Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
ROZBUDOWA SIECI DRÓG ROWEROWYCH ORAZ DRÓG DLA PIESZYCH NA TERENIE MIASTA EŁK
1.1.28 ROZBUDOWA SIECI DRÓG ROWEROWYCH ORAZ DRÓG DLA PIESZYCH NA TERENIE MIASTA EŁK z podziałem na 6 części
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
CZĘŚĆ 1 – Przebudowa ulicy Jana Pawła II w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów,
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
VI. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Przebudowa ulicy Jana Pawła II w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
CZĘŚĆ 2 – Przebudowa ulicy Matki Teresy z Kalkuty w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów,
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- budowa, przebudowa zatok postojowych,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Przebudowa ulicy Matki Teresy z Kalkuty w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
CZĘŚĆ 3 – PRZEBUDOWA ULICY CHOPINA W EŁKU POLEGAJĄCA NA WYKONANIU DROGI DLA PIESZYCH I ROWERÓW WRAZ BUDOWĄ DROGI DLA PIESZYCH I ROWERÓW NA PLACU KATEDRALNYM
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Przebudowa ulicy Chopina w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów wraz budową drogi dla pieszych i rowerów na placu katedralnym” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
CZĘŚĆ 4 – ROZBUDOWA ULIC TARGOWEJ, KOCHANOWSKIEGO, MATEJKI W EŁKU POLEGAJĄCA NA WYKONANIU DROGI DLA ROWERÓW
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Przebudowa ulicy Chopina w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów wraz budową drogi dla pieszych i rowerów na placu katedralnym” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
CZĘŚĆ 5 – PRZEBUDOWA ULICY TORUŃSKIEJ W EŁKU POLEGAJĄCA NA WYKONANIU DROGI DLA PIESZYCH I ROWERÓW
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Przebudowa ulicy Toruńskiej w Ełku polegająca na wykonaniu drogi dla pieszych i rowerów” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
CZĘŚĆ 6 – BUDOWA DROGI DLA PIESZYCH I ROWERÓW WZDŁUŻ ULICY WILEŃSKIEJ I SZOSA OBWODOWA W EŁKU
I. Opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy. Wykonanie i utrzymanie dróg dojazdowych i objazdowych na czas budowy oraz po wykonaniu wszystkich robót doprowadzenie terenu przyległego do stanu pierwotnego.
II. Wykonanie robót budowlanych na podstawie załączonej dokumentacji projektowej, w tym m.in.:
- wykonanie robót rozbiórkowych wraz z odwiezieniem materiałów z rozbiórki,
- wykonanie robót ziemnych,
- wycinka i karczowanie drzew,
- budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego,
- wykonanie przejść i przejazdów przez ulice,
- budowa, przebudowa lub remont nawierzchni ciągów pieszych,
- przebudowa hydrantów zewnętrznych,
- budowa oświetlenia ulicznego,
- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie prac wykończeniowych i porządkowych.
III. Wykonanie dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach, w tym między innymi:
- projekt tymczasowej organizacji ruchu,
- dokumentacja geodezyjna powykonawcza,
- oświadczenia kierowników robót i kierownika budowy,
- protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac,
- atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów.
IV. W ramach zaoferowanej ceny wykonawca zobowiązany będzie:
- zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych,
- przekazać materiały z rozbiórki, nadające się do ponownego zastosowania dla zamawiającego we wskazane miejsce w odległości do 5 km (na paletach, ofoliowane, z rozładunkiem),
- zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami,
- zapewnić obsługę serwisową zainstalowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do utrzymania ich właściwej pracy w okresie udzielonej gwarancji,
- uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych obiektu (należy przyjąć 2 przeglądy rocznie) zwoływanych na wezwanie zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji.
V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa:
„Budowa drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż ulicy Wileńskiej i Szosa Obwodowa w Ełku” sporządzonej przez Mplan Sp. z o.o.
Przedmiar dołączony do niniejszej dokumentacji stanowi jedynie jej uzupełnienie oraz orientacyjny wykaz głównych robót budowlano-montażowych. W przypadku, gdy przedmiar nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie bądź wynikają z konieczności technologicznej, Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej. Wykonawca powinien przewidzieć wszystkie okoliczności i zakres robót, które mogą wpłynąć na wycenę i realizację zamówienia – umowa jest ryczałtowa tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcje realizacji.
VI. Wymagania ogólne Zamawiającego w zakresie realizacji prac oraz użytych materiałów.
Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane z późn. zmianami oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych z późn. zmianami.
Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót lub przedmiary robót mogą wskazywać dla niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz będą nie gorsze pod względem charakteru użytkowego, parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość) oraz parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Uwaga:
Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych zgodnie z ustawą „Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r z późn. zmianami”.
VII. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia (zapisy dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych).
1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia w toku realizacji zamówienia przez okres co najmniej 6 miesięcy trwania umowy 1 osobę bezrobotną bądź 1 osobę poszukującą pracy w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Wykonawca ma obowiązek okresowego raportowania tj. przedkładania Zamawiającemu do dnia 10- go każdego miesiąca dokumentów umożliwiających Zamawiającemu weryfikację spełnienia warunku zatrudnienia osoby bezrobotnej bądź osoby poszukującej pracy przy wykonaniu zamówienia. Do dokumentów tych należą między innymi umowa o pracę, dokument potwierdzający rejestrację w Urzędzie Pracy oraz ewidencja czasu pracy tej osoby.
W tym zakresie Zamawiający zastrzega sobie prawo wstępu do siedziby wykonawcy lub innego miejsca wykonania zamówienia w celu weryfikacji rzeczywistego udziału tej osoby przy wykonaniu zamówienia.
2. Zamawiający na podstawie art. 35 ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2) oraz art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875 z późn. zm.) wymaga, aby Wykonawca zapewnił udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia w wysokości co najmniej 15%.
VIII. Gwarancja – minimalny wymagany okres gwarancji to 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne