Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Smołdzino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000551763
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 3
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 59 811 72 15
1.5.8.) Numer faksu: 59 811 74 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec1f6c94-cffd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00087060
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001173/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.smoldzino.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.smoldzino.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Załącznik Nr 4 do SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.bip.smoldzino.com.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): XVIII. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.III.271.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 565960,55 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała”, zwane dalej „robotami budowlanymi”. Lokalizacja planowanej inwestycji: miejscowość Gardna Mała 29, 76-214 Smołdzino, działka nr: 259/1. Wskazana działka stanowi własność Gminy Smołdzino. Zakres rzeczowy planowanej inwestycji stanowią roboty budowlane dotyczące dwóch obiektów – jeden istniejący, w którym przeprowadzone zostaną prace remontowe, oraz drugi – nowo wybudowany, którego zakresem prac będzie wykonanie robót wykończeniowych. W ramach przedmiotowej inwestycji przewidziano m.in. prace związane z usuwaniem i niwelowaniem gleby na terenie budowy, prace instalacyjne dotyczące elektryki, kanalizacji oraz montażu urządzeń sanitarnych. Ściany i podłogi będą pokrywane tynkiem, a następnie malowane bądź kładzione będą na nich okładziny z glazury. W obu obiektach przewidziane są prace stolarskie – wymiana drzwi oraz okien, ponadto uzupełnienie więźby pokrycia dachowego oraz samego dachu. W pomieszczeniach przylegających do dachu będzie wykonana podbitka z płyt GK, a przestrzeń więźby uzupełni ocieplenie z wełny mineralnej. Zamawiający informuje jednocześnie, że przedmiary robót mają charakter pomocniczy do sporządzenia oferty. Wykonawca zobowiązany jest w ofercie uwzględnić wszystkie roboty zawarte w dokumentacji projektowej, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szczegółowy zakres prac wskazano w dokumentacji projektowej, stanowiącej integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia. W przypadku wątpliwości Wykonawców dot. poszczególnych elementów dokumentacji technicznej Zamawiający oczekuje ich wskazania już na etapie postępowania przetargowego, tak aby mógł dokonać ich interpretacji w formie odpowiedzi na pytania. Po zawarciu umowy, w przypadku pojawienia się w/w rozbieżności, Zamawiający będzie dokonywał ich interpretacji na bieżąco bez możliwości podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ – dokumentacja techniczna zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio następujących wag:
1) Cena (C) - 60%;
2) Gwarancja (G) - 30%;
3) Termin wykonania zamówienia – 10%.
2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) Punkty w kryterium cena brutto oferty w PLN wyliczone będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku wg poniższego wzoru:
C = (Cmin : Cx) x 100 pkt x 60%
gdzie:
C - przyznane punkty w kryterium ceny oferty brutto w PLN;
Cmin - najniższa cena oferty brutto w PLN spośród ofert niepodlegających odrzuceniu;
CX - cena brutto badanej oferty.
2) Punkty w kryterium okres gwarancji zostaną przyznane wg następujących zasad:
Okres gwarancji Ilość przyznanych punktów
36 miesięcy 0 pkt
48 miesięcy 20 pkt
72 miesiące 30 pkt
3) Termin realizacji zadania:
a) 10 miesięcy - 0 pkt;
b) 8 miesięcy - 10 pkt.
3. Wykonawca zobowiązany jest wskazać okres gwarancji w pełnych miesiącach. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji np. 38 miesięcy lub 39 Zamawiający przyzna punkty jak w przypadku zaoferowania okresu wynoszącego 36 miesięcy. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji krótszego niż 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku zaoferowania okresu dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający przy przyznawaniu punktów przyjmie, że Wykonawca zaoferował 60 miesięcy.
4. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów. Zamawiający wyliczy ocenę łączną ocenianych ofert na podstawie poniższego wzoru:
E = C + G + T, gdzie:
E – łączna liczba punktów otrzymana przez ofertę we wszystkich kryteriach oceny,
C – liczba punktów w kryterium ceny oferty brutto w PLN,
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji i rękojmi,
T – termin realizacji zadania.
5. Zamawiający będzie zaokrąglał punkty do dwóch miejsc po przecinku w każdym wskaźniku.
6. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
7. Jeżeli oferty otrzymają taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze wybierze ofertę z niższą ceną
8. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w pkt 6 zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
9. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż oferowane w uprzednio złożonych ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia wymagań w przedmiotowym zakresie. Tym samym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia wymagań w przedmiotowym zakresie. Tym samym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Należycie wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda obejmujące swoim zakresem: remont lub przebudowę budynku.
b) Dysponuje n/w osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
- min. 1 osobą - kierownikiem robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz sanitarnych;
- min. 1 osobą - kierownikiem robót – posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.