Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Osjakowie w ul. Br

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Osjakowie w ul. Brzozowej
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOsjaków
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-27
  • ZamawiającyGmina Osjaków
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-12
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00111434
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Osjakowie w ul. Brzozowej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Osjaków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934677

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Targowa 26

1.5.2.) Miejscowość: Osjaków

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-320

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 438423391

1.5.8.) Numer faksu: 438423391

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@osjakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.osjakow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Osjakowie w ul. Brzozowej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3dd4c1ad-e09e-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111434

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00026662/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Osjakowie, ul. Brzozowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.bip.osjakow.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną, przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz przy użyciu poczty elektronicznej rkostrzycka@osjakow.pl, adres skrytki EPUAP Zamawiającego: /UGOsjakow/skrytkaUGO.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP. . Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne np.: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .odt i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Sposób zaszyfrowania oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/
3. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Osjaków.
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Osjakowie jest Pani Klaudia Domagała, kontakt e-mail: kdomagala@osjakow.pl, telefon: (43) 842 33 91.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SWZ, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIZ.271.4.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych w Osjakowie w ul. Brzozowej polegających na:
1) rozbudowie sieci wodociągowej, zlokalizowanej na działkach o ewid. nr 713, 80/17, 80/25 i 80/31
2) rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, zlokalizowanej na działkach o ewid. nr 713, 8/17, 80/25, 80/31, 80/22, 80/20, 80/19, 80/18, 80/16, 80/24, 80/26, 80/27 i 80/28
- zgodnie z projektem budowlanym stanowiącym załącznik nr 1 do zgłoszenia robót budowlanych z dnia 12.07.2018 r. znak: AB.6743.405.2018, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz złożoną ofertą.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) w zakresie rozbudowy sieci wodociągowej:
- roboty ziemne: wykonanie wykopów, umocnienie ścian wykopów, czasowe ich odwodnienie za pomocą igłofiltrów, wymiana gruntu w pasie drogowym, zasypka z zagęszczeniem, zabezpieczenie przewodów energetycznych w miejscu kolizji (rura osłonowa D=200mm, L=7,0m);
- roboty montażowe: ułożenie warstw podsypkowych i obsypkowych, montaż 2 szt. hydrantów naziemnych z zasuwą odcinającą, ułożenie przewodów wodociągowych (rury PCV Ø 90) o długości 360 mb, wykonanie przewiertu pod jezdnią asfaltową;
- roboty drogowe: odbudowa poboczy i nawierzchni gruntowej drogi;
- wykonanie próby szczelności i badania fizykochemicznego wody.
