Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach - etap 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Związek Komunalny "Wodociąg Lisowice"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390183142
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek
1.5.2.) Miejscowość: Prochowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-230
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zkwl@wodociaglisowice.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wodociaglisowice.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach - etap 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ac35cba6-9a72-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00552637
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015416/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach - etap 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wodociaglisowice.com.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Dokumentacja postępowania jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniona na
stronie zamowienia.sidaspzp.pl pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ oraz na stronie BIP
https://bip.wodociaglisowice.com.pl/172-zamowienia-publiczne.html
2. Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z § 2 ust. 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (dalej zwane „Rozporządzenie”) zaleca podpisywanie dokumentów PDF formatem PAdES.
Dodatkowo informuje, że:
1) pliki podpisane przy pomocy podpisu zewnętrznego XAdES należy załączać wraz z plikiem podpisu,
2) formularz oferty podpisany przy użyciu podpisu zewnętrznego XAdES należy dodać w jeden z poniższych sposobów:
a) z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku oferty należy umieścić plik, który był podpisywany, a plik z podpisem
należy dodać oddzielnie jako załącznik,
b) spakować jako plik oferty i plik z podpisem do paczki „zip” i dołączyć z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku
oferty.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na
portalu tj. niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne:
1) dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje;
3) zainstalowane przeglądarki internetowe w najnowszych wersjach: Firefox, Chrome, Opera;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader;
6) dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx,
odt, ods, odp, odf, pdf, zip, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg;
7) informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych:
a) plik załączony przez wykonawcę na portalu i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako
plik zaszyfrowany,
b) jako czas złożenia oferty przez portal pzp przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż
ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze.
3. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZK.271.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa SUW w Lisowicach mająca zapewnić zaopatrzenie w wodę w odpowiedniej ilości oraz o odpowiedniej jakości (spełniającej wymagania stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi) odbiorców zlokalizowanych w miejscowościach położonych na obszarze gmin: Prochowice, Kunice oraz Ruja.
Inwestycja będzie polegała na poprawie stanu technicznego i wydajności produkcyjnej istniejącej SUW co zostanie zrealizowane poprzez :
1. budowę zbiornika wody czystej wraz z instalacjami gwarantującą zwiększenie retencji,
2. prace remontowe i konserwacyjne studni ujęciowych nr 1 i nr 2 wraz z wykonaniem instalacji,
3. wykonanie fundamentu pod agregat i montaż agregatu prądotwórczego jako zabezpieczenie SUW w energię elektryczną w sytuacjach kryzysowych,
4. budowę instalacji międzyobiektowych,
5. budowę nowego ogrodzenia,
6. wykonanie nowych nawierzchni,
7. wykonanie prac związanych z zagospodarowaniem terenów zielonych i rozbiórką obiektów niepodlegających dalszej eksploatacji,
8. wykonanie prac związanych z demontażem lub przełożeniem instalacji międzyobiektowych kolidujących z nowoprojektowanymi obiektami.
Inwestycja będzie realizowana na czynnym, pracującym obiekcie, który w trakcie robót musi zapewnić zasilanie sieci wodociągowej i odbiorców w wodę. Dodatkowo Zamawiający informuje, że Wykonawca musi uwzględnić koszty wpięcia wykonanych instalacji technologicznych oraz układu sterowania i wizualizacji w układy wykonane w etapie 1. Z uwagi na warunki gwarancji na roboty wykonane w etapie 1 wpięcia te muszą zostać wykonane przez Wykonawcę etapu 1.
UWAGA :
1. Zamawiający informuje, że w chwili zawarcia umowy w sprawie prowadzonego postepowania na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach prowadzone są prace związane z realizacją zadania pn. „Rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody – etap 1”, którego termin realizacji zgodnie z zawartą umową przypada na dzień 28 marca 2024r.
2. Prace wymienione w ust. 1 prowadzone są w ramach pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Powiatu legnickiego Nr 410/22 z dnia 21 lipca 2022r.
3. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca będzie mógł fizycznie rozpocząć wykonywanie robót najwcześniej po zakończeniu etapu 1, lecz nie później niż do dnia 31 maja 2024r.
4. Przekazanie placu budowy nastąpi po zrealizowaniu robót wynikających z etapu 1.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego według dokumentacji projektowej pn. „Rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach”, na realizacje której Starosta Powiatu Legnickiego wydał decyzję pozwolenia na budowę Nr 410/22 Starosty Legnickiego z dnia 21 lipca 2022r. Dokumentacja projektowa stanowi Zał. Nr 6 do SWZ. Adres inwestycji: działka nr 759 i 637 w obr. Lisowice, gm. Prochowice.
Dokumentacja budowlana dotycząca zamówienia:
Projekt budowlany wraz z decyzją pozwolenia na budowę – decyzja nr 410/22 Starosty Legnickiego z dnia 21 lipca 2022r na Rozbudowę Stacji Uzdatniania Wody w Lisowicach,
Projekt techniczny,
Projekt wykonawczy,
Przedmiar robót,
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Opis warunków udziału w postępowaniu :
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający żąda od wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową dokumentu potwierdzającego, że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3. Sytuacja ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca
1) w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji Zamawiającemu posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 50% wartości zaoferowanej przez Wykonawcę ceny brutto za wykonanie niniejszego zamówienia;
2) wykazał że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 500 000,00 złotych na okres realizacji zamówienia. Dokument musi być ważny na dzień składania ofert.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
1) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. musi udokumentować, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał zadania obejmujące roboty rodzajowo zgodne z przedmiotem zamówienia tj:
co najmniej dwa zadania polegające na budowie żelbetowego monolitycznego zbiornika na wodę czystą, o pojemności co najmniej 500 m3 każdy wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem oraz włączeniem w istniejący czynny układ dystrybucji wody, o wartości przynajmniej jednej z powyższych robót minimum 2.000.000,00 zł brutto.
UWAGA :
Pod pojęciem „budowa” rozumie się pojęcie zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
2) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z kwalifikacjami, doświadczeniem, uprawnieniami odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca musi wykazać, że do wykonania zamówienia dysponuje co najmniej osobami do pełnienia niżej wymienionych funkcji, które spełniają następujące wymagania:
a) Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi oraz posiadający doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy na min. jednym zadaniu związanym z budową żelbetowego monolitycznego zbiornika na wodę czystą, o pojemności co najmniej 500 m3 wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem oraz włączeniem w istniejący czynny układ dystrybucji wody, o wartości min. 2.000.000,00 zł brutto przebudową, remontem lub modernizacją biologicznej oczyszczalni ścieków komunalnych, oraz
b) Kierownik robót instalacyjnych - 1 osoba posiadająca: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych, co najmniej 5-letnie doświadczenie w na stanowisku kierownika budowy lub robót oraz posiadający doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub robót na min. jednym zadaniu związanym z budową żelbetowego monolitycznego zbiornika na wodę czystą, o pojemności co najmniej 500 m3 wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem oraz włączeniem w istniejący czynny układ dystrybucji wody, o wartości min. 2.000.000,00 zł brutto, oraz
c) Kierownik robót elektrycznych - 1 osoba posiadająca: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub robót w tym pełnienie funkcji kierownika budowy lub robót przy realizacji 1 zadaniu polegającym na włączeniu zbiornika retencyjnego na wodę czystą oraz budowę lub przebudowę układu zasilania elektrycznego i sterowania AKPiA.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 45.000 PLN.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w drodze udzielenia zamówienia publicznego w przypadkach określonych w art. 455 Pzp oraz na zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym zał. nr 1 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-29 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez portal SIDAS PZP, któy jest dostepny po zalogowaniu na stronie app.sidaspzp.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-29 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-27