Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Giby
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671082
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 74A
1.5.2.) Miejscowość: Giby
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-506
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875165038
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ug.giby.wrotapodlasia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.giby.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c215a373-39d5-11ef-880f-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00396558
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00578604/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 „Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://giby.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://giby.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452).
2.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w niniejszej SWZ.
3.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://giby.ezamawiajacy.pl oraz poczty elektronicznej – adres: sekretariat@ug.giby.wrotapodlasia.pl
4.Ofertę oraz załączniki do oferty należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy.
5.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z zapisami
6.SWZ w szczególności w przypadku gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „KORESPONDENCJA”, lub poprzez wysłanie na adres e-mail). Taka oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6.
7.Ogólne zasady korzystania z platformy:
1)w celu zapoznania się z dokumentacją postępowania Wykonawca w menu po lewej stronie wybiera zakładkę „Lista przetargów PZP”, następnie zakładkę „Aktualne”, wyszukuje przedmiotowe postępowanie i klika w wybrany link, przechodząc do obszaru postępowania (po upływie terminu składania ofert dokumentacja jest dostępna w zakładce „W toku”).
2)Zadawanie pytań do treści SWZ za pośrednictwem Platformy:
•bez logowania – poprzez funkcjonalność „Zadaj pytanie”,
•poprzez funkcjonalność „Przystąp do postępowania” i po zalogowaniu się na konto użytkownika w zakładce „Korespondencja”.
3) Przystąpienie do postępowania:
a)zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Giby pod adresem: https://giby.ezamawiajacy.pl
b)Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony
http://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
c)Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych, w związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej
d)Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej w zakładce "Korespondencja". Za datę przekazania zawiadomień oraz informacji przyjmuje się ich datę wczytania do Systemu.
e)Szczegółowe zasady korzystania z Platformy znajdują się w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” - Instrukcja dla Wykonawcy.
7.Dokumenty elektroniczne - inne niż oferta i załączniki do oferty - oraz cyfrowe odwzorowania dokumentów mogą być składane przez Wykonawcę za pośrednictwem platformy pod adresem: https://giby.ezamawiajacy.pl lub za pomocą poczty elektronicznej na adres :sekretariat@ug.giby.wrotapodlasia.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Pani/Pana dane osobowych będą przetwarzane przez administratora;
2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Giby jest inspektor ochrony danych osobowych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres Gmina Giby, Giby 74 A 16-506 Giby, adres e-mail: iodgiby@wp.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego klasycznego pn.: „Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby” (sygnatura: ZP.271.7.2024) o wartości mniejszej niż progi unijne realizowanego w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.);
4)odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6)bowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8)posiada Pani/Pan:
a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
c)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a)w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Przedmiotem zamówienia jest zadanie , na które składa się program funkcjonalno-użytkowy. Program funkcjonalno- użytkowy stanowią załącznik do SWZ – Załącznik nr 9
6.2.Zakres zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie inwestycji: prac budowlanych oraz wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej- projekt budowlany, techniczny i projekty wykonawczo-montażowe, specyfikacje wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych zgodnie z prawem polskim uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania do użytkowania przedmiotu zamówienia pod nazwą: „Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby” dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Dokumentacja techniczna sporządzona przez Wykonawcę winna uwzględniać zapisy art. 100 Ustawy Pzp. tj. „W przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiającego, opis przedmiotu inwestycji sporządza się, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zadania. Jeżeli wymagania wynikają z aktu prawa Unii Europejskiej, przedmiot inwestycji, w zakresie wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, opisuje się przez odesłanie do tego aktu” oraz wymagania postawione w art. 6 Ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie rozbudowy , przebudowy, nadbudowy obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby : Hali sportowej i Stadionu w Gibach oraz Świetlicy wiejskiej w Pogorzelcu. Wykonawca wykona prace budowlane oraz wykona kompletną wielobranżową dokumentację projektową z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń.
Hala sportowa w Gibach
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie inwestycji : prac budowlanych oraz wykonania kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, techniczny i projekty wykonawcze) wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń oraz fizycznej realizacji inwestycji p.n. „"Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa Hali Sportowej w Gibach." W ramach projektu: "Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby"” na działce o nr ew. gruntów nr 637/1 położonej w Gibach. Działki przeznaczone pod w/w inwestycję są własnością Gminy Giby. W chwili obecnej zespół budynków pełni Funkcję Szkoły Podstawowej i Hali Sportowej w Gibach. W obszarze działki istnieje infrastruktura techniczna (sieć wodociągowa, kanalizacyjna i elektroenergetyczna). Teren planowanej inwestycji nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
Zakres inwestycji obejmuje:
- wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej
- pozyskanie mapy do celów projektowych :
- wykonanie wszelkich projektów, opracowań, analiz, raportów i dokumentacji jakie będą niezbędne dla wykonania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę;
- wykonanie badań geologicznych gruntu
- wykonanie ekspertyzy technicznej istniejącego budynku do projektu budowlanego przebudowy istniejącego budynku na budynek sanitariatów
- Należy wystąpić o warunki przyłączeniowe i uzgodnienie projektu u właściwych gestorów sieci oraz odpowiednich rzeczoznawców.
- Należy wystąpić o warunki przyłączeniowe i uzgodnienie projektu u właściwych gestorów sieci oraz odpowiednich rzeczoznawców - o ile będą wymagane.
-wykonanie projektu budowlanego, technicznego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji polegającej na: „Rozbudowa, przebudowa , nadbudowa Hali Sportowej w Gibach wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną (tj. wykonanie dojść, dojazdów, wykonanie oświetlenia zewnętrznego, monitoringu, małej architektury, windy osobowej, windy towarowej, tarasu widokowego, budowa wiaty na odpady, przebudowa przyłączy)”.
- opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- przygotowanie placu i zaplecza budowy wraz z zapewnieniem ochrony terenu przyległego w trakcie realizacji inwestycji;
- budowa zaprojektowanych instalacji zewnętrznych w celu zapewnienia dostawy wszelkich mediów niezbędnych do realizacji oraz użytkowania obiektu,
- uprzątnięcie terenu budowy i terenów przyległych po zakończonej inwestycji (zgodnie z ww. etapami);
- przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji technicznej obiektu;
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji administracyjnej – pozwolenia na użytkowanie / zgłoszenie zakończenia robót.
- budynek użyteczności, objęty opracowaniem ma być wykonany wraz z wyposażeniem, zgodnie z funkcją pomieszczeń.
- wykonanie projektów budowlanych, technicznych i wykonawczych budynku.
Stadion w Gibach
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie inwestycji : prac budowlanych oraz wykonania kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, techniczny i projekty wykonawcze) wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń oraz fizycznej realizacji inwestycji p.n. Przebudowa stadionu w Gibach w ramach projektu: "Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby"” na działce o nr ew. gruntów nr 871/2 i 872/3 położonych w Gibach woj. Podlaskie. Działki przeznaczone pod w/w inwestycję są własnością Gminy Giby. W chwili obecnej w miejscu stadionu znajduje się trawiaste boisko piłkarskie. Teren planowanej inwestycji nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
Zakres inwestycji obejmuje:
- wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej
- pozyskanie mapy do celów projektowych :
- wykonanie wszelkich projektów, opracowań, analiz, raportów i dokumentacji jakie będą niezbędne dla wykonania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę;
- wykonanie badań geologicznych gruntu
-wykonanie projektu budowlanego, technicznego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji polegającej na: „Rozbudowie stadionu w miejscowości Giby”.
- opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- przygotowanie placu i zaplecza budowy wraz z zapewnieniem ochrony terenu przyległego w trakcie realizacji inwestycji;
- uprzątnięcie terenu budowy i terenów przyległych po zakończonej inwestycji (zgodnie z ww. etapami);
- przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji technicznej obiektu;
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji administracyjnej – pozwolenia na użytkowanie / zgłoszenie zakończenia robót.
- stadion, objęty opracowaniem ma być wykonany wraz z wyposażeniem, zgodnie z funkcją.
- wykonanie projektów budowlanych, technicznych i wykonawczych stadionu.
Świetlica wiejska w Pogorzelcu
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie inwestycji : prac budowlanych oraz wykonania kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, techniczny i projekty wykonawcze) wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń oraz fizycznej realizacji inwestycji p.n. Rozbudowa Świetlicy Wiejskiej w Pogorzelcu gmina Giby " W ramach projektu: "Rozbudowa, przebudowa, nadbudowa obiektów sportowych i kulturalnych w Gminie Giby"” na działce o nr ew. gruntów nr 35/3 położonej w Pogorzelcu gm. Giby. Działki przeznaczone pod w/w inwestycję są własnością Gminy Giby. W chwili obecnej budynek pełni funkcję świetlicy Wiejskiej i garażu OSP.
W obszarze działki istnieje infrastruktura techniczna (sieć wodociągowa, teletechniczna i elektroenergetyczna). Teren planowanej inwestycji nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
Zakres inwestycji obejmuje:
- wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej
- pozyskanie mapy do celów projektowych :
- wykonanie wszelkich projektów, opracowań, analiz, raportów i dokumentacji jakie będą niezbędne dla wykonania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę;
- wykonanie badań geologicznych gruntu
- wykonanie ekspertyzy technicznej istniejącego budynku do projektu budowlanego przebudowy istniejącego budynku na budynek sanitariatów
- należy wystąpić o warunki przyłączeniowe i uzgodnienie projektu u właściwych gestorów sieci oraz odpowiednich rzeczoznawców.
- należy wystąpić o warunki przyłączeniowe i uzgodnienie projektu u właściwych gestorów sieci oraz odpowiednich rzeczoznawców - o ile będą wymagane.
-wykonanie projektu budowlanego, technicznego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji polegającej na: „Rozbudowie Świetlicy Wiejskiej w Pogorzelcu gmina Giby (tj. wykonanie dojść, dojazdów, wykonanie oświetlenia zewnętrznego, małej architektury, przebudowie budynku)”.
- opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- przygotowanie placu i zaplecza budowy wraz z zapewnieniem ochrony terenu przyległego w trakcie realizacji inwestycji;
- budowa zaprojektowanych instalacji zewnętrznych w celu zapewnienia dostawy wszelkich mediów niezbędnych do realizacji oraz użytkowania obiektu,
- uprzątnięcie terenu budowy i terenów przyległych po zakończonej inwestycji (zgodnie z ww. etapami);
- przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji technicznej obiektu;
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji administracyjnej – pozwolenia na użytkowanie / zgłoszenie zakończenia robót.
- budynek użyteczności, objęty opracowaniem ma być wykonany wraz z wyposażeniem, zgodnie z funkcją pomieszczeń.
- wykonanie projektów budowlanych, technicznych i wykonawczych budynku.
Przedmiot zamówienia obejmuje również wyposażenie kuchni i zaplecza kuchni, wyposażenie siłowni , wykonanie zieleni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71315100-0 - Usługi doradcze w zakresie materiałów budowlanych
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
45236119-7 - Naprawa boisk sportowych
45262210-6 - Fundamentowanie
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Zamawiający dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2.Ocena ofert i wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonane w oparciu o ustalone kryteria.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca:
a)jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 5 000 000,00 zł.
4)zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże:
a)należyte wykonanie usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej jednego zamówienia obejmującego swoim zakresem opracowanie dokumentacji projektowej na:
- wykonanie budowy lub przebudowy lub remontu budynku,
- wykonanie budowy lub przebudowy lub remontu obiektu sportowego,
b) doświadczenie potwierdzone wykazaniem wykonania robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej w swoim zakresie budowę lub przebudowę lub remont budynku,
- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej w swoim zakresie budowę lub przebudowę lub remont obiektu sportowego
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
c) dysponowanie osobami mającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. 2019 r. poz. 831 ze zm.)
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
d) dysponowanie osobami mającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. 2019 r. poz. 831 ze zm.)
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1)dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 5 000 000,00 zł ,
2) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej usługi obejmującej swoim zakresem opracowanie dokumentacji projektowej na:
- wykonanie budowy lub przebudowy lub remontu budynku,
- wykonanie budowy lub przebudowy lub remontu obiektu sportowego,
3) wykaz robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej w swoim zakresie budowę lub przebudowę lub remont budynku,
- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej w swoim zakresie budowę lub
przebudowę lub remont obiektu sportowego wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
4 ) wykaz osób mających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. 2019 r. poz. 831 ze zm.):
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
5)wykaz osób mających uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. 2019 r. poz. 831 ze zm.):
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
projektantem posiadającym uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz.
275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej- załącznik nr 3
Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
Wykonawca załącza do oferty, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg wzoru - załącznik nr 2 do SWZ.
Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1)Zamawiający określa wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 70 000,00 zł, (słownie zł: siedemdziesiąt tysięcy)
2)Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu;
b)gwarancjach bankowych;
c)gwarancjach ubezpieczeniowych;
d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.z 2020 r. poz. 299).
3)Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 70 9354 0007 0000 0000 1212 0021. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
4)Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (np. spółki cywilne, konsorcja):
1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2)przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3)jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5)dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać:
a)wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b)Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,
c)ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
6)pełnomocnictwo, sporządza się w formie elektronicznej. Jeżeli Pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym - mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
7)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
8)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w rozdziale 21, Zamawiający będzie oceniał łącznie.
9)w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10)w przypadku, o którym mowa w ust. 9, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
11)w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
12)wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje częściowe fakturowanie, zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik do SWZ, zgodnie z programem Polski Ład.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1)Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od wykonawcy takich jak:
a)następstwa działań administracyjnych, których nie przewidziano na etapie przygotowawczego do inwestycji, oraz innych terminów formalno-prawnych mających wpływ na terminy realizacji zamówienia, a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
b)zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia;
c)działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;
d)konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć;
e)niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót;
f)wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy;
g) koniecznością wykonania zamówień dodatkowych
2)Zmiany kierownika budowy.
3)Zmiany harmonogramu wykonywania przedmiotu umowy,
4)Konieczności zmiany, w zakresie wysokości wynagrodzenia, związanej ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT, minimalnego wynagrodzenia, składki ZUS i do PPK, zmiany cen materiałów lub kosztów).
5)Zmiany co do zakresu robót objętych umową i wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy ich wykonanie w całości stanie się zbędne zamawiającemu z jakiegokolwiek powodu albo stan wypłacalności zamawiającego spowoduje konieczność ich zaniechania.
2.Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian zostaną opisane w protokole konieczności zaakceptowanym przez strony umowy.
3.Zmiana postanowień niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
4.Na mocy ustawy Prawo zamówień publicznych niedopuszczalna jest jednak, pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://giby.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-20