Na załączonej do SWZ mapie inwentaryzacji powykonawczej zaznaczony został odcinek sieci wodociągowej już wykonanej.
2) w zakresie rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami:
- roboty ziemne: wykonanie wykopów, umocnienie ścian wykopów, czasowe ich odwodnienie za pomocą igłofiltrów, wymiana gruntu w pasie drogowym, zasypka z zagęszczeniem, zabezpieczenie przewodów energetycznych w miejscu kolizji,
- roboty montażowe: ułożenie warstw podsypkowych i obsypkowych, montaż studni, ułożenie przewodów kanalizacyjnych,
- roboty drogowe: odbudowa nawierzchni gruntowej w pasie wykopów,
- po zakończeniu montażu przewodów, wykonanie monitoringu sieci kanalizacji sanitarnej kamerą TV.
Projektowany układ kanalizacji sanitarnej obejmuje:
- sieć grawitacyjną z rur Ø200 x 5,9 mm PVC-U-L= 403,90 m
- przyłącza kanalizacyjne z rur Ø160 x 4,7 mm PVC-U-L= 43,00 m (8 szt.)
3) zapewnienie właściwej organizacji ruchu na czas robót,
4) wykonanie tyczenia i powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej,
5) wykonanie dokumentacji powykonawczej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
1) projekt budowlany
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB),
3) przedmiar robót,
które stanowią Załącznik nr 9 do SWZ.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1) oraz STWIORB, o której mowa w pkt 2). Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1) lub STWIORB o której mowa w pkt 2) oraz jeśli roboty te muszą być wykonane ze względu na sztukę budowlaną i jest to niezbędne z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć przedmiot zamówienia.
4. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarze robót lub innych dokumentach przetargowych typów i/lub symboli materiałów lub urządzeń oraz nazw ich producentów (lub inne oznaczenia wskazujące na pochodzenie), Zamawiający informuje, że każdorazowo mają one charakter wyłącznie przykładowy. Zostały określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów, wymogów techniczno-użytkowych, zastosowania kolorystyki elementów przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy w dokumentach pojawi się jakikolwiek zapis, który może wskazywać znaki towarowe, pochodzenie, Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo, technologicznie i użytkowo równoważnych, tj. takich które zagwarantują realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych
w SWZ.
2. Kryteria oceny ofert oparte są na systemie punktowym.
3. Zamawiający oceni i porówna oferty wg następujących kryteriów:
a. CENA = 60,00%, waga = 60,00 pkt
b. GWARANCJA JAKOŚCI i RĘKOJMIA = 40,00%, waga = 40,00 pkt
4. Każda z ofert otrzyma liczbę punktów ustaloną wg poniższego wzoru: LP = C + Gr
gdzie:
LP = łączna punktacja przyznana ofercie
C – punktacja w kryterium CENA
Gr – punktacja w kryterium GWARANCJA JAKOŚCI I RĘKOJMIA
5. Zasady oceny ofert w kryterium „CENA” wg wzoru: C = Cmin/Cb x 60 pkt
gdzie:
C - liczba punktów, które otrzyma badana oferta w kryterium „CENA”
Cmin – cena oferty z najniższą ceną
Cb – cena ofert badanej
6. Zasady oceny ofert wg kryterium „GWARANCJA JAKOŚCI I RĘKOJMIA”. Maksymalna liczbę punktów w tym kryterium otrzyma oferta Wykonawcy, który zaoferuje najdłuższy okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi, a pozostali Wykonawcy proporcjonalnie mniejszą liczbę ustaloną wg wzoru:
Gr = Gob/Grmax x 40 pkt
gdzie:
Gr – liczba punktów, które otrzyma badana oferta w kryterium GWARANCJA I RĘKOJMIA
Gob – okres gwarancji i rękojmi badanej oferty (min. 60 m-cy)
Grmax - najdłuższy okres gwarancji rękojmi spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu (max. 84 m-ce)

UWAGA:
Minimalny okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi wymagany przez Zamawiającego wynosi
60 miesięcy licząc od daty protokołu odbioru końcowego. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje krótszy okres gwarancji jakości i rękojmi Zamawiający odrzuci jego ofertę, jako niezgodną z treścią SWZ.
Maksymalny okres udzielonej gwarancji i rękojmi wymagany przez Zamawiającego wynosi
84 miesiące od daty protokołu odbioru końcowego. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje dłuższy okres gwarancji i rękojmi Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 84 miesięcy, natomiast zaproponowany okres gwarancji i rękojmi przez Wykonawcę będzie go obowiązywał
w wykonywaniu obowiązków związanych z jej udzieleniem.
7. Za najkorzystniejszą ofertę uznana będzie oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów będącą sumą punków w poszczególnych kryteriach oceny ofert, o których mowa w ust. 4 i 5 niniejszego rozdziału.
8. Liczba punktów w każdym kryterium i łączna liczba punktów ustalone zostaną z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku.
9. Zgodnie z art. 225 Pzp, jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2011 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w tej ofercie kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
10. W ofercie, o której mowa w ust. 9, wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego,
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi.
11. Zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego, obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
12. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości i rękojmia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określił warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wymaga się, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i wskazuje się sumę gwarancyjną tego ubezpieczenia, nie mniejszą niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że: 1) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie, co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie i/lub rozbudowie sieci wodociągowej oraz jedno zamówienie polegające na budowie i/lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania wraz
z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały należycie wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
2) dysponuje osobami odpowiedzialnymi za zarządzanie wszystkimi aspektami realizacji inwestycji, tj. co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (co najmniej w zakresie ograniczonym), w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych
i kanalizacyjnych.
2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
3. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 4 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1.1) – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 4 ustawy. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
b) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1.1. a) lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, wg Załącznika nr 6 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – Załącznik nr 4 do SWZ.
2) Wykaz wykonanych robót budowlanych – Załącznik nr 5 do SWZ.
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, którą ustala co najmniej na 200 000,00 zł. (Jeśli data ważności dokumentu ubezpieczenia upływa przed dniem zakończenia umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć nowy dokument w celu zachowania ciągłości ubezpieczenia).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy nr 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080, dla podmiotów zagranicznych: SWIFT CODE GBWCPLPP 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080, w Nadwarciańskim Banku Spółdzielczym w Działoszynie z dopiskiem „Wadium – nr postępowania RIZ.271.4.2021”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Osjaków.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty.
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4) Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składa oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania, których wymaga zamawiający.
5) Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie
art. 454-455 ustawy Pzp.
3. Ponadto, Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej
z przyczyn przedstawionych niżej, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie
z okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili ogłoszenia o zamówieniu i wzoru umowy:
a) zmiana stron umowy wynikająca z następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów,
b) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, z powodu wystąpienia siły wyższej, np. strajków, które skutkować mogą niedotrzymaniem terminu zakończenia realizacji umowy. Termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas faktycznego trwania tych okoliczności, (wykonawca musi udowodnić działanie np. siły wyższej, które uniemożliwiły wykonanie zamówienia
w określonym w umowie terminie),
c) zmiany będące skutkiem poprawy oczywistej omyłki pisarskiej i/lub rachunkowej,
d) wydanie decyzji administracyjnej przez organ nadzoru budowlanego lub ochrony środowiska
o wstrzymaniu robót w wyniku interwencji obywatela lub organizacji społecznej, o ile nie są one wynikiem okoliczności leżących po stronie Wykonawcy;
e) wystąpienie nieprzewidzianych zjawisk atmosferycznych (np.: upały, wichury, ulewy, śnieżyce, gradobicie) mogących spowodować zniszczenie robót lub konieczność wstrzymania robót ze względu na zachowanie reżimów technologicznych (temperatura, wilgotność) - w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia o faktyczny czas trwania nieprzewidzianych zjawisk atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest wykazać i przedstawić dowody powodujące wystąpienie przedmiotowej okoliczności.
f) w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, szczególnie zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkody niewspółmiernie większej niż spowodowana działaniem lub zaniechaniem;
g) zaistnienie sytuacji pozwalającej na obniżenie kosztów realizacji zamówienia (np. zmniejszenie zakresu robót lub czynności, zastosowania alternatywnych rozwiązań technologicznych);
h) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT,
i) zmiana podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia podwykonawcy,
j) wprowadzenia niezbędnych zmian technicznych, technologicznych, organizacyjnych w zakresie sposobu spełnienia świadczenia lub innych zmian, które warunkują prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy,
k) wystąpienie sytuacji związanej z COVID-19 uniemożliwiającej wykonane zamówienia w określonym terminie. W takim przypadku, strony mają obowiązek wzajemnego poinformowania się,
a wykonawca ma obowiązek przedstawienia dowodów związanych z wystąpieniem sytuacji, o której mowa, która uniemożliwia wykonanie przedmiotu umowy w terminie. Zamawiający może wyrazić zgodę na przedłużenie terminu realizacji, o czas wystąpienia sytuacji.
4. Zmiana umowy w okolicznościach, o których mowa w ust. 3, w szczególności w zakresie terminów umownych, nastąpi w stopniu proporcjonalnym do przyczyn które ją spowodowały.
5. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez strony protokołu konieczności, określającego przyczyny zmiany i przedstawieniu niezbędnych dowodów potwierdzających wystąpienie co najmniej jednej z powyższych okoliczności.
6. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem zasad określonych powyżej jest nieważna. Wymienione wyżej okoliczności stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-25

2021-07-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję brygady brukarskiej - Łódź
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania04-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję brygady brukarskiej. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI