. 1 i Cz. 2):
1) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, w których wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami (konsorcjum), Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wskazania robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Wykonawca zobowiązany jest wskazać zakres jego rzeczywistego udziału w realizacji wykazywanej roboty w celu ustalenia rzeczywistego doświadczenia - wyłącznie poprzez faktyczny, realny udział w realizacji przynajmniej takiej z części zamówienia, która spełnia warunki opisane w niniejszym zamówieniu.
dc. w sekcji IX Pozostałe informacje

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda dla części 1 i części 2 podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu odpowiednio dla części 1 i/lub części 2:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

UWAGA:
-Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w pkt. 1), liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
-Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w pkt 1), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia z wyjątkiem przypadków, gdy Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą. Jeśli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe okażą się nie kompletne zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Uzupełnieniu podlegają przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie rozwiązań równoważnych, w szczególności tych, o których mowa w art. 101 ust. 5 i6 Pzp

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty wykonawca dołącza (odpowiednio dla danej części):
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie/oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu,
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy);
4) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
5) dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, określone w punkcie 22 SWZ;
6) pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy,
7) przedmiotowe środki dowodowe, z zastrzeżeniem punktu 6 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający określa kwotę wadium:
Dla Części 1 - w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Dla Części 2 - w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 93 8978 0008 0000 0244 2000 0040 z dopiskiem WADIUM – ZP.271.16.2022 – część ……
5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
3) kwotę gwarancji lub poręczenia,
4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą),
5) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej
6) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.
9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami opisanymi w art. 98 ust.1,2,4,i 5 Pzp.
10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 Pzp, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami opisanymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących:
1) zamówień na roboty budowlane lub usługi;
2) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje zmiany umowy. Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia zostały zamieszczone w projektowanych postanowieniach umowy - wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ dostępny na stronie https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-29 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez system E-ZP dostępny pod adresem: https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-29 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-26

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

cd. sekcji 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu:
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunku opisanego w pkt A) SWZ (odpowiednio dla danej części zamówienia) ma wykazać jeden Wykonawca składający ofertę wspólną, a w przypadku powoływania się przez wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego - jeden podmiot trzeci .
3)Wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełnić łącznie warunki udziału w postępowaniu określone w pkt A) i B) (odpowiednio dla danej części zamówienia) pod warunkiem, że jeden wykonawca (albo jeden podmiot trzeci lub jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną) spełni warunek opisany w pkt A) (odpowiednio dla danej części zamówienia). W przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej podmiot, który zdolności posiada, zobowiązany jest wykonać roboty budowlane w takim zakresie w jakim odpowiednio wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu określone odpowiednio w pkt A) i B) SWZ (odpowiednio dla danej części zamówienia).
4)W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Zamawiający dopuszcza wskazanie tych samych zadań (w pkt A)) oraz tych samych osób (w pkt B)), w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dla każdej z części.
5)Wskazane osoby, o których mowa w punkcie B) (odpowiednio dla danej części zamówienia), powinny posiadać uprawnienia budowlane i doświadczenie zawodowe adekwatne do wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.
6)Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadkach, o którym mowa w ust. 2, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę budowę instalacji fotowoltaicznej o szacowanej mocy 343 kWp - Chechło Pierwsze
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania08-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę budowę instalacji fotowoltaicznej o szacowanej mocy 343 kWp. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI