Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Kleszczewo w miejscowościach Komorniki i Gowarzewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kleszczewo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poznańska 4
1.5.2.) Miejscowość: Kleszczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-005
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@kleszczewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Kleszczewo w miejscowościach Komorniki i Gowarzewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73159fd8-34c2-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00352470
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00052545/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Kleszczewo w miejscowościach Komorniki i Gowarzewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kleszczewo
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Komunikacja między
Zamawiającym(Z.) a Wykonawcami(W.),w szcz.składanie
zapytań,oświadczeń,wniosków,zawiadomień, jak rów. przekazywanie inf. odbywa się przy użyciu
Platformy Zakupowej(dalejPZ) adres: https://platformazakupowa.pl/pn/kleszczewo 3.Z.wyznacza do
kontaktu z W: M.Trubłajewicz,tel.618176033w.131, urzad@kleszczewo.pl 4.W postępowaniu
komunikacja między Z. a W., w tym złożenie ofert oraz oświadczenia o speł. war. udz.w post.oraz
braku podstaw wykl., odbywa się wył.za pośrednictwem PZ. Z. dopuszcza też możliwość składania
dok. elektr., oświadczeń lub elektr. kopii dok. lub ośw.za pomocą poczty el., na wskazany w pkt 3.
adres email.5.Z.będzie przekazywał W. inform. za pośr. PZ Inform. dot. odpowiedzi na pyt., zmiany
SWZ,zmiany term.skł. i otw.ofert Z.będzie zamieszczał na PZ w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja,której zgodnie z obow. przepisami adresatem jest konkretny w., będzie przekazyw. za pośr. PZ do konkr. w.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Pytania
dotyczące korzystania z Platformy Zakupowej, procesu składania ofert na Platformie Zakupowej,
rejestracji na Platformie Zakupowej czy innych aspektów technicznych związanych z korzystaniem z
Platformy Zakupowej należy kierować do Centrum Wsparcia Klienta dostępnym od poniedziałku do
piątku w godzinach od 08:00 do 17:00 pod numerem tel. 22 101 02 02, e-mail:
cwk@platformazakupowa.pl. 2.Z. nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Z. zapozna się z
treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość
do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Z. za ofertę handlową i nie będzie brana pod
uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art.
221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.3.Z.nie przewiduje sposobu komunikowania się z W.w inny
sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanej w SWZ.4Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi
być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 23 grudnia 2020
roku w sprawie rodzajów podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać z. od w.5.W. jako podmiot prof. ma obowiązek spr. komunikatów i wiadomości bezpośrednio na PZ
przesłanych przez Z.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, dalej „RODO”), Zamawiający informuję, że:
a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczewo z siedzibą w Urzędzie
Gminy Kleszczewu, ul. Poznańska 4 (63-005 Kleszczewo).
b. Inspektorem ochrony danych w Gminie Kleszczewo jest Pani Katarzyna Śliwińska, kontakt na adres
e-mail: iod@kleszczewo.pl
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego w niektórych
sytuacjach Zamawiający może przekazywać Pani/Pana dane osobowe osobom trzecim, jeśli będzie to
konieczne do dochodzenia praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy lub obowiązujących
przepisów prawa;
d. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym przez
Zamawiającego tj. pracownikom i współpracownikom Zamawiającego, którzy muszą mieć dostęp do
danych, aby wykonywać swoje obowiązki, podmiotom przetwarzającym, którym Zamawiający zleci to
zadanie, innym odbiorcom danych, np. kurierom (placówkom pocztowym), bankom, ubezpieczycielom, kancelariom prawnym lub instytucjom upoważnionym z mocy prawa do otrzymania przedmiotowych
danych;
e. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą ponadto osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późń. zm.);
f. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres wykonywania przez
Zamawiającego ciążących na nim obowiązków prawnych, w którym przepisy prawa nakazują
Zamawiającemu przechowywać dane osobowe, w którym Zamawiający może ponieść konsekwencje
prawne niewykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz ustalenia, obrony i
dochodzenia roszczeń oraz wierzytelności przez Zamawiającego;
g. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
h. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
i. posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO , ;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
j. nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Kleszczewo w miejscowościach Komorniki i Gowarzewo
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
42122220-8 - Pompy ściekowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp do 30% wartości zamówienia na warunkach takich jak wykonanie zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 1 Pzp dotyczące:
a. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie przewiduje określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
b. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie przewiduje określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
c. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie przewiduje określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
d. zdolności technicznej lub zawodowej:
- warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej zawierającej w swoim zakresie rurociąg tłoczny i grawitacyjny oraz budowę przepompowni o wartości brutto nie mniejszej niż 5.000.000 zł brutto każda.
- warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. m.in. odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności:
• kierownik robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych,
• kierownik robót branży drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a. odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
d. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 w zakresie podstaw wykluczenia, o których mowa w rozdziale 6 SWZ– wg załącznika nr 9 do SWZ.
ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W
zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
-W celu wykazania spełnienia przedmiotowego warunku Zamawiający żąda, aby Wykonawca
przedłożył wykaz robót budowlanych wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania
oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – sporządzony według wzoru stanowiącego
Załącznik nr 6 do SWZ.
-w celu wykazania spełnienia przedmiotowego warunku Zamawiający żąda, aby Wykonawca
przedłożył wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7
do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
-formularz ofertowy,a. oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 i 7 SWZ;
b. dowód wniesienia wadium;
c. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty;
d. zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale 7 SWZ, w tym oświadczenie o
nie podleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postepowaniu takiego podmiotu
(jeżeli dotyczy);
e. odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium wysokości 50.000,00 złotych.
1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 p.z.p .
1.3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 roku, poz. 310, 836 i 1572).
1.4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c. kwotę gwarancji,
d. termin ważności gwarancji,
e. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego musi obejmować sytuację, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp
f. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
g. termin obowiązywania gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
h. w treści gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania.
1.5. Postanowienia ust. 1.4. powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 1.3. lit d powyżej.
1.6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Kórniku
nr rachunku: 68 9076 0008 2001 0015 1106 0003
tytuł (wadium, nr sprawy ZP.271.13.2022)
1.7. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy przekazać Zamawiającemu w oryginale, w postaci elektronicznej.
1.8. Zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 Pzp
1.9. Utrata wadium następuje w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 6 i 7 SWZ.
2. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, mogą zostać wezwani do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.
5. Zamawiający wymaga podania w ofercie, które z elementy przedmiotu zamówienia zostaną wykonane przez poszczególnych wykonawców występujących wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy;
2)Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
a) zmiany technologicznie
b) zmiany organizacji spełniania świadczenia:
3) zmiana wynagrodzenia/płatności:
a) w przypadku zmiany przepisów stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego:;
b) gdy w przypadku realizacji robót zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w projekcie budowlanym;
c)w sytuacjach, w których nastąpi konieczność lub potrzeba wykonania dodatkowych robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza możliwość zrealizowania większego zakresu przedmiotu zamówienia wraz z odpowiednim zwiększeniem wynagrodzenia umownego, jednak nie przekraczającego 20% wartości zamówienia podst.
d) w przypadku rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, nieprzekraczających jednak 20% wynagrodzenia Wykonawcy
e)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego a także etapów prac
F) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę:
g) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne:
h)w przypadku zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (waloryzacja).
i) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych – wówczas w zależności od faktu udowodnienia przez Wykonawcę, iż zmiana ta wpływa na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę – zmianie może ulec wynagrodzenie
W związku ze zbyt małą ilością znaków w ogłoszeniu wszystkie możliwości, szczegóły oraz warunki wprowadzania zmian został wskazany we wzorze umowy stanowiącej załącznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-03 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kleszczewo
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-03 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje wykluczenie z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę w przypadkach wskazanych w art. 108 ust.1 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.