Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa/przebudowa drogi nr 2496P ul. Otuskiej w Buku na odcinku od ul. Sportowej w Buku do ul. Jana Pawła II w
Wielkiej Wsi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 618593430
1.5.8.) Numer faksu: 618593429
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa/przebudowa drogi nr 2496P ul. Otuskiej w Buku na odcinku od ul. Sportowej w Buku do ul. Jana Pawła II w
Wielkiej Wsi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25f47ba0-9ed3-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00078864
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013504/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Rozbudowa/przebudowa drogi nr 2496P ul. Otuska w Buku na odcinku od ul. Sportowej w Buku do ul. Jana Pawła II w Wielkiej Wsi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w
formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie
elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za
datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich
przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do
Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
Komunikacja poprzez „Wyślij wiadomość” umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub
spakowanego katalogu (załączników).
2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w
formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie
w sekcji “Komunikaty”. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ a treścią
udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze
oświadczenie Zamawiającego.
3.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca,
będzie przekazywana w formie elektronicznej za
pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
4.Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 roku w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie
mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB
Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows
7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w
przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4)włączona obsługa JavaScript,
5)zainstalowany
program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6)platformazakupowa.pl działa
według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5.Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności
logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności
podejmowanych w
niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla
Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
7. W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, wszystkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, w tym także zapytania i wyjaśnienia dot. SWZ Zamawiający i
Wykonawcy przekazują pisemnie za wyjątkiem oferty, oświadczeń i dokumentów wymienionych w
Rozdziale VIII SWZ, które składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zawarta w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna zawarta w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.261.2.8.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Rozbudowa/przebudowa drogi nr 2496P ul. Otuskiej w Buku na odcinku od ul.
Sportowej w Buku do ul. Jana Pawła II w Wielkiej Wsi.
2. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
3. Zamówienie jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje:
- wycinkę drzew i krzewów wraz z karczowaniem,
- roboty przygotowawcze,
- przebudowę / zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę kanalizacji deszczowej i elementów odwodnienia drogi,
- przebudowę nawierzchni jezdni,
- budowę ścieżki pieszo-rowerowej,
- budowę chodników,
- przebudowę i budowę zjazdów,
- wprowadzenie nowej stałej organizacji ruchu,
- roboty wykończeniowe.
5. Warunki i wymagania techniczne zostały określone w szczegółowym opisie, specyfikacjach technicznych
wykonania i odbioru robót, uzgodnieniach oraz dokumentacji projektowej:
- branży drogowej,
- branży teletechnicznej,
- branży kanalizacyjnej.
6. Wykonawca zobowiązany jest do:
a) wykonania i utrzymywania zaplecza Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru do narad koordynacyjnych na terenie
budowy lub w jej bezpośredniej bliskości,
b) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem
zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz.U. 2021 poz. 450 ze zm.), Rozporządzeniem
Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t. j. Dz.U. 2019 poz.
2311 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków
zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz.U. 2017 r. poz. 784).
Projekt organizacji ruchu na czas robót winien uwzględniać bezpieczny ruch pieszych i funkcjonowanie komunikacji
publicznej w czasie trwania budowy, lub zapewnienie objazdów po ich uzgodnieniu z przewoźnikami,
c) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w
należytym stanie przez cały czas budowy,
d) zgłoszenia i uzgodnienia z dysponentami urządzeń obcych, znajdujących się w pasie drogowym, zasad prowadzenia
robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z uzgodnieniami branżowymi,
e) zapewnienia obsługi geodezyjnej budowy, a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz
wykonania inwentaryzacji powykonawczej,
f) opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wskazane w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie/rozbudowie/przebudowie
drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości minimum 4 mln zł brutto,
*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
- kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
drogowej bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle obowiązujących
przepisów prawa, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia, co najmniej 5-letnie doświadczenie (licząc od dnia
uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych, która w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, pełniła funkcję kierownika budowy lub robót drogowych na co najmniej jednej
ukończonej robocie budowlanej polegającej na budowie/rozbudowie/przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości
min. 3 mln zł brutto.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca
1994 roku Prawo budowlane (t. j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, Zamawiający uzna również wymagane
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach
członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -
stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie
z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (t. j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
c) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie minimum:
- układarka mas bitumicznych min. 1 szt.,
- walec stalowy min. 1 szt.,
- frezarka min. 1 szt.,
- koparko-ładowarka min. 1 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa
Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego
do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 11 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub
opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub
opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych
należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy
Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym
dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem
terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych
należności;
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Jeżeli Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast zaświadczenia, o którym mowa w pkt 2, zaświadczenia albo innego dokumentu
potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne, o których mowa w pkt 3, lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego
lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 4 -
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne,
2) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,
nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje
się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych
na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty - załącznik nr 7 do SWZ. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych
wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten
bezpośrednio uczestniczył.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 8 do SWZ.
3) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia
publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca opisuje każdy sprzęt w taki sposób, aby
można było go zidentyfikować na podstawie cech szczególnych, np.: nr seryjny - załącznik nr 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca sporządza ofertę na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ
dołączając kosztorys ofertowy, będący nierozłącznym elementem formularza ofertowego,
stanowiący załącznik nr 2 do SWZ. Ponadto wraz z ofertą Wykonawca składa:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,
2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów,
4) Pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w Rozdziale XIII ust. 4 SWZ,
5) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania (jeśli dotyczy),
6) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu (jeśli dotyczy), 7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
8) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 25.000,00PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy zł 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium
albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 roku poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Handlowy w
Warszawie S.A. Oddział w Poznaniu nr 61 1030 1247 0000 0000 0782 2004. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z
przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z
chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, tzn. wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany
przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, Wykonawca
przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4,
jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Rozbudowa/przebudowa drogi nr 2496P ul. Otuskiej w Buku na
odcinku od ul. Sportowej w Buku do ul. Jana Pawła II w Wielkiej Wsi oznaczenie sprawy: WZ.261.2.8.2022.
9. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, musi spełniać co najmniej
poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w
ustawie Pzp, 2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż
pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu;
6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający
wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji)
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza
ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną:
a) warunek określony w rozdziale VII ust. 8 pkt 4 ppkt a) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców,
który będzie miał obowiązek uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie
wykazywanego doświadczenia (doświadczenie nie podlega sumowaniu),
b) warunek określony w rozdziale VII ust. 8 pkt 4 ppkt b) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców,
c) warunek określony w rozdziale VII ust. 8 pkt 4 ppkt c) SWZ Wykonawcy mogą spełniać łącznie,
d) w stosunku do żadnego z nich nie mogą istnieć podstawy do wykluczenia, określone w ust. 2 i
3.
6) Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie z §12 projektowanych postanowień umowy:
1. Dopuszcza się możliwość udzielenia zaliczki na roboty budowlane, na pisemny wniosek Wykonawcy, w wysokości 5 %
wartości brutto wynagrodzenia, o którym mowa w § 11 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zaliczka nie może obejmować robót dodatkowych realizowanych na podstawie zatwierdzonych protokołów konieczności
robót.
3. Wykonawca zobowiązuje się wystawić Zamawiającemu fakturę zaliczkową zawierającą rozbicie potwierdzonej przez
Zamawiającego wysokości zaliczki na kwotę netto i VAT. Fakturę zaliczkową Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wraz z
zabezpieczeniem zwrotu zaliczki, o którym mowa w ust. 4.
4. W celu uzyskania zaliczki Wykonawca wnosi zabezpieczenie zwrotu zaliczki w formie:
1) gwarancji bankowej;
2) gwarancji ubezpieczeniowej;
3) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
o terminie ważności nie krótszym niż do dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy.
W przypadku braku takiego zabezpieczenia zaliczka nie będzie udzielona. Zwrot zabezpieczenia zaliczki nastąpi w terminie
14 dni od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy.
5. Przewiduje się możliwość zmiany warunków udzielenia i rozliczenia zaliczki pod warunkiem zgodności z wytycznymi
Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. W przypadku konieczności zmiany warunków
udzielenia i rozliczenia zaliczki konieczne jest sporządzenie stosownego wniosku wraz z uzasadnieniem przez
zainteresowaną Stronę umowy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1) zmiany terminów wykonania zam
2) zmiany ilości rob. bud., opisane w § 1 ust 9 i 10, § 5 ust. 3 - 8 um.
3) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, opisana w § 11 ust. 2-5 um.
4) zmiana w zakresie podwykonawstwa, opisana w § 9 um 5) zmian rozwiązań tech lub technologicznych
6) zmian sposobu wykon zam.
7) zmiany producenta mat. Bud., urządzeń
8) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części rob. bud.
9) zmiany kier. budowy opisanych w §7 ust. 5 um.
2. przedłużenie terminów realizacji umowy w przypadku:
1) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zam.
2) działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót
3) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe
wykonanie robót
4) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projekt., z przyczyn za które
nie odpowiada Wykonawca, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju
robót mających wpływ na termin wykon. robót
5) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatk lub zamiennych, udzielenia zam. dodatk
6) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są
konsekwencją winy którejś ze stron
7) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez
właściwe organy admin., które nie są następstwem okoliczności,za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialność
8) wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń,uzgodnień, itp.,do wydania których
właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres,
przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są
następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność
9) odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę
10) niemożności wykonywania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich
wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę
11) niemożności wykonywania robót gdy uprawniony organ nie dopuszcza do wykonania robót
lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę
3. W przedstawionych w ust. 3 powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień lub wstrzymania
realizacji, strony mogą ustalić nowe terminy umowy, z tym że maksymalny okres przesunięcia
terminu zakoń. robót równy będzie okresowi przerwy,postoju lub okresowi niezbędnemu do
wykonania robót nieprzewidzianych w przedm. robót.
4. Zmiana terminów realizacji umowy możliwa jest tylko po wcześniejszym udokumentowaniu
przedłużenia okresu zabezp. należytego wykon. umowy i okresu rękojmi.
5. Zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy,zmiana wynagrodzenia Wykonawcy lub
przedłużenie terminów realizacji umowy w przypadku:
1) wystąpienia siły wyższej
2) zmian technologicznych
3) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót,objętych przedmiotem umowy, przy
zastosowaniu odmiennych rozwiązań techn. lub technologicznych,niż wskazane w dok. proj.i
wynikających ze stwierdzonych wad tej dok. lub zmiany stanu prawnego w oparciu,o który je
przygotowano,gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub
wykonaniem nienależytym przedm. Um.
4) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dok. projektowej warunków geologicznych,
geotechnicznych lub hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeol.,
występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych
założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedm. Um.
5) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenu
budowy
6) konieczność zrealizowania przedm.zam. przy zastosowaniu innych rozw. Techn. lub materiał.
ze wzgl. na zmiany obowiązującego prawa 7) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle
prowadzonymi przez
inne podmioty inwestycjami
8) zmiana kier. budowy
Szczegółowo opisane w zał. Nr 6 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-23 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-23 11:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-21