Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
˜Rozbudowa rogi gminnej nr 104425 od km 0+000 do km 0+930 oraz do km 1 +879,20 do km 2+285,20 w msc. Suszno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜Gmina Włodawa
1.3.) Oddział zamawiającego: ˜Al. Jana Pawła II 22
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 110197865
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜Al. Jana Pawła
1.5.2.) Miejscowość: ˜Włodawa
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜22-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: ˜(82) 57 21 234
1.5.8.) Numer faksu: ˜(0-82) 5 721 234
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜kancelaria@gmina-wlodawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜www.gmina-wlodawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜Rozbudowa rogi gminnej nr 104425 od km 0+000 do km 0+930 oraz do km 1 +879,20 do km 2+285,20 w msc. Suszno
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-b87b505a-cae6-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00081136
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00003927/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa drogi gminnej nr 104425L w m. Suszno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜W niniejszym postępowaniukomunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacjielektronicznej. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są wformie elektronicznej za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji”dostępnego na ePUAP ( https://epuap.gov.pl/wps/portal ) oraz udostępnionego przez miniPortal(https://miniportal.uzp.gov.pl/) oraz poczty elektronicznej: wod-kan@gmina-wlodawa.pl orazdrogi@gmina-wlodawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musiposiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następującychformularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza dokomunikacji”.2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przyich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkachkorzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).3) Maksymalny rozmiarplików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.4) Za datę przekazaniaoferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopiidokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.5)Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszejSWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortaluklikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.6) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lubwniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.7) Ofertę składasię, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonejpodpisem zaufanym lub podpisem osobistym.8) Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania ofertyopisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/9) Jeżelidokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierająinformacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celuutrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku,wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” anastępnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415)Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazane adresy e-mail: wod-kan@gmina-wlodawa.pl oraz gczk@gmina-wlodawa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1. Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;2. dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Rozbudowa rogi gminnej nr 104425 od km 0+000 do km 0+930 oraz do km 1 +879,20 do km 2+285,20 3. w msc. Suszno” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;4. odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 t. j. ze zm.), dalej „ustawa Pzp”; 5. dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;9. Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜IK.271.2.2021.MZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa rogi gminnej nr 104425 od km 0+000 do km 0+930 oraz do km 1 +879,20 deo km 2+285,20 w msc. Suszno”Realizacja zadania obejmuje budowę drogi gminnej wraz z przebudową kolizji z siecią telekomunikacyjną, gazową i energetyczną, przebudową skrzyżowania drogi gminnej z drogą wojewódzką 816, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, urządzeń BRD, tablicy pamiątkowej – zgodnie z załączoną dokumentacją budowlaną i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, które stanowią szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.Branża drogowa:Charakterystyka drogi gminnej nr 104425L – parametry projektowe.Kategoria drogi – gminna. Klasa drogi – „D” Prędkość projektowa Pp= 30 km/hObciążenie ruchem nawierzchni - KR1.Szerokość pasa ruchu – 2,5m.Szerokość jezdni - 5,0m. Rodzaj nawierzchni jezdni - beton asfaltowy.Szerokość poboczy - 0,75 m. Rodzaj nawierzchni poboczy - tłuczniowe.Zakres prac związanych z rozbudową drogi gminnej nr 104425L w m. Suszno obejmuje: Wytyczenie nowych granic pasa drogowego drogi gminnej nr 104425L na odcinkach objętych opracowaniem, Wykonanie korekt wysokościowych oraz zabezpieczenia podziemnej infrastruktury technicznej w miejscach kolizji z projektowaną infrastrukturą drogową. Rozbiórkę (lokalnie) istniejącej nawierzchni jezdni drogi gminnej nr 104425L przez odcięcie krawędzi, rozbiórkę istniejącej konstrukcji oraz frezowanie istniejącej nawierzchni na głębokość umożliwiającą wykonanie korekty równości lub wykonanie pełnej grubości warstwy ścieralnej. Rozbiórkę (lokalnie) istniejących elementów ogrodzeń i innych będących w kolizji z projektowaną infrastrukturą Wykonanie niewielkiej korekty przebiegu geometrycznego trasy drogi gminnej nr 104425L. Wykonanie odhumusowania istniejących zieleńców w zakresie niezbędnym wynikającym z usytuowania projektowanych elementów infrastruktury drogowej. Wykonanie korytowania pod warstwy konstrukcyjne drogi. Ustawienie (zgodnie z PZT) krawężników betonowych na ławie betonowej z „oporem” z uwzględnieniem zmian przebiegu geometrycznego trasy. Wykonanie (zgodnie z PZT) nowej konstrukcji zjazdów indywidualnych i publicznych. Wykonanie (zgodnie z PZT) nowej konstrukcji drogi gminnej. Wykonanie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego na wcześniej oczyszczonym i spryskanym emulsją asfaltową podłożu na odcinku objętym opracowaniem. Wykonanie poboczy gruntowych z materiału pochodzącego z dowozu. Odtworzenie zieleńców znajdujących się w granicach opracowania.Wykonanie nowego oznakowanie poziomego i pionowego.Przebudowa skrzyżowania z drogą wojewódzką 816:Przedmiotem Inwestycji jest przebudowa skrzyżowania drogi gminnej nr 104425L z drogą wojewódzką nr 816 na odcinku od km 1+871,20 do km 1+879,20 według kilometrażu drogi gminnej wraz z dostosowaniem istniejącej infrastruktury technicznej.Zakres prac związanych przebudową skrzyżowania drogi gminnej nr 104425L z drogą wojewódzką nr 816 w m. Suszno obejmuje: Wytyczenie nowych granic pasa drogowego drogi gminnej nr 104425L na odcinkach objętych opracowaniem, Wykonanie korekt wysokościowych oraz zabezpieczenia podziemnej infrastruktury technicznej w miejscach kolizji z projektowaną infrastrukturą drogową. Wykonanie niewielkiej korekty przebiegu geometrycznego trasy drogi gminnej nr 104425L. Wykonanie odhumusowania istniejących zieleńców w zakresie niezbędnym wynikającym z usytuowania projektowanych elementów infrastruktury drogowej. Wykonanie przepustu pod konstrukcją drogi gminnej oraz odtworzenie geometrii rowów odwadniających w obrębie wlotów. Wykonanie korytowania pod warstwy konstrukcyjne drogi. Wykonanie (zgodnie z PZT) nowej konstrukcji drogi gminnej. Wykonanie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego na wcześniej oczyszczonym i spryskanym emulsją asfaltową podłożu na odcinku objętym opracowaniem. Wykonanie poboczy gruntowych z materiału pochodzącego z dowozu. Odtworzenie zieleńców znajdujących się w granicach opracowania. Wykonanie nowego oznakowanie poziomego i pionowego.Kolizja telekomunikacyjna:Zakres rzeczowy - przebudowa doziemnych kabli instalacyjnych - budowa rur ochronnych na trasie istn. i projekt. kabli - budowa przepustów pod drogą Kolizja linii energetycznej:Zgodnie z warunkami usunięcia kolizji i projektem przebudowy kolizji linii elektroenergetycznej.Przebudowa kolizji gazowej:a) Roboty ziemne:- wytyczenie geodezyjne trasy sieci gazowej,- zdjęcie humusu na odkład,- wykopy liniowe na odkład,- oczyszczenie dna wykopu,- wykonanie podsypki pod rurociąg gazowy,- wykonanie obsypki rurociągu gazowego z ułożeniem taśmy nierdzewnej topionej wfolii,- zasypanie wykopu z ułożeniem folii ostrzegawczej żółtej,- przywrócenie humusu w linii wykopu,- oznaczenie trasy gazociągu tabliczkamib) Roboty montażowe:- ułożenie odcinków rurociągu i rur osłonowych wzdłuż wykopów, - zgrzewanie rurociągu elektrooporowo,- opuszczenie rurociągu i rur osłonowych do wykopu,- czyszczenie i próba szczelności,- połączenie z istniejącym gazociągiem Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował osobami do kierowania robotami w branży: drogowej, sanitarnej (sieci gazowe), teletechnicznej i elektroenergetycznej. Zamawiający informuje, że przed wykonaniem części drogi obejmującej ul. Świerkową planuje budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, która nie jest objęta niniejszym zamówieniem i ma charakter informacyjny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45113000-2 - Roboty na placu budowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233140-2 - Roboty drogowe
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ˜Jako kryterium wyboru i oceny oferty Zamawiający przyjmuje: 1. Cena – 60 %2. Okres gwarancji – 40 %1. Cena - 60 %. Oferta z najniższą kwotą za wykonanie przedmiotu zamówienia. Sposób obliczania liczby punktów za to kryterium:cena najtańszej oferty Nc: -------------------------- x 60 pkt = ………………… pkt cena badanej oferty Nc - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena”2. Okres gwarancji (waga 40% ) – nie może być on krótszy niż 3 lata i nie dłuższy niż 5 lat od dnia odbioru końcowego (Wymagany minimalny okres gwarancji to 3 lata). Jeżeli Wykonawca zaoferuje „Okres gwarancji" krótszy niż 3 lata lub nie wskaże go wcale - oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona, jako niezgodna z SIWZ. Jeżeli Wykonawca zaoferuje „Okres gwarancji" równy lub dłuższy niż 5 lat - oferta takiego Wykonawcy otrzyma 40 pkt. W przypadku podania w okresu gwarancji innego niż 3 lata = 36 m-cy, 4 lata = 48 m-cy, 5 lat = 60 m-cy oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona, jako niezgodna z SIWZ. Okres gwarancji będzie liczony od dnia odbioru końcowego wykonanych robót. Kryterium – „Okres gwarancji” – poszczególnym ofertom zostaną przyznane punkty za okres gwarancji w skali od 0-40 pkt obliczone wg. wzoru:- 3 lata gwarancji – 0 pkt- 4 lata gwarancji – 20 pktOg: - 5 lata gwarancji – 40pktOg - ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „okres gwarancji”3. Łączna ocena oferty:P – sumaryczna ilość punktówC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium „Cena”Og - ilość punktów przyznanych Wykonawcy w kryterium „okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane”O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje łączna liczba punktów przyznanych ofercie w kryteriach „cena” i „okres gwarancji”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7