Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOlsztynek
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-05
  • ZamawiającyGMINA OLSZTYNEK
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-17
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00086183
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743663

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratusz 1

1.5.2.) Miejscowość: Olsztynek

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-015

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.7.) Numer telefonu: 895195453

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@olsztynek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olsztynek.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18749619-cf4c-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00086183

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003151/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pomocą środka komunikacji elektronicznej, tj. platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych Zamawiającego dostępnej pod adresem: https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html dalej zwana „Platformą przetargową”.
2. Środkiem komunikacji elektronicznej służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest Platforma w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem: ZBI.271.1.5.2021 Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku.
3. Wykonawca, musi posiadać konto na Platformie przetargowej Gminy Olsztynek. Ma wówczas dostęp do możliwości: złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
7. Zamawiający, udostępnia Wykonawcom instrukcje w następującym zakresie:
1) Rejestracja wykonawcy na platformie przetargowej,
2) Wymagania techniczne,
3) Zadawanie pytań do postępowania,
4) Instrukcje postępowania - Udział w trybie podstawowym bez negocjacji.
5.Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy przetargowej:
1) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
a) Internet Explorer 10 i nowsze, Edge,
b) Google Chrome,
c) Mozilla Firefox,
d) Opera.
2) Pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci internet;
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
c) włączona obsługa JavaScript;
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
e) zainstalowany Acrobat Reader;
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
6. Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
b) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.
d) Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
7. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. Potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie przetargowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na platformie przetargowej czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę przetargową.
8. Zalecany maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy przetargowej nie powinien przekraczać 150 MB.
9. Zalecenia Zamawiającego odnośnie użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis formatem: PAdES,
2) dla dokumentów w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpis formatem: XAdES,
3) Zamawiający zaleca stosowanie podpisu wewnętrznego, który polega na tym, że jest zapisany łącznie z podpisywanym dokumentem (tworzą jeden plik), a nie oddzielnie (plik podpisywany i plik podpisu).
10. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcjach korzystania z Platformy przetargowej Gminy Olsztynek.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Olsztynek, z siedzibą przy ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Olsztynek jest Pani/Pani Maciej Żołnowski, maciej.zolnowski@cbi24.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku” prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 ust. 1 ustawy Pzp.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o Art. 74 ust 1 .ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji umowy, a następnie będą przechowywane począwszy od dnia zakończenia okresu obowiązywania umowy (wliczając okres rękojmi lub gwarancji) przez okres co najmniej 5 lat (nie krócej jednak, niż okres przedawnienia roszczeń),
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Jak wyżej

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZBI.271.1.5.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie pn. Rozbudowy skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku obejmuje wykonanie robót budowlanych w celu realizacji następujących założeń inwestycyjnych:
1) Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku;
2) Budowa parkingu na działce nr 17/28 obręb 4 m. Olsztynek;
Ww. inwestycje realizowane są w ramach zadania ujętego w budżecie gminy Olsztynek pn. Porządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w ul. Niepodległości i Mickiewicza wraz z modernizacją nawierzchni ulic.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w następujących dokumentach stanowiących załączniki do SWZ:
1) Załącznik nr 3c do SWZ - Budowa parkingu na dz. ew. nr 17/28, obr. 0004 miasto Olsztynek w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Porządkowanie gospodarki wodno‐ściekowej w ul. Niepodległości i Mickiewicza wraz z modernizacją nawierzchni ulic na który składają się:
a) Dokumentacja techniczna,
b) Projekt Wykonawczy,
c) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne,
Ww. projekt jest załącznikiem do zaświadczenia Starosty Olsztyńskiego z dnia 14 listopada 2018 r. numer BI-II.6763.13.27.2018.DP3.
2) Załącznik nr 3d do SWZ- Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Porządkowanie gospodarki wodno‐ściekowej w ul. Niepodległości i Mickiewicza wraz z modernizacją nawierzchni ulic na który składają się:
a) Projekt budowlany,
b) Projekt architektoniczno‐budowlany,
c) Geotechniczne Warunki Posadowienia (Opinia geotechniczna, Dokumentacja badań podłoża gruntowego, Projekt geotechniczny)
d) Projekt wykonawczy (Branża drogowa i architektura krajobrazu),
e) Szczegółowe specyfikacje techniczne (Branża drogowa i architektura krajobrazu),
f) Projekt wykonawczy (Przebudowa kanalizacji deszczowej, Przebudowa kanalizacji sanitarnej, Przebudowa sieci wodociągowej),
g) Szczegółowe specyfikacje techniczne (Przebudowa kanalizacji deszczowej, Przebudowa kanalizacji sanitarnej, Przebudowa sieci wodociągowej),
h) Projekt wykonawczy (Branża telekomunikacyjna),
i) Szczegółowe specyfikacje techniczne (Branża telekomunikacyjna),
j) Projekt Stałej Organizacji Ruchu.
Przedmiotowy projekt jest załącznikiem do decyzji ZRID Nr Ok/10/2019 z dnia 26 lutego 2019 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydanej przez Starostę Olsztyńskiego.
3. Roboty budowlane zlokalizowane będą na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powiat olsztyński, w miejscowości Olsztynek. Opracowanie swym zakresem obejmuje skrzyżowanie ulic Niepodległości (dawnej Świerczewskiego), Mrongowiusza i Behringa wraz z odcinkami dojazdowymi do skrzyżowania.
4. Krótki opis zadania polegającego na budowie parkingu na działce nr 17/28 obręb 4 m. Olsztynek.
2) Projektowane zagospodarowanie terenu. W ramach opracowania projektuje się parking dla samochodów osobowych położony na działce nr 17/28. Parking składa się z jezdni manewrowej szerokości 5.0 m oraz usytuowanych prostopadle miejsc postojowych. Parking będzie zawierał 8 miejsc postojowych o wymiarach 2,5 x 5,0 m oraz 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 x 5,0 m. Nawierzchnia parkingu będzie wykonana z kostki kamiennej łupanej koloru szarego. W celu obsługi pieszych, projektuje się chodniki o nawierzchni z kamiennych płyt chodnikowych.
Dojazd do parkingu zostanie zapewniony poprzez przeznaczony do przebudowy istniejący zjazd z ul. Mrongowiusza z dostosowaniem jego parametrów geometrycznych do wymaganych dla zjazdu publicznego, tj. szerokości 3.5 m, krawędzie wyokrąglone łukami o promieniach R=5.0 m.
Odwodnienie parkingu odbywać się będzie powierzchniowo ze spływem w kierunku ul. Mrongowiusza, w której występuje kanalizacja deszczowa.
5. Krótki opis zadania polegającego na rozbudowie skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku.
2) Zagospodarowanie terenu
a) Branża drogowa: Trasy projektowanych ulic odpowiadają przebiegowi istniejącemu, z niewielkim przesunięciem osi w celu naprowadzenia wlotów na środek projektowanego ronda. Oś ulicy Niepodległości w planie składa się z odcinków prostych oraz łuku kołowego o promieniu R=50 m, na którym zastosowano poszerzenie pasów ruchu do szerokości 3,8 m. Oś ul. Mrongowiusza składa się z odcinków prostych oraz łuków kołowych o promieniach R=50÷100 m.
Na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Behringa (w km 0+023.31) z ul. Mrongowiusza (w km 0+050.67) zaprojektowano mini rondo o średnicy Dz=16,0 m. Rondo składa się z jezdni szerokości 5,0 m i wyspy środkowej średnicy Dz=6,0 m. Na trzech wlotach ronda, gdzie pozwalała na to szerokość pasa drogowego, zaprojektowano przejezdne wyspy dzielące szerokości 1,0 m i długości 6,0 – 8,0 m.
W granicach opracowania zaprojektowano jeden zjazd publiczny z ul. Mrongowiusza na projektowany wg odrębnego opracowania parking. Szerokość jezdni zjazdu wynosi 3,5 m. Krawędzie zjazdu wyokrąglono łukami o promieniu R=5,0 m. Nawierzchnia zjazdu będzie wykonana z kostki kamiennej łupanej.
W przypadku realizacji budowy parkingu przed rozbudową skrzyżowania, część zjazdu należy przebudować w celu dowiązania sytuacyjnego i wysokościowego do jezdni ul. Mrongowiusza.
W granicach opracowania zaprojektowano obustronne chodniki o szerokości 2,0-2,5 m. Ciągi piesze dowiązano do istniejących na dalszych odcinkach chodników. Chodniki będą miały nawierzchnię z kamiennych płyt chodnikowych.
Nawierzchnię ciągów pieszych należy wykonać z pochyleniem poprzecznym wynoszącym 2% w kierunku jezdni.
b) Odwodnienie drogi i odprowadzenie wody opadowej z powierzchni jezdni do odbiorników.
Powierzchniowe odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni projektowanych ulic zaprojektowano poprzez nadanie jezdni wymaganych spadków poprzecznych i pochyleń podłużnych. Woda z powierzchni jezdni odprowadzana będzie do wpustów ulicznych projektowanej kanalizacji deszczowej.
c) Branża sanitarna. Dokumentacja projektowa branży sanitarnej obejmuje budowę: Kanalizacji deszczowej, Kanalizacji sanitarnej, Sieć wodociągowej:
d) Branża telekomunikacyjna. Dokumentacja projektowa branży telekomunikacyjnej obejmuje: przebudowę kolidujących odcinków linii optycznej i linii rozdzielczej miedzianej oraz budowę kanalizacji telekomunikacyjnej.
e) Architektura krajobrazu. Inwentaryzację dendrologiczną przeprowadzono w czerwcu 2017 r.
6. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie w trakcie robót budowlanych obsługi geodezyjnej zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133), w tym wykonywanie na bieżąco inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych robót i sporządzanie powykonawczej dokumentacji geodezyjno–kartograficznej w formie i liczbie egzemplarzy zgodnej z wymaganiami Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.
7. Ze względu na występowanie na obszarze prowadzonych robót budowlanych nasypów niekontrolowanych (piasek humusowy domieszką kamieni, gruzu ceglanego i żużlu), przeszkód – kamieni, nasypów budowlanych (kamienie, kocie łby) oraz gruntów słabonośnych (opinia geotechniczna stanowiąca załącznik do dokumentacji projektowej) Wykonawca zobowiązany będzie – o ile wystąpi taka konieczność - do wymiany gruntu w obszarze prowadzonych robót budowlanych w celu uzyskania odpowiedniej nośności podłoża tj. grupa nocności G1.
8. Na czas przygotowania podłoża gruntowego należy ustanowić nadzór geologiczny.
9. Informacja o terenach objętych ochroną konserwatorską
1) Zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi wydanymi przez Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, przedmiotowa inwestycja planowana jest na terenie podlegającym prawnej ochronie konserwatorskiej wg art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami na podstawie decyzji WKZ z dnia 20 lutego 1961 r. wpisującej założenie urbanistyczne miasta Olsztynka leżące w obrębie murów obronnych oraz obszar o promieniu 50 m od fortyfikacji miejskich do rejestru zabytków nieruchomych woj. warmińsko-mazurskiego z dnia 1 września 1992 r. wpisującej nawarstwienia kulturowe starego miasta Olsztynka wraz z zamkiem do rejestru zabytków- archeologicznych woj. warmińsko-mazurskiego.
Na prowadzenie robót budowlanych objętych niniejszą dokumentacją techniczną uzyskano stosowne pozwolenie Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
2) Wykonawca ma obowiązek zapewnić stały nadzór archeologiczny nad wszelkimi robotami ziemnymi prowadzonymi w ramach niniejszego zamówienia.
3) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania badań archeologicznych w przypadku odkrycia zabytku archeologicznego w szczególności zarejestrowania i udokumentowanie wszystkich identyfikowalnych nawarstwień historycznych oraz podjęcia innych działań i obowiązków narzuconych przez Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
10. Wykonawca zobowiązany będzie do uporządkowania terenu po przeprowadzanych badaniach archeologicznych oraz - o ile wystąpi taka konieczność - do wymiany gruntu w obszarze prowadzonych robót budowlanych w celu uzyskania odpowiedniej nośności podłoża tj. grupa nocności G1.
11. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszelkie prawa autorskie i pokrewne do opracowań, projektów, rysunków fotografii lub innych materiałów objętych ww. prawami.
12. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia stałej organizacji ruchu zgodnie z załączonym projektem, Wprowadzając stałej organizacji ruchu, nie należy uwzględniać znaków D-40, D-41, ponieważ strefa zamieszkania nie będzie wprowadzana. W ramach prac należy wymienić wszystkie znaki, a zdemontowane oznakowanie należy przekazać protokolarnie Zamawiającemu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp w szczególności dotycząc:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Doświadczenie: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu skradania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wykonał:
- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub modernizacji drogi z nawierzchni z kostki betonowej lub granitowej za min. 1.000.000,00 zł brutto.
*(droga – budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną doprowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym).
- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub modernizacji, w ramach których roboty były prowadzone w obszarze objętym ochroną zabytków w postaci wpisu do rejestru zabytków archeologicznych.
Zamawiający uzna warunek za spełniony również wówczas, gdy zostanie wykazana jednym zadaniem obejmującym oba ww. zakresy.

b) Potencjał Kadrowy. Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował następującymi osobami:

- jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika budowy. Wykazana osoba musi posiadać wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności: drogowej wydane na podstawie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia otrzymane według wcześniej obowiązujących przepisów Prawa budowlanego.
Osoba wskazana do pełnienia funkcji Kierownika budowy musi posiadać kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710)
(Art. 37c. Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury).
Wskazana osoba musi posiadać doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru
dla robót budowlanych prowadzonych przy co najmniej jednym zabytku w obszarze objętym ochroną zabytków
w postaci wpisu do rejestru zabytków archeologicznych.

- jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych. Wskazana musi posiadać uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: sanitarne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;

- jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych. Wskazana musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.

Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 19 listopada 2020r. o zmianie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 78).

- Jedną osobę do pełnienia funkcji archeologa, która pełnić będzie nadzór archeologiczny. Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 710). (Art. 37e badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej).

- Jedną osobę do pełnienia funkcji geologa, która pełnić będzie nadzoru geologicznego nadzór geologiczny. Wskazana osoba musi posiadać kwalifikacje w zawodzie geolog – co najmniej w kategorii VII zaszeregowania - określone w art. 50 ust. 2 pkt. 7 ustawy z dnia z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1064 z późn. zm.)

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca składa:

a) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym jest mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp złożonym wraz z ofertą w zakresie podstaw wykluczenia - wg Załącznika nr 8 do SWZ.

b) oświadczenie w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi, że przygotowanie oferty nastąpiło niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg Załącznika nr 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie - wg Załącznika nr 6 do SWZ;
Dowodami, o których mowa powyżej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju , Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. poz. 2415), są: referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych winien dotyczyć tylko robót w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

b) wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg Załącznika nr 7 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z Formularzem Ofertowym Wykonawca przedkłada następujące dokumenty:
1) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp (dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu) - załącznik nr 5 do SWZ
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. (Stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.)
3) pełnomocnictwo – jeśli dotyczy,
4) pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp – jeśli dotyczy – wzór zobowiązania wraz z oświadczeniami stanowi załącznik nr 10 (część A i B) do SWZ,
5) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeśli dotyczy - Załącznik nr 11
do SWZ,
6) Wadium – jeśli zostało wniesione w formie gwarancji bankowej; gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w następującej wysokości: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299).

3. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 33 8823 0007 2001 0000 0169 0003 w Banku spółdzielczym w Olsztynku.
W tytule przelewu wpisać należy następującą treścią: Wadium w postępowaniu: „Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku”..
5. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
9. Wykonawca ma obowiązek wskazać w formularzu ofertowym adres mailowy lub adres korespondencyjny gwaranta w celu przesłania przez Zamawiającego gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium wniesionego w formie poręczeń lub gwarancji.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art.98 ust.6 ustawy Pzp.
11. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust.1 - 5 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

2) W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę dołącza oddzielnie oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

3) W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy będą odpowiedzialni za wykonanie danego zakresu zamówienia.

4) W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni wykonawcy – wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 11 do SWZ.

5) Wykonawcy występujący wspólnie winni ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie niniejszego zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie może wynikać z dołączonej do oferty umowy współpracy lub odrębnego dokumentu (oświadczenia lub pełnomocnictwa).
5) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).

7) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 12.20. niniejszego rozdziału. Spółka cywilna ubiegająca się o zamówienie musi wyznaczyć pełnomocnika do jej reprezentowania. Ustawowe zasady reprezentacji spółki cywilnej zezwalające każdemu wspólnikowi na jej reprezentowanie w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw, nie spełniają bowiem wymogu z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp.

W przypadku spółki cywilnej art. 58 ust. 2 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania, jeżeli oferta zostanie podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wszystkich wspólników spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego zawiera wzór umowy Załącznik nr 2 do SWZ.
2. Dopuszczalne zmiany umowy określone w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zawiera wzór umowy stanowiący Załącznik
nr 2 do SWZ.
3. Sposób i termin płatności zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zawarta umowa będzie jawna i może zostać udostępniona na wniosek osoby lub podmiotu żądającego takiego udostępnienia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-05 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-05 13:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia
w następujących terminach:
1) Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku do dnia 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
2) Budowa parkingu na działce nr 17/28 obręb 4 m. Olsztynek do dnia 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Zadanie pn. Rozbudowa skrzyżowania ulic Niepodległości, Mrongowiusza i Behringa w Olsztynku dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg- umowa Nr 28/2021/A/34/114 zawarta w dniu
19 maja 2021 r.
2021-06-17 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję brygady do szpachlowania - Ostróda
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Firma poszukuje brygady do prac szpachlarskich. Inwestycje na terenie woj. warmińsko-mazurskiego. Budynki mieszkalne wielorodzinne. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI