Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Pajęcznie wraz z pełnym wyposażeniem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT PAJĘCZAŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 592298009
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 76
1.5.2.) Miejscowość: Pajęczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-330
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 34/311-31-20
1.5.8.) Numer faksu: 34/311-31-21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatpajeczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatpajeczno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Pajęcznie wraz z pełnym wyposażeniem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d4fe94a-09af-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00273059
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00044522/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Pajęcznie wraz z pełnym wyposażeniem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiatpajeczno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu prowadzona będzie zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452),
A. Środki komunikacji elektronicznej, przy użyciu, których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami:
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatpajeczno.
2. Funkcjonalność platformy gwarantuje złożenie przez Wykonawcę w postępowaniu zaszyfrowanej oferty wraz załącznikami, w sposób uniemożliwiający Zamawiającemu zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
1. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo -aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/powiatpajeczno tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. Czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/powiatpajeczno. W zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na platformie.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (art. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu.
5. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ( Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO” informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Pajęcznie
z siedzibą przy ul. Kościuszki 76, 98-330 Pajęczno.
2. W sprawie ochrony danych osobowych można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych. Dane kontaktowe Inspektora: adres e-mail: iodo@powiatpajeczno.pl, nr telefonu 34 3113120, adres siedziby Starostwo Powiatowe w Pajęcznie ul. Kościuszki 76, 98-330 Pajęczno.
3.Cele i podstawy przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. C RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze związanego z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 pkt 1 pn. „Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Pajęcznie wraz z pełnym wyposażeniem”, Znak sprawy ZPI.272.7.2022
4. Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych związany jest ze wskazanym powyżej celem ich przetwarzania. Wobec powyższego dane osobowe będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują Administratorowi przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, do dochodzenia których konieczne jest dysponowanie danymi.
5. Prawa osoby, której dane dotyczą. W przypadkach i na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach o ochronie danych osobowych przysługują Pani/Panu prawa do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, do sprostowania (poprawiania) danych, ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzani oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych .
6. Odbiorcy danych. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane uprawnionym instytucjom określonym przez przepisy prawa.
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
8. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
9. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawa osoby, której dane dotyczą. W przypadkach i na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach o ochronie danych osobowych przysługują Pani/Panu prawa do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, do sprostowania (poprawiania) danych, ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzani oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPI.272.7.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 0 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na „Rozbudowa Szpitala Powiatowego
w Pajęcznie wraz z pełnym wyposażeniem”. Zakres inwestycji obejmuje zgodnie projektem:
- rozbudowę budynku szpitala od strony południowo-zachodniej o trzykondygnacyjną część budynku z częściowo zagłębioną kondygnacją przyziemia o wymiarach 21,69 mx 51,88m, wysokość 9,82m, nakrytego dachem wielospadowym z wejściem od strony północno-wschodniej z zadaszonym dojazdem dla karetek;
- budowę jednego miejsca postojowego dla niepełnosprawnych;
- budowę miejsca do gromadzenia odpadów stałych;
- montaż urządzeń – dwóch kontenerów z koncentratorami tlenu oraz jednego kontenera z rozprężalnią tlenu;
- ogrodzenie miejsca na agregat prądotwórczy;
- budowę drogi wewnętrznej, chodników, opaski (związanych z rozbudową szpitala);
- nasadzenie trawy, krzewów oraz zieleni izolacyjnej;
- niwelację terenu;
- skarpę od strony południowo-zachodniej;
- rozbiórkę chodnika
- wykonanie oznakowania poziomego na istniejącym parkingu;
Instalację sanitarne:
- budowę kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami;
- budowę przyłącza wody;
- budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej;
- budowę rurociągu tlenu;
- instalacja gazów medycznych;
Instalacje elektryczne:
- budowa linii energetycznej kablowej zasilającej;
- ułożenie kabla dla oświetlenia terenu;
- montaż latarni oświetlenia terenu;
- montaż agregatu prądotwórczego;
- usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą elektroenergetyczną;
Parametry budynku:
Długość- 51,88m
Szerokość od strony ul. 1 Maja – 15,93m
Szerokość od strony płn.-zach. – 21,69m
Wysokość – 9,82m
Liczba kondygnacji – 3
Powierzchnia użytkowa – 2 221,5m2
Powierzchnia zabudowy – 1 035,16m2
Kubatura – 9 911,34m3
Zaprojektowany został układ funkcjonalny poszczególnych kondygnacji w skład, którego zostały wydzielone pomieszczenia tj.
1. Przyziemie zostało podzielone na blok operacyjny oraz pomieszczenia nie pełniące funkcji ochrony zdrowia;
2. Parter, na którym została zaprojektowana Izba Przyjęć oraz Oddział Chirurgii Jednego Dnia obejmujący:
3. Na I piętrze zaprojektowano Oddział Internistyczny
W projekcie przewidziano instalacje gazów medycznych, których zakres obejmuje:
• Źródła gazów medycznych:
• Wewnętrzne instalacje gazów medycznych:
• Zewnętrzne instalację gazów medycznych:
Branża sanitarna
Szczegółowy opis projektowanych instalacji sanitarnych wewnętrznych wod. kan., wentylacji, ogrzewania, technologii kotłowni gazowej i gazu, chłodzenia oraz zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej został opisany w Projekcie Architektoniczno-Budowlanym Tom II Branża Sanitarna.
Branża elektryczna
Szczegółowy opis projektowanych instalacji elektrycznej w zakresie elektroenergetycznej linii zasilającej, wyłącznik główny, tablice rozdzielcze, instalację oświetlenia ogólnego, instalację oświetlenia ewakuacyjnego, instalację gniazd wtykowych, instalację siły – zasilanie urządzeń, instalację odgromową i uziemiającą, instalację informatyczną (logiczną), instalację TV, instalację oddymiania, klatki schodowej, instalację przyzywową, ochronę przeciwprzepięciową oraz ochronę od porażeń zostało opisane w Projekcie Architektoniczno-Budowlanym Tom III Branża Elektryczna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45323000-7 - Roboty w zakresie izolacji dźwiękoszczelnych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45262650-2 - Roboty w zakresie okładania
45442100-8 - Roboty malarskie
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45313100-5 - Instalowanie wind
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy ocenie ofert Zamawiający uzna oferty za spełnienie wymagania i przyjmie do rozpatrywania jeżeli:
• Oferta spełnia wymagania zawarte w SWZ;
• Została złożona w wyznaczonym terminie;
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu (podstawy wykluczenia Zamawiający wskazał w Dziale A Rozdziale XV SWZ);
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ust 2.
2. Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu w zakresie:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) Zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
• w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie, co najmniej jedno zadanie, polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie obiektu budowlanego.
• Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyły w realizacji przedmiotu zamówienia tj:
- Kierownik budowy- 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w konstrukcyjno-budowlanej, posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co najmniej 1 zakończonej inwestycji budowlanej polegającej na budowie, rozbudowie, przebudowie obiektu budowlanego.
- Kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych i elektrycznych oraz posiadanie 3 letniego doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót w powyższym zakresie.
- Kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadanie 3 letniego doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót w powyższym zakresie.
- Kierownik robót – 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych oraz posiadanie 3 letniego doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót w powyższym zakresie.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierowników robót wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się przez taką osobę niezbędnymi uprawnieniami i doświadczeniem łącznie dla każdej z tych funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający oprócz oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1. Ustawy Pzp, składanego wraz z ofertą, nie wymaga złożenia innych podmiotowych środków dowodowych w zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia. Zamawiający dokona weryfikacji Wykonawcy w zakresie braku podstaw wykluczenia na podstawie złożonego z ofertą oświadczenia.
1.1 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają braki podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
• Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej- załącznik Nr 5 do SWZ.
• Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw do wykluczenia z postępowania – załącznik Nr 10 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w Rozdziale II Działu B niniejszej SWZ.
2.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa:
• Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości , daty, miejsca oraz podmiotów na których rzecz zostały wykonane wraz z załączeniem załączników potwierdzających czy roboty zostały wykonane należycie. Do załączników zaliczamy referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego były wykonane roboty budowlane; Zał Nr 8 do SWZ
• Wykaz osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia wraz z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia wraz z załącznikami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe w przypadku kierowników. Zał. Nr 7 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga wniesienia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
14.2. Pełnomocnictwo:
a) upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
b) dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli dotyczy.
14.2.1. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 §2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
14.2.2. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
14.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, w przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postepowaniu polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby. ( załącznik Nr 6 )
14.3.1. Zobowiązanie składa się w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14.3.2. Jeżeli zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, wówczas przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności dokonuje notariusz lub Wykonawca.
14.4. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4, w przypadku podmiotów składających ofertę wspólną. (załącznik Nr ………………)
14.4.1. Oświadczenia składa się w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14.4.2. Jeżeli oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, wówczas przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności dokonuje notariusz lub Wykonawca.
14.5. Następujące przedmiotowe środki dowodowe:
a) ………………………..w niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia przedmiotowych środków dowodowych………………………………...
14.5.1. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
14.6. Oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. ( załącznik Nr 5 )
15. Oferta oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnieniu warunków udziału w postępowaniu muszą być złożone w oryginale.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
14.1.2. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną (konsorcjum) oraz w przypadku podmiotów udostępniających potencjał, oświadczenie, którego wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie powinno mieć postać dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności braku podstaw do wykluczenia, spełnienia warunków udziału.
14.1.3. Wykonawca wypełnia Oświadczenie tworząc dokument elektroniczny.
14.1.4. Po stworzeniu przez Wykonawcę Oświadczenia w postaci elektronicznej, Wykonawca podpisuje ww. dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. – o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 162 z późn. zm.) lub podpisem zaufanym o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, z późn. zm.) , lub podpisem osobistym o którym mowa w ustawie z dnia z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r. poz. 653 i 730).
14.2. Pełnomocnictwo:
a) upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
b) dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli dotyczy.
14.2.1. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 §2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
14.2.2. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
14.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, w przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postepowaniu polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby. ( załącznik Nr 6 )
14.3.1. Zobowiązanie składa się w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14.3.2. Jeżeli zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, wówczas przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności dokonuje notariusz lub Wykonawca.
14.4. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4, w przypadku podmiotów składających ofertę wspólną. (załącznik Nr ………………)
14.4.1. Oświadczenia składa się w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14.4.2. Jeżeli oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, wówczas przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności dokonuje notariusz lub Wykonawca.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2.1 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian terminu wykonania zamówienia, przy czym zmiany muszą być rozpatrywane w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo - finansowym:
a. jeżeli będą następstwem okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, takich jak wystąpienie znalezisk archeologicznych, niewybuchów, niewypałów, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, geologiczne, hydrologiczne, nieprzewidziane kolizje z urządzeniami infrastruktury lub wynikające z konieczności spełnienia wymagań ochrony środowiska oraz wprowadzenie na terenie RP stanu epidemii lub stanu wyjątkowego związanego z stanem epidemii i zaistnienie klęski żywiołowej.
b. jeżeli będą następstwem:
- wprowadzeniem przez Zamawiającego innych wykonawców,
- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej zmian w dokumentacji projektowej lub STWiORB,
c. jeżeli będą następstwem działań organów administracji państwowej lub samorządowej:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.,
- odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, z przyczyn, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny,
W tym przypadku termin zostanie przedłużony o liczbę dni, o którą zostały wydłużone w stosunku do terminu przewidzianego w kpa lub we właściwych przepisach dla powyższych procedur.
d. jeżeli będą następstwem okoliczności niezależnych zarówno od Zamawiającego, jak i od Wykonawcy, m.in. wystąpi konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy lub ograniczenia w jego użytkowaniu, udzielenia zamówień na roboty dodatkowe, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego,
e. jeżeli umowa o zamówienie nie zostanie zawarta w pierwotnym okresie związania ofertą wynikającym z ogłoszenia o zamówieniu.
Okoliczności wskazane wyżej mogą stanowić podstawę zmiany terminu wykonania zamówienia tylko w przypadku, gdy uniemożliwiają terminowe wykonanie umowy.
2.2 Dopuszczalne są zmiany postanowień umownych w zakresie określonym w art. 455 ustawy Pzp
3. W sytuacjach wskazanych w ust. 1 Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania w sposób szczegółowy warunków uniemożliwiających prowadzenie robót oraz czasu ich trwania.
4. Zmiany umowy w stosunku do treści oferty są dopuszczalne również w sytuacji, gdy zmiany nie są istotne.
5. Zmiany umowy wynikające z art. 436 pkt 4 lit. B ustawy Pzp przewidujące zasady wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany umów zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
2) Wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
3) Zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne.
4) Zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
10. Zmiany umowy wynikające z art. 439 ustawy Pzp, w przypadku gdy umowa zostaje zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy. Zmiany szczegółowo zostało opisane w § 16.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatpajeczno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-08 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni